انواع پوشک سالمندان + نکاتی که هنگام پوشک کردن سالمندان باید بدانید!

انواع پوشک سالمندان + نکاتی که هنگام پوشک کردن سالمندان باید بدانید!

در این مقاله قصد داریم در مورد پوشک کردن سالمندان و نکاتی که در مورد پوشک سالمندان باید بدانید صحبت کنیم. بی اختیاری نوعی بیماری است که پذیرش و مقابله با آن اغلب برای فرد دشوار است. بسیاری از سالمندان سعی می کنند این مشکل جدید را نادیده بگیرند و زندگی خود را ادامه دهند، اما رویکرد نادیده گرفتن این مشکل، معمولاً توجه بیشتری را به این مسئله جلب می کند. روش هایی وجود دارد که می توانید عزیزانتان را تشویق کنید تا به این مسئله بپردازند، اما نیاز به صبر، درک و تعهد به حفظ عزت نفس عزیزان شما دارند.

نکته حرفه ای: در حرف های خود واژه پوشک و سالمندان پوشکی و موارد مشابه را حذف کنید.

“والدین من پوشک بزرگسالان را استفاده نمی کنند و این من را دیوانه می کند!”

این یک شکایت مشترک بین تمام کسانی است که عزیزانشان از بی اختیاری رنج می برند و این کاملاً قابل درک است. با این حال، یک بخش از این جمله برای من بسیار برجسته است: کلمه “پوشک“.

کشف نحوه مکالمه با والدین مسن درباره بی اختیاری دشوار است. اولین کاری که مراقبین باید هنگام پرداختن به این موضوع حساس انجام دهند این است که به دقت درباره واژه های انتخابی خود فکر کنند. سالمندان معمولاً در برابر کلمه “پوشک” به عنوان یک بزرگسال در هر سنی که باشند حس خوشایندی ندارند و کاملاً مخالفند- و این دلیل منطقی دارد. این اصطلاح و استفاده از پوشک معمولاً با نوزادان یا کودکان نوپایی مرتبط است که هنوز آموزش توالت رفتن ندارند. کدام بزرگسال وقتی این کلمه را برای او به کار ببرید، با مهربانی رفتار می کند؟

برای اینکه یک قدم دیگر بردارید، به این فکر کنید. اگر شما یک زن میانسال هستید که بچه دار شده اید، احتمالاً گاهی اوقات از بی اختیاری ناشی از استرس رنج می برید، به این معنی که هنگام سرفه، عطسه یا خنده دچار کمی بی اختیاری شده اید. شاید حتی به احتمال زیاد از لباس های زیر مخصوص نیز استفاده کرده باشید. چه احساسی خواهید داشت اگر شوهر یا دوستتان از این محافظ کوچک به عنوان پوشک یاد کند؟

انواع پوشک سالمندان + نکاتی که هنگام پوشک کردن سالمندان باید بدانید!

پوشک مخصوص نوزادان است. با هیچ بزرگسالی، صرف نظر از سطح ناتوانی جسمی یا ذهنی، نباید مثل یک کودک رفتار شود. پیری و شرایط مربوط به سن از قبل استقلال و اعتماد به نفس عزیزان ما را از بین می برد. ممکن است انتخاب کلمات و لحن صدای ما چندان مهم به نظر نرسد، اما برقراری ارتباط و ارائه مراقبت از طریق روش هایی که به عزیزانمان کمک می کند احساس عزت کنند، یک بازی را تغییر می دهد – به ویژه هنگامی که صحبت از ارتقا همکاری و تقویت عزت نفس می شود.

این ممکن است به نظر بی فایده باشد، اما لطفاً به جای استفاده از کلمه پوشک از نام محصولات بی اختیاری با اصطلاحات مناسب سن استفاده کنید. به عنوان مثال، از پد، زیر شلواری ، شورت های چسبان، نام تجاری واقعی محصول (به عنوان مثال، Depends)- یا هر چیز مشابهی که می خواهید، استفاده کنید. فقط یک کلمه محترمانه را انتخاب کنید و نتیجه فوق العاده آن را در برداشتن اولین قدم برای پوشیدن لباس بی اختیاری برای یک سالمند و متقاعد کردن آنها به استفاده از آن را ببینید.من از شما می خواهم که این کار را نه فقط برای بزرگتر بلکه برای خودتان نیز انجام دهید. استفاده از کلمات محترمانه به شما یادآوری می کند که از بزرگسالی مراقبت می کنید که لیاقت چنین رفتاری را دارد و باید با او با احترام برخورد کنید.

علت بی اختیاری را مشخص کنید

من می دانم که فقط تغییر کلماتی که استفاده می کنید مشکل را به طور کامل حل نمی کند. وقتی بی اختیاری حتی یک مسئله گاه به گاه باشد، مهم است که عزیز شما در این مورد به پزشک خود مراجعه کند. ممکن است به دلیل چیزی ساده مانند عفونت ادراری (UTI) یا مثانه بیش از حد فعال (OAB) یا یک مسئله اساسی جدی تر مانند مشکلات پروستات در مردان یا افتادگی اندام لگن (POP) در زنان ایجاد شود.

به احتمال زیاد، شما بزرگتر خود را به دکتر برده اید تا به این مسئله رسیدگی کند. پس از آزمایش برای تعیین نوع بی اختیاری فرد مورد نظر، پزشک وی ممکن است تمرینات کف لگن، روش های جراحی جزئی و حتی داروهایی را که می توانند به مدیریت علائم بی اختیاری کمک کنند، توصیه کند. گاهی اوقات پرسیدن نظر از متخصص ارولوژی دوم، ایده خوبی است. برای افراد سالخورده ای که بی اختیاری مدفوع را تجربه می کنند، باید با یک متخصص گوارش ملاقات داشته باشید. اگر آنچه را که باعث بروز علائم بی اختیاری در یکی از عزیزان شما می شود شناسایی و درمان کنید، ممکن است نیازی به استفاده از پوشک مخصوص سالمندان و موارد دیگر، نباشد.

انکار بی اختیاری توسط سالمندان 

اگر عزیز شما هنوز از نظر شناختی سالم است اما او ترجیح می دهد در مورد این مشکل جدید در سلامتی خود در انکار زندگی کند، سعی کنید به احساس غرور او متوسل شوید. از این گذشته، غرور چیزی است که ما را در انکار بسیاری از مسائل مرتبط با سن نگه می دارد. فرهنگ ما مقصر سن گرایی است تا حدی که بسیاری از مردم افراط می کنند تا تحت هر شرایطی در این نبرد شکست خورده در برابر زمان پیروز شوند.

انواع پوشک سالمندان + نکاتی که هنگام پوشک کردن سالمندان باید بدانید!

قطعاً پذیرش بی اختیاری بسیار دشوار است. با این حال، اگر شما یا شخص ثالثی می توانید بزرگتر خود را متقاعد کنید که بوی ادرار بسیار شرم آورتر از پوشیدن محافظ مناسب است، ممکن است به نتیجه ای برسید. به آنها قول دهید که با آنها همکاری می کنید تا یک راه حل راحت، جاذب و نا مشخص پیدا کنید که بتوانند عزت نفس خود را حفظ کنند، استقلال خود را داشته باشند و ظاهر خود را بهبود بخشند. بی اختیاری غالباً باعث می شود افراد سالمند عقب نشینی کرده و فعالیت کمتری داشته باشند تا بتوانند از موقعیت های شرم آور جلوگیری کنند، اما لازم نیست که اینگونه باشد.

از پزشک یا یک دوست  کمک بخواهید

درست مانند بسیاری دیگر از مشکلات والدین پیر، ممکن است بی اختیاری توسط یک عضو غیر خانواده، مانند یک دوست یا پزشک معتمد، بهتر حل شود. چرا؟ از آنجا که سالمندان تمایل دارند مشاهدات و پیشنهادات خانواده خود را بی اعتبار جلوه دهند یا از آن شانه خالی کنند، به ویژه هنگامی که از یک کودک بزرگسال ناشی می شود.

پدر و مادر پیر ما از کودکی پوشک ما را عوض کردند. برای آنها دشوار است که با این واقعیت دست و پنجه نرم کنند که طبیعت و زندگی این چرخه بی رحمانه را برای آنها تکرار کرده است. دریافت مشاوره و راهنمایی درباره “چگونگی کنار آمدن” از شخصی که خود بزرگ کرده  و هیچ تجربه دست اولی در این زمینه ندارد، معمولاً فشار بیش از حدی است، بنابراین آنها با ساده انگاری یا حالت دفاعی، به این مسئله واکنش نشان می دهند.

شاید بحث و گفتگو با یک پزشک که همه چیز را دیده است یا دوستی که با همان چالش ها روبرو است کمتر خجالت آور باشد. وقتی دفاعیات آنها تمام شد، آنها معمولاً تمایل بیشتری به گوش دادن دارند.

چرا سالمندان از پوشیدن لباس زیر برای بی اختیاری خودداری می کنند

دلایل زیادی غیر از انکار و شرمساری وجود دارد که می تواند پوشیدن لباس کوتاه برای بزرگسالان را دشوار کند (اگر غیرممکن نباشد). برخی از این عوامل از کنترل آنها خارج است و از طرف مراقبان نیازمند صبر زیادی است تا مشکل حل شود.

حس بینایی و بویایی کاهش یافته

حواس ما با افزایش سن به طور طبیعی ضعیف می شود و می تواند باعث عدم آگاهی سالخوردگان از میزان بدبو بودن و آلودگی لباس و وسایل آنها شود. حتی اگر آنها قبول کنند که تصادفاً دچار بی اختیاری شده اند، ممکن است آن را کوچک جلوه دهند و حتی در صورت نیاز شدید به لباسشویی و تعویض لباس، همان لباس (مرطوب یا خشک) را دوباره بپوشند. از آنجا که آنها متوجه تأثیر کامل بی اختیاری در ظاهر شخصی خود نیستند، ممکن است واقعاً احساس کنند که حفاظت از بی اختیاری و استفاده از پوشک، غیرضروری است، به خصوص اگر آنها از خانه خارج نشوند یا بازدیدکننده نداشته باشند.

این موضوع دشواری است، اما اطلاع دادن به یکی از عزیزان که بوی بدن وی یا بوی موجود در خانه باعث آزار شده است، گاهی اوقات راه حل قانع کردن آنها، در استفاده از محصولات بی اختیاری است. بعضی از بزرگان واقعاً خجالت می کشند وقتی می فهمند دیگران مسئله ای را که فکر می کردند با موفقیت سرپوش گذاشته اند، بازگو می کنند. فقط مطمئن باشید که این موضوع را به آرامی و با احترام اعلام می کنید.

افسردگی می تواند یک عامل موثر باشد

اگر عزیز شما نسبت به بو یا ظاهر خود احساس خجالت و نگرانی نمی کند، پس ممکن است مسئله و مشکل اساسی تری در پیش داشته باشید. متأسفانه، از دست دادن علاقه به مراقبت های شخصی، معاشرت و سایر فعالیت ها می تواند از علائم افسردگی باشد.

تشخیص دادن افسردگی در سالمندان مشکل است، اما انزوای اجتماعی، شرایط مزمن سلامتی و درد این جمعیت را در معرض خطر قابل توجهی  قرار می دهد. حداقل، غربالگری افسردگی باید بخشی از چکاپ سالانه عزیز شما از پزشک مراقبت های اولیه باشد. اگر علائم را در فواصل بین ویزیت ها مشاهده کردید، مهم است که هرچه زودتر وقت بگیرید. درمان افسردگی ممکن است به عزیزانتان کمک کند تا احساس بهتری داشته باشند و آنها را تحریک کند تا دوباره به مراقبت های شخصی خود بپردازند، که به نوبه خود می تواند باعث افزایش عزت نفس آنها شود و آنها را ترغیب به فعالیت و معاشرت بیشتر کند.

زوال عقل، یکی دیگر از عوامل موثر

اگر انکار، فراموشی و افسردگی از عواملی در امتناع عزیزان شما برای رسیدگی به مشکل بی اختیاری نیست، ممکن است مرحله بعدی غربالگری زوال عقل باشد. مهم نیست که چه کسی سعی می کند با آنها استدلال کند یا اینکه آنها چگونه این کار را انجام می دهند. اگر افت شناختی عامل این اتفاق باشد، یک فرد مسن دیگر قادر به تصمیم گیری صحیح در مورد پوشیدن محصولات بی اختیاری، تغییر لباس یا سایر کارهای مهم مراقبت از خود نیست. هر وقت مشکلات حافظه جدید یا بدتر یا علائم زوال عقل ظاهر شد، برای ارزیابی کامل از پزشک، وقت بگیرید. تشخیص به موقع برای برنامه ریزی و مراقبت کافی بسیار مهم است.

وقتی همه راه های دیگر بی فایده بود، بگذارید آنها کار خودشان را بکنند

من آگاه هستم که مواردی وجود دارد که هیچ یک از نکات فوق برای مراقبان خانواده موثر نخواهد بود. بزرگان ما عهده دار زندگی و انتخاب های روزمره خود هستند. در حالی که پیشنهادات ما از روی نگرانی و محبت و به صلاح خودشان است، اما در مورد موضوعاتی از این دست کاری از دست ما ساخته نیست؛ به این علت که آنها هنوز هم صلاحیت تصمیم گیری برای زندگی خود را دارند. آنچه می توانید انجام دهید تا به آنها از نظر پزشکی کمک شود، با احترام و وقار با آنها رفتار کنید و سپس مسئله را رها کنید.

زمان ممکن است به مواردی که شما برای اصلاح آنها به سختی تحت فشار قرار گرفته اید، رسیدگی کند. گاهی اوقات، وقتی مردم را برای حل مشکلاتشان تنها می گذاریم، آنها دیگر مقاومت نمی کنند و با آن مشکل رو به رو می شوند. با این حال، اگر وضعیت زندگی آنها بسیار وخیم است و احساس می کنید بزرگسالان به خود بی توجهی می کنند، با آژانس های محلی خدمات حفاظت بزرگسالان (APS) تماس بگیرید. برای ایجاد برخی تغییرات مثبت در زندگی عزیزانتان، ممکن است نیاز به تغییرات و چکاپ هایی باشد.

انواع پوشک سالمندان

برخی از مارک های برتر محصولات بی اختیاری به دلیل تولید پوشک های بسیار جاذب برای بزرگسالان برای حمایت از کمک های بی اختیاری روزانه بسیار شناخته شده اند. در بیشتر موارد، آنها برای استفاده شبانه مناسب هستند و تناسب عالی دارند.

این پوشک ها یا به صورت یکبار مصرف یا انواع پارچه ای موجود هستند. پوشک های یکبار مصرف نمای بیرونی ضدآب دارند و برای استفاده در شب و مسافرت توصیه می شوند. لایه ضد رطوبت داخل این پوشک های یکبار مصرف ارزان قیمت برای بزرگسالان، سازگار با پوست بوده و حداکثر راحتی را برای استفاده کنندگان فراهم می کند.

انواع پوشک سالمندان + نکاتی که هنگام پوشک کردن سالمندان باید بدانید!

پوشک پارچه ای ارزان ترین نوع پوشک سالمندان است و معمولاً از پنبه صنعتی ساخته می شود. آنها با شوینده ها قابل استفاده مجدد و قابل شستشو هستند. افرادی که از بی اختیاری رنج می برند می توانند به صورت آنلاین، پوشک بزرگسالان را خریداری کنند و قیمت ها را با محصولات موجود در فروشگاه های خرده فروشی، مقایسه کنند.

بسیاری از مردم هنگام خرید پوشک ارزان قیمت بزرگسالان با خجالت روبرو می شوند. برای آنها، اینترنت هنگام سفارش چنین محصولی به عنوان کمک مفیدی عمل می کند، زیرا به خریداران این امکان را می دهد تا محصول را با احتیاط و درب منزل خود، تحویل بگیرند.

مواردی که باید قبل از استفاده از پوشک یکبار مصرف به خاطر بسپارید

پوشک یکبار مصرف بزرگسالان در رنگ ها، اندازه ها و سبک های مختلف موجود است. تخمین زده می شود که تا سال 2020 بازار پوشک بزرگسال 48 درصد رشد کند و در نتیجه تولیدکنندگان بزرگ را مجبور به تولید محصولات راحت و در عین حال شیک کند.

هنگام پوشیدن، نوارهای جانبی باید به درستی قرار بگیرند و توصیه می شود انگشتان را بین شکم و پوشک قرار دهید و راحتی کلی را بررسی کنید تا از پوشیدن محصولات بی اختیاری خیلی تنگ جلوگیری شود.

مواردی که باید قبل از استفاده از پوشک پارچه ای به خاطر بسپارید

قیمت پوشک پارچه ای نسبت به پوشک یکبار مصرف مقرون به صرفه تر است. شلوار پلاستیکی ضد آب برای پوشک های بزرگ پارچه ای توصیه می شود. پوشک پارچه ای به صورت آنلاین فروخته نمی شود اما می توان آن را در فروشگاه های بزرگ  مانند Walmart و غیره خریداری کرد.

پوشک بزرگسالان برای افرادی که از بی اختیاری جدی رنج می برند، یا افرادی که سالها در بستر بیماری هستند و توانایی تحرک خود را از دست داده اند، یک ضرورت است. علاوه بر این، پزشکان در مورد بیماران روانی، افرادی که تحت معالجه پزشکی برای مدت طولانی یا در دوره نقاهت پس از جراحی، افرادی که فقط روی صندلی های چرخدار محصور هستند و همچنین زنان باردار که بیشتر ادرار می کنند، پوشک های بی اختیاری برای بزرگسالان) توصیه می شوند.

بازار پوشک بزرگسالان در حالی رشد می کند که ژاپن در راس این لیست قرار دارد. مطالعات اخیر گزارش داده است که در این کشور مصرف پوشک بزرگسالان نسبت به پوشک کودکان، بیشتر می باشد.

یکی از کاربردهای اصلی پوشک بزرگسالان جمع آوری ادرار و مواد مدفوع به کارآمدترین روش است. آنها از مواد جاذب بسیار مرغوب ساخته شده اند و دارای لنت های یکبار مصرف هستند که پس از آلودگی قابل جدا شدن هستند. با این حال، باید در نظر داشت که وقتی این پوشک ها کثیف می شوند، باید بلافاصله دور ریخته شوند تا بهداشت حفظ  شود.

کسانی که از پوشک استفاده می کنند، تمایل دارند راحت باشند، چه در خانه و چه در خارج از آن. پوشک توسط پزشکان برای محافظت از بیماران بستری در برابر زخم بستر و جوش ها توصیه می شوند. پوشک نوعی احساس امنیت و ایمنی را در ذهن کاربران و همچنین اعضای خانواده و مراقبانشان ایجاد می کند. انواع زیادی پوشک بزرگسالان در فروشگاه های آنلاین و خرده فروشی موجود است. بوی ناشی از رطوبت به طور موثر توسط این پوشک ها مراقبت می شود.

چه اشخاص دیگری می توانند از پوشک سالمندان استفاده کنند؟

مشکلات مختلف دیگری غیر از بی اختیاری، به ویژه در مواردی که وجود یک دستشویی مناسب به یک نگرانی اساسی تبدیل شود، می تواند باعث شود افراد به ظاهر سالم از پوشک برای راحتی استفاده کنند. پوشک مخصوص بزرگسالان برای گارد شب به عنوان یک راه حل مفید و موثر عمل می کند. غواصانی که برای مدت طولانی باید زیر آب بمانند ممکن است برای زیر لباس غواصی خود چنین پوشک هایی را انتخاب کنند. علاوه بر این، خلبانان و فضانوردان در پروازهای طولانی می توانند از پوشک بزرگسالان به عنوان اقدامات پیشگیرانه استفاده کنند.

نکات اساسی که باید هنگام خرید پوشک سالمندان به خاطر بسپارید

شرایط را ارزیابی کنید – برای درک اینکه چه نوع پوشکی برای بزرگسالان باید خریداری شود، ابتدا باید سطح بی اختیاری فرد را مشخص کنید. پزشکان همچنین می توانند بهترین و مناسب ترین مارک با بهترین جذب را برای نیازهای آنها توصیه کنند.

بودجه – از آنجا که این یک روند مداوم است، توصیه می شود قیمت گذاری را تخمین بزنید. به یاد داشته باشید، پوشک بزرگسالان به منظور رعایت بهداشت به تغییرات متناوب نیاز دارد.

راحتی – در خرید پوشک برای بزرگسالان، راحتی و تناسب دو شرط اصلی است که باید به خاطر بسپارید. بثورات پوستی، سوزش و بو از عوارض شایع خرید پوشک نادرست است. کیفیت نباید نادیده گرفته شود، زیرا پوشک مناسب جریان هوای کافی را برای خشک و سالم نگه داشتن پوست فراهم می کند. توصیه می شود از مارک های مختلف استفاده کنید تا راحت ترین نوع را برای فرد موردنظر انتخاب کنید.

تنوع – پوشک ارزان قیمت برای بزرگسالان در سبک های مختلف موجود است. برخی از خریداران ممکن است پوشک های بزرگسال چسبی را ترجیح دهند در حالی که دیگران ممکن است محصولات پوشیدنی را دوست داشته باشند. آزمون و خطا برای درک کامل آنچه فرد می خواهد و راه های مدیریت مسائل مربوط به بی اختیاری، بسیار حائز اهمیت است.

در نتیجه، همه کسانی که از بی اختیاری رنج می برند می توانند زندگی خود را با اعتماد به نفس ادامه دهند. امروزه دیگر نیازی به خجالت در خرید پوشک بزرگسال نیست. دستورالعمل های فوق الذکر را دنبال کرده و برای بزرگسالان پوشک ارزان قیمت خریداری کنید تا راحتی و آسایش آنها، تامین شود.

منابع: wellnessbriefs و agingcare

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *