انتخاب رنگ موی سالمندان : انواع رنگ موی موقت، نیمه موقت و دائمی

انتخاب رنگ موی سالمندان : انواع رنگ موی موقت، نیمه موقت و دائمی

 اگر شما یک فرد مسن هستید که خواهان مو های زیبا هستید، مهم است که بهترین ایده های رنگ موی سالمندان (برای زنان و مردان بالای 60 سال) را یاد بگیرید تا بتوانید بهترین ظاهر و احساس خوب را داشته باشید. نحوه انتخاب رنگ و مطابقت با رنگ پوست خود را بیاموزید تا در هر سنی ظاهر و احساس شگفت انگیزی داشته باشید.

مراقبت از سالمند در منزل  رزرو انلاین خدمات

انتخاب رنگ موی سالمندان

صرف نظر از اینکه چه مدت رنگ نقره ای و سفید را در مو های خود مشاهده می کنید، یک قاعده وجود دارد که باید هنگام انتخاب رنگ برای مو های خود رعایت کنید. مو های خاکستری و سفید به سختی رنگ می گیرند زیرا هیچ رنگدانه ای در خود مو وجود ندارد و مو ها نسبت به دوران جوانی شما سرسخت تر هستند. بدون رنگ پایه در مو، حفظ رنگ بدون استفاده از مواد قوی، کار سختی است.

1.بنابراین، یک قانون کلی خوب هنگام در نظر گرفتن رنگ مو این است که از رنگ های روشن تر و طبیعی تر استفاده کنید. این دو نگرانی را حل می کند. اول، باعث می شود که تغییر شدید از مو های خاکستری یا سفید به مو های رنگی کاملاً مشخص نباشد. ثانیاً، اگر رنگ موی روشن‌تر و طبیعی‌تر را انتخاب کنید، احتمال اینکه رنگ مو شما را مسن‌تر نشان دهد، کمتر است.

2.هنگام انتخاب رنگ مو باید رنگ پوست خود را در نظر بگیرید. به عنوان مثال، اگر رنگ پوستی سرد یا روشن دارید، بهتر است از رنگ مو های گرم مانند قهوه ای مسی دوری کنید. آدری هپبورن یا لیندا کارتر نمونه ‌های خوبی از خانم‌ هایی با رنگ پوست روشن هستند. اگر رنگ پوست تیره‌ تری با ته رنگ زیتونی دارید، رنگ‌ های گرم‌تر برای شما شگفت‌انگیز به نظر می‌ رسند. سوفیا لورن را با این رنگ آمیزی در نظر بگیرید. او رنگ مناسبی برای فرار از مو های قهوه‌ای رنگ داشت.

3.اگر رنگ خاکستری موی شما به زردی می زند، می توانید رنگ خاکستری را به رنگی دلپذیرتر تبدیل کنید. رنگ زرد در مو های خاکستری می تواند ناشی از مواد معدنی موجود در آب یا دارو باشد. همچنین اگر یک فرد با مو های قرمز و شرابی طبیعی بودید، ممکن است رنگ را خاکستری متمایل به زرد ببینید. از بین بردن رنگ زرد در مو های خاکستری برای یک رنگ شناس بسیار آسان است. به سادگی استفاده از یک تونر با پایه بنفش روی مو ها، زردی مو را برطرف می کند. تونر یک رنگ موی کم رنگ است که برای مو های بلوند هایلایت شده استفاده می شود و تقریباً هر شش تا هشت هفته یکبار نیاز به اصلاح دارد.

بهترین انواع رنگ موی سالمندان

همه رنگ مو ها دائمی نیستند. رنگ های نیمه دائمی و رنگ های موقت نیز وجود دارد. در حالی که برند های بسیاری از رنگ مو در فروشگاه ها موجود است، بهترین انتخاب شما برای داشتن رنگ طبیعی این است که به یک رنگ کار حرفه ای مراجعه کنید. اگر این گزینه برای شما در دسترس نیست، کمی در مورد برند ها تحقیق کنید یا از دوستان بپرسید که برای مو های خود از چه چیزی استفاده می کنند.

رنگ موی موقت

رنگ های موقت مدل هایی هستند که از شستشو تا شستشو ماندگاری دارند. آنها در تناژ های بسیاری وجود دارند که فقط رنگ را تیره یا رنگ می کنند. شستشو ها نمی توانند هیچ رنگ مویی را روشن کنند. آنها را می توان در اکثر داروخانه ها با قیمت مناسبی یافت.

رنگ موی نیمه دائمی

رنگ نیمه دائمی مو های خاکستری یا سفید را به طور موقت پوشش می دهد. برای رنگ کردن مو های دارای رنگدانه طبیعی ساخته شده است و حدود یک ماه دوام دارد. با این حال، هنگامی که از رنگ نیمه دائمی روی مو های خاکستری یا سفید استفاده می کنید، ظرف چند هفته از بین می رود. رنگ نیمه دائمی قوی ساخته نمی شود و فقط رنگ را اضافه یا تیره می کند. آنها برای روشن کردن رنگ ساخته نشده اند. فقط در صورتی رنگ نشان داده شده روی جعبه را دریافت می کنید که قبلاً آن رنگ مو را داشته باشید. برند های زیادی وجود دارد که می توانید در مغازه ها پیدا کنید.

رنگ موی دائمی

رنگ موی دائمی تقریباً هر شش هفته یکبار نیاز به تغییر رنگ دارد. رنگ دائمی به طور کلی به بهترین نتیجه و بهترین پوشش خاکستری و سفید منجر می شود. در حالی که مارک های زیادی در بازار وجود دارد که می توانید در خانه از آنها استفاده کنید. این رنگ های جعبه تند و تیز تر از آنچه در سالن استفاده می شود هستند. یک رنگ دائمی بهتر است برای رنگ آمیزی شما باقی بماند تا هایلایت مناسبی برای شما ایجاد کند. این رنگ ها می توانند مو ها را روشن و لایت و همچنین تیره کنند. رنگ‌ ساز ها می‌ توانند روغن‌ ها و مرطوب‌کننده‌ ها را به فرمول اضافه کنند تا از آسیب به مو های شما جلوگیری کنند. قیمت سالن با سالن متفاوت است.

رنگ می تواند مو های شما را خشک کند. استفاده از شامپو و نرم کننده مخصوص مو های رنگ شده برای حفظ سلامت مو های شما مهم است.

انتخاب رنگ موی سالمندان : انواع رنگ موی موقت، نیمه موقت و دائمینکاتی برای به دست آوردن بهترین رنگ موی سالمندان

بهترین گزینه برای یافتن بهترین رنگ خود این است که به آرایشگر خود مراجعه کنید. با این حال، از اینکه از دوستان خود برای تصمیم گیری در مورد رنگ کمک بخواهید خجالت نکشید.

از دوستانتان بپرسید که چه رنگ مو هایی برای شما جذاب تر است.

برای رنگ هایی که ممکن است دوست داشته باشید، به مجلات مدل مو نگاه کنید. عکس را به یک آرایشگاه ببرید تا با رنگ مطابقت داشته باشد.

اگر کسی را دیدید که رنگ مو هایش را دوست دارید، از او بپرسید که این کار را انجام می دهد یا از چه رنگی استفاده می کند.

رنگ کردن موهایتان نباید شرایط استرس زا باشد. این چیزی است که همه استایلیست ها و رنگ شناسان می دانند و آنها برای کمک به شما در آنجا هستند. اگر مطمئن نیستید دقیقاً چه رنگی می خواهید، آن را در مشاوره خود اعلام کنید و اجازه دهید پیشنهاداتی را ارائه دهند. رنگ موی عالی می تواند سال ها ظاهر شما را از بین ببرد. شما مانند یک فرد کاملا جدید احساس خواهید کرد! پس اصلا و ابدا خجالت نکشید!

 رنگ مو برای مردان مسن

مردان مسن اغلب اوقات در مورد رنگ کردن مو های خود مشکل دارند. آیا مو هایمردان مسن باید به طور طبیعی خاکستری شوند؟ برخی از مردان حتی ممکن است تصمیم بگیرند که خاکستری خود را به طور کامل بپوشانند. خواه دلیل آن به خاطر محل کار متمرکز بر جوانان باشد، داشتن همسر جوانتر یا افزایش عزت نفس، پوشاندن مو های خاکستری یک مرد مسن نباید دلهره آور باشد.

بسیاری از مردان رنگ مو را که خودشان انجام دهند انتخاب می کنند. این کار را می توان در خانه انجام داد و هزینه کمتری نسبت به خدمات رنگ حرفه ای دارد. هر چند جنبه های منفی وجود دارد. آشفته است و می تواند نتیجه ای صاف و غیر طبیعی ایجاد کند، به خصوص اگر مکمل رنگ پوست نباشد، ناگفته نماند که از بین بردن رنگ مو می تواند سخت باشد.

یک قانون سرانگشتی خوب این است که وقتی شک دارید، از متخصص کمک بگیرید. یک متخصص زیبایی حرفه ای که در زمینه رنگ تجربه دارد، می تواند با هزینه کمتری نسبت به هزینه ای که خانم ها برای رنگ کردن موهای خود می پردازند، به نتیجه ای طبیعی دست یابد.

رنگ های موقت برای مردان مسن

اگر مطمئن نیستید که واقعاً می‌ خواهید مو های خاکستری خود را بپوشانید، از یک رنگ موقت استفاده کنید که به عنوان آبکشی نیز شناخته می‌شود. رنگ‌ های موقت فقط رنگ را روی مو می‌ گذارند تا خاکستری ها پنهان شوند و با شامپوی بعدی شسته می‌شوند.

رنگ‌ آمیزی مخصوص را امتحان کنید

اگر می خواهید ترکیبی طبیعی و غیرقابل توجه داشته باشید، رنگی تدریجی و پایه مانند Just for Men را انتخاب کنید. رنگ‌ های این مدلی در چندین کاربرد روی مو ها ایجاد می‌ شوند و نتیجه را طبیعی جلوه می‌ دهند.

اجتناب از رنگ دائمی

سلامت مردان از اجتناب از رنگ دائمی حمایت می کند. رنگ های دائمی از یک اکسیدان برای شکستن لیفت کوتیکول یا روشن کردن رنگ طبیعی مو استفاده می کنند تا رنگدانه ها به داخل قشر مو نفوذ کنند. رنگ دائمی باید هر چهار تا شش هفته یکبار روی مو های جدید اصلاح شود. در واقعیت چیزی که اتفاق می افتد این است که شما در نهایت با یک خط بین رنگ شده و رنگ مو های واقعی خود مواجه می شوید. در حالی که زنان به آن عادت کرده اند، برای مردان ظاهر خوبی ندارد و ممکن است خجالت آور باشد.

یک رنگ خوب انتخاب کنید

هرگز بیش از حد نت های مو های تیره را روشن نکنید. اگر مو های شما خیلی تیره است، بهتر است از هایلایت استفاده کنید، زیرا روشن شدن مو ها باعث باز شدن صورت می شود و به شما کمک می کند جوان تر به نظر برسید.

چه چیزی در سالن انتظار می رود

در حالی که یک مرد ممکن است فکر کند که باید ساعت ها در سالن بگذراند تا خاکستری های خود را بپوشاند، برعکس این موضوع صادق است. در سالن محل شما، گزینه ‌های رنگ موی حرفه‌ای وجود دارد که می‌ توان آن‌ها را در ظرف شامپو به جای یک ساعت نشستن روی صندلی، در چند دقیقه انجام داد. شامپو را استفاده کنید، پنج تا ده دقیقه استراحت کنید و بنشینید و حداقل پنج سال جوانتر به نظر برسید. این محصولات معمولاً پیشرونده یا نیمه دائمی هستند و به جای رنگ کردن تمام مو های خاکستری، خاکستری ها را ترکیب می کنند.

رنگ کردن یا رنگ نکردن؟

در حالی که بسیاری از مردان احساس می کنند که شما باید خاکستری خود را رنگ آمیزی کنید، دیگران هستند که این کار را نمی کنند. این به خود فرد بستگی دارد که این تصمیم را بر اساس احساس خود و تأثیر آن بر سبک زندگی آنها اتخاذ کند. به خصوص در مورد رنگ دائمی، باید هر چهار تا شش هفته یک بار برای ترمیم وقت گذاشت.

رنگ کردن مو چه احساسی در شما ایجاد می کند؟

برخی از مردان به خوبی رنگ خاکستری را دوست دارند و به دلیل نگرش جوان خود همچنان می توانند ظاهر جوان خود را حفظ کنند. دیگران به کمک کمی نیاز دارند و هیچ شرم آور نیست. همه چیز به این بستگی دارد که چه احساسی در مرد ایجاد خواهد کرد؟ اگر پوشاندن چند رنگ خاکستری به افزایش عزت نفس کمک می کند و حس خوب را به یک مرد باز می گرداند، چرا نگران این باشید که دیگران چه فکری می کنند. به احتمال زیاد هیچ کس نمی داند.

آیا افراد مسن می توانند مو های خود را رنگ کنند؟

بله، اما بهتر است در یک سال از این تعداد بیشتر نشود. زمان با عجله مو های خاکستری را نمایان کرده و افرادی که وارد میانسالی می شوند ممکن است ردی از مو های خاکستری را در مو های اصلی سیاه و روشن پیدا کنند. پس از ورود به سنین پیری، رنگ مو ها به تدریج خاکستری و سفید می شود.

برخی از افراد مسن به شدت نگران مو های سفید خود هستند و می خواهند مو های سفید خود را در آرایشگاه، مشکی رنگ کنند تا خود را پرانرژی و فعال تر و جوان تر نشان دهند.

با این حال، همه می دانند که رنگ مو حاوی مقدار زیادی مواد شیمیایی است. این مواد شیمیایی ممکن است باعث تحریک بد پوست سر شوند.

 آیا سالمندان می توانند موهای خود را رنگ کنند؟

در شرایط عادی، اگر سالمندان در وضعیت سالم هستند یا از بیماری های مزمن مانند فشار خون بالا، چربی خون بالا، قند خون بالا و غیره رنج می برند، در حالی که وضعیت نسبتاً ثابت باقی می ماند و بدن به رنگ مو حساسیت ندارد، مانعی نیست.

با این حال، افراد مسن با مو های رنگ شده ممکن است با این مشکل مواجه شده باشند که پس از مدتی، مو های سفید دوباره رشد می کنند. پوشانندن مو های سیاه و سفید ممکن است موی افراد را سفیدتر از رنگ موی اصلی نشان دهد. از این هم بدتر است که باعث می شود سالمندان مجبور شوند برای رنگ کردن مو های خود به آرایشگاه مراجعه کنند.

بنابراین، افراد مسن حداکثر چند بار در سال می توانند موهای خود را رنگ کنند؟

بدن سالمندان در وضعیت عملکرد ضعیف و ضعیف‌تر قرار دارد. اگر نگهداری تقویت نشود، بیماری ها به راحتی به وجود می آیند. بنابراین توصیه می شود برای سلامتی بدن سالمندان از رنگ کردن مو های خود بیش از دو بار در سال پرهیز کنند و فاصله بین هر دو کمتر از شش ماه نباشد.

اگر موها به طور مکرر در طول سال رنگ شوند، ممکن است باعث 3 خطر زیر شود

پوست سر تحریک شود

از آنجایی که هنگام رنگ کردن مو، رنگ مو مستقیماً با پوست سر تماس پیدا می کند، مواد شیمیایی موجود در رنگ مو باعث تحریک پوست سر می شود که به راحتی می تواند باعث ایجاد جوش یا زخم در پوست سر شود و حتی ممکن است باعث ایجاد بیماری های پوستی مانند فولیکولیت و درماتیت شود. پوست سر پوسته ریزی یا خارش مکرر هم خواهد داشت.

ریزش مو

خاصیت ارتجاعی پوست سر سالمندان بدتر و بدتر می شود. رنگ کردن مکرر مو باعث تحریک پوست سر توسط مواد شیمیایی می‌ شود که باعث تسریع پیری پوست و فولیکول‌ های مو می‌ شود و مو ها شکننده ‌تر می‌شوند. به این ترتیب تأثیر آن بر ظاهر افراد مسن بیشتر از مو های سفید است.

افزایش بروز سرطان پوست و خون

طبق تحقیقات، مشخص شده است که بدن انسان در طی فرآیند رنگ کردن مو، مواد مضر موجود در رنگ مو را نیز جذب می کند.

برای سالمندانی که آمادگی جسمانی ضعیفی دارند، رنگ کردن مکرر مو باعث می‌ شود که بدن دو بار توسط مواد مضر مورد حمله قرار گیرد. مقدار زیادی سموم در بدن تجمع می‌ یابند که ممکن است به DNA سلول‌ ها آسیب برساند و باعث ایجاد بیماری سرطان پوست یا لوسمی در آن‌ ها شود که ایجاد آن آسان است.

انتخاب رنگ موی سالمندان : انواع رنگ موی موقت، نیمه موقت و دائمینکات کلی انتخاب رنگ موی سالمندان

از رنگ های تیره یکدست که می توانند پوست شما را خسته و شما را پیرتر نشان دهند، خودداری کنید

به دنبال هایلایت های ظریف باشید که شبیه به رنگ موی جوانی و دارای هایلایت های طبیعی باشد.

هیچ تغییر عمده ای ایجاد نکنید – ماندن در یک یا دو سایه از سایه یا تناژ طبیعی باعث می شود رنگ مو های شما طبیعی به نظر برسد.

با افزایش سن، مو های ما نازک می شوند.

اگر قبلاً هرگز بلوند نبوده اید، اکنون زمان عالی برای امتحان کردن آن است! با این حال، بلوند می تواند برای موهای شکننده مضر باشد، بنابراین یک رویکرد چند رنگ بهترین است. از آرایشگر خود بخواهید که هایلایت های بلوند کره ای را در چندین رنگ به پایه بلوند تیره یا قهوه ای روشن اضافه کند. رنگ‌ های بلوند و رنگ‌ های روشن‌تر در واقع رشد مجدد ریشه را کمتر جلب می‌ کنند.

هایلایت های بلوند می تواند رنگ پوست شما را بدون روشن کردن کامل مو های شما روشن کند. از آرایشگر خود برای هایلایت های بالیاژ بخواهید، جایی که او به صورت استراتژیک، هایلایت را روی مو های شما رنگ می کند تا ظاهری جذاب و جوان داشته باشد.

بیبی لایت راه دیگری برای اضافه کردن ابعاد ظریف و روشنایی بدون فاصله گرفتن از رنگ طبیعی موهایتان است.

یا حتی از آرایشگرتان بخواهید قهوه ای شکلاتی و پر با هایلایت های کاراملی قاب چهره را به شما ارائه دهد. هایلایت ها رنگ چهره شما را درخشان می کنند و این ظاهر را فوق العاده جذاب می کند.

رنگ پوست با افزایش سن بیشتر از بین می رود، بنابراین افزودن رنگ قهوه ای مایل به قرمز راهی عالی برای شاداب کردن رنگ پوست سبزه ها است. رنگ قهوه‌ای-قرمز نسبت به رنگ‌ های دراماتیک و مبتنی بر آبی مانند بلوند، حفظ و جذب راحت‌تر است.

لایت ‌های قهوه‌ای تیره‌تر روی پوست‌ های زیتونی و تیره ‌تر به خوبی کار می‌ کنند، در حالی که سایه‌ های مسی روشن‌تر روی پوست‌ های کم‌رنگ با رنگ‌ های صورتی شگفت‌انگیز به نظر می‌رسند.

قرمز سریعتر از سایه های دیگر محو می شود، بنابراین مراقبت ویژه از این رنگ مو برای حفظ رنگ آن مهم است. مو های خود را با محصولات بدون سولفات مانند شامپو و نرم کننده مو بشویید تا از رنگ پریدگی مو ها جلوگیری کنید.

جمع بندی

به طور خلاصه، اگر سالمندان به دنبال جوانی هستند، می توانند مو های خود را یک یا دو بار در سال رنگ کنند. شایان ذکر است که سالمندان باید تا حد امکان رنگ موی گیاهی را انتخاب کنند، زیرا در مقایسه با رنگ موی شیمیایی، رنگ مو های گیاهی نسبتاً نرم‌تر بوده و پوست سر را کمتر تحریک می‌ کند. هنگام انتخاب رنگ مو، همچنین برای جلوگیری از ارزان بودن، رنگ مو های تولید شده توسط تولید کنندگان معتبر را انتخاب کنید تا کیفیت خوبی داشته باشد.

برای کاهش سوزش پوست سر، افراد مسن فقط می توانند ناحیه سفید مو را رنگ کنند و قبل از رنگ کردن مو ها را نشویند. روغن ترشح شده از سر می تواند از پوست سر محافظت کند و موها را بهتر رنگ کند.

اگر چه افراد مسن با سلامت ضعیف نمی توانند موهای خود را رنگ کنند، اما می توانند مدل موی شیکی نیز داشته باشند که می تواند افراد را خوش اخلاق تر نشان دهد. اما به طور کلی رنگ کردن مو عیبی ندارد و زشت نیست!

منابع: healthshots، lovetoknow، seniors، min.news

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *