نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکر

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکر

 در این مطلب قصد داریم به بررسی مشکلات سالمندان برای استفاده از واکر برپدازیم سالمندانی که مشکلات حرکتی را تجربه می کنند حتی هنگام استفاده از وسایلی مانند واکر راحت نیستند و به کمک نیاز دارند. اگر شما هم چنین سالمندی هستید یا در اطراف خود سالمندی دارید که نیاز به مراقبت دارد می توانید برای استخدام پرستار سالمند شبانه روزی یا پاره وقت از موسسه شکوفایی اقدام کنید.

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکر چیست؟

هنگامی که سالمندان به دلیل زمین خوردن شروع به ترس از راه رفتن می کنند، یک وسیله کمکی حرکتی مانند واکر می تواند برای تثبیت  راه رفتن آنها مفید باشد.

انواع واکر را می توان به دسته های زیر تقسیم بندی کرد:

 اما در ادامه به صورت خلاصه در مورد ویژگی های هر کدام از این واکرها اشاره خواهیم کرد:

ویژگی های واکر های چرخ دار:

ویژگی های واکر تاشو :

سالمندان و مشکلات رایج استفاده از واکر

در ادامه برخی از مشکلات استفاده از واکر توسط سالمندان آورده شده است:

برای اینکه به بهترین وجه مشخص شود که آیا واکر برای افرادی که درک و درک ضعیفی از محدودیت‌های شناختی و فیزیکی خود ندارند یا خیر، یک کمک حرکتی ایمن است یا خیر، یک ارزیابی حرکتی توسط یک فیزیوتراپیست یا کاردرمانگر آموزش دیده لازم است.

برای قاب‌های واکر با چهار پا، انتقال پیچیدگی کمتری دارد زیرا هیچ چرخی وجود ندارد که به تجهیزات امکان جابجایی آسان را بدهد.

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکرهنگام استفاده از واکر دو چرخ باید احتیاط بیشتری کرد زیرا این تجهیزات ترمز ندارد و می تواند راحت تر از بین برود. در نتیجه، تلاش برای انتقال باید با فشار دادن مبلمانی که فرد روی آن نشسته است یا با استفاده از هر وسیله کمکی انتقال نزدیک مانند میله چنگ زدن برای پشتیبانی انجام شود.

نکته: هنگامی که می خواهید در مقابل دستگاه بایستید، دسته های واکر هرگز نباید کشیده شوند. انجام این کار تجهیزات را به سمت شما می کشد و ممکن است باعث کج شدن آن شود. در عوض، سطحی را که روی آن نشسته‌اید فشار دهید یا از یک کمک انتقال مطمئن برای پشتیبانی استفاده کنید.

مشکلات سالمندان از نظر اختلال در بینایی – بینایی ضعیف می تواند دستکاری ترمزهای واکر یا مانور ایمن در اطراف موانع را دشوار کند.

داشتن مشکل در بینایی می تواند بر توانایی جهت یابی ایمن در محیط تأثیر بگذارد. دید ضعیف، جلوگیری از برخورد با مبلمان را دشوارتر می‌کند و واکر ممکن است راحت‌تر در موانع دیگر درگیر شود. این می تواند باعث گره خوردن واکر، واژگون شدن و سقوط شود. علاوه بر این، کاهش دید می‌تواند از دستگیره‌ها یا ترمزها استفاده کند، در صورتی که به راحتی قابل یافتن نباشند. این می تواند کنترل واکر یا انتقال به آن از حالت نشسته را دشوار کند. راه حل ممکن برای این مشکلات افزایش روشنایی در اتاق با لامپ های قوی تر یا منابع نور بیشتر است.

چراغ های فعال با حرکت- از طرف دیگر، نوار کنتراست بالا را می توان در نزدیکی دسته ها یا ترمزها قرار داد تا توجه را به آنها جلب کند. این می تواند به افراد کمک کند پیش زمینه را از پس زمینه متمایز کنند و به تشخیص دسته های واکر که معمولاً از نظر رنگ شبیه به قاب هستند کمک کند.

افراد مبتلا به بیماری‌هایی مانند دژنراسیون ماکولا و گلوکوم ممکن است از بهبود نور و نوار بازتابی بالا بهره ببرند، مگر اینکه بینایی کامل کاهش یابد.

در واقع، بسیاری از مردم هنوز قادر به شناسایی اشیاء و اشکال در میدان دید خود هستند، حتی با وجود مراحل پیشرفته‌تر بیماری بینایی. گاهی اوقات تغییر نور و اشیاء متضاد می تواند به این افراد کمک کند تا واکر و محیط خود را راحت تر ببینند و به آنها امکان می دهد با خیال راحت تر در خانه خود حرکت کنند.

مشکلات سالمندان از نظر کاهش قدرت نیروی دست و قدرت گرفتن – نداشتن قدرت لازم برای نگه داشتن واکر یا استفاده از ترمز می تواند فرد را در معرض خطر سقوط یا آسیب قرار دهد.

یک شکایت رایج در میان سالمندان این است که قفل کردن یا درگیر کردن ترمزهای رولاتور دشوار است. برخی واکرها ترمزهای سفت‌تری دارند و برای فشار دادن به پایین و در حالت قفل شدن به قدرت بیشتری نیاز دارند.

به همین دلیل، بهتر است چند مدل از غلتک ها را آزمایش کنید تا سیستم ترمزی متناسب با قدرت فرد پیدا کنید تا بتوانید با خیال راحت ترمزها را روی آن قرار دهید و در صورت نیاز آنها را رها کنید. این مانع همچنین ممکن است با برخی از تمرینات تقویتی و آماده سازی بالاتنه از طریق یک برنامه توانبخشی با هدایت دقیق برطرف شود. برای افرادی که پس از سکته مغزی یا آسیب‌های دیگر دچار فلج یک دست یا مسلح می‌شوند، ممکن است نیاز به استفاده از وسایل کمکی حرکتی مانند همی واکر باشد.

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکرهمی واکر- به سبک کناری شبیه واکر چهار نقطه ای است، اما برای استفاده توسط کسانی طراحی شده است که فقط در یک دست یا بازو کار می کنند. از آنجایی که چرخ ندارد، این دستگاه به طور ایده‌آل توسط کسانی استفاده می‌شود که نیازی به واکر چرخدار ندارند، اما برای پیاده‌روی در مسافت‌های کوتاه به یک پایه پشتیبانی گسترده نیاز دارند.

محیط درهم ریخته – مانور دادن در محیطی با موانع و سایر خطرات زمین خوردن هنگام استفاده از واکر می تواند خطرناک باشد.

فضاهای تنگ یا کوچک می تواند برای مانور دادن با واکر خطرناک باشد. قاب‌های واکر عریض‌تر از افراد معمولی هستند، زیرا فردی که از آن‌ها استفاده می‌کند باید بین دسته‌ها قرار بگیرد، بنابراین حرکت در اطراف یک محیط به هم ریخته می‌تواند دستگاه را روی اجسام مجاور گره بخورد و باعث سقوط فرد شود.

برای استفاده‌ کنندگان از وسایل کمک حرکتی، بهتر است مسیر پیاده‌روی روشنی داشته باشند تا اطمینان حاصل شود که می‌توان با خیال راحت واکر را در صورت لزوم بدون دویدن از روی اشیاء روی زمین یا برخورد به سطوح دیگر در هنگام عبور به جلو بچرخاند. بی نظمی خطر زمین خوردن را کاهش می دهد و می تواند تفاوت بین زندگی مستقل یا پایان یافتن در بیمارستان با آسیب پس از زمین خوردن باشد.

مشکلات سالمندان با واکر با اندازه نامناسب – واکر نامناسب با شکل و اندازه بدن فرد می تواند استفاده از واکر را ناامن یا ناراحت کند.

برای استفاده صحیح از واکر، فرد باید در حالی که بین دو دسته بازو قرار دارد، حرکت کند. این وضعیت باعث می‌شود که فرد خم نشده باشد و هنگام راه رفتن، قد بلند و راست بایستد.

اگر کسی پشت دسته های واکر راه برود، پایه تکیه گاه او کشیده شده و پایدارتر می شود. این وضعیت فشار بیشتری به دستگیره ها وارد می کند و ممکن است باعث شود واکر از کسی فرار کند و منجر به از دست دادن تعادل و احتمال سقوط شود. راه رفتن پشت واکر همچنین باعث ایجاد وضعیت ضعیف تر و کمر خمیده می شود.

برخی از افراد پشت واکر راه می‌روند زیرا هنگام گرفتن دسته‌های بازو احساس راحتی بیشتری می‌کنند. در این مواقع احتمالاً دستگیره ها در ارتفاع مناسب برای کاربر آن قرار ندارند. در حالت ایده‌آل، دسته‌ها باید تقریباً در سطح مچ قرار داشته باشند، زمانی که فرد مستقیم ایستاده و دست‌ها را در کناره‌های خود پایین آورده است.

برای اطمینان از اینکه فرد به طور مناسب با واکری مطابقت دارد که نیازهای فردی آنها را برآورده می کند، ارزیابی تحرک توسط یک فیزیوتراپ یا کاردرمانگر مورد نیاز است. فروشندگان پزشکی که واکر می فروشند اغلب فهرستی از کارکنان پشتیبانی دارند که می توانند با شما ارتباط برقرار کنند تا اطمینان حاصل شود که واکر دریافتی بر اساس توانایی ها و نیازهای بدن شما قابل استفاده است.

واکر ضعیف – استفاده از یک وسیله کمک حرکتی در حالت خراب می تواند خطرناک باشد.

مانند هر وسیله ای که اغلب استفاده می شود، واکر می تواند در طول زمان با استفاده مکرر خراب شود. به عنوان مثال، استفاده منظم از واکر برای چندین سال می تواند منجر به موارد زیر شود:

برای اطمینان از ایمن بودن تا حد امکان، مهم است که به طور منظم وسایل کمکی راه رفتن را بررسی کنید تا مطمئن شوید که در نوک شکل هستند.

با وسایل کمک حرکتی که از فروشندگان مجاز تجهیزات پزشکی تهیه می شوند، قطعات به راحتی قابل دسترسی هستند و معمولاً می توان آنها را بدون مشکل زیادی تعویض کرد.

برای واکرهایی که از یک خرده‌فروش معمولی تهیه می‌شوند، یافتن قطعات جایگزین استاندارد ممکن است سخت‌تر باشد زیرا فروشندگان پزشکی ممکن است آنها را حمل نکنند. در این شرایط، زمانی که واکر در وضعیت خرابی قرار دارد، ممکن است نیاز به تعویض کامل دستگاه باشد.

مشکلات سالمندان از نظر ناهنجاری های دست – بدشکلی های دست می تواند گرفتن روی دسته ها برای استفاده از واکر را دشوار کند.

ناهنجاری های دست مربوط به آرتریت یا انقباضات می تواند پیچیدن دست را به دور دسته واکر یا استفاده از سیستم ترمز سخت کند. برای این افراد، ممکن است نیاز باشد که وسایل کمکی جایگزین راه رفتن یا سازگاری با رولاتور در نظر گرفته شود.

برخی از تنظیمات آسان که می تواند به افرادی که دچار ناهنجاری دست هستند کمک کند تا راحت تر از رولاتور واکر استفاده کنند عبارتند از:

بهترین گزینه برای انتخاب واکر برای سالمندان ممکن است به شرایط و نیازهای خاص هر فرد بستگی داشته باشد.

به عنوان یک متخصص بهزیستی، در نظر داشته باشید:

واکرهای تکنولوژیکی: واکرهای هوشمند با ویژگی‌هایی مانند ترمزهای خودکار، سیستم‌های تشخیص برخورد و تنظیم ارتفاع مناسب می‌توانند بهبود قابل توجهی در زندگی سالمندان ایجاد کنند. این گونه واکرها ایمنی بیشتری ارائه می‌دهند و در مواردی مانند نیاز به پشتیبانی تکنیکی کمک می‌کنند.

نوع معلولیت: انتخاب واکر باید با توجه به نوع معلولیت سالمند در نظر گرفته شود. مثلاً آیا نیاز به پشتیبانی برای مشکلات حرکتی خاص دارند؟

راحتی و انطباق: واکر باید دارای دستگیره‌های راحت و قابل تنظیم باشد تا سالمندان بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. همچنین، واکری که به آسانی به محیط و فضاهای مختلف انطباق پیدا کند مزیت دارد.

بودجه: بودجه خانواده یا فردی که واکر را خریداری می‌کند نیز مهم است. واکرهای هوشمند معمولاً هزینه بیشتری دارند.

پشتیبانی فنی: اطمینان حاصل کنید که واکر دارای پشتیبانی فنی مناسب و امکان به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری است. در نهایت، بهترین گزینه واکری است که به بهترین شکل ممکن به نیازها و راحتی سالمندان شما پاسخ دهد.

تعمیر و نگهداری واکر

مشکلات سالمندان برای استفاده از واکرواکرهای هوشمند:

واکرهای نیمه هوشمند:

واکرهای عادی:

چند توصیه مهم برای استفاده سالمندان از واکر

توجه داشته باشید:

این توصیه‌ها به شما کمک می‌کنند تا واکرها را بهینه نگه دارید و از عملکرد ایمن و کارآمد آنها مطمئن شوید.

خروج از نسخه موبایل