نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

آموزش نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

DYND05T0015RZ 2 94794.1611172341

آیا با نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار آشنایی دارید؟ ممکن است شخصی نیاز به استفاده از لگن یا ظرف ادرار داشته باشد زیرا نمی تواند به سمت دستشویی راه برود. ممکن است بیماری، جراحت یا جراحی داشته باشد که باعث ناتوانی در راه رفتن شود. فرد باید به طور مرتب ادرار و حرکات روده داشته باشد تا از بروز سایر مشکلات سلامتی جلوگیری شود. ممکن است بین میل به دفع ادرار و دفع ادرار فقط زمان کمی باشد. مراقب باید سریع پاسخگوی نیازهای توالت رفتن شخص بیمار یا سالمند باشد.

 نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

انواع مختلفی از لگن ها، ظرف های ادرار و وسایل کمکی مخصوص توالت وجود دارد که می تواند مورد استفاده قرار بگیرد. در صورتی که بیمار یا کاربر تحرک محدودی داشته باشد، یا این عدم تحرک ناشی از یک بیماری پزشکی یا در طی یک دوره بهبودی جراحی باشد، و نیز به علت کهولت سن، می توان از لگن ها استفاده کرد. این لگن ها به گونه ای طراحی شده است که تا حد امکان برای کاربر راحت باشد، در عین حال به مراقبان کمک می کند تا از افراد پشتیبانی کنند و به افراد بیمار یا سالمند در حفظ عزت نفس و استقلال کمک کنند. با وجود محصولات مختلف،  و داشتن انتخاب های متعدد، شاید آسان نباشد که بفهمیم کدام وسیله بهداشتی و لگن، برای فرد مناسب است و چگونه باید به طرز صحیحی از آن استفاده شود. راهنمای گام به گام ما در مورد چگونگی استفاده از لگن، شامل اطلاعات مفیدی در مورد مناسب ترین مورد برای بهبود استقلال و مراقبت از فرد است.

انواع مختلف لگن و ظرف ادرار مردان و زنان

لگن ها و‌ظروف ادرار  را می توان به طور کلی به دو گروه تقسیم کرد. وسایل یکبار مصرف و وسایل قابل استفاده مجدد. سپس این محصولات را می توان به محصولات جداگانه مخصوص زنان و مردان تقسیم کرد، که همه آنها به صورت جداگانه برای کمک به راحتی دفع ادرار و تمیز کردن پس از آن طراحی شده اند.

ظروف ادرار مخصوص مردان

طیف گسترده ای از محصولات ادراری مردانه، تجهیزات یکبار مصرف ادرار و همچنین وسایل قابل استفاده مجدد، موجود است. از تمام محصولات می توان به صورت ایستاده و خوابیده استفاده کرد، با این حال این ظروف ادرار اغلب به عنوان بهترین گزینه در مقایسه با لگن مخصوص آقایان هنگام ادرار توصیه می شوند. اتصالات ایمن هر دو نوع ظروف ادراری مردانه برای جلوگیری از نشت و ریزش به منظور کاهش بوی نامطبوع و خطر عفونت متقاطع طراحی شده اند. آموزش نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

ظروف ادرار مخصوص زنان

برای کاربران مونث گاهی اوقات استفاده از ظروف ادرار دشوارتر از مردان است. با این حال، این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته و باعث تولید طیف متفاوتی از محصولات ادراری زنانه شده است تا نشت را کاهش داده و راحتی و آرامش را برای کاربران، فراهم کند. دهانه های وسیع تر این ظروف باعث می شود که ظروف ادرار زنانه به درست در موفعیت مناسب قرار بگیرد. خیلی از این ظروف ادرار مخصوص زنان، دارای دسته ای آسان برای گرفتن است. این دسته مخصوصاً برای کسانی که حرکت دست محدود دارند، بسیار مفید است. آموزش نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

راهنمای گام به گام نحوه استفاده از ظروف ادراری

وسایل مورد نیاز برای گذاشتن لگن برای سالمندان

  • لگن
  • دستکش یکبار مصرف
  • دستمال توالت
  • حوله
  • پارچه تمیز یا دستمال مرطوب

لگن را با آب گرم بشویید و خشک کنید. یک لگن فلزی گرما را حفظ می کند، بنابراین قبل از قرار دادن آن در زیر شخص، بررسی کنید که خیلی گرم نباشد. پودر بچه را روی لبه تختخواب بپاشید تا سر خوردن شخص روی لگن راحت شود. از فرد مورد نظر بپرسید و بعد ظرف ادرار را بین پاهای او‌ قرار دهید. اگر آنها خود قادر به انجام این کار نیستند، با دقت پاهای آنها را باز کنید. اگر فرد مذکر باشد، ممکن است برای قرار دادن آلت تناسلی در داخل ظرف، نیاز به کمک داشته باشد. ظرف ادرار را در جای مناسب قرار داده و در حین انجام ادرار نگه دارید. وقتی ادرار متوقف شد، ظرف ادرار را به آرامی خارج کنید. با یک دستمال مرطوب گرم (اما نه خیلی گرم) بین پا های فرد را پاک کنید. به یاد داشته باشید اگر فرد مورد نظر مونث است، همیشه دستمال را برای پاک کردن، از سمت جلو به عقب حرکت دهید. در آخر ناحیه بین پاهای کاربر را به آرامی خشک کنید.

لگن ها، هم برای استفاده زنان و هم مردان

لگن های مشترک، برای هر بیمار یا کاربری که در تختخواب خود است، قابل استفاده است. این لگن ها با درپوش اتصالی ایمن برای جلوگیری از نشت و ریختن، در کمک به شخص در استفاده هر چه راحت تر از لگن، طراحی شده اند. آموزش نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

راهنمای گام به گام  نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

برای گذاشتن لگن برای سالمندان ابتدا پودر بچه را روی لبه لگن بپاشید تا استفاده برای شخص، راحت تر شود. دستکش یکبار مصرف بپوشید. اگر فرد می تواند بنشیند و باسن خود را کمی بلند کند، یا اگر شخص کمکی اضافی وجود دارد از او بخواهید تا در این کار به او کمک کند، لگن را به آرامی به سمت باسن او قرار دهید. یک پد ضد آب در زیر باسن فرد قرار دهید تا از تخت در مقابل نشت محافظت کند. اگر از طرف پزشکان منعی ندارد، سر تخت را کمی بالا بیاورید. کمر فرد را با یک دست بگیرید. با دست دیگر خود لبه خمیده ملافه را زیر باسن فرد قرار دهید. سر تخت را بلند کنید تا جایی که فرد در وضعیت نشسته قرار گیرد. قرار گرفتن در این حالت، اجابت مزاج یا دفع ادرار را آسان می کند. در صورت امکان به فرد حریم خصوصی دهید. اگر فرد ضعیف است، او را تنها نگذارید.

راهنمای گام به گام  نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

نحوه گذاشتن لگن برای سالمندان بیمار

وقتی کار فرد تمام شد، سر تخت را پایین بیاورید. از فرد بخواهید که باسن خود را بالا بیاورد. کمر فرد را با یک دست بگیرید. با دقت لگن را با دست دیگر بردارید. لگن را با حوله بپوشانید و روی صندلی قرار دهید. اگر فرد نمی تواند باسن خود را بلند کند، به او کمک کنید تا به پهلو برگردد. آرام آرام لگن را زیر باسن آنها قرار دهید و سپس به آنها کمک کنید تا روی لگن برگردند. اطمینان حاصل کنید که لگن را در موقعیت درست خود قرار داده اید و به فرد کمک می کنید تا روی لگن باشند و پس از اتمام، لگن را با دقت به طرف دیگر ببرید. اگر کاربر قادر است باسن خود را در ابتدا بلند کند، پس از پایان کار از شخص بخواهید که باسن خود را دوباره بالا آورده و لگن را بر دارید. به یاد داشته باشید اگر می توانید شخص را با خیال راحت تنها بگذارید وقتی که ابتدا لگن را زیر او قرار داده اید، سپس از اتاق خارج شوید تا به حریم خصوصی او احترام بگذارید. اگر فرد به پاک کردن کمک نیاز دارد ، در این کار به او کمک کنید. به آرامی فرد را به پهلو بغلتانید. ابتدا باسن شخص را با دستمال توالت تمیز کنید. بعد، از دستمال مرطوب یا دستمال مرطوب برای تمیز کردن محل استفاده کنید. در صورت لزوم با استفاده از آب و صابون محل را به خوبی تمیز کنید. اگر فرد مونث است، از جلو به عقب تمیز کنید. ناحیه بین پاهای فرد را خشک کنید. پوست را از نظر قرمزی یا زخم بررسی کنید. در صورت مشاهده قرمزی یا زخم به پزشک اطلاع دهید. طبق دستورالعمل، از داروها در درمان زخم ها استفاده کنید. سپس لگن را در توالت خالی کنید. لگن را همانطور که روی بسته بندی توصیه شده یا مطابق با اطلاعات اضافی داده شده، تمیز کنید.

از دیگر اقدامات لازم برای لگن گذاشتن سالمندان بیمار

بعد از گذاشتن لگن برای سالمندان به فرد دستمال مرطوب یا حوله بدهید تا بعد از استفاده از لگن یا ظرف ادرار، دست هایش را تمیز کند. لگن یا ظرف ادرار را به دستشویی ببرید و آن را داخل توالت خالی کنید. لگن یا ظرف ادرار را با آب و صابون تمیز کنید. در صورت لزوم با صابون ضد عفونی کننده یا محلول تمیز کننده مانند سفید کننده نیز، تمیز کنید. منابع: beaucare و drugs

خروج از نسخه موبایل