نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

برق انداختن و تمیز کاری سرویس بهداشتی

برق انداختن و تمیز کاری سرویس بهداشتی

می توان گفت همه افراد در طول روز چندین بار از سرویس بهداشتی استفاده می کنند و در صورتی که این مکان کثیف باشد ، احتمال انتقال بسیاری از بیماری‌ها وجود دارد. در نتیجه تمیز کاری سرویس بهداشتی بسیار اهمیت دارد.

تمیز کاری سرویس بهداشتی

نظافت سرویس بهداشتی راه و روش های خود را دارد تا بتوان میکروب ها را به صورت کامل از بین برد. در ادامه با ما همراه باشید تا شما را با نکات مهم و نحوه نظافت سرویس بهداشتی آشنا کنیم.

نکات مهم در تمیز کاری سرویس بهداشتی

استفاده از دستکش را برای نظافت سرویس بهداشتی فراموش نکنید تا پوست دستتان آسیب جدی نبیند.

برای تمیز کردن سرویس بهداشتی سعی کنید از اسفنج ها استفاده نکنید زیرا اسفنج‌ها به دلیل رطوبت ، مرکز رشد کپک‌ها و قارچ‌ها به شمار می آیند.

در نظر داشته باشید که دستمال‌های پارچه ‌ای یا حوله ‌های کاغذی بهترین وسایل برای نظافت سرویس های بهداشتی هستند. فقط دقت کنید که حوله های کاغذی را بلافاصله دور بیاندازید و دستمال‌های پارچه‌ای را بلافاصله بشویید.

از مواد شیمیای برای تمیز کردن شیرآلات سرویس بهداشتی استفده نکنید به این دلیل که خاصیت خورندگی دارند و به آن ها آسیب می رسد.

در صورتی که مشکلات تنفسی دارید ، از مواد شوینده غلیظ برای نظافت سرویس بهداشتی استفاده نکنید ، به این دلیل که باعث تنگی نفس می شود.

از ترکیب کردن چند ماده شوینده با یکدیگر پرهیز کنید تا واکنش آن ها با یکدیگر منجر به خسارات جبران ‌ناپذیری نشود.

نکات مهم در تمیز کاری سرویس بهداشتی

نحوه نظافت سرویس بهداشتی و سنگ توالت با محلول های خانگی

بهتر است سنگ توالت همیشه تمیز باشد تا باعث بیماری‌های پوستی و عفونی نشود. نظافت سنگ توالت با استفاده از محلول‌های خانگی یک راهکار مفید و کم هزینه به حساب می آید.

در نظر داشته باشید که ترکیب سرکه ، آب و مقداری جوش شیرین هنگام تمیز کاری سرویس بهداشتی ، باعث درخشندگی و ضد عفونی شدن فضا خواهد شد.

برای تمیز کردن سنگ توالت ، ابتدا مقداری از این محلول را روی تمام قسمت سنگ توالت بریزید و بعد از آن با استفاده از فرچه مخصوص ، تمام آن قسمت را تمیز کنید و با آب بشویید.

لازم به ذکر است محلول هایی از جمله نوشابه و آب نارنج به دلیل خاصیت اسیدی که دارند ، باعث درخشندگی ، سفیدی و تمیزی سنگ توالت خواهند شد.

تمیز کردن سنگ توالت سرویس بهداشتی با مواد شوینده آماده

نحوه نظافت سرویس بهداشتی با روش دیگر ، استفاده از مواد شوینده آماده می باشد. برای تمیز کردن سنگ توالت با مواد شوینده ، ابتدا سنگ توالت را خشک کنید و مقداری از محلول را روی سنگ بریزید. سپس با استفاده از فرچه تمام بخش سنگ توالت را تمیز کنید.

در نظر داشته باشید که بعد از گذشت ۳۰ دقیقه ، بار دیگر با استفاده از آب و فرچه سنگ توالت را تمیز نمایید.

میز کردن سنگ توالت سرویس بعداشتی با مواد شوینده آماده

نظافت کف و دیواره های سرویس بهداشتی

به ‌طور معمول کف‌پوش سرویس بهداشتی از جنس کاشی می باشد و مسلما کاشی‌ها درزهایی هم دارند که اغلب آلودگی و جرم در میان آن ها باقی می ماند.

برای پاک کردن جرم درز بین کاشی‌های کف و دیواره ، می‌توانید به روی درزها مقداری سرکه سفید یا مایع سفیدکننده بریزید و بعد از گذشت چند دقیقه با یک برس شستشو یا یک مسواک تمیز روی آن را بکشید تا اگر آلودگی یا جرم در این درزها وجود دارد پاک شود.

اگر سرویس بهداشتی شما از سرامیک است ، بهترین مواد برای تمیز کاری سرویس بهداشتی ، استفاده از آب لیمو یا آب نارنج است که به دلیل خاصیت سفیدکنندگی ، موجب درخشندگی و تمیزی سرامیک خواهد شد.

در مرحله اول سرامیک را با آب نارنج یا آب لیمو تمیز کنید و بعد از ۳۰ دقیقه تمام سطح سرامیک را با آب بشویید.

نظافت آینه و شیشه ‌های سرویس بهداشتی

شیشه و آینه ها در اثر گرد و غبار و برخورد با قطرات آب لکه می‌شوند و باید تمیز شوند. برای تمیز کردن شیشه‌ های سرویس بهداشتی می‌توان از مواد پاک کننده مانند شیشه شو که به صورت آماده در بازار وجود دارند ، استفاده کرد.

نظافت آینه و شیشه ‌های سرویس بهداشتی

نحوه نظافت سینک و شیرآلات سرویس بهداشتی

شیرآلات و سینک روشویی به دلیل رطوبت بالای محیط ، محل تجمع و رشد انواع میکروب‌ها و باکتری‌ها‌ محسوب می شوند.

برای ضدعفونی و شستن شیرآلات و سینک دستشویی ، می‌توانید از جوش‌شیرین ، سرکه سفید و یا انواع شوینده ‌ها استفاده کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که محلول را روی سینک بریزید و بگذارید چند دقیقه بماند ، بعد از آن با یک اسفنج تمیز روی شیرآلات و سینک را بکشید و درنهایت آن را با آب داغ بشویید.

در صورتیک برای نظافت منزل و همینطور تمیز کاری سرویس بهداشتی به دنبال نیرو های خدماتی هستید ، شرکت نظافتی شکوفایی در سریع ترین زمان ممکن آماده خدمت رسانی به شماست. کافیست با ما تماس بگیرید تا نیرو ها در سریعترین زمان ممکن به محل شما اعزام شوند.

خروج از نسخه موبایل