نظافت خانه در کمترین زمان ممکن با ترفند های جادویی

نظافت خانه در کمترین زمان ممکن با ترفند های جادویی

کار های نظافت منزل در هر خانه ای ، هم بسیار خسته کننده به نظر می رسد و هم وقت زیادی را می گیرد.جهت داشتن خانه ای مرتب و تمیز نیاز است راهکار های مناسبی را یاد بگیرید تا با بهره گیری از آن ها کار های نظافت خانه در کمترین زمان ممکن صورت گیرد.

نظافت خانه در کمترین زمان ممکن

علاوه بر این می توانید با شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی تماس بگیرید تا تیم با تجربه ما نظافت را به صورت کامل برای شما نجام دهند.

بسیاری از افراد علاقه ای به انجام دادن کار های نظافتی خانه ندارند ، ولی همه خانه تمیز را دوست دارند.

تمیز کردن منزل کار طاقت‌ فرسا و خیلی سختی نمی باشد ، اما برای افرادی که شاغل می باشند و زمان کمی برای نظافت منزل دارند ، می ‌تواند به یک کار سخت و دشوار تبدیل شود.

علاوه بر این ، در شرایطی به دلایل متفاوت بطور مثال مهمان سرزده ، منزل را باید در زمان کوتاهی نظافت و مرتب نمود.

در این مقاله قصد داریم به ترفندها و راهکار های نظافت خانه در کمترین زمان ممکن بپردازیم.

جهت تمیز کردن سریع منزل و استفاده بهینه از وقت ، نکات زیر را با دقت دنبال کنید.

قبل از شروع بايد يكسري وسايل مهم را جهت اين كه اين برنامه در همان پروسه زماني مشخص و مورد نظر انجام شود ، آماده كنيد.

یک سبد برای این كه وسايل اضافي را درون آن قرار دهيد ، جعبه و یا کیسه ای براي دورريختني‌ ها ، یک کهنه جهت گردگيري و جارو و يا جارو برقي.

به این نکته هم باید توجه نمود که چیدمان خانه تا حد بسیار زیادی در نظافت سریع خانه و سادگی فرآیند نظافت موثر می باشد.

ولی واقعیت این است که گاهی نظافت خانه و فرآیند نظافت روزانه به علت عدم چیدمان مناسب ، بسیار زمان بر خواهد بود ، اما اگر بتوانید در ظاهر دکوراسیون داخلی منزل تغییراتی را ایجاد کنید ، می توانید مدت زمان نظافت منزل تان را به شکل چشگیری کوتاه تر کنید و استفاده ی بهینه ی تری از ساعات فراغت خود داشته باشید.

تقسیم کار

جهت نظافت سریع خانه آن را به یک کار تیمی تبدیل نمایید. یک زمان را از پیش با خانواده خود تنظیم نمایید و به هر فرد وظایفی اختصاص دهید.

کار گروهی می ‌تواند نظافت منزل را به یک سرگرمی تبدیل نماید تا بتوانید خانه را در کمترین زمان ممکن تمیز کنید و برق بیندازید.

نظافت خانه در کمترین زمان ممکن شیراز 1

کل خانه را یک جا تمیز کنید تا نظافت خانه در کمترین زمان ممکن صورت گیرد

نظافت خانه را به عنوان یک واحد کلی در نظر بگیرید. به این معنا که بهتر است همه را با هم انجام دهید. به جای اینکه هر اتاق و یا هر قسمت مانند آشپزخانه ، اتاق خواب ها و پذیرایی را به صورت جداگانه تمیز کنید.

بطور مثال ابتدا همه خانه را گردگیری نماید ، سپس همه خانه را جارو بکشید ، نه این که برای هر قسمت این ‌کار ها را به صورت جداگانه انجام دهید.

اگر تمام روند نظافت منزل را جهت هر اتاق جداگانه انجام دهید ، حس می‌ کنید که در یک چرخه بی ‌پایان می باشید و کار های مشابه به هم و تکراری را انجام می دهید و علاوه بر این که زمان بیشتری را از شما می گیرد ، زودتر هم خسته می‌شوید.

برای نظافت سریع خانه تمام ابزار ها را آماده کنید و در یک ‌جا قرار دهید

آماده کردن و قرار دادن تمام وسایل شست‌ و ‌شو و نظافت خانه در یکجا ، موجب می‌ شود احساس سردرگمی نکنید و سریع کار ها را شروع کنید.

با استفاده از این روش دیگر لازم نیست در هنگام تمیز کردن وقت خود را جهت جست ‌و جو و یا تهیه وسایل مورد نیاز هدر دهید و نظافت خانه در کمترین زمان ممکن انجام می شود.

بهتر است که تمام مواد شست و شو را در یک سطل و یا سبد بریزید و در زمان نظافت ، از رفت ‌و آمد بیهوده جلوگیری کنید.

نظافت کف سالن و منزل

مهم نیست که چه نوع اتاقی را تمیز می‌کنید ، نظافت و گردگیری را از بالا به پایین انجام دهید تا گرد و غبار و آلودگی و خاک از سطوح بالاتر روی سطوح پایین تر که هنوز نظافت نشده‌اند نیفتند.

کف اتاق ‌ها را در آخرین مرحله نظافت کنید تا آلودگی‌ها به شکل کامل تمیز شوند.

گرد و غبار را تمیز کنید

بعد از جمع کردن وسایل و مرتب کردن نوبت گردگیری می باشد. دز نظر داشته باشید که قبل از شروع گردگیری ، اطمینان حاصل کنید که پنکه‌ ها خاموش باشند. زیرا موجب پخش شدن ذرات گرد و غبار می‌ گردد.

برای نظافت سریع خانه ، گردگیری را از وسایلی که بیشتر در دید می باشند شروع کنید.

بطور مثال ابتدا قسمت روی میز ها ، بالای مبلمان ، زیر قفسه ‌ها ، قاب عکس ‌ها ، روی نرده‌ ها ، دستگیره‌ ها و صفحه تلویزیون را نظافت نمایید.

جهت نظافت قسمت هایی مثل بالای پرده ‌ها که دسترسی به آن‌ ها دشوار است ، پارچه ای از میکروفیبر را به انتهای جارو ببندید و سپس محل‌های دور ازدسترسی را گردگیری نمایید.

نظافت آینه ‌ها و شیشه ‌ها

پس از گردگیری به سراغ شیشه‌ ها و آینه‌ ها بروید. جهت نظافت آینه و سطوح شیشه ای ، یک پارچه میکروفیبر مرطوب و یا مایع شیشه ‌پاک‌ کن را مورد استفاده قرار دهید و سپس یک پارچه خشک را روی آینه ها بکشید که جای لک باقی نماند.

همچنین جهت نظافت شیشه از حرکات بالا به پایین و افقی استفاده نمایید. زمانی که از حرکات دایره ‎ای استفاده می کنید رگه ‌های آلودگی بر روی شیشه به جای می‌ماند.

جارو کردن و نظافت خانه در کمترین زمان ممکن

پس از گردگیری و از بین بردن آلودگی و گرد و غبار ، نوبت جارو برقی می باشد. کف آشپزخانه ، تمام اتاق ‌ها و سرویس بهداشتی را جارو نمایید. این کار موجب می ‌شود ، اگر گردو غباری هم باقی مانده باشد با جارو تمیز شود.

نظافت کف سالن و منزل

بی شک استفاده از کفپوش های رنگ روشن کثیفی ها را می تواند بیشتر به شما نشان دهد و شما وادار به تمیز کردن روزانه ی آن ها می شوید ، پس بهتر است که در انتخاب نوع کفپوش به این مسئله نیز دقت نمایید.

نظافت کف سالن و منزل

کفپوش های رنگ چوب یا تیره برای افراد پر مشغله می توانند بسار مناسب باشند چرا که گرد و غبار موجود در فضا و کثیفی ها را به راحتی نشان نمی دهند و همچنین زمان کمتری هنگام نظافت از شما می گیرد.

نظافت وان ‌، سینک ‌ها و توالت

پس از تمیز کردن اتاق‌ ها و آشپزخانه در نهایت به سراغ سینک‌ ها ، سرویس بهداشتی و حمام بروید.

جهت نظافت سریع خانه و جلوگیری از اتلاف وقت باید برای تمیزی و براق کردن این سطوح اسپری ، ضد عفونی‌کننده و یا مایع سفیدکننده را تقزیبا 15 دقیقه زودتر روی آن‌ ها بریزید تا  لکه‌ ها و آلودگی ‌ها را حل کند ، سپس به سرویس بهداشتی برگردید و شروع به شست و شوی سطوح کنید.

ترفند های مهم دیگر جهت نظافت خانه در کمترین زمان ممکن

  • اگر روی سطوح لکه‌ هایی سخت وجود دارد ، جوش شیرین را با آب مخلوط کنید و محل آلودگی را با پارچه کمی مالش دهید و پاک کنید.
  • جهت پاک کردن لکه‌ های زنگ ‌زده در  ایوان‌ ها ، پاسیو ها و شیرآلات می توانید از آب لیمو استفاده نمایید. اسید موجود در آب لیمو موجب حل شدن زنگ‌ زدگی می گردد.
  • در شرایطی که بر روی شیرآلات ، رسوبات معدنی آب ، لکه‌های سختی را ایجاد کرده است جهت نظافت آن‌ ها می توانید از سرکه سفید استفاده نمایید.

امیدواریم نکات ارائه شده در این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد. لازم به ذکر است تیم نظافتی شکوفایی نیز می تواند نظافت خانه در کمترین زمان ممکن را به بهترین نحو برای شما انجام دهد. برای اطلاعات بیشتر و آگاهی از تعرفه ها با ما در تماس باشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *