نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

شاید زمان کوتاه کردن ناخن های فرزند شما فرا رسیده باشد و شما کمی در این مورد احساس نگرانی خواهید کرد. گرفتن ناخن نوزاد احتمالا یکی از ترسناک ترین مواردی است که افرادی که برای اولین بار مادر شده اند تجربه خواهند کرد. بسیاری از مادران از این واهمه دارند که با ناخن گیر دست نوزاد خود را زخم کنند؛ اگر شما هم جزوی از این مادران هستید می توانید آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد شرکت خدماتی پرستاری شکوفایی را مطالعه کنید. در این راهنما، ما همه نکاتی که لازم است هنگام کوتاه کردن ناخن نوزاد بدانید را آورده ایم.

چرا باید برای گرفتن ناخن نوزاد خود اقدام کنیم؟

ناخن های نوزاد ممکن است انعطاف پذیر و نرم تر از ناخن های شما به نظر برسند اما می توانند صدمات قابل توجهی را وارد کنند. ناخن های تیز و بلند نوزاد شما به راحتی می تواند پوست صورت، دست و بدنش را بخراشاند. اگر تا به حال نوزاد تازه متولد شده ای که مدام دست هایش را تکان می دهد یا یک نوزاد 6 ماهه را که سعی در گرفتن لب های شما دارد را بغل کرده اید؛ می توانید آسیب هایی که به راحتی می تواند وارد کند را حدس بزنید. متاسفانه نوزاد شما به دلیل عدم کنترل عضله ها نمی تواند حرکات خود را کنترل کند. بعضی اوقات انگشتان آنها در مکان های اسیب پذیر مانند چشم شان قرار می گیرند.

علاوه بر این؛ ناخن های نوزاد سریع رشد می کند و شما باید مدام در حال چک کردن و گرفتن ناخن نوزاد خود باشید. برخی از مادران اظهار می کنند که باید هر چند روز یک بار ناخن های کودک خود را کوتاه کنند.

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

در چه زمان هایی باید برای گرفتن ناخن نوزاد خود اقدام کنیم؟

وقتی که زمان کوتاه کردن ناخن نوزاد شما فرا می رسد؛ والدین از روش های مختلفی استفاده می کنند، همه چیز به راحتی شما و نوزادتان بستگی دارد.

بعضی از مادران به کمک شریک زندگی خود این کار را انجام می دهند که یکی از آنها نوزاد را نگه می دارد و دیگری ناخن ها را کوتاه می کند. برخی دیگر در زمان شیر دادن به نوزاد یا هنگام خواب نوزاد این کار را انجام می دهند.

قبل از کوتاه کردن ناخن نوزاد خود؛ چند نکته وجود دارد که باید از آنها اطلاع پیدا کنید:

با استفاده از ابزارهای مختلفی می تواند ناخن های نوزاد خود را کوتاه کنید اما روشی را انتخاب کنید که با آن راحت تر هستید.

گرفتن ناخن نوزاد با ناخن گیر

ناخن گیر روش ابتدایی بسیاری از مادران است. شاید به این دلیل که بیشتر ما از آنها برای کوتاه کردن ناخن های خود استفاده می کنیم و احتمالا با کمک آنها کمتر انگشت نوزاد خود را می بریم. می توانید ناخن گیرهای کوچک را تهیه کنید که مخصوص نوزادان طراحی شده اند. بعضی از آنها حتی دارای دسته های بزرگی هستند که باعث می شود در دستان بزرگتر راحت تر نگه داشته شوند.

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

با این حال، برخی از مادران اظهار می کنند که آنها قیچی بزرگتر ار ترجیح می دهند چون می توانند ناخن ها را از یک طرف به طرف دیگر کوتاه کنند.

گرفتن ناخن نوزاد با قیچی

هر مادری آنقدر شجاع نیست که از قیچی استفاده کنید چون به نظر ترکسناک می رسد. همانطور که گفته شد برخی از مادران با این روش راحت تر هستند مخصوصا اگر قیچی هایی داشته باشند که از لبه های صاف برخوردار هستند. یکی از مزایای قیچی این است که کنترل بیشتری را به شما می دهد. شما می توانید به راحتی مشاهده کنید که چه قسمت از ناخن را برش می زنید.

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

سوهان ناخن

استفاده از سوهان ناخن ایمن ترین روش برای کوتاه کردن ناخن نوزاد شما است. تنها در صورتی که خیلی شدید سوهان بکشید دست نوزاد خود را زخم خواهید کرد. اگر نوزاد شما کمتر از یک ماه عمر دارد، متخصصان به طور کلی توصیه می کنند که از سوهان ناخن استفاده کنید. در این زمان ناخن های آنها نرم است و بلافاصله نیازی به کوتاه کردن ندارد؛ با این حال، برخی از مادران اظهار می کنند که سوهان کشیدن ناخن های نرم نوزادان تازه متولد شده بی فایده است. با این وجود شما می توانید از این راه حل برای نوزادان 4 یا 5 ماهه خود استفاده کنید.

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

نحوه گرفتن ناخن نوزاد

کوتاه کردن ناخن نوزاد چه با قیچی چه با ناخن گیر و چه با سوهان تقریبا یکسان است. آنچه که انجام می دهید این است:

برای ناخن های پا هم باید همین مراحل را دبنال کنید اما توجه داشته باشید که هنگامی که از ناخن گیر یا سوهان استفاده می کنید نباید ناخن ها را به صورت منحنی کوتاه کنید.

آموزش نحوه گرفتن ناخن نوزاد + نکات لازم

در هنگام کوتاه کردن ناخن نوزاد چه کاری نباید کرد؟

گرچه در مورد گرفتن ناخن نوزاد خود کاملا آزاد هستید اما دو چیز وجود دارد که هرگز نباید امتحان کنید.

ناخن های نوزاد خود را با دندان کوتاه نکنید – با خیره شده به ناخن های نوزاد خود که نیاز به کوتاه کردن دارند؛ ممکن است با در دست نداشتن ابزار مناسب بخواهید که آنها را با دندان کوتاه کنید. اما لطفا این کار را نکنید با گاز گرفتن ناخن نوزاد میکروب هایی از دهان به دستان وی وارد می شود که می توانند عفونت ویروسی یا باکتریایی را تحریک کنند. همچنین احتمال دارد لبه های ناخن تیز باشند.

ناخن ها را شکاف ندهید – حتی اگر فقط قسمت کوچکی از ناخن باشد، وسوسه نشوید که قسمت شکسته شده را بیرون بکشید. با این کار نوزاد شما از درد ناخن ممکن است آرام نگیرد و حتی عفونت کند.

اگر پوست یا گوشت دست نوزاد خود را بریدم چکار کنم؟

اتفافات رخ می دهند؛ ناخن های نوزاد شما بسیار کوچک و لغزنده هستند. اگر به طور اتفاقی دست نوزاد خود را بریده اید و احساس بدی دارید شما تنها نیستید. در اینجا کاری که شما باید انجام دهید این است:

منبع: momlovesbest و babycentre

خروج از نسخه موبایل