نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

 نگهداری از کودکان و وظایف پرستار کودک(23 وظیفه مشترک در این حرفه)

آنچه در این مقاله می خوانید

 نگهداری از کودکان و وظایف پرستار

23 وظیفه مشترک در این حرفه
نگهداری از کودکان و وظایف پرستار :آیا برای اولین بار است ک می خواهید حرفه پرستاری از کودک را شروع کنید؟ اگر چنین است، احتمالاً هیچ گونه اطلاعاتی در مورد این شغل و وظایفی که به عهده شما میباشد نیز ندارید.
در این مقاله، متداول ترین مسئولیت هایی که والدین از پرستار کودک خود انتظار دارند و اینکه چگونه وظایف شما بسته به شرایط شغلی ممکن است تغییر کنند، را برای شما بیان خواهیم کرد. به سرعت خواهید آموخت که کار پرستاری کودک، کمی متفاوت می باشد. کارهایی که انجام می دهید بستگی به سن و تعداد فرزندان تحت پرستاری شما، تعداد ساعت، روز و هفته، نیازهای خاص هر کودک، وظایفی که پدر و مادر در خارج از خانه به شما واگذار کرده اند، تغییر خواهد کرد. امنیت و سرگرمی کودکان همیشه بخشی از شغل و حرفه شما می باشد. بیایید با هم مروری بر این 23 وظیفه ای که بر عهده شما می باشد با جزییات مربوط به آن داشته باشیم.

اطمینان از ایمنی کودک( نگهداری از کودکان و وظایف پرستار)

این مهمترین مسئولیتی است که بر عهده شما می باشد. به همین دلیل است که آن را شماره یک قرار دادیم! نگهداری از کودکان و وظایف پرستار :اطمینان حاصل کنید که کودکان در خانه و همچنین در محیط خارج از خانه ایمن باشند. والدین انتظار دارند که کودکان همیشه در معرض دید پرستار کودک خود باشند. اگر برای درست کردن ناهار یا آماده کردن حمام و وسایل مورد نیار برای استحمام کودک، باید کمی از او فاصله بگیرید، (البته نحوه انجام این کار به سن آنها بستگی دارد)، حتما کودک را در محیطی امن قرار دارد و مرتباً به او سر بزنید. در صورت امکان می توانید از مانیتور کودک نیز استفاده کنید.

از قبل ملاقاتی با کودک داشته باشید

بسیار مهم است که با کودکی که قرار است از او پرستاری کنید ارتباطی نزدیک و صمیمانه داشته باشید و تنها راه برای این کار، این است که از قبل با او ملاقات داشته باشید. والدین اغلب انتظار دارند که یک پرستار کودک جدید برای یک ملاقات کوتاه با فرزند آنها به منزل آنها بیاید یا حتی یک جلسه به صورت آزمایشی با دریافت حقوق پرستاری از کودک را انجام دهد تا بتواند نسبت به استخدام او به عنوان پرستار کودک فرزند خود تصمیم بگیرد. این یک فرصت عالی برای شما است که می توانید در کنار کودک و والدین او داشته باشید. برای کار با بچه ها حتما لباس مناسب بپوشید. وقتی وارد می شوید، دوستانه و صمیمی برخورد کنید و از اینکه بخواهند از شما چند سوال بپرسند، نترسید. به این ترتیب والدین متوجه خواهند شد که واقعاً به فرزندشان علاقه دارید و تصمیم دارید بهترین مراقبت ممکن را ارائه دهید. این ملاقات، زمان خوبی نیز برای دانستن برنامه های روزمره کودک، بحث در مورد عادات آنها و توافق در مورد لیستی از مسئولیتهای شغلی مانند تهیه غذا، حمام کردن، شستن لباس، زمان خواب و غیره می باشد.

واکسیناسیون خود را انجام دهید

این مسٸولیت مهم اغلب فراموش می شود. بسیار توصیه شده است که هر کسی که قرار است از کودکی پرستاری کند، به خصوص نوزاد تازه متولد شده یا کودک خردسال، از سلامتی کامل برخوردار باشد. پرستاران کودک باید در برابر بیماریهای شایعی که برای نوزادان خطرناک می باشند، مانند سیاه سرفه، دیفتری، آنفولانزا، پنوموکوک(سینه پهلو)، هپاتیت B، فلج اطفال، سرخک، اوریون، آبله مرغان و آنفلوانزای فصلی) واکسینه شوند. احتیاط شرط عقل است، زیرا نوزادان به دلیل عدم قرار گرفتن در معرض بیماریهای شایع، از سیستم ایمنی توسعه نیافته ای برخوردار هستند. با متخصص بهداشت خود صحبت کنید و اطمینان حاصل کنید که آخرین واکسیناسیون های مورد نیاز خود را انجام داده باشید. به آنها بگویید که شما پرستار کودک هستید.

استحمام و تعویض لباس کودکان(

 نگهداری از کودکان و وظایف پرستار

نگهداری از کودکان و وظایف پرستار

نگهداری از کودکان و وظایف پرستار)

زمان استحمام، هم برای کودک و هم برای پرستار کودک سرگرم کننده می باشد، اما اطمینان حاصل کنید که همیشه نکات ایمنی را رعایت کنید. همیشه قبل از قرار دادن کودک در وان، دمای عمیق ترین قسمت آب وان حمام را با حساس ترین قسمت پوست حساس ساعد یا انگشتان پا بررسی کنید. نوزادان و کودکان خردسال هنگامی که آب وان خیلی داغ باشد، به راحتی دچار سوختگی می شوند. ممکن است آب را درون وان بریزید و متوجه نشوید که آب وان کمی داغ تر شده است. در ابتدا، عمیق ترین قسمت آب (نه فقط سطح) را ابتدا با ساعد یا انگشتان پای خود بررسی کنید، سپس فرزند خود را درون وان حمام قرار دهید.

هرگز کودک را بدون مراقب درون یا نزدیک وان رها نکنید.

قبل از استحمام کودک، تمام وسایل مورد نیاز از قبیل اسباب بازی ها، حوله، صابون و هر چیز دیگری را که ممکن است به آن نیاز داشته باشید را در دسترس خود قرار دهید. تحت هر شرایطی، شما باید همیشه در حمام درست در کنار وان باشید تا زمانی که آب در آن وجود داشته باشد، حضور داشته باشید. بگذارید تلفن هر چقدر که می خواهد زنگ بخورد و زنگ درب بی پاسخ بماند، اما کودک خود را در وان و حمام به تنهایی رها نکنید. هیچ چیز مهمتر از حفظ امنیت کودک نیست.

تعویض پوشک

هنگامی که نوزادان و کودکان نوپا پوشک خود را کثیف می کنند، هرگز چیز جالبی نیست، اما لازم است که هر چه سریعتر پوشک آنها را عوض کنید. ارائه خدمت مراقبت از نوزاد در منزل توسط شرکت خدماتی شکوفایی در شیرازاگر میز تعویض پوشک در دسترس ندارید، کودک را روی زمین بخوابانید و پوشک او را تعویض کنید. هرگز کودک را روی میز تعویض پوشک به تنهایی رها نکنید، زیرا ممکن است کودک از روی میز بیفتد و در نتیجه اتفاق ناگواری برای او رخ دهد. اطمینان حاصل کنید که همه چیز از جمله پوشک، پودر بچه، دستمال مرطوب و لباس های او را از قبل آماده کرده باشید، زیرا زمانی که شروع به تعویض پوشک کردید، نمی توانید کودک را رها کنید.

شستن و آماده کردن شیشه های شیر برای نوزادان( نگهداری از کودکان و وظایف پرستار)

این، اغلب یکی از وظایف لازم برای پرستاران کودکی است که از نوزاد مراقبت می کنند. بطری ها همیشه باید کاملاً تمیز و ضد عفونی شوند. می توانید آنها را با آب گرم و صابون بشویید و یا می توانید در ماشین ظرفشویی قرار دهید. رعایت اصول بهداشت معمولاً شامل قرار دادن شیشه، سر شیشه، پستانک و غیره در آب جوش به مدت 5 دقیقه برای از بین بردن هر گونه باکتری می باشد که با شستشو ممکن است از بین نرود. این فرآیند استرلیزاسیون(ضد عفونی) نامیده می شود و معمولا فقط تا 3 سالگی کودک انجام می شود و پس از آن شستشو به تنهایی کافی است. مراقب آب جوش باشید! هنگام انجام این کار اطمینان حاصل کنید که هیچ کودکی در نزدیکی شما نباشد. آب گرم ممکن است پوست کودک را بسوزاند! هرگز قابلمه آب جوش را روی اجاق گاز بدون مراقب رها نکنید. دسته همه قابلمه ها را بر روی اجاق گاز به سمت داخل بچرخانید، تا دست کودک نو پا به قابلمه نرسد و نتوانند آن را بگیرد. این کار بهتر است بعد از اینکه بچه های کوچک به رختخواب رفتند انجام شود.

تهیه وعده های غذایی و میان وعده برای کودکان (نگهداری از کودکان و وظایف پرستار)

والدین انتظار دارند که این مسئولیت را پرستاران کودک قبول کنند و ممکن است چالش های خاص خود را داشته باشد.تهیه وعده های غذایی و میان وعده برای کودکان اگر کودک مبتلا به آلرژی یا حساسیت غذایی می باشد، اطمینان حاصل کنید که والدین آنها را با دقت و به طور خلاصه برای شما یادداشت کرده باشند تا بتوانید تمام تلاش خود را برای جلوگیری از یک واکنش خطرناک احتمالی، انجام دهید. والدین باید لیستی از غذاهایی که کودک به آنها آلرژی دارد را برای اجتناب از قرار دادن در یخچال به شما بدهند. همچنین اگر قصد دارید در حین پرستاری از کودک، پخت و پز نیز انجام دهید، دریابید که چه نوع غذاهایی را والدین پیشنهاد می دهند و مورد علاقه کودکان است. نحوه تهیه غذاهای جالب، سالم و مورد علاقه کودک مانند پیتزا، اسپاگتی، تاکو، همبرگر، شیرینی و کلوچه را بیاموزید.

تجویز داروها

این یک مسئولیت بسیار مهم برای پرستار کودک است. مانند سایر داروها، داروهای کودک نیز باید دقیقاً مطابق با دستور پزشک به کودک داده شود. دستورالعمل و دوز مصرف هر دارو، معمولاً به طور واضح بر روی بسته بندی مشخص می باشد یا توسط پزشک یا داروساز ارائه می شود.

هرگز بدون تأیید والدین به کودک دارو ندهید!( نگهداری از کودکان و وظایف پرستار کودک )

اگر کودکی به دارو احتیاج دارد، اطمینان حاصل کنید که والدین دستورالعمل های مفصلی را در مورد کودک خود ارائه دهند، بنابراین می دانید چه کاری انجام دهید. این موارد را همیشه باید به صورت کتبی به شما اراٸه دهند، بنابراین به حافظه خود متکی نباشید. دقیقاً آنچه را که والدین از شما درخواست می کنند انجام دهید و اگر هرگونه شک و تردید داشتید، با آنها تماس بگیرید تا مشخص شود. اگر به هر دلیلی قادر به دادن داروی کودک طبق برنامه ریزی مشخص شده نیستید، باید فوراً با والدین کودک تماس بگیرید. این وظیفه والدین است که اطمینان حاصل کنند که شما نسبت به مصرف داروهای مورد نیاز کودک هم آگاهی داشته باشید و هم مشکلی از این بابت نداشته باشید.

نظم دادن به کودکان

این کار ممکن است کمی دشوار و پر زحمت باشد   نظم و انضباط کودک در درجه اول بر عهده والدین می باشد، اما وقتی پدر و مادر از کودک دور می باشند، بر عهده پرستار کودک می باشد. راهکارهای انضباطی ایده آل خانواده را بیاموزید و آن را در حد توان خود دنبال کنید تا بتوانید قاطعیت خود را برای کودک حفظ کنید. به عنوان مثال، خانواده ممکن است از “مدت زمان تنبیه” استفاده کند. به این معنی که کودک مدت زمان کوتاهی (معمولاً 1 تا 10 دقیقه، 1 دقیقه به ازای هر سال) به خاطر رفتار زشت خود، تنبیه  شود و یکی از امتیازات(فعالیت های مورد علاقه) او را سلب کنید. کودکی که معمولاً در یک فضای آرام و امن، به تنهایی قرار می گیرد و ممکن است هر زمان بدرفتاری کند. فحش دادن یا فریاد زدن بر سر کودکی که کمی ناسازگاری می کند، اصلا قابل قبول نیست و یک پرستار کودک هرگز نباید کودک را کتک بزند. همیشه به دنبال حل و فصل مناقشات به روشی ایمن، آرام و صمیمانه باشید. اگر شک دارید، همیشه این موضوع را با والدین کودک در میان بگذارید.

کمک به کودک در انجام تکالیف مدرسه

این امر در مورد کودکان مدرسه ای صدق می کند و می تواند بخشی از توافق متقابل بین شما و والدین باشد. والدین ممکن است تاکید کنند که قبل از تماشای تلویزیون، بازی های ویدئویی یا هر فعالیت تفریحی که کودک می خواهد انجام دهد، اطمینان حاصل کنید که تمام تکالیف کودک انجام شده باشد. اطلاعات تماس خود را ارائه داده و خطوط ارتباطی خود را با والدین باز نگه داريد این امر ارتباطی دو طرفه می باشد. باید بتوانید مطابق مقررات با والدین کودک در ارتباط باشید و والدین نیز باید به نوبه خود بتوانند با شما در تماس باشند. اطمینان حاصل کنید که شماره تلفن همراه خود را به والدین کودک بدهید و همچنین شماره تماس اضطراری خود را در صورتی که به دلایلی نتوانند به شما دسترسی داشته باشند، دراختیار آنها بگذارید. اطلاعات تماس ممكن است شامل شماره تماس والدين، دوست و يا يك فرد بالغ مورد اعتماد شما نيز باشد و از قبل بايد به والدین کودک ارائه شود.

ضدعفونی کردن اسباب بازی ها و تمیز کردن مناطق بازی کودک

این وظیفه ممکن است در صورتی که مراقبت از چند کودک را به عهده داشته باشید و یا زمانی که کودک حال مساعدی نداشته باشد، مورد نیاز باشد. با تمیز کردن اسباب بازی ها و مرتب کردن مناطقی که کودک بازی می کند، از پخش میکروب ها خودداری کنید. همچنین ایده خوبی است که کودکان را به شیوه های سالم، مانند شستن مکرر دست ها، دور از دسترس نگه داشتن اسباب بازی ها و اشیاء به منظور جلوگیری از قرار دادن آنها در دهان خود و برگرداندن همه اسباب بازی ها به مکان هایی که تعلق دارند پس از اتمام بازی، برای جلوگیری از پشت پا خوردن و افتادن تشویق کنیم.

آموزش و سرگرمی کودک ( نگهداری از کودکان و وظایف پرستار کودک )

در صورت امکان، بازی یا کاردستی های مناسب با سن کودک را برای مشغول و سرگرم نگه داشتن او به همراه خود بیاورید. توصیه می شود تا حد امکان با کودک بازی کنید. این امر باعث می شود از زمانی که در کنار یکدیگر سپری می کنید، لذت بیشتری ببرید و همچنین به شما در برقرای ارتباط صمیمانه با کودک کمک می کند. والدین احتمالاً از کودک می پرسند “این کار را چگونه انجام دادی؟” بنابراین خوب است که تفریح ​​و سرگرمی خاصی داشته باشیم که کودکان بتوانند آن را به خاطر بیاورند. اگر کودکان از گذراندن وقت با خود لذت می برند، احتمالاً در آینده شاهد کارهای تکراری آنها خواهید بود!

سازماندهی کودک

بیشتر کودکان در محیط تحت کنترل به خوبی عمل می کنند، بنابراین ساختار و نظم در اینجا بسیار ضروری است. اگر پرستاری چندین کودک در مکان های مختلف را بر عهده دارید، برای ذخیره اطلاعات با ارزش، افکار و تجربیات خود را یادداشت کنید. این امر به شما کمک می کند تا با علایق کودک، رفتارهای او، داروهای مورد نیاز، حساسیت های غذایی او آشنا شوید. و دیگر نیاز به رجوع به حافظه و جزئیات مربوط به هر کودک خاص نداشته باشید.

بردن کودکان به مدرسه و برنامه های مختلف

اگر والدین شاغل هستند و قادر به بردن و یا برگرداندن فرزند خود از مدرسه به خانه نیستند، این کار، یکی از وظایف و مسئولیت های پرستار کودک می باشد. و حتما باید با اجازه کتبی از والدین باشد اگر برای بردن کودک به مدرسه به ماشین نیاز دارید، حتما از صندلی کودک مناسب با سن و وزن آنها استفاده کنید. کودکان 8 سال به بالا معمولاً به اندازه ای بزرگ هستند که نیازی به صندلی پشتیبان ندارند بلکه فقط برای اطمینان خاطر در شهر خود مجدداً بررسی کنید که آیا کودک نیاز به صندلی پشتیبان دارد یا نه. ایمنی کودک در اولویت قرار دارد، بنابراین استفاده از کمربند ایمنی و وسیله نقلیه مطمئن، از ضروریات است. اینها و همه موارد مهم مربوط به ایمنی کودک در بردن به مدرسه، باید از قبل با والدین کودک به طور مفصل مورد بحث قرار گیرد.

به موقع کودکان را به رختخواب فرستادن

به موقع فرستادن کودکان به رختخواب  احتمالاً یکی از سخت ترین مسئولیت های یک پرستار کودک می باشد، زیرا معمولاً کودکان وقتی زمان خوابیدن آنها فرا می رسد سرسختی کرده و همکاری نمی کنند. ممکن است این امر برای پرستار کودک دشوار و چالش برانگیز تر باشد، زیرا کودکان غالباً حدود و مرز های خود را با فردی جدید تجربه می کنند. اطمینان حاصل کنید که روال و روتین معمول را تا جایی که ممکن است رعایت کنید (مثلاً پوشیدن لباس خواب، خوردن تنقلات و میان وعده، مسواک زدن، خواندن داستان). جزییات و نحوه انجام هر مرحله را به طور دقیق از والدین کودک بپرسید. یک رویکرد قاطع و در عین حال صمیمانه نسبت به کودکی که تمایل به همکاری با شما ندارد، غالباً مورد نیاز است. فقط به یاد داشته باشید که آرام باشید و با روال و روتین پیش بروید.

توانایی آرام کردن کودک

به عنوان یک پرستار کودک، ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرید که کودک دچار اضطراب و یا پریشانی شده باشد. وقتی شروع به پرخاشگری و بد رفتاری می کند یا شروع به اشک ریختن می کند، بسیار ضروری است که نحوه کنترل کردن آنها را بدانید. احساسات کودک را تایید کنید. بدین طریق آنها متوجه خواهند شد که شما آنها را درک می کنید و می خواهید به آنها کمک کنید. به آرامی به کودک نزدیک شوید و در مورد روش های غلبه بر چنین مشکلاتی با یکدیگر صحبت کنید. سعی کنید آنها را با یک اسباب بازی سرگرم کرده و حواس آنها را پرت کنید. برای آنها داستان بخوانید و یا با یکدیگر به تماشای فیلم مورد علاقه کودک بپردازید. به کودک پیشنهاد دهید که یک فعالیت سرگرم کننده را با یکدیگر انجام دهید. فعالیتی که بیشتر باعث خندیدن کودک شود. بعضی اوقات، آرام کردن کودک ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر مشکل آنها را به خوبی برطرف کنید، می توانید اعتماد کودک نسبت به خودتان را جلب کنید و این امر باعث می شود که در آینده بتوانید این گونه مساٸل را به راحتی برطرف کنید.

برطرف کردن اختلافات بین کودکان

درگیری بین کودکان اغلب به این دلیل به وجود می آید که کودکان هنوز مهارت های لازم برای حل مشکلات را یاد نگرفته اند. به عنوان یک پرستار کودک، وظیفه شما این است که با ملایمت آنها را راهنمایی کنید تا بتوانند به تنهایی راه حلی ارائه دهند. اینگونه است که کودکان چیزهای مختلف را یاد می گیرند. انجام کارهای سبک خانه و لباس شستن به عنوان یک پرستار کودک، ممکن است از شما انتظار رود کارهای روزمره والدین را نیز انجام دهید، به خصوص هنگام مراقبت از نوزادان یا کودکان نوپا، زیرا ممکن است بسیار کثیف باشند! چنین وظایفی ممکن است شامل شستن لباس ها، شستن و تمیز کردن اسباب بازی ها و قرار دادن سر جای خود، مرتب کردن اتاق کودک کودک و جارو برقی کشیدن مکان بازی کودک باشد. داشتن مدارک لازم
 نگهداری از کودکان و وظایف پرستار

نگهداری از کودکان و وظایف پرستار

به موقع کودکان را به رختخواب فرستادن

به موقع فرستادن کودکان به رختخواب  احتمالاً یکی از سخت ترین مسئولیت های یک پرستار کودک می باشد، زیرا معمولاً کودکان وقتی زمان خوابیدن آنها فرا می رسد سرسختی کرده و همکاری نمی کنند. ممکن است این امر برای پرستار کودک دشوار و چالش برانگیز تر باشد، زیرا کودکان غالباً حدود و مرز های خود را با فردی جدید تجربه می کنند. اطمینان حاصل کنید که روال و روتین معمول را تا جایی که ممکن است رعایت کنید (مثلاً پوشیدن لباس خواب، خوردن تنقلات و میان وعده، مسواک زدن، خواندن داستان). جزییات و نحوه انجام هر مرحله را به طور دقیق از والدین کودک بپرسید. یک رویکرد قاطع و در عین حال صمیمانه نسبت به کودکی که تمایل به همکاری با شما ندارد، غالباً مورد نیاز است. فقط به یاد داشته باشید که آرام باشید و با روال و روتین پیش بروید.

توانایی آرام کردن کودک

به عنوان یک پرستار کودک، ممکن است در موقعیت هایی قرار بگیرید که کودک دچار اضطراب و یا پریشانی شده باشد. وقتی شروع به پرخاشگری و بد رفتاری می کند یا شروع به اشک ریختن می کند، بسیار ضروری است که نحوه کنترل کردن آنها را بدانید. احساسات کودک را تایید کنید. بدین طریق آنها متوجه خواهند شد که شما آنها را درک می کنید و می خواهید به آنها کمک کنید. به آرامی به کودک نزدیک شوید و در مورد روش های غلبه بر چنین مشکلاتی با یکدیگر صحبت کنید. سعی کنید آنها را با یک اسباب بازی سرگرم کرده و حواس آنها را پرت کنید. برای آنها داستان بخوانید و یا با یکدیگر به تماشای فیلم مورد علاقه کودک بپردازید. به کودک پیشنهاد دهید که یک فعالیت سرگرم کننده را با یکدیگر انجام دهید. فعالیتی که بیشتر باعث خندیدن کودک شود. بعضی اوقات، آرام کردن کودک ممکن است کمی طول بکشد. اما اگر مشکل آنها را به خوبی برطرف کنید، می توانید اعتماد کودک نسبت به خودتان را جلب کنید و این امر باعث می شود که در آینده بتوانید این گونه مساٸل را به راحتی برطرف کنید.

برطرف کردن اختلافات بین کودکان

درگیری بین کودکان اغلب به این دلیل به وجود می آید که کودکان هنوز مهارت های لازم برای حل مشکلات را یاد نگرفته اند. به عنوان یک پرستار کودک، وظیفه شما این است که با ملایمت آنها را راهنمایی کنید تا بتوانند به تنهایی راه حلی ارائه دهند. اینگونه است که کودکان چیزهای مختلف را یاد می گیرند. انجام کارهای سبک خانه و لباس شستن به عنوان یک پرستار کودک، ممکن است از شما انتظار رود کارهای روزمره والدین را نیز انجام دهید، به خصوص هنگام مراقبت از نوزادان یا کودکان نوپا، زیرا ممکن است بسیار کثیف باشند! چنین وظایفی ممکن است شامل شستن لباس ها، شستن و تمیز کردن اسباب بازی ها و قرار دادن سر جای خود، مرتب کردن اتاق کودک کودک و جارو برقی کشیدن مکان بازی کودک باشد.

داشتن مدارک لازم

هر فردی که مشاغل مربوط به مراقبت از کودکان را به عهده می گیرد باید یک دوره کمک های اولیه را پشت سر گذرانده باشد و مدرک CPR (احیاء قلبی ریوی) را داشته باشد. پرستاران کودک می توانند با داشتن مدرک CPR (احیاء قلبی ریوی)، درآمد بیشتری کسب کنند و کار بیشتری پیدا کنند زیرا اکثر والدین در هنگام مراقبت از فرزند محبوب خود این آموزش را بسیار مهم می دانند. دوره های دیگری که می توانید بگذرانید شامل ایمنی در آب، مراقبت از نوزادان، تغذیه، آموزش تناسب اندام، مراقبت از نیازهای ویژه و آموزش نظم و انضباط مثبت می باشد.

مسٸولیت پذیر بودن

شما به عنوان یک پرستار کودک همیشه باید مسئولیت پذیر و پاسخگو باشید. نقش مهمی را که شما برای والدینی که شما را به عنوان پرستار کودک خود استخدام می کنند، پذیرفته و تایید کنید. به موقع (یا کمی زودتر) به محل کار خود برسید و به تمام تعهداتی که داده اید پایبند باشید. از گواهینامه رانندگی معتبر برخوردار باشید (در صورت نیاز به جا به جایی کودک). هرگونه دارو را (در صورت لزوم)، به طور صحیح تجویز کنید و همیشه بهترین منافع کودک را در اولویت قرار دهید تا محیطی ایجاد کنید که شادی و امنیت مهمترین نقش ها را ایفا کنند. اولویت اصلی شما باید سلامت روانی، عاطفی و جسمی و بهزیستی کودکانی باشد که از آنها مراقبت می کنید.

صبور بودن یکی از  ویژگی کسی است که وظیفه نگهداری از کودکان را بعهده دارد استصبور بودن یکی از  ویژگی کسی است که وظیفه نگهداری از کودکان را بعهده دارد است

مدت زمان زیادی طول می کشد تا پرستار خوب کودک شوید و مراقبت از کودکان ممکن است زمان بر باشد! با عجله نمی توان به کودک آموزش داد. اگرچه ممکن است بعضی اوقات ناامید کننده به نظر برسد، اما باید به کودکان اجازه دهید راه خود را پیدا کنند، از اشتباهات خود درس بیاموزند و حتی 15 دقیقه طول بکشد تا موفق شوند کفش خود را بپوشند! به سرعت خواهید آموخت که برنامه ریزی از قبل، می تواند به شما کمک کند تا  در آینده در وقت خود صرفه جویی کنید.

خوشگذرانی کردن

هنگامی که همه چیز به خوبی پیش میرود، نگهداری از کودک هم سرگرم کننده تر خواهد بود. شما می توانید بازی های احمقانه را انجام دهید، به ماجراجویی بپردازید، با یکدیگر داستان های هیجان انگیز بخوانید، جوک های خنده دار بگویید، کشف های شگفت انگیز انجام دهید و هنرهای زیبایی را خلق کنید و گاهی هم همه این کارها را در همان روز انجام دهید. سعی کنید این کارها را به دوستان خود  که در یک شغل اداری گیر کرده اند نیز توصیه کنید. خلاصه شغل پرستاری از کودک بسته به شرایط و سن کودک، وظایف و مسئولیتهای متفاوتی که والدین از شما انتظار دارند، متفاوت خواهد بود. همزمان با کسب تجربه بیشتر، برای طیف گسترده تری از موقعیت ها واجد شرایط خواهید شد. برای یافتن مشاغل بیشتر و کسب درآمد بیشتر، حتی ممکن است در نظر داشته باشید برخی از دوره های مربوط به نگهداری از کودک را نیز بگذرانید.
خروج از نسخه موبایل