نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

بهترین روش نظافت راه پله

بهترین روش نظافت راه پله

اگر به دنبال بهترین روش نظافت راه پله هستید، یا روش صحیح نظافت راه پله را نمی دانید جای درستی آمده اید چون در این مقاله ما در این مورد مفصل صحبت خواهیم کرد.

وقتی که صحبت از تمیز کردن و نظافت راه پله های منازل، ساختمان ها و غیره می شود؛ باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشید. لازم است که مناطق راه پله را کاملا از هر گونه آلودگی تمیز کرد. این امر از محیط و همچنین سلامتی شما مراقبت می کند و حتی جزئی از مراحل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محسوب می شود. ویروس کرونا می تواند روی هر سطحی و حتی روز نرده های راه پله قرار بگیرد. گاهی اوقات آلودگی بیش از حدی روی این سطوح وجود دارد؛ بنابراین شما باید فورا تمیزکاری را شروع کنید. نظافت راه پله ها به مواد استفاده شده بستگی دارد. به طور مثال پله های بتونی در مقایسه با پله های چوبی به نظافت بیشتری نیاز دارند.

آنچه در این مقاله می خوانید

مراحل و طریقه نظافت راه پله

نظافت راه پله ساختمان و منازل معمولا از طبقات بالا شروع می شود و به پایین ادامه پیدا می کند تا سطوح مجددا کثیف نشود. نظافت راه پله ها باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. اگر چه این عدد می تواند بسته به اندازه و تعداد همسایگان شما متفاوت باشد.

نحوه نظافت راه پله به این طریق است که شما باید ابتدا گرد و غبارها را پاک کنید. نظافت راه پله های منازل و ساختمان ها باید با از بین بردن گرد و غبار با کمک جاروبرقی یا هر دستگاه مشابه دیگر انجام شود. بهترین روش این است که از بالاترین طبقه شروع کنید و به سمت پایین ادامه دهید تا از کثیف شدن دوباره جلوگیری کنید. فراموش نکنید که جنس پله ها محصولاتی که برای تمیز کردن استفاده می کنید را محدود می کند. به طور مثال اگر پله های چوبی دارید باید از پارچه مرطوب برای تمیز کردن استفاده نکنید.

مرحله بعدی تمیز کردن خود پله ها است. این مرحله شامل پاکسازی پله ها از بالا به پایین است و شما باید اطمینان پیدا کنید که هر گونه آلودگی را از بین برده اید. به یاد داشته باشید که مهمترین نکته در مورد تمیز کردن پله ها و راهروها این است که در ساعاتی انجام شود که هیچ کس در حال رفت و آمد در راه پله ها نمی باشد؛ چون در غیر این صورت زحمات شما هدر خواهد رفت.

بهترین روش نظافت راه پله

بعد از تمیز کردن پله ها نوبت به نرده ها و دیوارها می رسد. اولین قدم تمیز کردن مناطق مرتفع است تا گرد و غبار به زمین بیافتد. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نرده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند؛ بنابراین باید یک محصول ضد عفونی کننده با پارچه میکروفیبر استفاده شود. برای از بین بردن ذرات گرد و غبار جمع شده؛ از گردگیر یا پارچه استفاده کنید. از پارچه های مرطوب روی دیوار استفاده نکنید چون رنگ دیوار را خراب می کند.

نکته اصلی که باید در حین شستشوی پله ها به خاطر داشته باشید این است که از خیس کردن پله ها خودداری کنید تا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود. می توانید دو سطح که یکی با استفاده از آب و یک محصول پاک کننده و دیگری فقط با آب پر شده است شروع کنید.

اگر بعد از نظافت راه پله ها هنوز برخی از لکه ها وجود دارند؛ بسته به نوع سطح پله ها باید این لکه ها از بین بروند. برای این کار می تواند از محصولات خاص لکه بر که در بازار موجود است استفاده کنید.

نظافت راه پله ها باید خیلی مرتب انجام شود. به طور طبیعی اگر از بخشی از پله ها به ندرت استفاده می شود؛ نظافت این مناطق نسبت به سایر مناطق به زمان کمتری نیاز دارد. در بسیاری از موارد؛ کثیفی ها با راحتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. اما به همین دلیل لازم نیست که تمیز کردن آنها را فراموش کنید. تمیز کردن مرتب پله ها به مرور باعث بهتر دیده شدن آنها و کاهش احتمال انتظار ویروس می شود.

نظافت راه پله ساختمان و منازل دارای فرش

با گذشت زمان؛ فرش روی پله های شما نیاز به تمیز کاری پیدا خواهند کرد. کودکان؛ حیوانات خانگی و گرد و غبارهای تلنبار شده روی فرش؛ تمیز کردن راه پله ها را به یک ضرورت تبدیل می کند. بنابراین اگر از خود می پرسید که بهترین روش تمیز کردن فرش روی پله ها (چه با دستگاه و چه بدون دستگاه) چیست؛ به جای مناسبی رسیده اید. بیایید چند روش تمیز کردن پله های فرش دار را با هم بررسی کنیم.

بهترین روش نظافت راه پله

نظافت راه پله فرش شده با دستگاه جاروبرقی

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن پله های فرش شده احتمالا کارآمدترین روش است. برای انجام این کار مراحل زیر را باید دنبال کنید:

فیلتر دستگاه خود را بررسی کنید

همیشه قبل از جارو کشیدن پله ها یا هر ناحیه دیگر، فیلتر گرد و غبار آن را حتما بررسی کنید تا از پاک شدن گرد و غبارها اطمینان حاصل کنید. فیلتر ار تعویض کنید یا محتوای موجود را در سطل زباله خالی کنید.

اشیاء بزرگ را با دست بردارید

اشیاء بزرگی مانند اسباب بازی، بقایای کاغذ یا هز چیز دیگری ممکن است در لوله جاروبرقی گیر کند؛ پس آنها را بردارید. همچنین مطمئن شوید که کابل جاروبرقی را به اندزاه کافی بیرون آورده اید که کشیده نشود. بعد از بالای پله ها شروع کنید و هر پله را جارو بکشید. جاوربرقی را به صورت عمودی عقب و جلو کنید و از سمت چپ شروع کنید و از پله ها پایین بروید تا به پایین ترین پله می رسید.

در صورت نیاز سری جاروبرقی را عوض کنید

شما می توانید سری جاروبرقی را عوض کنید و دوباره از بالاترین پله ها شروع کنید و با استفاده از سری جدید از چپ به راست پله ها و گوشه ها را جارو بکشید تا هر گونه گرد و غبار جمع شده را از بین ببرید.

از بخارشوی یا فرش شوی استفاده کنید

در مرحله بعد، می توانید با استفاده از بخار شوی و یا محلول شستشوی فرشی که در ماشین فرش شوی ریخته اید به تمیز کردن ادامه دهید. از بالای پله ها شروع کنید و با یک حرکت عقب و جلو فرش روی هر پله را تمیز کنید. شما باید از سمت چپ به راست حرکت کنید. بعد از رسیدن به پایین پله ها حدود 20 تا 30 دقیقه به فرش فرصت دهید تا خشک شود.

بهترین روش نظافت راه پله

نظافت راه پله های ساختمان بدون دستگاه جاروبرقی

در ادامه ما نحوه تمیز کردن راه پله های دارای فرش را برای کسانی که دستگاه ندارند توضیح خواهیم داد:

نحوه نظافت راه پله فرش شده  با سرکه

یک روش نظافت راه پله ارزان این است که با استفاده از سرکه پله های فرش شده خود را تمیز کنید.

وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • سطل
  • زانوبند
  • سرکه سفید سه چهارم فنجان
  • برس
  • پارچه یا حوله خشک
  • آب گرم

زانوبندهای را ببندید، سطل خود را بک یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک لیتر آب پر کنید. بعد برس خود را به محلول سرکه آغشته کنید و از بالای پله ها شروع کنید و هر پله را برس بکشید. محلول را با استفاده از حرکات دایره ای، عمودی یا افقی به فرش بمالید و اطمینان حاصل کنید که محلول به طور کامل به الیاف فرش نفوذ کرده است. اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از مخلوط را روی برس دارید اما نه آنقدر که فرش را خیس کنید (چون باعث کپک زدن و خشک شدن طولانی مدت آن می شود).

بعد از اینکه به پایین پله ها رسیدید؛ سطل حاوی محلول را خالی کرده و آن را با آب خنک تازه پر کنید. حوله خشک خود را در سطل قرار دهید و بعد از گرفتن آب اضافی از آن برای پاک کردن فرش روی پله ها استفاده کنید. حتمالا حوله را کاملا بچلانید. شما حتی می توانید از یک فن یا پنکه برای خشک شدن فرش ها استفاده کنید.

توجه داشته باشید که بوی سرکه ای که استفاده کرده اید می تواند تا 1 ساعت در فضا پخش شود؛ با باز گذاشتن پنجره ها می توانید به عوض شدن هوا کمک کنید.

نحوه نظافت راه پله فرش شده با جوش شیرین

یک روش نظافت راه پله ارزان دیگر استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یکی دیگر از مواد طبیعی و ارزان قیمت است که اگر دستگاه تمیز کننده فرش ندارید می تواند به شما کمک کند. جوش شیرین نه تنها به درخشش فرش ها کمک می کند بلکه می تواند لکه ها و بوهای بد را هم از بین ببرد.

وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • یک چهارم فنجان جوش شیرین
  • زانوبند
  • بطری اسپری
  • آب گرم

جوش شیرین یک پاک کننده فرش کاملا ساده است. کافیست که یک چهارم فنجان حوش شیرین را بردارید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و با آب ولرم پر کنید. اطمینان حاصل کنید که بیش از یک چهرام فنجان جوش شیرین را استفاده نکرده اید؛ در غیر این صورت برای تمیز کردن فرش باید از وکیوم استفاده کنید. بعد از انجام این کار از بطری اسپری خود استفاده کنید و محلول را روی فرش پله ها بریزید. از پله بالا به پایین کار کنید و اجازه دهید محلول به مدت دو تا سه ساعت روی فرش بماند تا بوی بد و آلودگی ها از بین بروند.

اجازه دهید پله ها خشک شوند. نیازی به جارو کشیدن جوش شیرین نیست چون مقدار کمی از آن به راحتی در آب حل می شود. با این حال اگر شما نیاز به تمیز کردن لکه ها دارید؛ خیلی ساده جوش شیرین را روی لکه های فرش پله ها بپاشید؛ بعد محلول را روی آن اسپری کنید. اجازه دهید تا 30 دقیقه تا 1 ساعت فرش ها به همان صورت باقی بمانند و بعد آن را جارو بکشید و یا از یک حوله مرطوب استفاده کنید و محل را پاک کنید.

نحوه نظافت راه پله های فرش شده با مواد شوینده لباسشویی

آیا می دانید که می توانید از شوینده لباسشویی به عنوان پاک کننده فرش هم استفاده کنید؟ مواد شونیده لباسشویی به عنوان یک محصول موثر برای تمیز کردن فرش به خوبی کار می کند چون برای تمیز کردن مواد الیافی مانند فرش ساخته شده است.

وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • مواد شوینده لباشویی یک چهارم فنجان
  • برس
  • حوله خشک
  • زانو بند
  • سطل

ابتدا سطل خود را با یک لیتر آب گرم پر کنید و بعد یک چهارم فنجان مواد شوینده لباسشویی را در آن بریزید. مراقب باشید از مواد شوینده زیادی استفاده نکنید. از پله های بالا شروع کنید، برس را در محلول فرو برده و روی پله اول کار کنید. از حرکات دورانی استفاده کنید تا مواد شوینده بتواند لکه های سخت را از بین ببرد و هر گونه کثیفی پنهان در الیاف فرش از بین برود.

هنگامی که به آخرین پله رسیدید؛ محلول سطل را دور بریزید و آن را با آب خنک پر کنید. بعد دوباره از بالای پله ها شروع کنید و حوله خشک خود را در آب سطل بخیسانید و خوب بچلانید و مواد شوینده را از پله ها بگیرید. اگر مواد شوینده زیادی استفاده کرده باشید لازم است این مرحله را آنقدر تکرار کنید که فرش بعد از خشک شدن سفت نشود.

نحوه نظافت راه پله های دارای فرش با سرکه؛ نمک و اسانس

برای تهیه این محلول تمیز کننده و معطر، یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را مخلوط کرده و در یک بطری بزرگ اسپری بریزید. بعد به ازای هر فنجان آب و 5 تا 8 قطره اسانس مورد علاقه؛ یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. بطری را به آرامی تکان دهید تا مواد ترکیب شود و بعد آن را روی فرش خود اسپری کنید.

جوش شیرین و سرکه

جوش شیرین و سرکه می تواند یکی از بهترین راه حل های تمیز کردن راه پله های دارای فرش می باشد. برای ساختن یک پاک کننده فرش با استفاده از این مواد کافی است 1 فنجان سرکه را با 1 فنجان اب مخلوط کرده و بعد یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید. آن را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی هر لکه سر سخت روی فرش بمالید و اجازه دهید تا 1 ساعت بماند بعد آن را با حوله یا پارچه خشک کنید.

تمیز کردن نرده های راه پله

نرده ها همیشه با میکروب ها در تماس هستند، اما به ندرت تمیز می شوند. آنها اغلب از موادی مانند چوب یا آهن فرفورژه ساخته می شوند که نباید زیاد در معرض آب قرار گیرند. با این حال، اگر در هنگام تمیز کردن آنها را در معرض آب و رطوبت قرار ندهید می توانید به سادگی نرده های راه پله را تمیز کنید. همچنین باید به صورت دوره ای سطوح را لاک بزنید یا سنباده بزنید تا عیوب ظاهری برطرف شود.

تمیز کردن نرده های چوبی راه پله

با جوش شیرین و روغن یک محلول پا کننده درست کنید. مقدار مساوری روغن نارگیل را با جوش شیرین ترکیب کنید و با قاشق کاملا مخلوی کنید. بعد از اتمام کار باید یک خمیر داشته باشید.

محلول را روی یک پارچه میکرئفیبر بمالید. پارچه های میکروفیبر برای ضد عفونی کردن سطوح ایده آل هستند. مخلوط را روی آن بمالید. از محلول کافی برای پوشاندن یک قسمت پارچه استفاده کنید. هنگامی که پارچه بیش از حد کثیف شد، آن را بشویید و در صورت لزوم دوباره استفاده کنید.

نرده را با پارچه حاوی خمیر را به پایین مالش دهید. با حرکت دایره ای مالش دادن را ادامه دهید و همه جا را تمیز کنید تا جای کثیفی باقی نماند.

چوب را با یک پارچه میکروفیبر دیگر خشک کنید و این کار را تا زمانی انجام دهید که رطوبت از بین برود.

اگر لکه های ناهموار یا لکه های جدی در چوب نرده ظاهر شده است از یک سنباده استفاده کنید و از بالا به سمت پایین سنباده بزنید. همیشه در موازات چوب مالش را ادامه دهید.

برای حفظ چوب، از قلمو استفاده کنید و از لاک پلی اورتان روی نرده استفاده کنید. قلم مو را در لاک فرو کنید و سپس در امتداد سطح بکشید تا یک لایه نازک روی نرده باقی بماند. آنقد لاک نزنید که جمع شود و یا از نرده بچکد.

پس از حدود 8 ساعت پلی اورتان باید خشک شود. از کاغذ سنباده برای سنباده زدن نرده استفاده کنید و از یک پارچه تمیز برای پاک کردن گرد و غبار استفاده کنید.

تمیز کردن نرده های فرفورژه راه پله

بعد از نظافت راه پله باید با استفاده از یک پارچه تمیز گرد و غبارهایی که روی نرده جمع شده اند را تمیز کنید. همچنین می توانید یک ابزار گردگیری را روی جاروبرقی خود وصل کنید و از آن استفاده کنید.

اگر زنگ زدگی روی آهن فرفورژه مشاهده می کنید باید آن را تمیز کنید. از سنباده استفاده کنید و تا زمانی که تمام زنگ زدگی ها برداشته نشده اند مالش را ادامه دهید.

با یک پارچه نرم و پاک کننده همه منظوره نرده را پاک کنید. می توانید از ترکیبی از جوش شیرین و آب (4 قاشق غذا خوری جوش شیرین و یک لیتر آب) استفاده کنید و کل نرده را مالش دهید.

نرده را با یک پارچه نرم خشک کنید و اطمینان حاصل کنید که رطوبت را از سطح گرفته اید.

با استفاده از یک پارچه نرم واکس مایع را روی نرده اعمال کنید. این کار از نرده راه پله شما در برابر زنگ زدگی محافظت می کند.

تمیز کردن نرده های لاستیکی راه پله

نرده را با پارچه و پاک کننده همه منظوره پاک کنید توجه داشته باشید که قسمت های زیرین را هم پاک کنید. برای لکه های سخت از پاک کننده و پد تمیز کننده مخصوص لاستیک استفاده کنید که ساینده نباشد.

 نظافت راه پله های سنگی

اگر خانه ای دارید که دارای راه پله های سنگی است می توانید از روش نظافت راه پله های سنگی که در ادامه توضیح خواهیم داد استفاده کنید.

سنگ مرمر یا گرانیت بعد از پرداخت، صاف و لغزنده می شود. پس استفاده از پولیش و واکس اشتباه است چون افراد خانه در خطر خواهند بود. هنگام بالا و پایین رفتن سریع از پله ها احتمال لیز خوردن افزایش پیدا می کند.

برای نظافت پله های خانه باید مرتب آن را جارو کنید و در نهایت با آب دستمال بکشید.

همانطور که اشاره کردیم از روغن یا موم استفاده نکنید که لغزش پله ها افزایش پیدا نکند.

بهترین روش نظافت راه پله

پله ها را تمیز کنید. مقدار زیادی خاک در شیارها جمع می شود. می توانید هر ماه یک بار پله ها را با شوینده تمیز کنید. اما در این صورت مراقب لغزندگی پله ها باشید.

می توانید از پارچه برای تمیز کردن پله ها استفاده کنید.

اگر روی سنگ مرمر سفید لکه هایی مشاهده می کنید می توانید آن را با لیمو، سرکه یا جوش شیرین تمیز کنید. اگر لکه تیره است لکه را با مایع جرم گیر هارپیک یا مواد مشابه تمیز کنید.

هنگام تمیز کردن سنگ مرمر، می توانید کمی سرکه به آب اضافه کنید.

در طول تمیز کاری با عجله بالا و پایین نکنید.

چند وقت یکبار باید پله ها را تمیز کرد؟

بسته به میزان رفت و آمد روی فرش؛ حداقل یک بار در هفته باید پله ها را تمیز کنید. اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید؛ ممکن است متوجه شوید که باید مرتبا پله ها را تمیز کنید.

چند وقت یکبار باید فرش روی پله ها را تمیز کنید؟

در حالت ایده آل، هر سه ماه یک بار ممکن است کافی باشد. تعداد دفعاتی که شما برای تمیز کردن فرش روی پله های خود نیاز دارید؛ بسته به اندازه خانه و فعالیت هایی که در آن انجام می شود؛ بسیار متفاوت است. بهترین روش برای تشخیص اینکه آیا فرش شما به تمیزکاری نیاز دارد این است که چندین لکه قابل مشاهده روی سطح یا مقدار گرد و غبار جمع شده را مشاهده کنید.

آیا می توان بعد از نظافت راه پله روی آنها راه بروید؟

اگر پله ها را به تازگی تمیز کرده اید بهتر است قبل از تردد اجازه دهید؛ پله یا فرش های شما خشک شوند. اگر از دستگاه فرش شوی استفاده می کنید؛ پله ها می توانند در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه خشک شوند. اگر پله ها را به طور دستی تمیز می کنید ممکن است کمی بیشتر طول بکشد (بسته به میزان رطوبت). به همین دلیل بهتر است که هنگام تمیز کردن پله ها یا فرش ها از مقدار کمی آب استفاده کنید.

استخدام کارگر برای نظافت راه پله ارزان

ما امیدواریم که با استفاده از روش های بالا توانسته باشید مراحل نظافت راه پله را به طور صحیحی پیش ببرید. اگر قادر به انجام این مراحل نیستید می توانید شرکت خدمات نظافت راه پله بخواهید تا برای شما کارگر بفرستد.

شرکت خدماتی نظافت راه پله شکوفایی

شرکت خدمات شکوفایی علاوه بر خدمات پرستار سالمند و کودک، خدمات نظافت راه پله را هم ارائه می دهد. هزینه نظافت راه پله ساختمان و منزل بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود؛ اما این شرکت سعی دارد تا کاربران نظافت راه پله ارزان را تجربه کنند. شما می توانید برای نظافت راه پله و حیاط، نظافت راه پله و مشاعات ، نظافت راه پله و پارکینگ و غیره با این شرکت در تماس باشید.

قیمت نظافت راه پله در شیراز

قیمت نظافت راه پله 1401 شرکت خدمات شکوفایی به قرار زیر است:

قیمت نظافت راه پله (ریال)

شرکت خدماتی شکوفایی

 

2000000 نظافت راه پله از یک طبقه تا چهار طبقه هر طبقه تا دو واحد  
500000 هر طبقه اضافه  
300000 نظافت پشت بام  
500000 نظافت انباری ساعتی  
  • از 1 طبقه تا۴طبقه = 200 هزارتومان
  • هر طبقه اضافی+ 50 هزار تومان
  • تمیز کردن پارکینگ = 20 هزار تومان
  • تمیز کردن حیاط = 20 هزار تومان
  • تمیز کردن پشت بام = 30 هزار تومان
  • تمیز کردن انباری ساعتی = 50 هزار تومان

استخدام کارگر برای نظافت راه پله

اگر شما کارگری هستید که به دنبال کار نظافت راه پله در شیراز هستید می توانید از طریق فرم استخدام؛ اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان شرکت خدمات شکوفایی بعد از بررسی اطلاعات و رزومه شما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت.

منبع: azbigmedia ؛ homedecorbliss ، wikihow و justinfoworld

[/vc_column_text]

وقتی که صحبت از تمیز کردن و نظافت راه پله های منازل، ساختمان ها و غیره می شود؛ باید توجه ویژه ای به این مسئله داشته باشید. لازم است که مناطق راه پله را کاملا از هر گونه آلودگی تمیز کرد. این امر از محیط و همچنین سلامتی شما مراقبت می کند و حتی جزئی از مراحل پیشگیری از شیوع ویروس کرونا محسوب می شود. ویروس کرونا می تواند روی هر سطحی و حتی روز نرده های راه پله قرار بگیرد. گاهی اوقات آلودگی بیش از حدی روی این سطوح وجود دارد؛ بنابراین شما باید فورا تمیزکاری را شروع کنید. نظافت راه پله ها به مواد استفاده شده بستگی دارد. به طور مثال پله های بتونی در مقایسه با پله های چوبی به نظافت بیشتری نیاز دارند.

مراحل و طریقه نظافت راه پله

نظافت راه پله ساختمان و منازل معمولا از طبقات بالا شروع می شود و به پایین ادامه پیدا می کند تا سطوح مجددا کثیف نشود. نظافت راه پله ها باید حداقل یک بار در هفته انجام شود. اگر چه این عدد می تواند بسته به اندازه و تعداد همسایگان شما متفاوت باشد. نحوه نظافت راه پله به این طریق است که شما باید ابتدا گرد و غبارها را پاک کنید. نظافت راه پله های منازل و ساختمان ها باید با از بین بردن گرد و غبار با کمک جاروبرقی یا هر دستگاه مشابه دیگر انجام شود. بهترین روش این است که از بالاترین طبقه شروع کنید و به سمت پایین ادامه دهید تا از کثیف شدن دوباره جلوگیری کنید. فراموش نکنید که جنس پله ها محصولاتی که برای تمیز کردن استفاده می کنید را محدود می کند. به طور مثال اگر پله های چوبی دارید باید از پارچه مرطوب برای تمیز کردن استفاده نکنید. مرحله بعدی تمیز کردن خود پله ها است. این مرحله شامل پاکسازی پله ها از بالا به پایین است و شما باید اطمینان پیدا کنید که هر گونه آلودگی را از بین برده اید. به یاد داشته باشید که مهمترین نکته در مورد تمیز کردن پله ها و راهروها این است که در ساعاتی انجام شود که هیچ کس در حال رفت و آمد در راه پله ها نمی باشد؛ چون در غیر این صورت زحمات شما هدر خواهد رفت. بهترین روش نظافت راه پله بعد از تمیز کردن پله ها نوبت به نرده ها و دیوارها می رسد. اولین قدم تمیز کردن مناطق مرتفع است تا گرد و غبار به زمین بیافتد. همانطور که قبلا اشاره کردیم؛ نرده ها از اهمیت ویژه ای برخوردار هستند؛ بنابراین باید یک محصول ضد عفونی کننده با پارچه میکروفیبر استفاده شود. برای از بین بردن ذرات گرد و غبار جمع شده؛ از گردگیر یا پارچه استفاده کنید. از پارچه های مرطوب روی دیوار استفاده نکنید چون رنگ دیوار را خراب می کند. نکته اصلی که باید در حین شستشوی پله ها به خاطر داشته باشید این است که از خیس کردن پله ها خودداری کنید تا از بروز هر گونه حادثه ای جلوگیری شود. می توانید دو سطح که یکی با استفاده از آب و یک محصول پاک کننده و دیگری فقط با آب پر شده است شروع کنید. اگر بعد از نظافت راه پله ها هنوز برخی از لکه ها وجود دارند؛ بسته به نوع سطح پله ها باید این لکه ها از بین بروند. برای این کار می تواند از محصولات خاص لکه بر که در بازار موجود است استفاده کنید. نظافت راه پله ها باید خیلی مرتب انجام شود. به طور طبیعی اگر از بخشی از پله ها به ندرت استفاده می شود؛ نظافت این مناطق نسبت به سایر مناطق به زمان کمتری نیاز دارد. در بسیاری از موارد؛ کثیفی ها با راحتی با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند. اما به همین دلیل لازم نیست که تمیز کردن آنها را فراموش کنید. تمیز کردن مرتب پله ها به مرور باعث بهتر دیده شدن آنها و کاهش احتمال انتظار ویروس می شود.

نظافت راه پله ساختمان و منازل دارای فرش

با گذشت زمان؛ فرش روی پله های شما نیاز به تمیز کاری پیدا خواهند کرد. کودکان؛ حیوانات خانگی و گرد و غبارهای تلنبار شده روی فرش؛ تمیز کردن راه پله ها را به یک ضرورت تبدیل می کند. بنابراین اگر از خود می پرسید که بهترین روش تمیز کردن فرش روی پله ها (چه با دستگاه و چه بدون دستگاه) چیست؛ به جای مناسبی رسیده اید. بیایید چند روش تمیز کردن پله های فرش دار را با هم بررسی کنیم. بهترین روش نظافت راه پله

نظافت راه پله های دارای فرش با دستگاه جاروبرقی

استفاده از جاروبرقی برای تمیز کردن پله های فرش شده احتمالا کارآمدترین روش است. برای انجام این کار مراحل زیر را باید دنبال کنید:

فیلتر دستگاه خود را بررسی کنید

همیشه قبل از جارو کشیدن پله ها یا هر ناحیه دیگر، فیلتر گرد و غبار آن را حتما بررسی کنید تا از پاک شدن گرد و غبارها اطمینان حاصل کنید. فیلتر ار تعویض کنید یا محتوای موجود را در سطل زباله خالی کنید.

اشیاء بزرگ را با دست بردارید

اشیاء بزرگی مانند اسباب بازی، بقایای کاغذ یا هز چیز دیگری ممکن است در لوله جاروبرقی گیر کند؛ پس آنها را بردارید. همچنین مطمئن شوید که کابل جاروبرقی را به اندزاه کافی بیرون آورده اید که کشیده نشود. بعد از بالای پله ها شروع کنید و هر پله را جارو بکشید. جاوربرقی را به صورت عمودی عقب و جلو کنید و از سمت چپ شروع کنید و از پله ها پایین بروید تا به پایین ترین پله می رسید.

در صورت نیاز سری جاروبرقی را عوض کنید

شما می توانید سری جاروبرقی را عوض کنید و دوباره از بالاترین پله ها شروع کنید و با استفاده از سری جدید از چپ به راست پله ها و گوشه ها را جارو بکشید تا هر گونه گرد و غبار جمع شده را از بین ببرید.

از بخارشوی یا فرش شوی استفاده کنید

در مرحله بعد، می توانید با استفاده از بخار شوی و یا محلول شستشوی فرشی که در ماشین فرش شوی ریخته اید به تمیز کردن ادامه دهید. از بالای پله ها شروع کنید و با یک حرکت عقب و جلو فرش روی هر پله را تمیز کنید. شما باید از سمت چپ به راست حرکت کنید. بعد از رسیدن به پایین پله ها حدود 20 تا 30 دقیقه به فرش فرصت دهید تا خشک شود. بهترین روش نظافت راه پله

نظافت راه پله های ساختمان بدون دستگاه جاروبرقی

در ادامه ما نحوه تمیز کردن راه پله های دارای فرش را برای کسانی که دستگاه ندارند توضیح خواهیم داد:

نحوه نظافت راه پله های دارای فرش با سرکه

یک روش نظافت راه پله ارزان این است که با استفاده از سرکه پله های فرش شده خود را تمیز کنید. وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • سطل
  • زانوبند
  • سرکه سفید سه چهارم فنجان
  • برس
  • پارچه یا حوله خشک
  • آب گرم

زانوبندهای را ببندید، سطل خود را بک یک چهارم فنجان سرکه سفید و یک لیتر آب پر کنید. بعد برس خود را به محلول سرکه آغشته کنید و از بالای پله ها شروع کنید و هر پله را برس بکشید. محلول را با استفاده از حرکات دایره ای، عمودی یا افقی به فرش بمالید و اطمینان حاصل کنید که محلول به طور کامل به الیاف فرش نفوذ کرده است. اطمینان حاصل کنید که مقدار کافی از مخلوط را روی برس دارید اما نه آنقدر که فرش را خیس کنید (چون باعث کپک زدن و خشک شدن طولانی مدت آن می شود). بعد از اینکه به پایین پله ها رسیدید؛ سطل حاوی محلول را خالی کرده و آن را با آب خنک تازه پر کنید. حوله خشک خود را در سطل قرار دهید و بعد از گرفتن آب اضافی از آن برای پاک کردن فرش روی پله ها استفاده کنید. حتمالا حوله را کاملا بچلانید. شما حتی می توانید از یک فن یا پنکه برای خشک شدن فرش ها استفاده کنید. توجه داشته باشید که بوی سرکه ای که استفاده کرده اید می تواند تا 1 ساعت در فضا پخش شود؛ با باز گذاشتن پنجره ها می توانید به عوض شدن هوا کمک کنید.

نحوه نظافت راه پله های دارای فرش با جوش شیرین

یک روش نظافت راه پله ارزان دیگر استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین یکی دیگر از مواد طبیعی و ارزان قیمت است که اگر دستگاه تمیز کننده فرش ندارید می تواند به شما کمک کند. جوش شیرین نه تنها به درخشش فرش ها کمک می کند بلکه می تواند لکه ها و بوهای بد را هم از بین ببرد. وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • یک چهارم فنجان جوش شیرین
  • زانوبند
  • بطری اسپری
  • آب گرم

جوش شیرین یک پاک کننده فرش کاملا ساده است. کافیست که یک چهارم فنجان حوش شیرین را بردارید و آن را در یک بطری اسپری بریزید و با آب ولرم پر کنید. اطمینان حاصل کنید که بیش از یک چهرام فنجان جوش شیرین را استفاده نکرده اید؛ در غیر این صورت برای تمیز کردن فرش باید از وکیوم استفاده کنید. بعد از انجام این کار از بطری اسپری خود استفاده کنید و محلول را روی فرش پله ها بریزید. از پله بالا به پایین کار کنید و اجازه دهید محلول به مدت دو تا سه ساعت روی فرش بماند تا بوی بد و آلودگی ها از بین بروند. اجازه دهید پله ها خشک شوند. نیازی به جارو کشیدن جوش شیرین نیست چون مقدار کمی از آن به راحتی در آب حل می شود. با این حال اگر شما نیاز به تمیز کردن لکه ها دارید؛ خیلی ساده جوش شیرین را روی لکه های فرش پله ها بپاشید؛ بعد محلول را روی آن اسپری کنید. اجازه دهید تا 30 دقیقه تا 1 ساعت فرش ها به همان صورت باقی بمانند و بعد آن را جارو بکشید و یا از یک حوله مرطوب استفاده کنید و محل را پاک کنید.

نحوه نظافت راه پله های دارای فرش با مواد شوینده لباسشویی

آیا می دانید که می توانید از شوینده لباسشویی به عنوان پاک کننده فرش هم استفاده کنید؟ مواد شونیده لباسشویی به عنوان یک محصول موثر برای تمیز کردن فرش به خوبی کار می کند چون برای تمیز کردن مواد الیافی مانند فرش ساخته شده است. وسایل مورد نیاز نظافت راه پله

  • مواد شوینده لباشویی یک چهارم فنجان
  • برس
  • حوله خشک
  • زانو بند
  • سطل

ابتدا سطل خود را با یک لیتر آب گرم پر کنید و بعد یک چهارم فنجان مواد شوینده لباسشویی را در آن بریزید. مراقب باشید از مواد شوینده زیادی استفاده نکنید. از پله های بالا شروع کنید، برس را در محلول فرو برده و روی پله اول کار کنید. از حرکات دورانی استفاده کنید تا مواد شوینده بتواند لکه های سخت را از بین ببرد و هر گونه کثیفی پنهان در الیاف فرش از بین برود. هنگامی که به آخرین پله رسیدید؛ محلول سطل را دور بریزید و آن را با آب خنک پر کنید. بعد دوباره از بالای پله ها شروع کنید و حوله خشک خود را در آب سطل بخیسانید و خوب بچلانید و مواد شوینده را از پله ها بگیرید. اگر مواد شوینده زیادی استفاده کرده باشید لازم است این مرحله را آنقدر تکرار کنید که فرش بعد از خشک شدن سفت نشود.

نحوه نظافت راه پله های دارای فرش با سرکه؛ نمک و اسانس

برای تهیه این محلول تمیز کننده و معطر، یک قسمت سرکه و دو قسمت آب را مخلوط کرده و در یک بطری بزرگ اسپری بریزید. بعد به ازای هر فنجان آب و 5 تا 8 قطره اسانس مورد علاقه؛ یک قاشق چایخوری نمک اضافه کنید. بطری را به آرامی تکان دهید تا مواد ترکیب شود و بعد آن را روی فرش خود اسپری کنید. جوش شیرین و سرکه جوش شیرین و سرکه می تواند یکی از بهترین راه حل های تمیز کردن راه پله های دارای فرش می باشد. برای ساختن یک پاک کننده فرش با استفاده از این مواد کافی است 1 فنجان سرکه را با 1 فنجان اب مخلوط کرده و بعد یک قاشق غذاخوری جوش شیرین را به آن اضافه کنید. آن را درون یک بطری اسپری بریزید و آن را روی هر لکه سر سخت روی فرش بمالید و اجازه دهید تا 1 ساعت بماند بعد آن را با حوله یا پارچه خشک کنید.

چند وقت یکبار باید پله ها را تمیز کرد؟

بسته به میزان رفت و آمد روی فرش؛ حداقل یک بار در هفته باید پله ها را تمیز کنید. اگر فرزند کوچک یا حیوان خانگی دارید؛ ممکن است متوجه شوید که باید مرتبا پله ها را تمیز کنید.

چند وقت یکبار باید فرش روی پله ها را تمیز کنید؟

در حالت ایده آل، هر سه ماه یک بار ممکن است کافی باشد. تعداد دفعاتی که شما برای تمیز کردن فرش روی پله های خود نیاز دارید؛ بسته به اندازه خانه و فعالیت هایی که در آن انجام می شود؛ بسیار متفاوت است. بهترین روش برای تشخیص اینکه آیا فرش شما به تمیزکاری نیاز دارد این است که چندین لکه قابل مشاهده روی سطح یا مقدار گرد و غبار جمع شده را مشاهده کنید.

آیا می توان بعد از نظافت راه پله روی آنها راه بروید؟

اگر پله ها را به تازگی تمیز کرده اید بهتر است قبل از تردد اجازه دهید؛ پله یا فرش های شما خشک شوند. اگر از دستگاه فرش شوی استفاده می کنید؛ پله ها می توانند در مدت زمان 15 تا 20 دقیقه خشک شوند. اگر پله ها را به طور دستی تمیز می کنید ممکن است کمی بیشتر طول بکشد (بسته به میزان رطوبت). به همین دلیل بهتر است که هنگام تمیز کردن پله ها یا فرش ها از مقدار کمی آب استفاده کنید.

استخدام کارگر برای نظافت راه پله ارزان

ما امیدواریم که با استفاده از روش های بالا توانسته باشید مراحل نظافت راه پله را به طور صحیحی پیش ببرید. اگر قادر به انجام این مراحل نیستید می توانید شرکت خدمات نظافت راه پله بخواهید تا برای شما کارگر بفرستد.

شرکت خدماتی نظافت راه پله شکوفایی

شرکت خدمات شکوفایی علاوه بر خدمات پرستار سالمند و کودک، خدمات نظافت راه پله را هم ارائه می دهد. هزینه نظافت راه پله ساختمان و منزل بر اساس فاکتورهای مختلفی تعیین می شود؛ اما این شرکت سعی دارد تا کاربران نظافت راه پله ارزان را تجربه کنند. شما می توانید برای نظافت راه پله و حیاط، نظافت راه پله و مشاعات ، نظافت راه پله و پارکینگ و غیره با این شرکت در تماس باشید.

قیمت نظافت راه پله در شیراز

قیمت نظافت راه پله 1401 شرکت خدمات شکوفایی به قرار زیر است:

قیمت نظافت راه پله (ریال)

شرکت خدماتی شکوفایی

 

2000000 نظافت راه پله از یک طبقه تا چهار طبقه هر طبقه تا دو واحد  
500000 هر طبقه اضافه  
300000 نظافت پشت بام  
500000 نظافت انباری ساعتی  
  • از 1 طبقه تا۴طبقه = 200 هزارتومان
  • هر طبقه اضافی+ 50 هزار تومان
  • تمیز کردن پارکینگ = 20 هزار تومان
  • تمیز کردن حیاط = 20 هزار تومان
  • تمیز کردن پشت بام = 30 هزار تومان
  • تمیز کردن انباری ساعتی = 50 هزار تومان

استخدام کارگر برای نظافت راه پله

اگر شما کارگری هستید که به دنبال کار نظافت راه پله در شیراز هستید می توانید از طریق فرم استخدام؛ اطلاعات خود را برای ما ارسال کنید. کارشناسان شرکت خدمات شکوفایی بعد از بررسی اطلاعات و رزومه شما در سریعترین زمان ممکن با شما تماس خواهند گرفت. منبع: azbigmedia و homedecorbliss

[/vc_column][/vc_row]
خروج از نسخه موبایل