تمیز کردن حمام نیاز به لوازم و مواد شوینده و پاک کننده‌ای دارد تا بتوان کار نظافت را انجام داد.

نظافت حمام و نکاتی جهت انجام آن به بهترین نحو

نظافت حمام برای اکثر ما کاری خسته کننده و دشوار و بسیار زمان‌بر می‌باشد. به همین دلیل اکثر ما سعی می‌کنیم از این کار خسته کننده فرار کرده و آن را انجام ندهیم. اما این کار خسته کننده را با دانستن نکاتی کوچک می‌توان به کاری آسان تبدیل کرد. همین نکات کوچک و مختصر می‌تواند موجب صرفه‌جویی در زمان و انرژی ما نیز بشود. این نکات همچنین موجب آن می‌شوند تا بتوانیم این کار را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.

اگر از جمله افرادی هستید که وقت کافی جهت انجام نظافت و شستشوی حمام را ندارید، می‌توانید نظافتچی‌های منزل نیز جهت این کار کمک بگیرید. از نظافتچی منزل همچنین جهت انجام کارهای نظافتی دیگر منزل خود نیز استفاده کنید. جهت یادگیری و آشنایی با این نکات کاربردی نظافت و شستشوی حمام تا انتهای این مقاله با ما باشید.

مواد پاک کننده و لوازم مورد نیاز نظافت حمام

تمیز کردن حمام نیاز به لوازم و مواد شوینده و پاک کننده‌ای دارد تا بتوان کار نظافت را انجام داد. محیط حمام به دلیل رسوبات آب و رطوبت موجود می‌تواند خیلی زود کثیف شود. به همین دلیل برای نظافت این مکان به لوازم و مواد شوینده‌ای نیاز دارید که این رسوبات را از بین ببرد.

به طور حتم همچنین به مواد ضدعفونی کننده نیز جهت ضدعفونی محیط حمام نیاز پیدا خواهید کرد. جهت شستشوی سرامیک‌ها و کاشی‌ها می‌توانید مواد شستشوی سطح که در بازار موجود است استفاده نمایید. اگر جرم موجود روی سطوح زیاد است می‌توانید از مواد سفید کننده و وایتکس استفاده نمایید. اما نباید فراموش کنید که این مواد را با هم استفاده کنید، چرا که موجب تولید گاز کلر خواهید شد. همچنین به یک سطل جهت ترکیب آب و مواد شوینده نیاز پیدا خواهید کرد. از دیگر مواد مورد نیاز شما برس، دستکش و یک اسفنج می‌باشد.

تمیز کردن حمام نیاز به لوازم و مواد شوینده و پاک کننده‌ای دارد تا بتوان کار نظافت را انجام داد.نظافت حمام

نظافت دیوارها و وان، اولین مرحله در نظافت حمام

در نظافت حمام ابتدا باید به سراغ دیوارها و وان رفته و کار را با آنها شروع کرد. اما قبل از شروع کار نظافت بهتر است دستکش‌ها را به دست کرده تا به دست‌تان آسیبی وارد نشود. بعد از دست کردن دستکش‌ها، مواد شوینده را بر روی دیوارها و وان ریخته تا کار را شروع کنید.

اجازه دهید مواد شوینده چند دقیقه بر روی سطوح باقی بماند تا مواد شوینده به عمق لکه‌ها نفوذ کند. سپس با کمک برس و یا اسفنج می‌توانید سطوح را بتراشید تا لکه‌ها تمیز شوند. پس از آنکه همه جا را به خوبی با برس و یا اسفنج تمیز کردید می‌توانید با کمک سطل بر روی سطوح آب ریخته و مواد شوینده را تمیز کنید. اگر همچنان لکه‌ها بر روی سطوح باقی مانده بهتر است از یک سفید کننده و یا وایتکس کمک بگیرید.

نظافت شیرهای آب و دوش حمام در نظافت حمام

نظافت حمام به شستشوی سطوح و وان خلاصه نمی‌شود و شامل تمام قسمت‌های حمام می‌شود. یکی از این قسمت‌ها شیرهای آب و دوش حمام می‌باشد. شیرهای آب و دوش حمام به دلیل در معرض دائمی آب بودن‌شان، از جرم بیشتری برخوردار می‌باشند. معمولا بیشترین رسوبات بر روی این قسمت از حمام وجود دارد و نیاز به دقت بیشتری در زمان نظافت می‌باشد.

برای نظافت شیر‌های آب می‌توانید از یک اسفنج و یا اسکاچ کمک بگیرید. مقداری مواد شوینده را بر روی شیرها ریخته و با اسفنج و یا اسکاچ به نظافت آنها بپردازید. اگر میزان رسوبات باقی مانده بر روی شیرها زیاد است، بهتر است از یک برس زبر استفاده نمایید. برای نظافت شیرهای آب و دوش حمام از جوش شیرین نیز می‌توانید کمک بگیرید. جوش شیرین، رسوبات را به طور کامل از بین برده و اثری از آنها باقی نمی‌گذارد.نظافت حمام به شستشوی سطوح و وان خلاصه نمی‌شود و شامل تمام قسمت‌های حمام می‌شود.

نظافت حمام

آخرین مرحله‌ی نظافت حمام، نظافت شیشه‌ها و آینه‌ها

در آخرین مرحله از نظافت حمام می‌توان به سراغ نظافت شیشه‌ها و آینه‌ها رفت. برای این کار می‌توانید از یک شیشه شوی معمولی و یک اسفنج کمک بگیرید. به مقدار کافی شیشه شوی را بر روی سطوح شیشه‌ای ریخته و چند لحظه صبر نمایید. سپس با کمک یک اسفنج نرم به شستشوی سطح شیشه‌ای بپردازید. برای این کار همچنین می‌توانید از محلول‌های دست‌ساز خانگی نیز استفاده نمایید. کافی‌ست مقدار کمی سرکه‌ی سفید را با همان مقدار الکل بهداشتی مخلوط نمایید. سپس آنها را در یک ظرف اسپری ریخته و به جای شیشه‌شوی از آن استفاده نمایید. این محلول دست‌ساز هیچ خطری برای شما ایجاد نکرده و برای سلامتی شما نیز مضر نیست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *