نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

پوار بینی بزرگسالان

پوار بینی بزرگسالان
در این مطلب قصد داریم در مورد پوار بینی بزرگسالان اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. تفاوتی ندارد چند سال داشته باشید، مسدود شدن بینی می تواند ناراحت کننده باشد. تنفس را دشوار می کند، و اغلب شما را مجبور به انجام این کار از طریق دهان می کند، که به نوبه خود می تواند گلودرد ایجاد کند و کارهای روزمره مانند غذا خوردن و خواب را دشوارتر کند.در این مقاله مطالبی جهت پرستار سالمند و علاقمندان به مطالعه آورده شده است.

کاربرد پوآربینی چیست؟

کودکان و بزرگسالان می توانند به راحتی بر انسداد بینی غلبه کنند. اما برای نوزادان، سالمندان ناتوان، افراد با بیماری هایی نظیر فلج حرکتی، این کار دشوار است. مانند بسیاری دیگر از اقدامات که نیاز به تلاش داوطلبانه  و آگاهانه دارند، برای نوزادان یا بیماران، انجام این کار نیاز به کمک والدین یا فرزندان و یا مراقبان دارد. به طور حتم این امر باعث ناراحتی و پریشانی آنها می شود، به ویژه هنگامی که چرخه خواب و غذا خوردن آنها مختل شود. اما خوشبختانه روش هایی وجود دارد که می توانید به آنها کمک کنید – و به ویژه یکی از آنها، پوار بینی است. پوار های بینی در کلینیک های متخصصین، داروخانه ها یا فروشگاه های آنلاین قابل خرید هستند. این دستگاه به شما کمک می کند، بینی شخص مورد نظر خود را به سادگی، بهداشتی و موثر پاک کنید. این مقاله به شما کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد پوار بینی داشته باشید، از نحوه کار آنها و نحوه استفاده از آنها مطلع شوید. مانند هر مسئله پزشکی، دارو یا دستگاه های پزشکی، اگر سوالی دارید، باید با یک متخصص بهداشت و درمان مشورت کنید.

علل گرفتگی بینی

بیشتر گرفتگی بینی زمانی اتفاق می افتد که بینی ما می خواهد میکروب، خاک، گرد و غبار، دود یا سایر مواد تحریک کننده را بیرون بکشد. برای این کار، بینی مخاط تولید می کند، که تمام این آلودگی ها را به سمت بالا جمع می کند تا این مواد از سوراخ بینی خارج شود. گاهی اوقات، رگ های خونی در بینی نیز ممکن است متورم شوند، که می تواند باعث انسداد بیشتر مجاری تنفسی شود. همچنین هوای خشک نیز باعث مسدود شدن بینی می شود، از آنجا که هوا لایه داخلی سوراخ بینی را خشک می کند، پوست می تواند ترک بخورد و باعث تورم شود. خشکی هوا غالباً در زمستان، هنگامی که گرمایش مرکزی بیشتر است یا در ساختمان های دارای تهویه هوا، رخ می دهد.

دستگاه مکنده مخاط بینی یا پوار بینی بزرگسالان چیست؟

دستگاه مکنده بینی، یک دستگاه مکش کوچک است که به طور خاص برای از بین بردن بقایای مخاط موجود در بینی، طراحی شده است. این کار مجاری تنفسی را پاک کرده و به افراد کمک می کند تا راحت تر نفس بکشند. بسته به نوع دستگاه، مخاط برداشته شده اغلب در یک محفظه جداگانه جمع می شود، به طوری که می توان آن را با خیال راحت و بهداشتی دفع کرد. انواع مختلفی از مکنده های بینی در بازار وجود دارد، اما پایه طراحی اصلی پشت هر کدام از آنها، یکسان است : محفظه گرد فشرده شونده توخالی متصل به لوله، که باعث ایجاد خلا می شود. وقتی لوله درون سوراخ بینی قرار می گیرد، مخاط را می مکد و آن را از بینی، خارج می کند.

نحوه استفاده کلی، از دستگاه مکنده مخاط بینی

برای تمیز کردن بینی خود یا دیگران با استفاده از دستگاه مکنده بینی، به موارد زیر نیاز دارید :
  • دستگاه تنفس بینی
  • محلول نمکی یا قطره بینی
  • دستمال کاغذی
مرحله 1 – محلول نمکی خود را آماده کنید. در صورت تمایل، می توانید قطره های مخصوص تهیه شده را از داروخانه ها خریداری کنید، یا می توانید خودتان آن را در خانه تهیه کنید : کافی است یک چهارم قاشق چای خوری نمک را در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. (توجه داشته باشید که هرگز از یک محلول دو بار استفاده نکنید – هر بار یک محلول تازه تهیه کنید.) پوار بینی بزرگسالان مرحله 2 – از یک پیپت استفاده کنید تا سه قطره محلول نمک را در هر دو سوراخ بینی بریزد. این به نرم شدن و تجزیه مخاط کمک می کند، و خارج کردن آن آسان تر می شود. پوار بینی بزرگسالان مرحله 3 – مکنده را به آرامی فشار دهید تا تمام هوای داخل محفظه فشار داده شود و خلا ایجاد شود. محفظه را فشرده نگه دارید، نوک پوار را به آرامی داخل سوراخ بینی قرار دهید. مراقب باشید خیلی زیاد به سوراخ داخل بینی نزدیک نشوید تا صدمه ای وارد نشود. پوار بینی بزرگسالان مرحله 4 – بدنه را آزاد کنید. این کار ممکن است فرد را ناراحت کند، زیرا روند کار بسیار عجیب و ناخوشایند خواهد بود. پوار بینی بزرگسالان مرحله 5 – مخاط را بر روی یک دستمال کاغذی بریزید (البته برخی از مکنده ها آن را در محفظه جداگانه ای جمع می کنند) و سپس همان مراحل قبلی را برای سوراخ دیگر بینی، تکرار کنید. همیشه قبل از اقدام به خارج کردن مخاط بیشتر، دستگاه مکنده را تمیز کنید. پوار بینی بزرگسالان برای تخلیه شدن کامل بینی لازم است چندین بار در هر سوراخ بینی این کار را انجام دهید. بعد از اتمام کار، بینی کودک یا بزرگسال مورد نظر را با دستمال تمیز پاک کنید تا مخاط اضافی از بین برود این کار، از خشک شدن و تحریک پوست جلوگیری خواهد کرد.

تمیز کردن پوار بینی بزرگسالان

برای تمیز کردن دستگاه تنفس بینی پس از استفاده، مقداری آب گرم و صابون را مخلوط کنید. محفظه پوار را با مقداری از آن پر کنید و قبل از اینکه آن را دوباره فشار دهید، آب را در اطراف تکان دهید تا مخاط داخل آن تمیز شود. چندین بار تکرار کنید، سپس یک بار دیگر آن را با آب سرد تمیز شستشو دهید تا باقیمانده صابون پاک شود. همیشه پس از استفاده از پوار ها، آنها را تمیز کنید.

انواع مختلف دستگاه مکنده بینی ( پوار)

همه دستگاه های مکنده مخاط بینی از مکش برای از بین بردن مخاط استفاده می کنند. با این حال، برخی از آنها دارای طراحی بهتر از سایر دستگاه های مشابه هستند. در ادامه تعدادی از انواع دستگاه ها را، بررسی می کنیم.

پوارهای دستی

این نوع، بیشتر از سایر دستگاه ها مورد استفاده قرار می گیرد و به راحتی پیدا می شود – چه در بیمارستان ها و کلینیک ها و چه در فروشگاه ها و آنلاین – و طراحی ساده این پوار ها، آنها را به ویژه از نظر اقتصادی مقرون به صرفه کرده است. این به این معنی نیست که آنها کامل و بی نقص هستند، بزرگترین مشکل این است که دسترسی به فضای داخلی پوار، دشوار است. این به آن معنا است که بعد از استفاده نمی توانید میزان تمیز بودن آن را ببینید – اگر در آن مخاط و آلودگی باقی مانده باشد، می تواند باعث تولید و تکثیر باکتری ها در خود، شود. این پوار ها، به دلیل طراحیشان، دیر خشک می شوند. بنابراین، بعد از مدتی، حتی با شستشوی مکرر ، فضای داخلی پوار، کثیف می شود.

پوارهای برقی

همانطور که از نام آن پیداست، این پوار ها از طریق برق تأمین می شوند و یک وسیله مکش بسیار قدرتمند تر از مدل های دستی هستند. بسیاری از آنها همچنین می توانند در یک ماشین ظرفشویی تمیز شوند و دارای بسیاری از ویژگی های مناسب مانند ذخیره سازی مخاط هستند، بنابراین می توانید میزان مخاط خارج شده را ببینید. به دلیل سهولت استفاده و بسیاری از ویژگی های مفید، افراد بیشتر تمایل دارند که استفاده از این مدل ها را نسبت به مدل های دیگر، در اولویت قرار دهند. با این حال، این نوع پوار های بینی گران تر از پوار های دستی هستند. مسئله دیگر این است که امکان باقی ماندن مخاط در مناطق سخت تمیز شونده و دور از دسترس دستگاه وجود دارد و این به طور بالقوه باعث آلودگی میکروبی می شود. بعضی از مدل ها بسته به میزان قدرت و شارژ باتری ها می توانند نتایج متناقضی نیز داشته باشند.

آیا پوار بینی بزرگسالان بی خطر هستند؟

اگر به درستی استفاده شوند، به کار بردن پوار های بینی، خطری ندارد. شاهدی بر سودمندی آنها این است که همیشه در هر بیمارستان یک پوار آماده ی استفاده، وجود دارد. با این حال، برای دستیابی به نتیجه مطلوب نیاز به استفاده صحیح از پوار ها می باشد. از هر کدام از پوار ها که تصمیم به استفاده گرفتید، به یاد داشته باشید که دستورالعمل ها را با دقت بخوانید. این موارد اقدامات احتیاطی را مشخص می کند – به عنوان مثال، شما باید حداکثر چهار بار در روز، از این پوار ها استفاده کنید و هر بار باید به طور مساوی فاصله داشته باشد تا در این مدت زمان بهبودی کافی وجود داشته باشد. اگر بیش از این مقدار استفاده کنید، ممکن است سوراخ های بینی را خشک کرده و تحریک کنید، که می تواند مشکل را حاد تر کند یا حتی باعث خونریزی بینی شود. به همین دلیل مهم است که حتی بیش از حد از محلول نمکی نیز استفاده نکنید. در غیر این صورت، در صورت استفاده صحیح و رعایت نکات، پوار های بینی ابزاری عالی برای پاکسازی بینی مسدود شده چه در کودکان و چه در بزرگسالان هستند. منبع: braunhealthca
خروج از نسخه موبایل