نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

مراقبت از کودک بیش فعال

مراقبت کودک بیش فعال | مراقبت کودک | مراقبت ازبیش فعالی |

مراقبت از کودک بیش فعال بسیار مهم است.بسیاری از بچه ها بسیار فعال هستند. اما وقتی زمان توقف و استقرار است ، آنها معمولاً می توانند ترمز بگیرند. آنها ممکن است حدود یک دقیقه یک توپ را لگد بزنند و پنج دقیقه بعد با کتاب آرام بنشینند. اما بعضی از بچه ها نمی توانند فقط ثابت بمانند. آنها به طوردایم دست و پا می زنند ، چیزهایی را می گیرند ، صحبت می کنند ، یا حتی بعد از اینکه به آنها گفته شد که متوقف شوند ، می دوند. آنها بیش فعال هستند. متخصصان آنها را بیش فعال توصیف می کنند. بچه ها عمداً اینگونه رفتار نمی کنند .می توان با مراقبت کودک بیش فعال رفتار آنها را مدیریت کرد. آنها نیاز به ادامه حرکت دارند و هنوز مهارت مدیریت آن را پیدا نکرده اند. برخی افراد بچه های بیش فعال را می بینند و قضاوت می کنند. آنها ممکن است فکر کنند این یک مشکل نظم است یا اینکه کودک بی ادب است. آنها همچنین ممکن است نظراتی بدهند که باعث شود بچه ها احساس بد و شرم کنند.

اگر کودک شما مدام در حرکت است ، ممکن است در مورد رفتاری که می بینید تعجب کنید. درباره بیش فعالی در کودکان بیشتر بدانید و در مورد مراقبت کودک بیش فعال تحقیق کنید.


بیش فعالی چیست؟

 

بیش فعالی چیست؟ برخی از مردم فکر می کنند فقط بچه ها همیشه در حال مسابقه هستند. اما چیزهای بیشتری در آن وجود دارد. مراقبت کودک بیش فعال از حساسیت خاصی برخوردار است. این قسمت ثابت در کودک است که تفاوت زیادی ایجاد می کند. اگر یک یا دو بار اتفاق بیفتد ، هیچ کس زیاد به آن فکر نخواهد کرد.

 

 مراقبت کودک بیش فعال | مراقبت کودک | مراقبت ازبیش فعالی |

در اینجا چند نمونه از مواردی که کودکان بیش فعال ممکن است مرتباً انجام دهندمطرح میکنیم ·

    هنگام بازی بدود و فریاد بزند ، حتی اگر داخل خانه باشد ·

     وسط کلاس بایستد و در حین صحبت معلم راه برود ·

  خیلی سریع حرکت کند ،در حین حرکت به مردم و چیزها برخورد کند ·

  خیلی زیاد بازی کنند، و به طور تصادفی به بچه های دیگر یا خودشان آسیب برسانند

بیش فعالی می تواند در سنین مختلف متفاوت به نظر برسد و در کودکی نسبت به کودک دیگر متفاوت است. رفتارهایی فراتر از دویدن و پریدن ممکن است وجود داشته باشد.  دائماً صحبت می کنند به طور مکرر صحبت دیگران را قطع می کنند، به سرعت و اغلب ناشیانه از مکانی به مکان دیگر منتقل می شوند. حتی در حالت نشسته نیز به حرکت خود ادامه می دهند . تمایل دارند همه چیز را برداشته و با آن بازی کنند. حتی برای نشستن برای وعده های غذایی و سایر فعالیت های آرام مشکل دارند.

چه عواملی می تواند باعث بیش فعالی شود

 بیش فعالی همان چیزی نیست که بسیار فعال باشد.این موضوع  فراتر از کنترل بچه ها است. کودکان به دلیل عدم نظم و انضباط یا سرپیچی رفتار نمی کنند. در حقیقت ، بچه هایی که بیش از حد فعال هستند اغلب می خواهند که به میل خود زندگی کنند بنابراین همراه شدن با آنها برای مدیریت آنچه اتفاق می افتد راحت تر است. بسیار ناامیدکننده است که در انجام کاری که می دانند از آنها انتظار می رود مشکل ایجاد کنید.  نکته ای که باید برای بیش فعالی در نظر گرفت سن است. طول می کشد تا بچه ها مهارت های لازم برای کنترل رفتار خود را پیدا کنند. همچنین ، همه بچه ها با یک سرعت رشد نمی کنند. ممکن است یک کودک در 4 سالگی خویشتن داری خوبی داشته باشد در حالی که کودک دیگر تا 6 سالگی طول می کشد تا به این رشد برسد. اما این نکته  که اکثر بچه های یک گروه سنی از مهارت های خود تنظیمی مشابهی برخوردارند نیز وجود دارد.

چگونه می توانید به کودک بیش فعال کمک کنید

از طریق بازیها ، ورزشها ، کارهای بدنی و فعالیتهایی که برای مدیریت  فعال ماندن بچه ها مفید است به کودکان بدهید. حتی می توانید برنامه هایی را امتحان کنید که به بچه ها کمک می کند خود کنترلی ایجاد کنند.
اگرکودک در نشستن برای مشق شب یا شام مشکلی دارد ، قبل از شروع، یک فعالیت تکراری را برای کودک پیدا کنید تا بین پنج تا 10 دقیقه انجام دهد. جستجوی کلمات ، جدول کلمات متقاطع ، اره منبت کاری، اره مویی و بازی های با ورق برای این کار مناسب است.

خروج از نسخه موبایل