نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟ شما کدام یک را انتخاب می کنید؟ وقتی زمان تصمیم گیری فرا می رسد که چگونه می توان به عزیز مسنی در آن روزهای دشوار که از نظر جسمی توانایی مراقبت از خود را ندارند کمک کرد، این تصمیم می تواند یک تصمیم دشوار باشد. از کجا می دانید که چه تصمیمی در زندگی فرد مورد نظر شما مناسب است؟ با درک مزایا و معایب مراقبت در منزل و خانه های سالمندان، می توانید تصمیم عاقلانه تری بگیرید.

آیا می توانید مراقبت از سالمندان در منزل را داشته باشید یا بهتر است به یک خانه سالمندان بروید که بتواند نیازهای مراقبت طولانی مدت شما را برآورده کند؟ این سوالی است که بسیاری از ما با افزایش سن و نزدیک شدن به کهنسالی، از خود خواهیم پرسید. این که آیا مجبور به تنها ماندن در خانه خود هستید یا برای رفتن به شهر برای مراجعه به دکتر و ملاقات های مهم دیگر، دچار مشکل خواهید شد؛ برای افراد کهنسال این دوره بسیار دشوار است.

خبر خوب این است که پیشرفت در فناوری و تجهیزات پزشکی امکان بهره مندی از خدمات مراقبت از سالمندان در خانه را هنگام مقابله با این مشکلات بیش از هر زمان دیگری امکان پذیر می کند. با این حال، ماندن در خانه بهترین انتخاب برای همه نیست. برای گرفتن بهترین تصمیم ممکن، شما باید عوامل مختلفی را از سطح توانایی خود تا امور مالی و وجود حامیان و خانواده در اطراف خود، در نظر بگیرید.

مراقبت از سالمندان در منزل

مراقبت از سالمندان در منزل یکی از سریعترین و پر درخواست ترین خدمات امروز است. آژانس های ارائه دهنده خدمات مراقبت در خانه طیف وسیعی از خدمات مختلف را از همنشینی ساده گرفته تا نظارت و مراقبت شخصی ارائه می دهند. پرستاری در خانه برای افرادی که می خواهند در خانه بمانند مناسب است، اما در عین حال همچنین نیاز به مراقبت مداوم دارند که اعضای خانواده و دوستان نمی توانند این مراقبت ها را ارائه دهند.

پرستاری در خانه، به سالمندان اجازه می دهد تا در کمال راحتی و در خانه شخصی خود زندگی کنند. بیشتر برنامه های پرستاری در خانه شامل ترکیبی از خدمات کمک به بهبود زندگی، یا خدمات غیر پزشکی، و خدمات بهداشتی ماهرانه است. در گذشته، تفاوت معناداری بین “مراقبت های بهداشتی در خانه” و “مراقبت در خانه” وجود نداشت. با این حال، بسیاری از افراد در حال حاضر به مراقبت های بهداشتی در منزل احتیاج دارند، این به این معناست که پرستاران ماهر و دارای مدرک و تجربه در امور پزشکی باید از سالمند مراقبت کنند و در صورت نیاز، خدمات درمانی را نیز به عهده بگیرند. در غیر اینصورت، شخصی که مراقبت در خانه را به عهده می گیرد لزوماً مدرک پرستاری ندارد.

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟

اگرچه این اختلافات ناچیز به نظر می رسند، اما در واقع از آنجا که به مردم کمک می کنند سطح مراقبت ارائه شده را درک کنند، بسیار مهم هستند. این امر، به نوبه خود، تأثیر عمده ای در هزینه مراقبت و منابع مالی موجود برای پرداخت این هزینه ها خواهد داشت.

خدمات مراقبت غیر پزشکی به طور معمول شامل موارد زیر می باشد:

شرکت های بیمه و آژانس های مراقبت در منزل معمولاً از امتیاز ADL (فعالیت های روزمره زندگی) برای تعیین نیازهای آن فرد استفاده می کنند. رتبه بندی ADL براساس شش فعالیت اساسی است که توانایی های فرد در ارائه مراقبت از خود را نشان می دهد. این فعالیت ها عبارتند از :

شرکت های بیمه از این فعالیت ها برای تعیین صلاحیت فرد برای مزایای بیمه استفاده می کنند. آژانس های مراقبت در منزل از آنها به عنوان ابزاری برای تشخیص هزینه های لازم برای خدمات و اطمینان از تعیین مراقبان واجد شرایط برای تأمین نیازهای فرد استفاده می کنند. IADL یا فعالیتهای ابزاری زندگی روزانه، از شش وظیفه استفاده می کند که توانایی یک فرد برای زندگی خود در خانه را تعیین می کند.

این شش کار عبارتند از :

اگرچه درک اصطلاحات امروزی تفاوت بین مراقبت های بهداشتی در خانه و مراقبت در خانه مهم است، اما درست است که، در حقیقت، بیشتر افرادی که به یک نوع مراقبت نیاز دارند، سرانجام به دیگر موارد نیز احتیاج خواهند داشت.

حتی اگر به طور کامل جزئیات نحوه کار در خانه های سالمندان و مراقبت در خانه را کاملاً بفهمید، به این معنی نیست که این یک تصمیم آسان است. این یک مرحله مهم در زندگی شما یا عزیز شماست و شما می خواهید مطمئن شوید که یک انتخاب درست را انجام داده اید. این نکات باید به شما کمک کند تا در تصمیم گیری اطمینان بیشتری داشته باشید.

از کجا بدانیم که سالمندان به مراقبت نیاز دارند

آسیب یا بیماری اخیر :

اگر عزیز شما اخیراً دچار سقوط یا تصادف دیگری شده است، آیا آنها قادر به حل مناسب مشکل خود بودند یا برای خود کمک پزشکی دریافت کردند؟ با افزایش سن، احتمال وقوع حوادث یا اتفاقات به طرز چشمگیری افزایش می یابد. اگر عزیز شما به تنهایی زندگی می کند، اما در صورت وقوع این مشکلات قادر به جستجو برای دریافت کمک پزشکی نیست، این یک علامت هشدار دهنده اصلی است که نشان می دهد او، نیاز به مراقبت بیشتری دارد.

به همین ترتیب، اگر بیمار هستند آیا به موقع درمان می شوند؟ برخی از بیماری ها یا آسیب هایی که درمان نمی شوند می توانند به بیماری های مزمن یا صدمات مجدد تبدیل شوند. شاید عزیز شما در هنگام ابتلا به آنفلوانزا نتوانسته است خودش را به مطب پزشک برساند و اکنون به برونشیت مزمن یا بدتر از آن، ذات الریه مبتلا شده است.

دشواری در انجام کارهای روزمره :

برای والدینی که تنها با کودکان خارج از شهر-کشور زندگی می کنند، پیگیری از سلامت روزمره آنها می تواند سخت شود، به همین دلیل یک مراقب حرفه ای یا خانه سالمندان می تواند به شما کمک کند. عزیزان شما همچنین ممکن است در انجام ADL (فعالیت های زندگی روزمره) یا IADLS (فعالیت های ابزاری زندگی روزمره) با مشکل بیشتری روبرو شوند. دوش گرفتن، شستن لباس ها، پختن وعده های غذایی و خانه داری نمونه هایی از این کارها است. به طور معمول، فرد باید بتواند این کارها را بدون کمک شخص دیگری یا بدون تلاش انجام دهد. از عزیز خود بپرسید آیا در انجام هر یک از وظایف ذکر شده مشکلی دارد؟ در صورت عدم کمک، عدم انجام ADL می تواند منجر به کاهش سریع سلامتی شود.

تغییر در شکل ظاهری یا تمیزی :

مراقب سلامتی جسمانی عزیز خود باشید، اما همچنین بر توانایی وی در انجام بهداشت و توانایی در تمیز و ایمن نگه داشتن خانه خود نظارت کنید. سلامت جسمی یا رفتار آنها چیزهای زیادی در مورد نحوه مدیریت آنها به شما خواهد گفت. آیا عزیز شما به طور محسوسی وزن کم کرده است؟ اگر عزیز شما در پختن غذا یا رفتن به فروشگاه مواد غذایی مشکل دارد، این نشانه بزرگی است که او نیاز به دریافت کمک دارد. اگر عزیز شما قادر به بیرون رفتن نیست و یا اینکه نمی تواند به تنهایی در خانه حرکت می کند، اینها همچنین می تواند نیاز به کمک حرفه ای را نشان دهد.

عزیز شما ممکن است بیش از آنچه به یاد دارید ضعیف یا شکننده به نظر برسد. آنها ممکن است هنگام جابجایی یا بلند کردن اجسام دچار مشکل شوند یا برای هر دوره از زمان ایستادن با مشکل روبرو شوند. آیا متوجه شده اید که عزیز شما از نظر تحرک، تعادل یا قدرت محدود است؟ این علائم ممکن است نشان دهنده ناتوانی در رفت و آمد به تنهایی بدون کمک شخص دیگری باشد.

نکات مهم برای تصمیم گیری و انتخاب نوع مراقبت از سالمندان

مرحله اول : مشخص کنید که برای شما یا فرد موردنظرتان چه مقدار کمک برای امور روزانه احتیاج است.

قبل از تصمیم گیری، باید نیازهای دقیق موردعلاقه خود را بفهمید. هنگامی که این نیازها را مشخص کردید، می توانید آنها را با کمک و خدماتی  که در دسترس است، مقایسه کنید. با تهیه لیستی از همه چیزهایی که عزیزان شما به طور ماهانه، هفتگی و روزانه به آنها نیاز دارند، شروع کنید. با این کار تصویر روشنی از سطح مراقبت مورد نیاز را مشخص خواهید کرد.

سپس باید فکر کنید که واقعاً شما، خانواده و دوستانتان چقدر می توانید کمک کنید. ضروری است که شما در بلند مدت به این موضوع نگاه کنید. عزیز شما ممکن است سالها به مراقبت مداوم نیاز داشته باشد، بنابراین کمک چند ماهه احتمالاً کافی نخواهد بود.

پس از بررسی هر دو این لیست ها، ایده بهتری درباره میزان نیاز به کمک اضافی خواهید یافت. این ممکن است بلافاصله تصمیم شما در مورد مراقبت در خانه یا زندگی در خانه سالمندان را مشخص کند و ممکن است اینگونه نباشد. در هر صورت، در ادامه برای شما مفید خواهد بود.

جوانب مثبت و منفی را ارزیابی کنید

بدیهی است که هر دو گزینه خانه سالمندان و خدمات مراقبت در منزل مزایای بسیار خوبی دارند، اما هر دو بر اساس شرایط خاص شما معایبی نیز دارند. مانند هر مقایسه، یک تجزیه و تحلیل ساده از مزایا و معایب می تواند بسیار مفید باشد.

پرستاری از سالمندان در منزل

مراقبت در منزل گزینه خصوصی تری است که به عزیزان شما اجازه می دهد در خانه خودشان بمانند. این امر معمولاً برای افراد مبتلا به آلزایمر یا زوال عقل کمتر اختلال ایجاد می کند و این امر به عنوان انتخاب اول بسیاری از خانواده ها محسوب می شود. قبل از تصمیم به نفع مراقبت در منزل، موارد مختلفی وجود دارد که می خواهید درباره آنها فکر کنید.

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟
مراقبت از سالمندان در منزل

مزایای پرستاری از سالمندان در منزل

معایب پرستاری از سالمندان در منزل

خانه سالمندان

سرانجام، زمان زندگی بسیاری از سالمندان فرا می رسد که آنها دیگر قادر به مراقبت از خود نیستند. وقتی آن روز فرا می رسد، وقت آن است که به فکر خانه سالمندان باشیم.

مراقبت از سالمندان در منزل یا خانه سالمندان ؟
خانه سالمندان

مزایای خانه سالمندان

معایب خانه سالمندان

اگرچه تصمیم گیری بین خانه های سالمندان و مراقبت از منزل می تواند استرس زا باشد، شما با کسب اطلاعات بیشتر در مورد هر دو راه حل، گامی بزرگ در جهت تصمیم گیری درست برداشته اید. 

تصمیم گیری بین خانه سالمندان و مراقبت های خانگی به عهده هر فرد و خانواده آنها است. این اغلب می تواند یک تصمیم کاملا شخصی یا یک تصمیم منطقی باشد.

منابع: caringseniorservice ، aging

خروج از نسخه موبایل