نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

چرا باید به مراقبت از پوست نوزاد بپردازیم؟ نوزاد تازه متولدشده شما حالا در خانه است و شما باید برنامه روزانه ای برای نگهداری از او آماده کنید. گرم نگه داشتن کودک و تغذیه او به مهمترین اولویت های شما تبدیل می شوند. مراقبت از پوست نوزاد نیز به همان اندازه اهمیت دارد.

پوست نوزاد تازه متولدشده و همچنین سیستم ایمنی بدن او حساس هستند. ضایعات پوستی معمول در نوزادان، مواد شیمیایی، مواد معطر و رنگ های به کار رفته در لباس، مواد شوینده و محصولات مخصوص کودکان می توانند باعث تحریک پوست، خشکی و ایجاد جوش و بثورات شوند. با این حال، با اقدامات پیشگیرانه می توانید از کودک خود در برابر این گونه مشکلات پوستی محافظت کنید.

لمس کردن پوست نوزاد اثر تسکین دهنده ای دارد و برای رشد کودک بسیار مهم است.

مراقبت از پوست نوزاد

در پاسخ به اینکه چرا باید مراقبت از پوست نوزاد را در نظر داشته باشیم؟ باید بگوییم نوزاد تازه متولدشده با پوستی چروکیده و پوششی محافظ به نام وِرنیکس متولد می شود که به طور طبیعی در هفته اول از بین می رود. نیازی به شتاب زدگی، مالش یا درمان با لوسیون یا کرم نیست. (اگر نوزادی زودتر از موعد به دنیا بیاید، این فرآیند در حالی که هنوز در رحم است، به پایان می رسد.)

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

در این مقاله، نکاتی جمع آوری شده اند که به کمک آن ها می توانید از کودک خود در برابر آلرژی و بثورات محافظت کنید:

مراقبت از پوست نوزاد تازه متولدشده – اگزما

بیشتر مشکلات پوستی نوزادان، مانند اگزما یا راش های پوشک، یک یا دو ماه اول ایجاد نمی شوند. اگزما به صورت بثورات قرمز و خارش دار روی صورت و پوست سر، آرنج و پشت زانو ظاهر می شود.

چند نکته پیرامون جلوگیری از خشکی، تحریک پوست و اگزما:

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

مراقبت از پوست نوزاد – راش پوشک

اغلب اوقات، راش پوشک در اثر رطوبت پوشک کثیف ایجاد می شود. همچنین این راش ها می توانند در صورت خشک نشدن پوست کودک بعد از استحمام نیز ایجاد شوند. گاهی اوقات، یک باکتری یا عفونت قارچی باعث راش پوشک می شود. نوزادانی که آنتی بیوتیک مصرف می کنند، بیشتر در معرض راش پوشک ناشی از عفونت قارچی قرار دارند، زیرا داروها رشد قارچ را امکان پذیر می کنند.

بیشتر انواع راش پوشک نیازی به مراقبت پزشکی ندارند. برای درمان راش پوشک و جلوگیری از مشکلات پوستیِ بیشتر در نوزادان:

اگر طی دو تا سه روز بثورات از بین نرفتند، به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید. اگر بثورات ناشی از اگزما، عفونت باکتریایی یا قارچی یا بیماری دیگری باشند، ممکن است به نسخه درمانی نیاز داشته باشید.

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

نکاتی پیرامون مراقبت از پوست نوزاد

پوست نوزاد تازه متولدشده از نوازش آرامش بخش لذت می برد

ماساژ دادن نوزاد تازه متولدشده مهم است. مانند نوازش، ماساژ راهی برای انتقال عشق و علاقه شما به کودک است. در حقیقت، تحقیقات نشان می دهند زنده ماندن کودک به لمس شدن توسط دیگران بستگی دارد، زیرا لمس باعث ترشح هورمون می شود، ایمنی بدن را تقویت می کند و به مبارزه با بیماری کمک می کند. همچنین، نوزادانی که ماساژ داده می شوند، آرام تر هستند، کمتر گریه می کنند و خواب بهتری را تجربه می کنند.

ماساژ دادن نوزاد هیچ روش خاصی ندارد. یک اتاق فرش شده و گرم را در نظر بگیرید. کودک را به راحتی روی یک پتو یا پارچه نرم قرار دهید. کمی روغن کودک یا یک لوسیون ملایم تهیه کنید و آن را در دست خود گرم کنید. سپس سینه و شکم کودک را به آرامی ماساژ دهید. سعی کنید با کودک خود ارتباط چشمی برقرار کنید و با او صحبت کنید. آرام آواز بخوانید.

اگر کودک بی تابی می کند، ممکن است برای ماساژ آماده نباشد یا ماساژ خیلی محکم باشد، بنابراین آرام تر ماساژ را ادامه دهید. همین که با کودک خود وقت می گذرانید، از همه چیز مهمتر است.

منبع: webmd

خروج از نسخه موبایل