نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

خدمات مراقبت و پرستاری کودک در منزل

خدمات مراقبت و پرستاری کودک در منزل

خدمات پرستاری کودک در منزل به خدماتی اطلاق می‌شود که توسط پرستار کودک در منزل شما ارائه می‌گردد. خدماتی چون مراقبت، نگهداری، آموزش و … می‌تواند از جمله خدماتی باشد که توسط پرستار کودک در منزل شما ارائه گردد. این خدمات می‌تواند در زمان غیاب شما و یا حتی زمانی که در منزل حضور دارید ارائه گردد. برای آشنایی بیشتر با پرستاری از کودک در منزل و خدمات قابل ارائه، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

چرا به پرستاری کودک در منزل احتیاج داریم؟

معمولا به خدمات پرستاری کودک در منزل زمانی احتیاج پیدا می‌کنیم که به دلیل مشغله‌ی کاری زیاد نمی‌توانیم از کودک خود مراقبت کنیم. علاوه بر آن ممکن است احساس کنیم که کودک ما به دلایلی چون اضطراب، استرس و… نیاز به مراقبت بیشتری دارد. و یا حتی ممکن است شما به دلیل بیماری کرونا دور کار باشید و در منزل حضور داشته باشید.

اما فرصت نگهداری و مراقبت و انجام امور روزانه‌ی کودک خود را نداشته باشید. در این زمان شما احتیاج به شخصی دارید که پرستاری از کودک در منزل را بر عهده بگیرد.

چرا به پرستاری از کودک در منزل احتیاج داریم؟

خدمات مراقبت و پرستاری کودک در منزل

مزایای پرستاری کودک در  منزل

پرستاری کودک در منزل دارای مزایای بسیاری‌ست که در اینجا به تعدادی از آن ها اشاره خواهیم کرد. اولین مزیتی که می‌توان به آن اشاره کرد این است که معمولا کودکان در خانه‌ی خود احساس امنیت بیشتری می‌کنند. همچنین مهدکودک‌ها و مراکز نگهداری از کودکان دارای ساعت کاری استانداردی هستند و 24 ساعته خدمت دهی ندارند.

علاوه بر آن، این مراکز نیاز به این دارد که والدین برای تحویل دادن و تحویل گرفتن فرزند خود در رفت و آمد باشند. به همین دلیل خدمات پرستاری کودک در منزل باعث می‌شود هم در وقت و هم در هزینه‌ی شما صرفه‌جویی شود. رستاری از نوزاد در منزل

پرستاری کودک در منزل شامل چه خدماتی می‌شود؟

پرستاری کودک در منزل شامل خدمات و مسئولیت‌های مختلفی‌ست که بسته به نیاز کودک و درخواست والدین قابل ارائه می‌باشد. از جمله خدمات قابل ارائه می‌توان به: بازی با کودک و سرگرم کردن کودک، حمام و نظافت کودک، انجام امور روزانه‌ی کودک و کارهای منزل، و در مجموع مراقبت و نگهداری از کودک اشاره کرد.

بازی با کودک و سرگرم کردن کودک: همانطور که می‌دانید کودکان نیاز به بازی و سرگرمی و همچنین آموزش در هنگام بازی دارند. هر پرستار کودکی باید بتواند اوقات فراغت کودک را با سرگرم کردن و آموزش کودک پر کند. بازی و سرگرمی باید مناسب سن و جنسیت کودک باشد و شخصی که پرستاری از کودک در حانه را عهده‌دار شده باید به این مسئله آگاه باشد.

حمام و نظافت کودک: از مهم‌ترین وظایفی که پرستار کودک بر عهده دارد حمام و نظافت شخصی کودک می‌باشد. فرزند شما اگر نوزاد باشد، پرستار نوزاد در منزل باید تعویض پوشک و شستشوی کودک را به خوبی انجام دهد. و اگر فرزند شما سن بیشتری دارد و توانایی راه رفتن را دارد باید کودک را تا دستشویی همراهی نماید. همچنین استحمام کودک و شستشوی کودک از دیگر وظایفی‌ست که هر پرستار کودکی باید از عهده‌ی آن بر بیاید.

انجام امور روزانه‌ی کودک و کارهای منزل: انجام امور روزانه‌ی کودک شامل کارهایی چون تعویض لباس، مرتب کردن لوازم و… می‌باشد. همچنین پرستار کودک شما باید توانایی تهیه غذای مقوی و کارهای منزل را داشته باشد.

هزینه و دستمزد پرستاری کودک در منزل و پرستاری از نوزاد در منزل

خدمات مراقبت و پرستاری کودک در منزل

: پرستار کودک باید توانایی این را داشته باشد تا بتواند با کودک شما ارتباط عاطفی برقرار کند. ایجاد ارتباط عاطفی بین کودک و پرستار باعث می‌شود تا کودک خلاء والدین خود در زمانی که حضور ندارند را احساس نکند.

هزینه و دستمزد پرستاری کودک در منزل و پرستاری از نوزاد در منزل

هزینه و دستمزد پرستاری کودک دارای نرخی مشخص و تعرفه‌ای واضح و روشن است. اما نرخ دقیق آن پس از نیازسنجی کارشناسان با توجه به درخواست شما و خدمات مورد نیاز شما مشخص می‌گردد. دستمزد پرستار به عواملی مختلفی از جمله: مدت و نوع قرارداد(شبانه روزی بودن یا نبودن)، سن و سلامت کودک، میزان تحصیلات پرستار و… بستگی دارد.

چه مواردی روی هزینه‌ی پرستاری کودک در منزل تاثیر گذار است؟

از جمله مواردی که می‌تواند بر روی هزینه‌ی پرستاری از کودک در حانه تاثیر گذار باشد به موارد زیر می‌توان اشاره کرد:

خروج از نسخه موبایل