نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار :همه افراد مریض می شوند. پرستاران کودک نیز از این قاعده مستثنی نیستند. معمولا پرستار کودک بیماری را از کودکی که از او پرستاری می کنند می گیرند. ابتلا به آنفولانزا همچنین می تواند ناشی از مادر و یا پدرانی باشد که به آنفولانزای معده وحشتناک دچار شده اند و در خانه مانده و به استراحت می پردازند.

آنچه در این مقاله می خوانید

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

آیا وقتی مریض هستید باید از کودک پرستاری کنید؟ اگر یک پرستار کودک احساس می کند برای پرستاری از کودک بسیار بیمار است، باید برای ماندن در خانه برنامه ریزی کند. کار کردن در حالی که پرستار کودک بیمار است نه تنها برای خود پرستار کودک بلکه برای خانواده نیز یک مسئله است. زمانی که فردی مبتلا به یکی از بیماری های واگیردار است، بیماری خود را به تمام افراد اطراف خود انتقال خواهد داد. تمام این انتظارات باید در طی فرآیند استخدام پرستار کودک تنظیم شود.

خطرات به سر کار رفتن پرستار بیمار چیست؟ چه موارد خاصی باید در قرارداد بین پرستار کودک و والدین در زمان استخدام ذکر شود؟ بیماری پرستار کودک تا چه اندازه باید باشد تا بتواند مرخصی بگیرد؟ انتظارات کلی پرستار کودک هنگام صحبت با والدین در آخرین لحظه چیست؟ بیایید با هم به این سوالات با جزئیات پاسخ دهیم.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار – خطرات به سر کار رفتن پرستار بیمار چیست؟

اکثر پرستاران کودک از لغو کردن متنفرند زیرا می دانند والدین روی آنها حساب کرده اند. بسیاری از والدین شاغل هستند، باید در جلساتی شرکت کنند، ماموریت کاری بروند و یا قرارهای ملاقاتی در پیش رو دارند. وقتی در آخرین لحظه بیمار می شوید و به آنها اطلاع می دهید، برای آنها بسیار ناامید کننده و ناخوشایند می باشد.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

بیمار به سر کار رفتن، ممکن است دارای مزایای کوتاه مدت اما عواقب طولانی مدت باشد. بسیار خوب است که به عنوان پرستار کودکی شناخته شوید که هرگز درخواست مرخصی به دلیل بیماری نمی کند، اما اگر بیماری شما مسری باشد و بیماری خود را به کودکان منتقل کنید، والدین نیز به احتمال زیاد آن را دریافت خواهند کرد. و اگر بیماری شدیدی مانند آنفولانزای معده باشد، حتی باعث می شود والدین نیز آن روز کاری خود را از دست دهند.

نکته دیگری که باید در نظر بگیرید این است که اگر به هنگام بیماری به سر کار بروید، به احتمال زیاد بهبودی شما خیلی بیشتر طول خواهد کشید. مراقبت از کودکان خردسال در زمان بیماری بسیار دشوار می باشد. برای بهتر شدن، بدن به استراحت نیاز دارد.

بهترین کار این است که از قبل، با والدین کودک در مورد انتظارات آنها و کار کردن در زمان بیماری صحبت کنید. هر تصمیمی که با یکدیگر می گیرید، بسیار مهم است که جزئیات مربوط به پرستاری از کودک در قرارداد ذکر شود.

چه قوانین و مقرراتی برای بیماری باید در قرارداد پرستاری از کودکان درج شود؟

قرارداد پرستاری از کودکان یک روش عالی برای محافظت از والدین و افراد صاحب خانه است. نوشتن قرارداد این امکان را به شما خواهد داد که هر دو با هم، هم عقیده باشید و با نوشتن توافق نامه بین خود، از سوء تفاهم جلوگیری کنید.

در قرارداد (پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار )باید چه مواردی به بیماری اضافه شود؟

تحت چه شرایطی پرستار در هنگام بیماری اجازه ندارد از کودک مراقبت کند؟ (به عنوان مثال اگر پرستار تب داشته باشد، یا استفراغ کند، عطسه یا سرفه غیرقابل کنترل داشته باشد.)

اگر پرستار با وجود بیماری به سر کار آید، آیا از او انتظار می رود همان وظایف را انجام دهد؟

آیا باید به پرستار به ازای روزهایی که بیمار بوده حقوق پرداخته شود؟

تحت چه شرایطی پرستار در هنگام بیماری می تواند از کودک مراقبت کند و والدین چه انتظاراتی در مورد مراقبت مورد نیاز دارند (به عنوان مثال، بردن آنها نزد پزشک، دادن دارو)؟

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار – آیا والدین باید پرستار کودک را وادار کنند تا واکسیناسیون خاصی را انجام دهد؟

اگرچه والدین روی سر کار آمدن شما تکیه کرده اند، واقعیت این است که بیماری شما به مرور بدتر خواهد شد. شما باید به کارهایی که در زمان بیماری مایل و قادر به انجام آن هستید فکر کنید. اگر آنفولانزای شما به حدی شدید است که قادر به رفتن به سر کار نیستید، صادقانه به والدین بگویید. اطمینان حاصل کنید که این جزئیات را در قرارداد نوشته باشید.

اگر از کودکی پرستاری می کنید که مبتلا به آنفولانزا باشد، چه می کنید؟ یا اگر مادر یا پدر کودک به دلیل داشتن آنفولانزای معده  به خانه آمده اند و در حال استراحت می باشند، چه کاری انجام می دهید؟ چند روز بعد، شما همان ویروس را دریافت خواهید کرد؟ روزهایی که به پرستار بیمار پول پرداخت می شود، ممکن است برای او بسیار مهم باشد.

واقعاً ناعادلانه است اگر خانواده ای که به طور منظم از کودک آنها پرستاری می کنید، باعث بیماری شما شده باشد و جبران خسارت خاصی را به شما ارائه ندهد، به خصوص اگر قراردادی بلند مدت هم تنظیم کرده باشید. اگر چند روز کاری را از دست بدهید و حقوقی هم دریافت نکنید، فشار مالی زیادی برای شما ایجاد خواهد شد.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار – چگونه پرستار متوجه شود که برای سر کار رفتن بیش از حد بیمار است؟

بیدار شدن از خواب در صبح با استفراغ یا تب شرایط بسیار سختی است، اما وقتی تا این حد احساس بدی داشته باشید، کاملاً مشخص است که شما نمی توانید آن روز برای پرستاری از کودک بروید.

وقتی علائم شما با گذشت زمان تغییر می کند و چندان مشخص نیست، چگونه بدانید که باید تحمل کنید و از کودکان مراقبت کنید یا درخواست مرخصی به دلیل بیماری کنید تا بتوانید از خودتان مراقبت کنید؟

در اینجا چند دستورالعمل را برای شما ذکر می کنیم که باید آنها را به خاطر بسپارید و در مورد آنها با والدین کودکانی که از آنها پرستاری می کنید، صحبت کنید:

تب، یکی از علاٸم مطمئنی است که نشان می دهد  شما به اندازه کافی برای مراقبت از دیگران خوب نیستید. ممکن است احساس کنید که تب دارید، اما احتمال دارد که موقتی باشد و شما واقعاً نمی توانید مطمئن باشید مگر اینکه دمای بدن خود را اندازه بگیرید. دمای بالای 100 ℉ (37.8) برای تب در نظر گرفته شده است. اکثر کارفرمایان توصیه می کنند حداقل تا 24 ساعت بعد از آخرین درجه حرارت بالای بدن در خانه بمانند ( بدون استفاده از داروهای کاهش دهنده تب).

علائم سرماخوردگی

علائم سرماخوردگی، مانند شروع تب خفیف، لرز، آبریزش بینی، عطسه، سرفه و خارش گلو می تواند نشانه عفونت تنفسی فوقانی باشد. آنفولانزا نیز به روشی مشابه آغاز می شود، اما علائم آن بسیار ناتوان کننده تر است. به طور کلی در آنفلوانزا شروع سریعتر و تب بالاتر همراه با درد عضلانی و احساس خستگی عمومی و ضعف بیشتری مشاهده می شود. در ابتدا این نوع عفونت ویروسی مسری است. و حتی اگر یک هفته یا بیشتر طول بکشد تا بیماری به طور کامل از بین برود، روزهای اول احساس بدی خواهید داشت.

استفراغ و اسهال ممکن است بدون علاٸم و هشدار شروع شوند و معمولاً به شما اجازه و فرصت پیمودن فاصله اتاق تا دستشویی را نمی دهند و ممکن قبل از رسیدن به دستشویی لباس خود را کثیف کنید. حتی اگر استفراغ متوقف شود و شروع به بهبودی کنید، اگر نتوانید به طور عادی غذا بخورید یا مایعات بنوشید، بهتر است در خانه بمانید و از خود مراقبت کنید.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

سردردهای میگرنی ممکن است افراد را کاملاً از پا درآورد و مجبور شوند برای استراحت به یک اتاق تاریک رفته و به خواب روند. سایر شرایط عود بیماری، مانند کمر درد، کولیت یا دردهای مزمن، واقعاً می توانند تاثیر بگذارند. هنگامی که شما مجبور به مصرف داروی مسکن هستید، ممکن است به علت گیجی و خواب آلودگی ناشی از دارو قادر به رانندگی کردن، به طور عادی فکر کردن و یا تمرکز روی چیزهایی که باید در محل کار انجام شود نباشید.

در چنین مواردی، مهم است که تکلیف خودتان را مشخص کنید که وقتی این علاٸم در شما بوجود می آید تا چه اندازه می توانید دوام بیاورید، چه دارویی باید مصرف کنید و اینکه چطور ممکن است این دو(استفراغ و اسهال) بر توانایی شما در مراقبت از کودکان تاثیر بگذارند.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار – وقتی که بیمار هستید، اولویت اول شما باید مراقبت از خودتان باشد

وقتی که بیمار هستید، اولویت اول شما باید مراقبت از خودتان باشد. قبل از اینکه خواسته ها و مسئولیت های محیط کار را بر عهده بگیرید، بدن شما به استراحت و زمان نیاز دارد. بنابراین حتی اگر شما نمی خواهید کسی را ناامید کنید، مهم است در نظر داشته باشید که چطور علائم شما بر افرادی که به شما وابسته هستند تاثیر خواهد گذاشت، خواه بیماری شما مسری باشد یا نه.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

اگر به تازگی از بیماری مسری بهبود یافته اید و تصمیم دارید به محل کار خود برگردید، به خاطر داشته باشید که هنوز ممکن است ویروسی در بدن شما باقی مانده باشد که می تواند با سرفه، عطسه، و آبریزش مدام بینی شما شیوع یابد. بنابراین حتماً بهداشت شخصی را به طور کامل با شستشوی مکرر دست ها، سرفه کردن در آرنج خود (درست است، زیرا با دست خود همه چیز را لمس می کنید) و به حداقل رساندن تماس فیزیکی، رعایت کنید. همه این کارها برای محافظت از کودکان خردسالی است که از آنها پرستاری می کنید.

اگر پرستار با وجود بیماری به سر کار رود،( پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار ) آیا وظایف او تغییر خواهد کرد؟

اگر فقط کمی سردرد و آلرژی دارید و یا  بیماری شما مسری نیست و تصمیم دارید که به سر کار بروید، نباید هیچ گونه تغییری در وظایف خود ایجاد کنید. مقداری داروی استامینوفن یا ضد حساسیت مصرف کنید و روال معمول خود را ادامه دهید.اما اگر با علائم آنفولانزا، برونشیت یا بیماری دیگری که واقعاً موجب ناراحتی شما شده است، دست و پنجه نرم می کنید، باید روال معمول را برای مدتی رها کنید. در حالت ایده آل، چنین چیزی باید در قرارداد مورد توجه قرار گرفته و ذکر می شد.

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار

اگر نه، به والدین از طریق تلفن بگویید که مریض هستید، اما تمایل دارید به سر کار بیاٸید. با این حال به آنها بگویید که نمی توانید در کنار کودک باشید و آنچه را که قبلا به طور معمول انجام می دادید، انجام دهید. بدین ترتیب آنها به فکر برنامه ریزی یک روز متفاوت برای فرزند خود خواهند بود.

وقتی در محل کار هستید، سعی کنید تا حد ممکن از شیوع میکروب جلوگیری کنید. با شستشوی مکرر دست، عدم قرار دادن دستمال کثیف خود روی میز یا کف زمین، بهداشتی عمومی را رعایت کنید تا بدین طریق از شیوع بیماری خود جلوگیری کنید.

در اینجا لیستی از علائمی که به شما در تشخیص مسری بودن بیماری شما کمک می کند و خطر سرایت دادن به کودکان از طریق بیماری شما وجود دارد یا خیر را بیان خواهیم کرد:

مسئولیت یافتن جایگزین برای پرستار کودک به عهده کیست؟

والدین کارفرمایان هستند و پرستار کودک، کارگر یا پیمانکار است. والدین به عنوان کارفرما وظیفه دارند مراقب جایگزین برای فرزندان خود پیدا کنند. پرستاران ابر قهرمانانی نیستند که در معرض بیماری قرار نگیرند. اگر گاهی اوقات، به حدی بیمار هستید که توانایی رفتن به محل کار را ندارید، والدین باید به فکر نیروی کمکی باشند.

اگرچه انتظار نمی رود که وقتی بیمار باشید بتوانید از کودک پرستاری کنید، یا جایگزینی برای خود پیدا کنید، اما اگر دوستی داشته باشید که بتواند به عنوان جایگزین شما از کودکان مراقبت کند، بسیار خوب است. والدین ممکن است از شما بسیار قدردانی کنند، به خصوص اگر قبلاً با این فرد ملاقات داشته باشند. اگر همه این موارد را از قبل برنامه ریزی کرده باشید و آنها فرصتی برای آشنایی با جایگزین احتمالی شما داشته باشند، ممکن است امتیاز قابل توجهی به علت قابل اعتماد بودن، حرفه ای و با ارزش بودن بدست آورید.

تصمیم به پرستاری از کودک با وجود بیماری -( پرستاری از کودک هنگام بیماری پرستار )

تصمیم به پرستاری از کودک با وجود بیماری، امری است که باید با دقت مورد توجه قرار گیرد. شما به عنوان پرستار کودک، باید بدانید که تمایل به انجام چه کاری را دارید و سپس از خود دفاع کنید. در بعضی از روزهای بیماری خود ممکن است احساس بهتری نسبت به سایر روزها خواهید داشت. والدین همچنین باید بدانند که پیدا کردن جایگزین، مسئولیتی است که به عهده آنها می باشد.

قابل اعتماد بودن پرستار کودک، کاملاً ضروری است. اما اگر به حدی بیمار هستید که حتی نمی توانید از رختخواب خود بیرون بیاٸید، نباید نسبت به لغو پرستاری از کودک احساس گناه کنید. مطمئناً این امر، مسئولیتی است که باید به آن پرداخته شود. وقتی متوجه شدید که علائم بیماری را تجربه می کنید، در اولین فرصت به والدین کودک اطلاع دهید. در همین زمان، برای بسیاری از پرستاران کودک پیدا کردن یک دوست که مایل به کمک به مدت یک روز باشد، بسیار آسان است. این امر یک موقعیت برد – برد برای هر دوی شما می باشد.

آیا پرستاری از کودکان کار ساده ای است؟

اگر تنظیم زمان به گونه ای باشد که شما فقط مجبور به نگهداری از کودکی که خوابیده است باشید، پرستاری کردن می تواند کار آسانی باشد. اما بیشتر پرستاران کودک اعتراف می کنند که کار پرستاری از کودک، نه آسان و نه خیلی سخت است. این امر بستگی زیادی به تعداد کودکان تحت مراقبت شما، سن، رفتار آنها و تجربه شما از پرستاری کودک دارد.

آیا پرستاران کودک باید تمیز کاری هم انجام دهند؟

هنگامی که به عنوان پرستار کودک برای مراقبت از کودکان استخدام می شوید، باید هرگونه کثیف کاری را که در زمان مراقبت از آنها بوجود می آید را پاک کنید. در طول روز به آنها غذا خواهید داد، با آنها صنایع دستی درست کرده و بازی می کنید. همه این فعالیت ها آشفتگی و به هم ریختگی در پی خواهد داشت. تمیزکاری پس از کودکان و نظارت بر پاکسازی آنها (بسته به سن آنها)، در صورتی که به شما بابت این کارها حقوق پرداخت می شود، بخشی از مسئولیت های روزمره شما می باشد.

چگونه می توانم پرستار کودک  قابل اعتماد و مطمٸنی باشم؟

برای اینکه پرستار کودک  قابل اعتماد و مطمٸنی باشید، باید از کمک های اولیه و همچنین خطرات احتمالی که کودکان بیشتر اوقات با آن مواجه می شوند آگاهی داشته باشید. هنگام پرستاری از کودکان خردسال، باید همیشه بر آنها نظارت داشته و از مکان آنها و آنچه انجام می دهند آگاه باشید. توصیه می شود در مورد خطرات احتمالی مانند آلرژی غذایی و تبادل شماره تلفن اضطراری از قبل با والدین صحبت کنید.

منبع: kidsit

خروج از نسخه موبایل