نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

نحوه استفاده از واکر

نحوه استفاده از واکر

 یادگیری نحوه استفاده از واکر برای مراقبان سالمندان از اهمیت خاصی برخوردار است. واکر می تواند بعد از عمل جراحی یا بعد از شکستگی استخوان در پا یا ساق شما رفت و آمد را آسان تر کند. اگر مشکل تعادل، آرتریت، ضعف پا یا بی ثباتی پا دارید، واکر نیز می تواند کمک کند. واکر به شما این امکان را می دهد که در حین حرکت وزن را از کمر و پاهای خود دور نگه دارید.

واکر چیست؟

واکر یک وسیله ی مهم برای  کمک به راه رفتن است در بیمارانی که قدرت عضلات اندام آنها کاهش پیدا کرده است و حرکت مفصل ران و مچ پا و زانوی آنها کم شده است و درد و ناراحتی مفصل دارند و یا نمی توانند به خوبی تعادل خود را حفظ کنند واکر می تواند کمک کنندهی بسیار خوبی باشد.

انواع واکر

در مورد نوع واکر مناسب شما با پزشک، فیزیوتراپ یا یکی دیگر از اعضای تیم مراقبت بهداشتی خود  صحبت کنید. گزینه ها عبارتند از:

نحوه استفاده از واکرانتخاب یک دستگیره

اکثر واکرها دارای دستگیره های پلاستیکی هستند، اما انتخاب های دیگری نیز وجود دارد. می‌توانید دستگیره‌های فوم یا روکش‌های نرم را در نظر بگیرید، مخصوصاً اگر دست‌هایتان عرق می‌کنند. اگر در گرفتن انگشتان خود مشکل دارید، ممکن است یک دستگیره بزرگتر را دوست داشته باشید. انتخاب دستگیره صحیح فشار وارده بر مفاصل شما را کاهش می دهد. هر دسته ای را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که دستگیره آن محکم است تا در حین استفاده از واکر، لیز نخورد.

نحوه استفاده از واکرواکر مناسب سالمند شما

واکر خود را طوری تنظیم کنید که به راحتی روی بازوهای شما قرار گیرد. این کار باعث کاهش فشار روی شانه ها و کمر می شود. برای اینکه بفهمید واکر شما ارتفاع مناسبی دارد، وارد واکر خود شوید و:

نحوه استفاده از واکرحرکت رو به جلو

اگر در حین حرکت باید وزنه را روی واکر قرار دهید، با قرار دادن واکر حدوداً یک قدم جلوتر از خود شروع کنید. پشت خود را صاف نگه دارید. روی واکر قوز نکنید.

نحوه استفاده از واکرقدم گذاشتن با واکر

در مرحله بعد، اگر یکی از پاهای شما آسیب دیده یا ضعیف تر از دیگری است، ابتدا آن پا را در ناحیه میانی واکر قرار دهید. پای خود را پشت پاهای جلویی واکر نگه دارید. اگر خیلی جلو بروید، ممکن است تعادل خود را از دست بدهید. هنگامی که وارد می شوید واکر را ثابت نگه دارید.

نحوه استفاده از واکرقدم زدن با پای دیگر

در نهایت، در حالی که پای دیگر خود را به جلو می آورید، به طور مستقیم روی دسته های واکر فشار دهید تا وزن خود را تحمل کنید. این روند را با حرکت دادن واکر خود به جلو و قدم گذاشتن در یک پا در آن تکرار کنید.

نحوه استفاده از واکربا دقت حرکت کن

هنگام استفاده از واکر این نکات ایمنی را دنبال کنید:

نحوه استفاده از واکرلوازم جانبی واکر

گزینه ها و لوازم جانبی می توانند استفاده از واکر شما را آسان تر کنند. مثلا:

هر واکری که انتخاب می کنید، آن را بیش از حد بار نکنید. و مطمئن شوید که آن را در شرایط کار خوب نگه دارید. درپوش‌ها یا دستگیره‌های لاستیکی فرسوده یا شل می‌توانند خطر افتادن را افزایش دهند. ترمزهای خیلی شل یا خیلی سفت نیز ممکن است خطر افتادن را افزایش دهند. برای کمک به حفظ واکر، با پزشک، فیزیوتراپ یا یکی دیگر از اعضای تیم مراقبت بهداشتی خود صحبت کنید.

نکاتی در مورد نحوه استفاده از واکر

نکاتی درباره نحوه ایستادن، نشستن، چرخش، بالا و پایین رفتن از پله‌ها و مدیریت پیاده‌روی با استفاده از واکر بیاموزید. همچنین این نکات ساده را برای جلوگیری از زمین خوردن دنبال کنید.

برای چرخاندن:

هنگام چرخش با حرکت دادن واکر برای فاصله کوتاه و سپس پاهای خود قدم های کوچک بردارید. همچنین می توانید با راه رفتن با واکر در یک دایره بزرگ بچرخید. این کار از پیچ خوردن مفصل جدید زانو جلوگیری می کند.

برای نشستن روی صندلی:

تا زمانی که صندلی را روی پاهای خود احساس کنید به عقب برگردید.

هر دو دست را روی بازوهای صندلی قرار دهید.

به راحتی روی صندلی پایین بیایید.

برای بالا و پایین رفتن از پله ها:

شما نمی توانید با واکر خود از پله ها بالا و پایین بروید. از کسی بخواهید واکر شما را برای شما از پله ها بالا و پایین بیاورد.

برای جلوگیری از سقوط

برای جلوگیری از سقوط در اطراف خانه خود تغییراتی ایجاد کنید:

خروج از نسخه موبایل