نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی به چه صورت است؟ آیا نیاز به نظافت اتاق بیمار مبتلا به کرونا دارید؟

در این مقاله قصد داریم نکاتی مهم جهت ضدعونی کردن محل کار و همچنین اتاق یک فرد بیمار را به شما آموزش دهیم.

در مورد ویروس جدید کرونا که در سراسر جهان پخش شده است ، نکات بسیار زیادی برای یادگیری وجود دارد.

بیشتر بخوانید: مراقبت از سالمندان در دوران کرونا

براساس آن‌چیزی که ما هم ‌اکنون در مورد ویروس کرونا می‌دانیم ، شیوع این ویروس از یک فرد به فرد دیگر ، معمولا در تماس نزدیک حدود ۱.۵ متری اتفاق می‌افتد.

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

با گسترش ویروس کرونا در سراسر کشور و جهان افراد بیشتری به این ویروس آلوده شده اند و بسیاری از مردم علائم COVID 19 را نشان داده اند.

خوشبختانه ، اکثر افرادی که به این بیماری مبتلا می شوند علائم خفیف تا متوسطی ​​دارند. آن ها می توانند با خیال راحت در خانه بهبود یابند.

اما مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری ها پیشنهاد می کنند که کسی که دارای علائم کرونا است باید قرنطینه شود و ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی از انتشار ویروس به دیگران جلوگیری می کند.

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

هنگامی که فردی روند بیماری خود را طی می کند ، اتاق یا اتاق هایی که فرد بیمار از آن استفاده کرده است ، همراه با اشیایی که با آن ها تماس گرفته باید تمیز و ضد عفونی شود.

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

انتقال ویروس کرونا از طریق قطرات تنفسی ، بسیار بیشتر از اشیا و سطوحی مانند دستگیره‌های در اتاق ، میز ، صفحه کلید ، اسباب‌ بازی‌ها و غیره اتفاق می ‌افتد. ویروس کرونا ممکن است از چندین ساعت تا چندین روز در سطوح مختلف زنده بماند.

راهکار های مناسب جهت جلوگیری از مریض شدن اعضای خانواده

تمیز کردن سطوح کاملاً کثیف و به دنبال آن ضد عفونی کردن ، بهترین اقدام برای پیشگیری ازCOVID 19 و سایر بیماری های تنفسی ویروسی در خانه ها است.

در صورت امکان یک اتاق خواب و حمام را برای استفاده بیمار در نظر بگیرید و مطمئن شوید که دیگران از آن استفاده نمی کنند.

به طور خاص اشیایی را که فرد بیمار آن ها را لمس می کند باید ضد عفونی کنید.

بنابراین اگر کسی بیمار است و در رختخواب می ماند و فقط برای رفتن به دستشویی از خواب بلند می شود ، به تخت خواب ، ملحفه های تخت خواب ، دستگیره درب حمام و شیرهای آب توالت توجه زیادی داشته باشید و از تمیز کردن آن ها غافل نشوید.

قبل از شروع به ضدعفونی کردن اتاق بیمار کرونایی ، از یک ماسک جراحی و یک جفت دستکش استفاده کنید.

همچنین از لمس صورت و چشم ‌ها در حین تمیزکاری اکیدا خودداری کنید و همچنین بعد از تمام کردن ضدعفونی و تمیزکاری محل مورد نظر ، دستکش‌های استفاده شده را در بیاورید و در کیسه های زباله یا پلاستیک‌های دو لایه بندازید و در آخر دست‌های خود را با آب و صابون بشویید.

همه زباله‌های جمع آوری شده در طول ضدعفونی کردن مکان مورد نظر باید از بقیه زباله‌های خانگی جدا شود و هرچه زودتر دفع شوند.

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

برای شروع ضدعفونی کردن توجه داشته باشید که ماده ضدعفونی کننده مورد نظر را مطابق با دستورالعمل سازنده آماده کنید. همچنین در نظر بگیرید که برای سطح هایی که کاربرد سفیدکننده مناسب نمی باشد ، می توانید از الکل استفاده کنید.

هنگام تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی مانند پیشخوان ها ، رومیزی ها ، دستگیره های درب و تخت خواب ، قبل از ضد عفونی کردن از هرگونه مواد شوینده خانگی یا آب و صابون استفاده کنید.

همچنین به این نکته مهم توجه داشته باشیدکه پنجره‌ها را در موقع تمیزکاری برای تهویه بهتر هوا ، باز کنید.

برای ضدعفونی کردن اتاق شخص کرونایی به این مورد خاص توجه کنید که رفتن از سطحی که هنوز تمیز نشده به سطح تمیز شده کار بسیار اشتباهی است ، زیرا موجب آلودگی سطوح تمیز می‌شود.

پارچه‌ها با محلول سفیدکننده یا ضدعفونی‌کننده برای تمیز کردن سطوحی که امکان تماس زیاد با آن‌ها وجود داشته است (پشتی صندلی ، قفل در اتاق ، میز ، دستگیره ، کیبورد ، ماوس و…) و سطوح توالت استفاده شود.

تمیز کردن سرویس های بهداشتی

در نظر بگیرید که سرویس های بهداشتی باید با وسایل تمیز کننده جداگانه ای مانند زمین شوی و پارچه های تمیزکننده که یکبار مصرف هستند و حتما با استفاده از ماده ضد عفونی کننده یا محلول سفید کننده تمیز شوند.

برای تمیز کردن سرویس های بهداشتی باید همه سطح های قابل دسترس مانند سینک ها ، شیرهای توالت ، جا صابونی ها ، دیوارهای سرویس ، دستگیره‌ها و … تمیز شوند.

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی

ظرف های بیمار کرونایی در صورتی که یکبار مصرف نیستند باید در هنگام شستشو با دستکش برداشته شده و سپس با آب داغ و مایع شوینده شسته شوند.

شرکت خدماتی شکوفایی می تواند به وسیله مواد ضدعفونی مناسب و استاندارد سازمان بهداشت جهانی کمک شایانی به کنترل ویروس کرونا داشته باشد و برای مقابله با کرونا و همچنین تمیز کردن اتاق یک بیمار کرونایی با دستگاه های حرفه ای اقدام به ضدعفونی کردن تمام اتاق های منزل و محل کار شما می کند.

خروج از نسخه موبایل