راهکار های مهم نظافت جکوزی و استخر

تمیز کردن و انجام خدمات نظافت استخر

راهکار های مهم نظافت جکوزی و استخر

اگر در منزل خود استخر و یا جکوزی دارید ، قطعا می دانید که استخر بهترین گزینه برای بازگردادن انرژی و خنک شدن پس از یک روز گرم و طولانی می باشد. استخر محیطی برای ورزش ، تفریح و استراحت است و باید محیط آن سالم و تمیز باشد. تمیز نگه داشتن و نظافت جکوزی و استخر کار ساده ای نیست و بسیار وقت گیر است.

 

تمیز کردن و انجام خدمات نظافت استخر

سطوح و دیواره های استخر و جکوزی به علت رطوبت دائمی محیط خوبی برای رشد انواع باکتری و قارچ های مختلف می باشد. نظافت استخر و جکوزی موجب پاکیزگی استخر و حفظ سلامت شما می شود.

دفعات تمیزکاری جکوزی و استخر ، به تعداد افرادی که از آن استفاده می کنند و همینطور به دفعات استفاده از آن در روز یا در هفته بستگی دارد.

چه به یک بار تمیز کردن استخر و جکوزی نیاز داشته باشید و چه به طور مداوم درخواست نظافت آن ها را داشته باشید ، شرکت خدمات نظافتی شکوفا با تیم مجرب و با تجربه آماده خدمت رسانی به شما می باشد. خدمات نظافت استخر قاعدتا باید به صورت هفتگی یا دو هفته ای یکبار انجام شود.

شیوه های تمیز کردن و انجام خدمات نظافت استخر سر پوشیده و مسقف با نظافت استخر های روباز متفاوت می باشد و نمی توان که برای نظافت همه استخر ها از یک دستگاه نظافتی مخصوص و یک روش نظافتی استفاده کرد.

بعضی از استخرهای خانگی ممکن است مدت ها تمیز نشده باشند و احتیاج به یک شست و شوی و نظافت اساسی داشته باشند.

در پروژه های گوناگون با در نظر گرفتن شرایط محیطی ، یکی از این روش های زیر جهت نظافت جکوزی و استخر مورد استفاده قرار می گیرد:

  • نظافت و شست و شوی استخر بوسیله بخار
  • شست و شوی استخر بوسیله ی کارواش خانگی
  • شست و شوی استخر بوسیله ی اسید یا اصطلاحا اسید شویی استخر
  • شست و شوی استخر با جارو و برس
  • شست و شوی استخر بوسیله ی واترجت صنعتی
  • نظافت رسوبات استخر با استفاده از سولفات آلومینیوم
  • شست و شوی استخر خانگی با استفاده از پولیشر
  • شست و شوی سطوح استخر بوسیله ی اسکرابر صنعتی
خدمات نظافت

در صورتی که خودتان میخواهید نظافت جکوزی و استخر منزل یا باغتان را انجام دهید و از خدمات نظافت استخر شرکت های نظافتی استفاده نکنید ، باید وسایل نظافتی مخصوص و نکات لازم را در نظر بگیرید. در ادامه با آموزشی که تیم نظافتی شکوفایی برای شما آماده کرده است همراه باشید.

نظافت لبه ‌های استخر

معمولا نظافت لبه‌ های استخر باید به صورت هفتگی انجام شود اما همیشه آن را به تعویق می ‌اندازیم ، به این علت که که کاری بیهوده و وقت‌ گیر به نظر می ‌آید.

اما دقت کنید که آب استخر و جکوزی آب خالصی نمی باشد و همین مسئله در طول زمان موجب نشست رسوبات آب استخر در لبه و کناره ‌های استخر خواهد شد.

از این رو هر چقدر نظافت لبه‌ های استخر را به تعویق بیندازید ، از بین بردن رسوبات سخت ‌تر خواهد شد.

استفاده از جارو در نظافت جکوزی و استخر

انواع متفاوتی از جارو ها وجود دارند که می ‌توانید جهت تمیز کردن و نظافت جکوزی و استخر از آن ‌ها استفاده کنید. بوسیله این نوع جارو ها نظافت استخر در زمان کمتر و با کیفیت بالاتری انجام می شود.

این جارو ها که در دو دسته ‌بندی کلی دستی و برقی طراحی و تولید شده ‌اند ، به شما و همینطور تیم نظافتی جهت نظافت کمک می ‌کنند.

اگر می‌خواهید که در زمان صرفه جویی کنید و کیفیت بالاتری را تجربه کنید بهتر است سراغ انواع برقی این جارو ها بروید. کیفیت تمیزکاری بالای آن ‌ها در برابر قیمتی که دارند ، کاملا به صرفه است.

تمیز کردن بدنه استخر با استفاده از برس و فرچه

در نظافت جکوزی و استخر ، قسمت نردبان و کناره های استخر را می توان با استفاده از برس و فرچه نظافت کرد. وقتی که زباله های سطح آب استخر و جکوزی را خارج کردید از یک برس جهت تمیز کردن کناره های استخر ، نردبان و پله ها استفاده نمایید.

تمیز کردن بدنه استخر با استفاده از برس و فرچه

به آسانی برس را به میله تلسکوپی وصل نموده و آن را بر روی بخش هایی که آلوده می باشند بکشید ، دقت کنید که برخی از مکان ها به علت این که کثیف تر می باشند احتیاج به زور بیشتری جهت نظافت کامل خواهند داشت.

دقت کنید قسمت هایی از استخر مانند پله ها که گردش آب ضعیف تری دارند ، احتیاج به توجه بیشتری دارند.

تمیز کردن آب استخر بوسیله توری مخصوص (اسکیمر)

این روش بیشتر برای استخر هایی که روباز می باشند و قصد عوض کردن آب استخر را هم ندارند انجام می شود و بسیار کاربردی است. تمیز کردن سطح آب استخر و جکوزی با توری مخصوص انجام می شود که به آن اسکیمر Skimmer می گویند.

در واقع ، این کار باید در اولین مرحله خدمات نظافت استخر  انجام شود تا اطمینان حاصل شود که سطح استخر از هرگونه آلودگی عاری می باشد. سپس جهت بیرون کشیدن زباله ، حشرات ، شاخ و برگ و چیزهایی که در جکوزی و یا استخر های روباز قرار می‌ گیرند از توری استفاده کنید.

به وسیله توری به سادگی می توانید هر شی خارجی که در استخر می‌بینید را حذف کنید.

نظافت و شستشوی کاشی ها

نظافت و شستشوی کاشی ها

تمیز کردن جلبک های درز کاشی های کف و دیواره های استخر یکی دیگر از مراحل نظافت جکوزی و استخر ها می باشد.

با فیلتراسیون آب استخر و همچنین حذف برگ ها بطور مداوم می توان تا حدود بسیار زیادی کیفیت آب را حفظ نمود.

البته این کار ها مانع از جلبک زدن کاشی ها و یا رسوب آب نخواهد شد. با ساییدن می توانید اقدام به از بین بردن جلبک ها و رسوبات کنید. این کار بسیار دشوار و سخت است و تنهایی از عهده آن بر نمی آیید.

شرکت خدماتی شکوفایی در این زمینه به صورت حرفه ای عمل می کند و در مدت زمان بسیار کوتاه تری کار های تمیز کاری و نظافت جکوزی و استخر شما را انجام می دهد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *