10 نکته در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان

10 نکته در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان

در این مقاله شما با نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان آشنا خواهید شد. افزایش تعداد افراد سالخورده در جوامع،  فقط یک چالش مهم برای دولت های ملی، سیاست گذاران و ارائه دهندگان خدمات بهداشتی نیست. این مسئله بر هرکسی که یکی از اعضای خانواده سالخورده هستند یا در آینده خواهند بود، یا یکی از عزیزانشان در زندگی سالخورده است، و هر کسی که خود، شانس رسیدن به دوره سالخوردگی را دارد تأثیر می گذارد. داشتن سلامتی به عنوان یک بزرگسال سالخورده به چیزی بیشتر از آنچه دارو و درمان به تنهایی ارائه می دهد، نیاز دارد.

نکاتی در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان

در ادامه 10 توصیه برای کسانی که می خواهند عزیزانشان راحت تر، مستقل تر و سرحال تر زندگی کنند، آورده شده است.

1- در صورت امکان رسیدگی و مراقبت را در خانه انجام دهید. اولین نکته در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان این است که سعی کنید کادر خدمات مراقبتی را پیدا کنید که مایل به مراقبت از عزیز شما در خارج از بیمارستان و در خانه باشند. برای برخی از ارائه دهندگان خدمات، این ممکن است به معنی بازدید از بیمار در خانه باشد، برای برخی دیگر می تواند به معنای قرار ملاقات و رسیدگی به وضعیت فرد از راه دور باشد.

2- مراقبت های خود را هماهنگ کنید. سعی کنید خدمات را در بین تمام کسانی که از عزیزان شما مراقبت می کنند – چه رسمی و چه غیررسمی – هماهنگ کنید. این به این معنا است که همه از پزشک مراقبت های اولیه گرفته تا شخصی که ممکن است هفته ای یک بار برای نظافت منزل مراجعه کند، با هم هماهنگ باشند.

3- رژیم های مراقبت را  خود محور قرار دهید. عزیزان خود را تشویق کنید تا خودشان تصمیم بگیرند که ترجیح می دهند چه نوع مراقبتی‌ در چه موقع و کجا، این خدمات را دریافت کنند.

4- حق حضور در اجتماع را فراهم کنید. فرصت هایی را برای فرد ایجاد کنید تا در خانواده و جامعه شما نقش فعالی داشته باشد. انزوا می تواند یکی از دلایل عمده پریشانی عاطفی افراد مسن باشد. 

5- از آخرین فن آوری ها مطلع باشید. خود را در جریان فناوری های جدید قرار دهید. این کار می تواند هر جنبه از مراقبت هایی را که عزیز شما دریافت می کند بهبود بخشد. این موارد ممکن است به سادگی قرارهای ملاقات با پزشک باشد، یا به اندازه کنترل فرد از طریق سیستم های نظارت ایمنی متصل به یک شبکه مراقبت، دشوار باشد.

10 نکته در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان

10 نکته در مورد نگهداری و مراقبت از سالمندان

6- گزینه های بیمه خود را بررسی کنید. گزینه های بیمه مراقبت طولانی مدت را با جزئیات جستجو کنید و یکی از گزینه های مناسب شرایط خود را پیدا کنید.

7- از مراقبان و پرستاران، مراقبت کنید. چالش های ذاتی مراقبت از فرد مورد نیاز را بشناسید و در این تلاش ها از هرگونه منابعی که در دسترس شماست استفاده کنید. این ممکن است شامل شبکه های پشتیبانی آنلاین، فرصت هایی برای گذراندن وقت دور از عزیزانتان یا فعالیت های جوان سازی برای کمک به تسکین استرس و تنش باشد.

8- ارتباط آگاهانه را یاد بگیرید و تمرین کنید. از داشتن گفتگو و بحث در مورد مراقبت در دوره پایان زندگی با عزیزانتان، نترسید. از ابزارها و منابع موجود به صورت آنلاین استفاده کنید تا با عزیزانتان در مورد نوع درمانی که دریافت می کنند و مکانی که تمایل دارند آنجا باشند، صحبت کنید.

9- به یادگیری بپردازید. سعی کنید از آخرین نوآوری ها در زمینه مراقبت از سالمندان و بهترین روش های مراقبت طولانی مدت مطلع شوید.

10- یک محیط امن ایجاد کنید. اطمینان حاصل کنید که محیطی که عزیز شما در آن زندگی می کند او را به حفظ و افزایش استقلال فردی تشویق می کند، احتمال آسیب دیدگی یا سایر خطرات برای فرد، کم است و یک محیط شخصی سازی شده و راحت برای فرد، در نظر بگیرید تا احساس راحتی کند.

منبع: forbes

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *