نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

نکاتی جهت نظافت محل کار جهت حفظ بهداشت

پروسه‌ی نظافت محل کار چگونه است؟

نظافت محل کار به دلیل تاثیری که بر عملکرد کارکنان دارد از نکات حائز اهمیت هر کسب و کاری‌ست. این که حوزه‌ی فعالیت کسب و کار شما در چه صنعتی می‌باشد وبزرگی کسب و کار شما چقدر است، مهم نیست. پاکیزگی محل کار جهت رفاه کارکنان و مراجعه کنندگان برای هر کسب و کاری الزامی‌ست.

نکاتی جهت نظافت محل کار

نظافت محل کار در وحله‌ی اول جهت حفظ بهداشت و سلامت تمامی کارکنان و مراجعه کنندگان الزامی‌ست. همچنین پاکیزگی محل کسب و کار شما در دراز مدت باعث افزایش مراجعه کننده و سود‌ دهی شما می‌شود. جهت انجام این کار باید از نیروهایی که تخصص لازم و کافی را در این زمینه دارند استفاده کرد. استفاده از نیروهای خدماتی متخصص باعث می‌شود تا بدون ایجاد خلل در کار شما نظافت و پاکیزگی محل کار نیز انجام شود. همچنین استفاده از نیروهای خدماتی متخصص باعث تسریع در روند نظافت و هدر نرفتن وقت می‌شود. اگر شما نیز قصد نظافت و پاکیزگی محل کار خود را دارید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

خدمات نظافت محل کار

نظافت و پاکیزه بودن آن برای طی شدن روز کاری مسئله‌ای بسیار مهم است. در صورت تمیز بودن محل کار و رعایت اصول بهداشتی، روز کاری خوبی برای کارمندان رقم خواهد خورد. جهت نظافت و پاکیزگی محل کار موسساتی مشغول به فعالیت هستند که این خدمت را به شما ارائه می‌دهند. با استفاده از این خدمات همیشه محل کاری تمیز و به دور از آلودگی خواهید داشت. همچنین راندمان کاری کارمندان‌تان بیشتر از پیش خواهد شد و مراجعه کننده‌های راضی خواهید داشت. چند خدمتی که توسط نظافتچی‌های موسسات خدماتی قابل ارائه می‌باشد به شرح زیر می‌باشد:

پروسه‌ی نظافت محل کار چگونه است؟

نظافت محل کار بر اساس فرآیندی دقیق و منظم توسط افرادی حرفه‌ای و دارای مهارت کافی انجام می‌شود. نظافتچی در ابتدای حضور در محل کار شما برنامه‌ای منظم برای انجام نظافت و پاکیزگی محل کار شما می‌چیند. این برنامه در حضورهای بعدی نظافتچی نیز قابل پیاده سازی می‌باشد و نیاز به برنامه‌ریزی مجدد نمی‌باشد. یک نظافتچی حرفه‌ای در ابتدا محیط کار را تمیز و خاکروبی می‌کند، سپس مرتب و ضدعفونی. اگر محیط کاری شما به طور مداوم نظافت نشود، می‌تواند به محل امنی برای ویروس‌ها و باکتری‌ها تبدیل شود. از همین روی شما می‌توانید با خیال راحت انجام این کار را به افراد حرفه‌ای و دارای مهارت لازم بسپارید.

برای نظافت محل کار چه نکاتی را باید مد نظر داشت؟ |نظافت محل کار

نظافت محیط کار و ایمنی کراکنان

در ابتدای کار و قبل از شروع به نظافت می‌توانید یک چک لیست برای نظافتچی تهیه کنید. در چک لیست خود به محل‌هایی که نیاز به نظافت دارند و کارهای درخواستی خود اشاره کنید. با تهیه چک لیست می‌توانید بعد از پایان کار موارد خواسته شده را چک نمایید و از انجام آنها اطمینان حاصل نمایید. اگر محل کار شما به گونه‌ای ست که نباید از برخی مواد شوینده استفاده شود باید به نظافتچی گوش‌زد کنید. همچنین اگر نیاز به استفاده از مواد شوینده‌ی خاصی دارید نیز می‌توانید درخواست خود را به نظافتچی ارائه دهید. در محل‌هایی که نیاز به استفاده از ضدعفونی می‌باشد، می‌توانید نوع مواد ضدعفونی را نیز مشخص کنید.

ایمنی پرسنل با پاکیزگی محل کار

رعایت اصول بهداشتی و نظافت محیط کار به شکل مداوم به سلامت و ایمنی پرسنل در برابر ویروس‌ها ختم می‌شود. همچنین از خطر ابتلا و درگیر شدن با بیماری‌های واگیردار در محل کار جلوگیری به عمل می‌آید. همین امر باعث می‌شود که کارمندان از حضور در چنین محلی احساس امنیت داشته باشند. احساس امنیت همچنین باعث بالا رفتن راندمان کاری کارمندان می‌شود. و بالا رفتن راندمان کاری باعث سودآوری بیشتر و درآمد بیشتر برای سازمان خواهد شد.

هزینه‌ی و دستمزد نظافت و پاکیزگی محل کار

برخی از سازمان‌ها جهت نظافت خود از افراد کم‌تجربه و بعضا بی‌تجربه استفاده می‌کنند. این در حالی‌ست که استفاده از افراد کم‌تجربه در این امر ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای سازمان گردد. همچنین استفاده از چنین افرادی ممکن است باعث ضرر و زیان‌های جبران ناپذیری به سازمان شود. در حالی که استفاده از افراد باتجربه و دارای مهارتی که موسسات خدماتی در اختیار سازمان‌ها قرار می‌دهند هزینه‌ی کمتری دارد.

این افراد با تجربه‌ای که در این زمینه دارند از ضرر و زیان سازمان جلوگیری می‌کنند. همچنین با برنامه‌ریزی دقیقی که دارند باعث صرفه‌جویی در وقت سازمان می‌شوند. هزینه و دستمزد چنین افراد دارای مهارتی بر اساس تعرفه‌ای مشخص که در اختیار موسسه خدماتی می‌باشد مشخص می‌گردد. برای اطلاع از تعرفه‌ی این خدمت می‌توانید به نزدیک‌ترین موسسه خدماتی مراجعه نمایید.

خروج از نسخه موبایل