همه چیز درباره نظافت باشگاه ورزشی

نظافت باشگاه ورزشی

همه چیز درباره نظافت باشگاه ورزشی

به نظافت باشگاه ورزشی خود چقدر اهمیت می دهید؟ دستگاه های ورزشی شما چقدر تمیز می باشند؟ با شیوع ویروس COVID 19 و وجود سایر میکروب های مضر (باکتری ها ، ویروس ها ، قارچ ها) ، مدیریت سالن های ورزشی باید روش های ضدعفونی کنندگی خود را بررسی کنند تا سلامت ورزشکاران خود را تضمین کنند.

اگر صاحب یا مدیر سالن بدن سازی هستید ، اطمینان حاصل کنید که بهترین روش های تمیزکاری را اجرا می کنید. این مهم نه تنها برای کند کردن شیوع COVID 19 بلکه برای جلوگیری از سرایت عفونت های دیگر مانند سرماخوردگی ، آنفولانزا و عفونت های پوستی می تواند بسیار مهم باشد.

اگر نظافت سالن ورزشی و موارد بهداشتی را رعایت نکنید ، ممکن است برخی از اعضا ، عضویت خود را فسخ کنند. ورزشکاران به یک سالن ورزشی تمیز نیاز دارند تا با خیال راحت تمرینات ورزشی خود را انجام دهند. در ادامه شما را در زمینه نظافت باشگاه راهنمایی خواهیم کرد تا بتوانید با برنامه ریزی به بهترین نحو سالن خود را از نظر نظافت مدیریت کنید.

نظافت باشگاه ورزشی از 0 تا 100 :

تمیز کردن سرویس بهداشتی باشگاه بی اهمیت بودن به نظافت سرویس سالن ورزشی و شست و شو و ضدعفونی کردن آن ، آلودگی سالن را به همراه داشته و علاوه بر آن ، بوی بد سرویس بهداشتی نیز باعث آزار ورزشکاران خواهد شد. واترجت صنعتی و یا دستگاه اسپری مکش پر فشار یک راه کار سریع و ایمن جهت شستن سرویس بهداشتی باشگاه می باشد. طرز کار با این دستگاه ها به این صورت می باشد که اسپری مکش می تواند مواد شوینده را بپاشد و مکش آن ، بعد از شستشو مورد استفاده قرار می گیرد و دستگاه واترجت از آب پر فشار برای شستن سطح استفاده می کند. بسته به نیازتان می توانید از این دو دستگاه برای نظافت باشگاه ورزشی خود بهره ببرید.

نظافت سالن ورزشیتمیز کردن آب سردکن هنگام نظافت باشگاه ورزشی

ورزشکاران به دلیل فعالیت های بدنی و همین طور بالا رفتن سوخت و ساز بدن حین تمرین ، عرق می کنند و باید آب زیادی مصرف کنند. در نتیجه آب سردکن باشگاه ها ، محل جمع شدن بسیاری از ورزشکاران می باشد. اهمیت دادن به تمیز بودن آب سردکن می تواند در حفظ سلامتی افراد و عدم ابتلاء آن ها به بیماری های مختلف بسیار موثر واقع شود.

تمیز کردن دستگاه ها و وزنه های موجود در باشگاه

تعداد بسیار زیادی از ورزشکاران روزانه از دستگاه های ورزشی استفاده می کنند و بدن آن ها با قسمت های مختلف تماس پیدا می کند. نظافت باشگاه ورزشی به این ترتیب ، این دستگاه ها باید طوری نظافت شوند که آثار عرق ورزشکاران و میکروب های موجود بر روی قسمت های مختلف دستگاه ها پاک شده و برای ورزشکاران نوبت بعدی تمیز باشد تا بتوانند از آن ها بدون هیچ مشکلی استفاده کنند. در سالن باشگاه های ورزشی علاوه بر دستگاه های ورزشی ، وسایلی نیز موجود است که همه ورزشکاران از آن ها بهره می برند که به عنوان مثال می توان به دمبل های مختلف ، میله بارفیکس ، هالتر ، استپ و… اشاره نمود. هنگام نظافت سالن ورزشی ، تمیز کردن این وسایل اهمیت زیادی دارد به این دلیل که با نظافت این وسایل محیطی بهداشتی و سالم تری برای ورزشکاران فراهم خواهد شد.

تمیز کردن کف باشگاه

هنگام انجام بسیاری از حرکت های ورزشی ، بدن ورزشکار ممکن است با زمین تماس پیدا کند یا در اثر تعریق زیاد ، چکیدن عرق باعث آلودگی کف زمین شود. کف باید به گونه ای با آب و مواد ضد عفونی تمیز شود که مانع بروز بیماری های پوستی و قارچ در ورزشکاران گردد. تمیز کردن کف باشگاهاگر باشگاه بسیار بزرگ باشد ، صاحبان باشگاه بهتر است از شرکت های خدماتی نظافت استفاده کنند.  

تمیز کردن رختکن ورزشکاران

روزانه تعداد زیادی از ورزشکاران در رختکن باشگاه لباس های خود را تعویض می کنند و با سایر ورزشکاران صحبت می کنند. بدن ورزشکار بعد از انجام حرکات ورزشی عرق کرده و چکیدن عرق ورزشکار در رختکن باشگاه ورزشی ، باعث آلودگی و همچنین به وجود آمدن بوی نامطبوع می شود. در نتیجه ، کف رختکن ، دیواره ها و تمامی قسمت های دیگر رختکن باید به خوبی نظافت و ضدعفونی شوند تا ورزشکاران در محیطی پاکیزه و بهداشتی بتوانند لباس های خود را تعویض نمایند.

دستگاه های پرکاربرد جهت نظافت سالن ورزشی

با تجهیزات نظافت معمولی نمی توان به نظافت باشگاه پرداخت. دستگاه ها و تجهیزات برای تمیز کردن باشگاه ورزشی باید بتوانند از بین تجهیزات بدنسازی عبور کنند. در ادامه به بررسی دستگاه های پرکاربرد جهت نظافت باشگاه میپردازیم.

اسکرابر صنعتی از مهم ترین دستگاه های نظافت باشگاه ورزشی

زمین شوی صنعتی یا اسکرابر یک ابزار مکانیزه ، تخصصی و حرفه ای برای خشک کردن و شستشو سطح زمین می باشد. برای شست و شوی سطوح هموار و کف در باشگاه ها ، می توان از اسکرابر های باتری دار کوچک و دستی و یا بزرگ استفاده نمود. این دستگاه عملیات خشک کردن و شستشو سطح را به طور هم زمان انجام می دهد. در نظر داشته باشید که اساس عملکرد دستگاه اسکرابر صنعتی بر پایه سامانه برس زنی ، سامانه پاشش آب و مخازن جداگانه آب کثیف و آب تمیز می باشد. برس این دستگاه با سرعت زیاد می چرخد و آلودگی ها و کثیفی های چسبیده به سطح زمین را از بین می برد و در همان زمان با حرکت دورانی برس ، آب پاکیزه از مخزن آب تمیز دستگاه بر روی سطح زمین ریخته می شود. بنابراین در طول روز و هنگامی که ورزشکاران مشغول تمرین هستند می توان شستشو را انجام داد.

جارو برقی صنعتی‌ جهت نظافت باشگاه ورزشی

برای تمیز نگه داشتن باشگاه عموما از دستگاه های جاروبرقی صنعتی و نیمه صنعتی استفاده می شود تا این توانایی را داشته باشید که زمان طولانی تری از دستگاه استفاده کنید. دستگاه جاروبرقی صنعتی امکان تمیزکاری را با بهره گیری از سری های متنوع برای شما  فراهم خواهد کرد. جمع آوری آلودگی های جامد و گرد و غبار از باشگاه های ورزشی با استفاده از جاروبرقی های خانگی امکان ندارد.

بخارشوی

یکی از مهم ترین تجهیزات برای نظافت سالن ورزشی ، دستگاه بخارشوی صنعتی می باشد. دستگاه بخارشوی دمای بسیار بالایی تولید خواهد کرد که می توان با استفاده از آن سطوح را علاوه بر نظافت و شستشو ،‌ ضدعفونی نیز کرد. این دستگاه با دمای بالای بخار به از بین بردن همه باکتری ها از سطح تجهیزات و برقراری بهداشت کمک بسیار ویژه ای می کند. در نهایت در صورتی که نیرو و زمان کافی جهت نظافت باشگاه ورزشی خود را ندارید ، می توانید از نیرو های خدماتی مانند شرکت های نظافتی استفاده کنید. شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی با انواع دستگاه های بخار شوی و اسکرابر ها بهترین خدمات را به شما ارائه می کند. کافیست با ما تماس بگیرید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *