نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

پرستاری از کودکان پیش دبستانی (نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی (نیازهای کودک)

 پرستاری از کودکان پیش دبستانی :هنگامی که سخن از پرستاری کودک به میان می آید، کودکان در گروه های سنی مختلف، نیازهای متفاوتی دارند و کودکان پیش دبستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

آنچه در این مقاله می خوانید

چگونه از کودکان پیش دبستانی پرستاری می کنید؟

بخش عمده ای از پرستاری کودکان در این گروه سنی، دادن استقلال به آنها می باشد. برای افزایش اعتماد به نفس و استقلال در کودکان به آنها اجازه دهید کارهای خود را انجام دهند. کودکان و نوجوانان در این مرحله از رشد، مشتاق دریافت اطلاعات هستند و دوست دارند احساسات آنها شنیده شود، بنابراین انتظار دارند به سوالات آنها پاسخ داده شود.

شما نیز باید استراتژی های موثر برای  نظم و انضباط کودک به منظور مقابله با پرخاشگری را بیاموزید، یا در حالت ایده آل، برای جلوگیری از رفتارهای ناخواسته کودک، اقدامات پیشگیرانه ای را انجام دهید.

در این مقاله نحوه پرستاری از کودکان پیش دبستانی را به شما آموزش خواهیم داد.

خواسته ها و نیازهای کودکان پیش دبستانی و آنچه را که برای آنها مهم می باشد را برای شما بیان خواهیم کرد. من همچنین برخی از اشتباهات رایج را برای شما بیان خواهم کرد تا از آنها اجتناب کنید.

پرستاری از کودک پیش دبستانی|

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

کودکان پیش دبستانی

کودکان پیش دبستانی کودکان بین 3 تا 5  سال هستند.پرستاری از کودکان پیش دبستانی لذت بخش می باشد زیرا در این سن، کودکان افرادی کوچک با افکار و عقاید خودشان می باشند.

کودکان پیش دبستانی همچنین می توانند برای پرستاران کودک تازه وارد، کمی اضطراب آور باشند، زیرا آنها پر از انرژی هستند. آنها غالباً آمادگی تجربه محدودیت ها و قوانین تمام شخصیت های با اقتدار زندگی خود را دارند.اما، با یک نگرش مثبت و تمایل به اختصاص دادن توجه خود به کودک به مدت چند ساعت، می توانید از پرستاری از کودکان پیش دبستانی لذت ببرید و در نتیجه یک پرستار کودک با تجربه و بهتر شوید.

قبل از شروع پرستاری از کودکان پیش دبستانی با نیازهای کودک آشنا شوید

قبل از شروع به پرستاری از یک کودک پیش دبستانی، باید با همه توانایی های کودک آشنا شوید.کودکان در این سن هنوز در حال رشد هستند و ممکن است مشکلاتی مانند عدم توانایی در کنترل عصبانیت داشته باشند.

آنها هنوز هم ممکن است در صحبت کردن و بیان ایده های خود دچار مشکل باشند. آنها همچنین ممکن است مشکلات مربوط به آموزش توالت رفتن داشته باشند یا هنوز هم نیاز به پوشک داشته باشند.

مواردی که نیاز هست بعنوان پرستار کودک اشنا باشید

شما همچنین باید از هرگونه مشکلات بهداشتی مانند آلرژی، صرع یا آسم که ممکن است هنگام پرستاری با آنها روبرو شوید آگاه باشید. در صورت بروز مشکلات پزشکی لازم است در مورد هر روشی که می توانید انجام دهید آموزش ببینید.

آشنایی با چیزهایی که کودک دوست دارد و یا دوست ندارد، نیز مهم است. از والدین بخواهید اطلاعاتی راجع به آنچه آنها برای حواس پرت کردن فرزند خود در زمان کج خلقی استفاده می کنند، زمان خواب آنها، میان وعده هایی که می خورند و غذاهایی که ترجیح می دهند، ترس هایی که دارند و غیره بپرسید.

چه چیزی باید برای پرستاری از کودکان پیش دبستانی در کیف خود قرار دهید؟

وقتی می خواهید به شغل پرستاری بپردازید، توصیه می کنم که کیف پرستاری از کودک را با وسایل لازم بسته بندی کنید. کیف شما باید حاوی اسناد مهم مانند کتابچه راهنمای نگهداری از کودک و سایر اطلاعات مربوط، به علاوه برخی چیزهای جالب برای سرگرم نگه داشتن او باشد.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

علاوه بر آن، به همراه داشتن تلفن همراه برای موارد اضطراری ضروری می باشد. همچنین وقتی می خواهید با والدین تماس بگیرید یا به پیام والدین که حاوی سوالات ضروری آنها در مورد کودکان(به عنوان مثال اگر کودکان به رختخواب نمی روند، چه کار می کنید) می باشد، پاسخ دهید، مفید است.

شما همچنین می توانید از تلفن به عنوان زنگ هشدار استفاده کنید تا به شما یادآوری کند وقت آن است که شام ​​درست کنید یا کودکان را به رختخواب بفرستید.

هماهنگی با والدین در مورد فعالیتهای سرگرم کننده یا میان وعده به انتخاب خود برای کودکان ( پرستاری از کودکان پیش دبستانی )

ابتدا با والدین صحبت کنید تا ببینید آیا مجاز به آوردن فعالیتهای سرگرم کننده یا میان وعده به انتخاب خود برای کودکان هستید یا خیر. بعضی از والدین برای فرزندان خود برنامه های خاصی دارند و ترجیح می دهند از آنچه در خانه است استفاده کنند.

اگر والدین گفتند اشکالی ندارد، آوردن برخی از اسباب بازی های خود می تواند برای کودکانی که از آنها پرستاری می کنید جالب تر باشد، زیرا آنها با اشیاء و اسباب بازی های جدیدی بازی می کنند.

یک میان وعده خوشمزه که به همراه خود می آورید، می تواند به عنوان یک انگیزه خوب برای رفتار خوب آنها نیز به شمار رود!

به کودکان پیش دبستانی استقلال دهید

در حالی که کودکان پیش دبستانی هنوز برای انجام بعضی از کارها به کمک نیاز دارند، آنها بسیار بیشتر از آنچه فکر می کنید، توانایی انجام کارها را دارند. بخش بزرگی از پرستاری از کودکان پیش دبستانی، کمک به تقویت این حس استقلال می باشد.

تشویق استقلال به ایجاد اعتماد به نفس در کودک پیش دبستانی کمک می کند و آنها را قادر می سازد در آینده کارهای خود را انجام دهند.بچه ها تمایل دارند تا مطابق انتظارات ما عمل کنند. انتظار می رود بسیاری از کودکان پیش دبستانی بتوانند کت های خود را آویزان کنند، بشقاب های خود را بعد از میان وعده در آشپزخانه ببرند و سایر وظایف اساسی خود را نیز به تنهایی انجام دهند.

 در زمان پرستاری از کودکان پیش دبستانی به  موارد ذیل توجه کنید

در حالی که از کودک پیش دبستانی پرستاری می کنید، سعی کنید از انجام کارهایی که یک کودک پیش دبستانی از عهده انجام آن بر می آید، خودداری کنید.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

مطمئناً انجام این کار برای شما ساده تر و سریعتر می باشد. اما این به کودک کمک نمی کند تا اعتماد به نفس در او توسعه یابد و یاد بگیرد که مستقل شود.پیش از اینکه به آنها در انجام کارها کمک کنید، به کودکان پیش دبستانی فرصت دهید تا مشکلات ساده را به تنهایی حل کنند.

اگر می خواهند کتابی را از قفسه بیرون بیاورند یا یک اسباب بازی را کنار هم قرار دهند اما به نظر می رسد کمی درگیر هستند، به مدت چند دقیقه به آنها فرصت دهید و کمی آنها را تشویق کنید. تا زمانی که امنیت و ایمنی آنها به خطر نیفتاده است، اجازه دهید آنها سعی کنند این موضوع را به تنهایی انجام دهند.

از انجام دادن کارهایی که کودک سعی در انجام آن داشته است خودداری کنید.

اگر به کودک پیش دبستانی خود گفته اید که تختخواب خود را مرتب کند و آن را به طور دقیق مرتب نکرده اند، ملحفه ها را صاف نکنید. شما نباید کاری که کودک قبلاً روی آن کار کرده است را دوباره تغییر دهید مگر اینکه کاملا ضروری باشد.

در غیر این صورت، ممکن است این حس را در آنها القا کنید که کارهایی که انجام داده اند به اندازه کافی خوب نبوده است. این کار شما آنها را در آینده دلسرد خواهد کرد. اگر مانند من، یک فرد کمال گرا باشید، واقعاً سخت است، اما کودکان به یک فرصت برای تجربه موفقیت نیاز دارند، به خصوص وقتی که تلاش زیادی در این زمینه کرده باشند.

جهت کمک دادن به کودک بهتر است ابتدا از او سوال شود

اگر مطمئن نیستید کودک برای انجام یک کار آمادگی ندارد، می توانید از آنها اینگونه سوال بپرسید: “آیا می خواهی که من به تو کمک کنم یا می توانی به تنهایی این کار را انجام دهی؟” این امر معمولا به کودک پیش دبستانی احساس غرور و افتخار خواهد داد، زیرا کودکان در این سن معمولاً می خواهند برای خودشان کارهایی را انجام دهند.نسبت به محول کردن کارهای کوچک به کودکان پیش دبستانی احساس گناه نکنید.

یک کودک پیش دبستانی کاملاً قادر است

این برای پیشرفت آنها مفید است. آنها می توانند در انجام کارهای کوچکی مانند کمک به درست کردن ناهار یا تمیز کردن ظروف پس از آن شرکت کنند. یک کودک پیش دبستانی کاملاً قادر است مواد اولیه یک ساندویچ را درون آن قرار دهد، البته باید آن ها را برای آنها خرد کنید. آنها می توانند با کمی نظارت یک لیوان آب یا شیر برای خودشان بریزند. اگر کمی کثیف کاری و ریخت و پاش کنند، عصبانی نشوید!

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

همچنین کودک پیش دبستانی قادر است

یک کودک پیش دبستانی می تواند لباس خود را بپوشد، لباس هایی را از خشک کن خارج کند، اسباب بازی های خود را کنار بگذارد و سایر کارهای اساسی را انجام دهد که در ایجاد اعتماد به نفس آنها واقعاً کمک خواهد کرد.

فقط مطمئن باشید که یک کار معقول را به آنها محول کنید که شامل مراحل زیادی نمی شود.اگر به کودک پیش دبستانی یک کار را برای انجام دادن، محول کنید، باید یک کار واقعی باشد که در واقع بتواند کمک کند. یک کودک پیش دبستانی می تواند تفاوت بین یک کار واقعی و دادن چیزی به آنها برای مشغول نگه داشتن آنها را تشخیص دهد!

7 نکته برای ایجاد نظم و انضباط در کودکان پیش دبستانی

به عنوان یک پرستار کودک، شما باید به خواسته ها و نحوه تادیب و تربیت والدین احترام بگذارید. اما در اینجا به نکاتی برای کمک به آرام کردن کودکان پیش دبستانی هنگامی که به نظر می رسد اوضاع کمی خارج از کنترل شده است، اشاره خواهیم کرد.

  1. حواس آنها را با چیز دیگری پرت کنید

اگر یک کودک پیش دبستانی موهای خواهر و برادر خود را می کشد یا روی مبل می پرید، سعی کنید حواس آنها را پرت کنید و آنها را به سمت فعالیت های خلاقانه ای هدایت کنید. به عنوان مثال، از آنها بپرسید که آیا می خواهند داستانی را با هم بخوانند یا نقاشی بکشند.

  1. آنها را مسئول بدانید

اگر یک کودک پیش دبستانی توانایی انجام کار اشتباهی را داشته باشد، معمولاً آنها نیز می توانند به درست کردن آن کمک کنند.

هنگامی که برج ساخته شده از پازل های برادرشان را خراب می کنند، برای بازسازی آن، از آنها کمک بگیرید. این کار را به یک بازی سرگرم کننده و مسابقه تبدیل کنید که چه کسی می تواند بلندترین برج را درست کند.

آیا شما مچ آنها را در هنگام رنگ آمیزی بر روی دیوار گرفته اید؟ به آنها کمک کنید تا قبل از اینکه والدینشان به خانه بیایند، آن را تمیز کنند. (این کار، به دلیل عدم مراقبت کافی شما، بر عهده شما می باشد.)

  1. در هنگام خداحافظی والدین، از پرخاشگری و کج خلقی آنها جلوگیری کنید

برخی از کودکان پیش دبستانی اضطراب جدایی دارند و هنگام ترک والدین، شروع به گریه و زاری خواهند کرد.اگر کودکی که شما در حال پرستاری از او هستید نسبت به رفتن والدینش ابراز نگرانی می کند، از والدین کودک بخواهید تا به آنها چیزی بدهند که به آنها یادآوری کند که باز خواهند گشت.

آنها می توانند تصویری از خودشان یا حتی دستمالی را بوسیده و قبل از ترک به کودک بدهند. دادن یک شیء از طرف والدین به کودک، می تواند به کودک پیش دبستانی کمک کند تا اضطراب کمتری داشته باشند و از پرخاشگری آنها جلوگیری خواهد کرد.

ایده خداحافظی سریع والدین

همچنین این ایده خوبی است که والدین با یک خداحافظی سریع با فرزند خود خداحافظی کنند و به طور مختصر به آنها خاطرنشان کنند که خیلی زود برمی گردند. زمانی که کودک به خاطر رفتن والدین گریه می کند و والدین نیز رفتن خود را طولانی تر می کنند، کودک پیش دبستانی احساساتی تر خواهد شد.

خداحافظی را به یک بازی جذاب و سرگرم کننده تبدیل کنید، سپس بگویید: “بگذار از پنجره تو را نگاه کنم و خداحافظی کنیم. بلدی بوسه بفرستی؟ خداحافظ – خیلی زود می بینمت! ”

  1. تادیب و تربیت کودک را به تعویق نیندازید

اگر می خواهید یک کودک پیش دبستانی را تادیب و تربیت کنید، باید درست در هنگام بدرفتاری، آنها را تادیب و تربیت کنید.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

در این سن، کودکان در درک پیامدها و عواقب رفتار بد آنها در آینده، مشکل دارند. بنابراین زمانی که به آنها بگویید: “اگر بد رفتاری کنی دفعه دیگر تو را به پارک نمی برم، چندان موثر نخواهد بود. از نظر کودک پیش دبستانی، مجازات تصادفی و غیر قابل دفاع به نظر خواهد رسید و از بروز مشکلات رفتاری بیشتر جلوگیری نخواهد کرد.

با نزدیک شدن به مجازات، کودک کارهایی را به خاطر آنها مستحق چنین مجازاتی شده است را فراموش خواهد کرد.بنابراین هر تنبیه و عواقبی که به کودکان پیش دبستانی می دهید باید فوری باشد. به این ترتیب، رابطه علت و معلولی مربوط به اقدامات آنها مشخص خواهد شد.

  1. از مدت زمان تنبیه خودداری کنید

مدت زمان تنبیه، روشی رایج برای نظم و انضباط در رفتار بد در کودکان بوده است، اما امروزه زیاد مورد استفاده قرار نمی گیرد.

مدت زمان تنبیه، مطمئناً در مقایسه با تنبیه بدنی، بسیار بهتر است. کودکان، مدت زمان تنبیه را به عنوان طرد شدن تجربه می کنند، حتی اگر بعداً با آنها با مهربانی رفتار کنید و آنها ا در آغوش بگیرید.

مدت زمان تنبیه، اساساً به کودکان می گوید که مجبور هستند همه اشتباهات یا احساسات بد خود را به تنهایی برطرف و کنترل کنند.

مدت زمان تنبیه، بعید است که بتواند جلوی رفتارهای نادرست کودک را در آینده بگیرد. در حقیقت، مطالعات نشان داده است كه كودكان بعد از اتمام مدت زمان تنبیه، احتمالاً رفتار منفی را تکرار خواهند کرد. به علاوه، باعث می شود کودک احساس اضطراب، گیجی و ناراحتی کند.

  1. در عوض از مدت زمان تنبیه با حضور خود استفاده کنید

با استفاده از مدت زمان تنبیه که خودتان در کنار کودک حضور داشته باشید به کودک خواهید فهماند که در طول زمان تنبیه در کنار کودک هستید و از آنها حمایت می کنید تا زمانی که آرام شوند.

به این ترتیب، آنها احساس می کنند که کسی در کنار آنها حضور دارد تا بتواند آنها را راهنمایی کند و نیازی به انجام این کار به تنهایی نیست.

ترک محلی که رفتا بد توسط کودک انجام شده

ایده بسیار خوبی است که محلی که رفتار بد توسط کودک در آن انجام شده است را ترک کرده و برای تصمیم گیری برای بازسازی مجدد شرایط بوجود آمده، به اتاق دیگری بروید.

در مدت زمان تنبیه با حضور خود، می توانید در کنار هم روی مبل نشسته، در مورد اوضاع و احساس خودتان صحبت کنید، یا حتی فقط کودک را به مدت طولانی در آغوش بگیرید.مدت زمان تنبیه با حضور خود، باعث می شود کودک احساس آرامش و امنیت کند و آمادگی دوباره گوش دادن به حرفهای شما را داشته باشد.

  1. فرصت دوباره به کودک بدهید

گاهی اوقات یک روش عالی برای تصحیح رفتارهای ناپسند کودک این است که کودک را متوقف کرده و از او بخواهید دوباره تلاش کند.

وقتی کودکان شروع به پرخاشگری می کنند،

قبل از شروع به تادیب و تنبیه، به آنها فرصتی دوباره برای جبران بدهید تا انتخاب بهتری داشته باشند. اگر کودک نسبت به انتخاب گزینه بهتر مطمئن نباشد، می تواند فرصتی عالی برای آموزش باشد.وقتی کودکان بیش از حد ناراحت یا ناامید هستند، بهتر است از مدت زمان تنبیه با حضور خود شروع کنید.

بعد از اتمام مدت زمان تنبیه، می توانید گزینه بهتری را آموزش دهید و به کودک فرصتی دهید که وضعیت را دوباره امتحان کند.

پنج نکته مهمی که کودکان پیش دبستانی باید در آن توسعه یابند

این پنج نکته را دنبال کنید تا یک کودک پیش دبستانی شاد داشته باشید (بیشتر اوقات.)

پرستاری از کودک پیش دبستانی|پیش دبستانی

1. اطمینان حاصل کنید که آنها خواب کافی دارند

کودکان پیش دبستانی، گاهی اوقات در برابر خوابیدن و چرت زدن مقاومت می کنند.بچه ها اگر آنها خواب کافی نداشته باشند، لجباز می شوند و قادر به انجام رفتارهای عاقلانه نیستند.

2. تغذیه آنها را کمی تحت کنترل داشته باشید.

شما می توانید تصمیم بگیرید چه غذاهایی را برای یک کودک پیش دبستانی آماده کنید، اما مقدار غذایی که میخورند باید به انتخاب خود آنها باشد.

کودکان پیش دبستانی در طول روز به وعده های غذایی کمتر اما مکرر نیاز دارند. اما اجازه بیش از حد خوردن تنقلات و هله هوله در طول روز را به آنها ندهید.

وقتی سخن از غذا خوردن کودکان پیش دبستانی به میان می آید، غذاهای سالم را به کودکان پیش دبستانی اراٸه دهید. سپس، بگذارید تصمیم بگیرند کدام یک از غذاها را و چه اندازه دوست دارند بخورند.

کودکان پیش دبستانی به طور طبیعی تا زمانی که شیرینی یا سایر تنقلات در دسترس آنها نباشد، به طور طبیعی غذا خوردن را انتخاب می کنند.با ارائه انواع غذاهای سالم، احساس می کنید صرف نظر از آنچه کودکان انتخاب می کنند، کارهای درستی انجام می دهید. و حتی کودکان بد غذا و ایرادگیر هم باید بتوانند از بین گزینه های مختلف، یکی را انتخاب کنند.

یکی از ترفندهای مورد علاقه من جهت تشویق به غذای سالم – ( پرستاری از کودکان پیش دبستانی )

یکی از ترفندهای مورد علاقه من این است که با استفاده از میوه ها و سبزیجات، بشقاب غذای کودک را به شکل حیوانات و اشکال بامزه درست کنید.

این باعث می شود که خوردن غذاهای سالم برای کودکان بسیار سرگرم کننده باشد و آنها حتی متوجه نخواهند شد که “فریب خورده اند!”هرگز کودک را وادار نکنید تا بشقاب خود را کاملاً خالی کند و سپس از سر میز غذا بلند شود.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

عملی کردن این نوع ایده میتواند بعدها در زندگی منجر به چاقی شود. درعوض، از آنها بپرسید که در هنگام اتمام غذای خود چه احساسی دارند و مطمئن شوید که کاملا سیر شده باشند.

باقیمانده غذای آنها را در ظرف درب دار ریخته و سپس در یخچال قرار دهید. حتی اگر کمی از غذای کودک را دور بریزید، ارزش آن را دارد که آینده بدن و سلامت جسمی کودک را حفظ کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که از والدین سوال می کنید که آیا با دور ریختن باقیمانده غذا مشکلی ندارند!

3. به آنها ساختار دهید – پرستاری از کودکان پیش دبستانی

کودکان بطور منظم در حال پیشرفت هستند و کودکان پیش دبستانی نیز از این قاعده مستثنی نیستند. ساختاری داشتن برای نحوه انجام کارها کمک می کند تا زندگی آنها امنیت بیشتری داشته باشد و قابل پیش بینی باشند.سعی کنید برنامه های روزمره آنها را تا حد امکان دنبال کنید تا از پرخاشگری کودک پیش دبستانی جلوگیری کنید.

طبق برنامه پیش رفتن برای دادن وعده های غذایی و انجام کارهای روزمره آنها بسیار مهم است.می توانید یک ساختار منظم برای آن روز و در عین حال یک فضای سرگرم کننده و آرام داشته باشید.

4. به حرف های آنها گوش دهید

کودکان پیش دبستانی هزاران سوال در ذهن دارند که باید به آنها پاسخ داده شود. بسیاری از سوالات آنها غالباً با “چرا” شروع می شود.

بچه ها در این سن بسیار مشتاق برای دریافت اطلاعات جدید دارند. آنها عاشق این هستند که اکنون می توانند افکار خود را با دیگران به اشتراک بگذارند، برقرار کنند و فقط می خواهند که تایید شوند.

اگر با سوالی مواجه شدید که با “چرا” شروع می شود، ممکن است کودک از شما بخواهد که احساس او را درک کنید و فرصتی برای بیان آنچه که فکر می کنند به دست آورند.

بنابراین سعی کنید این سؤال را تغییر دهید و از آنها بخواهید که در مورد پاسخ سوالی که می پرسند نظر خود را بیان کنند. ابتدا می توانید ببینید که آنها در مورد شرایط بوجود آمده چه فکری می کنند و پس از اینکه فرصتی به آنها برای پاسخگویی بدهید و در کامل کردن اطلاعات به آنها کمک کنید.

یکی دیگر از مسایل در مورد کودکان پیش دبستانی:

مسئله دیگری که مربوط به کودکان پیش دبستانی است، بهانه گیری و نق نق کردن آنهاست. صدای ناله بچه ها معمولاً نشانه این است که حوصله آنها سر رفته است، خواسته هایشان برآورده نشده است، یا در پردازش یک احساس خاص مشکل دارند.تسلیم نشوید و به نق نق ها و بهانه جویی های آنها اهمیت ندهید، زیرا این امر باعث می شود که کودکان تشویق شوند در آینده با بهانه جویی و نق نق کردن آنچه را که می خواهند کسب کنند.

درعوض، علت اصلی نق نق کردن آنها را بررسی کنید و سعی کنید آن را برطرف کنید. آیا همه نیازهای اساسی کودک مانند  غذای کافی، ورزش، استراحت یا ارتباط عاطفی با شما برآورده می شود؟با اطمینان از اینکه کودک پیش دبستانی قبل از رسیدن به آن وضعیت، توجه مثبت زیادی می کند، می توانید پیش از موعد مقصر باشید.

5.کودک را از تماشای زیاد تلویزیون یا سایر وسایل الکترونیکی منع کنید – پرستاری از کودکان پیش دبستانی

 مغز کودک پیش دبستانی هنوز در حال توسعه است. بازی کردن بیش از حد با تبلت یا تماشای تلویزیون به معنای واقعی کلمه روش توسعه مغز را تغییر می دهد و می تواند وسعت توجه کودک را مادام العمر کوتاه کند.

بنابراین، اگرچه به نظر می رسد قرار دادن کودک در پای تلویزیون راه حل خوبی است، اما واقعاً می تواند در طولانی مدت اثرات مخربی داشته باشد.سعی کنید تماشای تلویزیون را برای زمانی که والدین در خانه هستند موکول کنید و نیاز دارد کمی حواس فرزندان خود را برای مدتی پرت کنند.

به عنوان یک پرستار کودک، به شما حقوق پرداخت می شوند تا آنها را سرگرم کنید و در آنها ایجاد انگیزه کنید، بنابراین برای آن بخش از شغل پرستاری خود، به سرگرم کردن آنها با وسایل الکترونیکی اتکا نکنید.

فقط زمانی که در حال پخت و پز هستید، به کودک اجازه دهید تلویزیون تماشا کند. به دلایل زیر:

وقتی اجاق گاز داغ و خطرناک است، بچه ها را از آشپزخانه دور نگه می دارد.این امکان را به شما می دهد که بدون مزاحمت کودک آشپزی کنید.وقتی شام آماده است، می توان به راحتی کودکان را به خاموش کردن تلویزیون تشویق کرد زیرا غذای خوشمزه ای برای خوردن در انتظار آنها می باشد.

کودکان و نوجوانان ممکن است با انواع چیزها از لحاظ ذهنی تحریک شوند. گاهی اوقات حتی فقط پیاده روی در اطراف محوطه و دیدن چیزهای مختلف مانند کامیون های بزرگ و افراد در حال دوچرخه سواری می توانند علاقه آنها را تحریک کرده و به آنها در یادگیری کمک کنند. صنایع دستی یا فعالیت های سرگرم کننده نیز به پیشرفت مهارت های حرکتی خوب در آنها کمک می کند.

شش اشتباهی که در هنگام پرستاری از کودکان پیش دبستانی رخ می دهد

 در اینجا چند اشتباه رایج وجود دارد که باید در هنگام پرستاری از کودک پیش دبستانی از آنها اجتناب کنید.

  1. برنامه و روال ها را نادیده بگیرید و یا آنها را خیلی سفت و سخت دنبال کنید

هر دوی این روش ها،( سفت و سخت دنبال کردن روال و یا دور شدن از آنها) می تواند در هنگام پرستاری از یک کودک پیش دبستانی مشکل ایجاد کند.

تنظیم برنامه برای هر دقیقه از روز کودک، ایده خوبی نیست. کودکان به مدت زمانی برای استراحت و آرام شدن نیاز دارند.

زمان برنامه ریزی نشده و رابطه با خلاقیت کودک – پرستاری از کودکان پیش دبستانی

زمان برنامه ریزی نشده، احتمال بیشتری دارد که خلاقیت و تخیل کودک را تحریک کند.وقتی سخن از فرستادن کودک به رختخواب می آید، قرار دادن فعالیت های زیاد در برنامه های روزمره خود ممکن است منجر به ایجاد مشکلاتی شود.

شما ممکن است در طول عصر فعالیتهای زیادی برای آنها داشته باشید تا قبل از خواب آنها را خسته کنید. اما بچه ها معمولاً قبل از اینکه بتوانند به رختخواب بروند، به مدت زمانی برای آرام شدن و به خواب رفتن نیاز دارند.

برنامه ریزی در حد توان کودکان

اگر فکر می کنید ممکن است برای کودکان بیش از حد توان آنها برنامه ریزی کرده اید، سعی کنید به طور خاصی آنها را در وقت استراحت بین فعالیت های مختلف قرار بگیرید. وقتی کودک می تواند بی سر و صدا با اسباب بازی های خود بازی کند را معمولاً “بازی آزاد” می نامیم.

فاصله زمانی را برای استراحت که شامل فعالیت های آرامش بخش باشد، مانند خواندن یک داستان قبل از زمان خواب یا چرت زدن، قرار دهید تا کودکان مجبور نباشند مستقیماً بعد از فعالیتهای طاقت فرسا مثل دویدن به سمت رخت خواب نروند.نقطه مقابل سفت و سخت دنبال کردن برنامه برای کودکان این است که بیش از حد آنها را نادیده بگیرید.

جلوگیری از سردرگمی کودک

اگر خودتان را با روال روزمره کودک پیش دبستانی تطبق ندهید، آنها دچار سردرگمی می شوند که این امر می تواند منجر به تنش های خفیف و عملکرد خارج از کنترل آنها شود.

اگر به کودکان بگویید که بعضی اوقات می توانند قبل از خواب تلویزیون تماشا کنند و بعضی موقع نمی توانند، تفاوت این دو را درک نخواهند کرد. آنها تعجب می کنند که چرا آخرین باری که شما از او پرستاری می کردید به او اجازه تماشای تلویزیون دادید، اما این بار آنها مجبور شدند فوراً به رختخواب بروند.

  1. اهمیت بازی را دست کم نگیرید

بازی برای کودکان ممکن است فقط چرخیدن در اطراف باشد، اما در واقع به طرز چشمگیری در یادگیری بچه ها نقش دارد.بازی به این گونه است که کودکان پیش دبستانی به بیشتر توانایی های بدنی خود دست می یابند و همچنین مفاهیم شناختی، زبان و مهارت های اجتماعی را توسعه می دهند.

بازی نمایشی یک نفره، که به عنوان بازی های تخیلی یا نمایشی نیز شناخته می شود، جنبه اساسی بازی برای کودکان پیش دبستانی است.بازی با عروسک ها، اجرای نمایش، انجام کاردستی و تکمیل بازی های تخته ای یا پازل های ساده همه فعالیت های سرگرم کننده ای هستند که فرصتی برای یادگیری برای کودکان ایجاد می کنند.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

حتماً انواع مختلفی از فعالیتهای سرگرم کننده که باعث تحریک رشد یک کودک پیش دبستانی به روش های مختلف می شود را با هم ترکیب کنید.

فعالیت های جسمی را با مواردی که نیاز به استفاده فعالانه از مغز دارند، ترکیب کنید.حتی اگر کودک به طور داوطلبانه تصمیم گرفت که این کار را انجام دهد، انجام کارهای خانه نیز می تواند به فرصتی برای بازی تبدیل شود و این وظیفه ای نیست که به آنها محول شود.

  1. بر رفتار منفی کودک متمرکز نشوید

به راحتی می توانید تصمیم بگیریم که فقط نسبت به اقدامات منفی مانند کج خلقی و پرخاشگری های کودک واکنش نشان دهیم و در عین حال همه کارهای خوبی که کودک پیش دبستانی انجام می دهد را نادیده بگیریم.

توجه به کودکان – ( پرستاری از کودکان پیش دبستانی )

کودکان فقط دوست دارند به آنها توجه شود و اگر به خاطر رفتار مثبت به آنها توجه نشود، آنها به جلب توجه نسبت به رفتارهای منفی روی می آورند. بنابراین، اگر فقط زمانی که آنها رفتار بدی را انجام می دهند، تصدیق کنید، این است که به همان کار بد خود ادامه می دهند.

بسیاری از پرستاران کودک روی این موضوع تمرکز می کنند که به بچه ها بگویند که چه کاری انجام ندهند، اما آنها درست وقتی رفتار خوب از آنها سر می زند، هیچ گونه تلاشی برای پاداش رفتار خوب آنها انجام نمی دهند.

در آغوش گرفتن و توجه به کودک

تقویت مثبت را می توان با ستایش کلامی یا با در آغوش گرفتن آنها هر زمان که کودک کار مثبتی انجام می دهد، انجام داد.

شما باید به انواع رفتارهای خوبی که از کودک پیش دبستانی سر می زند پاداش دهید، مانند وقتی که اسباب بازی های خود را کنار میگذارند، دست خود را می شویند.وقتی سخن از کودکان پیش دبستانی به میان می آید، تشویق و تقویت مثبت تاثیر بسیار زیادی خواهد داشت.

  1. نسبت به دروغ بیش از حد واکنش نشان ندهید ( پرستاری از کودکان پیش دبستانی )

دروغ گفتن چیزی است که کودکان در سنین پیش دبستانی شروع به گفتن آن می کنند.از سویی، به نوعی باور نکردن هر آنچه را که آنها می گویند ترسناک است. اما در واقع نشانه توسعه ذهنی است.

اگر مچ یک کودک پیش دبستانی که در حال پرستاری از او هستید را در حال دروغ گفتن گرفتید، عصبانی نشوید. بدانید که این یک بخش طبیعی از پیشرفت آنها می باشد. طبیعی است که بچه ها در این سن یک یا دو تا دروغ بگویند.نیازی نیست اصرار کنید تا کودک دروغ خود را اعتراف کند.

حتی اگر مطمئناً بدانید که آنها اسباب بازی ها را به داخل اتاق پرت کرده اند، دیگر نیازی به گیر دادن برای اعتراف گرفتن از آنها نیست. ایده خوبی است که بعداً اوضاع را به شکلی مورد بحث قرار دهیم که با گفتن حقیقت، به خطای خود اعتراف کنند، اما با آرامش و بدون سرزنش.

5- برای جلوگیری از بروز مشکلات، خلاقیت داشته باشید

بچه ها معمولاً بدون دلیل عصبانی نمی شوند. معمولاً علائم هشدار دهنده ای قبل از اینکه کج خلقی و پرخاشگری آنها شروع شود، رخ می دهد.

هنگامی که یک کودک پیش دبستانی در وسط کج خلقی و پرخاشگری قرار دارد، مانند این است که تلاش کنید با شخص مستی به طور منطقی صحبت کنید، همه امید شما برای منطقی صحبت کردن با آنها از دست خواهد رفت.

اما اگر با مشکل زودتر از موعد مقابله کنید، می توانید پیش بینی کنید که چه زمانی ممکن است آنها ناراحت شوند و قبل از وقوع آنها، با یک فعالیت دیگر حواس آنها را پرت کنید.

مهمترین بد اخلاقی کودک ( پرستاری از کودکان پیش دبستانی )

برخی از مهمترین عوامل بدخلقی کودک شامل بی حوصلگی، گرسنگی، خستگی و البته حرف خود را به کرسی نشاندن است.

اگر متوجه شدید که کودک پیش دبستانی که از او پرستاری می کنید علائمی از کج خلقی را نشان می دهد، سعی کنید فوراً به آنها رسیدگی کنید.سعی کنید خود را در موقعیت هایی قرار ندهید که منجر به کج خلقی کودک شود.

پرستاری از کودکان پیش دبستانی(نیازهای کودک)

پرستاری از کودکان پیش دبستانی

قبل از اینکه کودکان را به زمین بازی یا فروشگاه مواد غذایی ببرید، مطمئن شوید که چرت زده باشند. مقداری میان وعده های سالم را در صورت گرسنگی، برای آنها در کیف خود قرار دهید.

  1. در زمان پرستاری از کودکان پیش دبستانی حواستان پرت نشود

پیش دبستانی ها، کودکان بسیار باهوشی هستند. وقتی به آنها توجه می کنید، آنها متوجه خواهند شد.کودکان ممکن است بتوانند برای مدتی به تنهایی بازی کنند، اما در نهایت آنها اغلب سعی میکنند توجه شما را جلب کنند.

جزء آن دسته از پرستاران کودکی نباشید که روی مبل نشسته و با تلفن خود سرگرم می شوند، در حالی که کودک پیش دبستانی به تنهایی بازی می کند. اگر روی زمین بنشینید، تلفن خود را کنار بگذارید و با کودک بازی کنید، بسیار سرگرم کننده و لذت بخش تر خواهد بودحتی اگر شما در حال تهیه یک وعده غذایی یا فعالیت دیگری هستید که باید روی آن تمرکز داشته باشید، راهی پیدا کنید که کودک پیش دبستانی را در حین انجام کار، مشغول و سرگرم نگه دارید.

اگر چیزی قرار است مدتی به توجه کامل شما نیاز داشته باشد، مانند تعویض پوشک خواهر و برادر آنها یا تغذیه آنها، سعی کنید توجه و تمرکز خاص خود را به کودک پیش دبستانی اختصاص دهید. به این ترتیب، شما می توانید آنها را تشویق به انجام کارهای دیگری کنید بدون اینکه بخواهید فریاد بزنید.

نتیجه پرستاری از کودکان پیش دبستانی

کودکان پیش دبستانی با مجموعه ای بی نظیر از چالش های پرستاری همراه هستند.آنها غالباً سوالات زیادی در ذهن خود دارند و البته مشتاق به دریافت اطلاعات هستند. آنها همچنین در مرحله ای هستند که شما باید به آنها اجازه دهید برای داشتن استقلال بیشتر، بعضی کارها را به تنهایی انجام دهند.در این سن، شما حتی ممکن است شروع به گرفتن مچ آنها در هنگام دروغ گفتن به خودتان بگیرید!

فعال بودن با کودکان پیش دبستانی کار شما را بسیار ساده تر می کند. سعی کنید از زمانی که ممکن است خسته، گرسنه یا بی حوصله می شوند آگاه باشید، زیرا این موارد اغلب باعث رفتار ناخواسته آنها می شود.

به محض اینکه یک کودک پیش دبستانی کج خلقی و پرخاشگری را شروع کرد، همه امیدها برای با دلیل برای آنها توضیح دادن و آرام کردن آنها از بین می رود و شما معمولاً باید برای آرام شدن آنها صبر کنید.علی رغم برخی از تفاوت ها و دشواری های جزٸی، کودکان پیش دبستانی سرگرم کننده ترین افرادی هستند که می توانید وقت خود را با آنها بگذرانید.

آنها پذیرای تجربه های جدید هستند و علاقه زیادی نسبت به دنیای اطراف خود دارند. پرستاران اغلب خندیدن، کاوش و یادگیری با کودکان این گروه سنی را رضایت بخش می دانند.

منبع: kidsit

خروج از نسخه موبایل