مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک  قبل از استخدام :شما بنا به اجبار یک ماموریت کاری در پیش رو دارید و نمی توانید فرزندتان را به همراه خود ببرید. در خانه نیز هیچ کسی نیست که از کودک مراقبت کند، زیرا همسر شما نیز سر کار است. در این شرایط، چگونه می توانید کودک خود را تنها در خانه بگذارید؟ سپس به یاد می آورید که به تبلیغات آنلاین در مورد پرستار کودکان نگاهی بیندازید.

در نهایت تصمیم می گیرید که برای مصاحبه با آنها تماس بگیرید، اما نمی دانید چه چیزی از آنها بپرسید، زیرا این اولین بار است که تصمیم گرفته اید کودک خود را تنها بگذارید. از طرفی هم نمی خواهید این ماموریت کاری که موقعیت بسیار خوبی برای شما به شمار می رود را از دست بدهید.

قبل از استخدام پرستار کودک برای نوزاد خود، پرسیدن چندین سوال از پرستار کودک بسیار مهم است. با پرسیدن سوالات خوب در مصاحبه، می تواند آگاهی شما نسبت به مهارت ها و رفتارهای پرستار کودک را بیشتر کند. برای آسان تر کردن این کار برای شما، چندین نمونه از سوالاتی را که قبل از استخدام در مصاحبه از پرستار کودک بپرسید، برای شما بیان کرده ایم.

آنچه در این مقاله می خوانید

ساختار مصاحبه با پرستار کودک

خوب است که برای مصاحبه با سؤالات مناسبی که از قبل در قالب مناسبی آماده کرده اید، آماده شوید. ما یک ساختار پنج بخشی که هر کدام با سؤالات فردی شروع می شود را گردآوری کرده ایم:

انجام بررسی سوابق پرستار

  • آشنایی با پرستار کودک از لحاظ شخصیتی در زمان مصاحبه با پرستار کودک
  • جزئیات مهارت های پرستار کودک
  • قابلیت اطمینان بودن و داشتن آمادگی در مواقع اضطراری
  • حقوق و قابلیت اعتماد به مدت طولانی
  • اجازه دهید سؤالاتی که می توانید در زیر هر بخش بپرسید را مورد بررسی قرار دهیم.

انجام بررسی سوابق پرستار( در زمان مصاحبه با پرستار کودک)

 بررسی سوابق به شما کمک می کند تا اولین برداشت های خود را در مورد پرستار کودک شکل دهید. در همین مرحله اول، شما در مورد اعتبار کلی پرستار بچه با توجه به معرفی نامه آنها استناد می کنید. تا جایی که می توانید با دوستان و آشنایان خود صحبت کنید. اگر به صورت آنلاین یک پرستار  پیدا کردید، از آشنایان خود بپرسید که آیا آنها این خانم را می شناسند یا خیر. در اینجا چندین نمونه از سؤالاتی که می توانید از مراقب کودک بپرسید را برای شما بیان خواهیم کرد:

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

چگونه نحوه پرستاری از کودک را یاد گرفتید؟ شما باید بدانید که پرستار کودک چگونه پرستاری از کودک را یاد گرفته است. آیا شما اولین شخصی هستید که با او کار می کنید یا تجربه قبلی نیز داشته است؟

معرف شما، چند مدت با شما کار کرد؟ دانستن این نکته حائز اهمیت است زیرا هرچقدر پرستار کودک با معرف خود کار کرده باشد، بازخورد بهتری خواهد داشت. آیا کودکانی که از آنها پرستاری کرده اید تاکنون از نحوه پرستاری شما شکایت کرده اند؟ کودکان غالباً از شخصی که مراقب آنها است شکایت می کنند، اما اکثر بزرگسالان کودکان را به دلیل ایراد گیر بودن آنها نادیده می گیرند و سرزنش می کنند.

با این حال، این مهم است که بدانیم آیا کودکان تا به حال ابراز نگرانی در مورد پرستار کودک خود داشته اند یا خیر. شکایات به شما کمک می کند تا رفتار پرستار کودک را تشخیص دهید و خلق و خوی احتمالی او را نسبت به کودکان برآورد کنید.

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

نباید باعث شوید که پرستار کودک احساس ناراحتی کند یا بترسد. شما فقط می خواهید بدانید که در زمان پرستاری، اتفاق نامطلوبی برای کودکی که تحت مراقبت او بوده است، رخ داده است یا خیر. به عنوان مثال، آیا تا کنون مرغی را که تصمیم داشته برای کودکان بپزد، سوزانده است؟ این به شما کمک می کند که بدانید آیا این پرستار کودک قابل اعتماد است یا خیر. دستمزدی که دریافت کردید چقدر بود؟ دانستن میزان دستمزدی که قبلا دریافت کرده است، به شما کمک می کند تا به این نتیجه برسید که می توانید از میزان دستمزد قبلی او به عنوان پایه ای برای مذاکره در مورد حقوق و دستمزد آینده پرستار کودک استفاده کنید.

شناختن پرستار کودک از لحاظ شخصی در هنگام مصاحبه با پرستار کودک

شما سوابق پرستار کودک را بررسی کرده اید و او اکنون برای مصاحبه در مقابل شماست. شما باید با سؤالاتی شروع کنید که به شما در درک شخصیت او کمک کند. از وی درخواست رزومه کنید، اما نداشته باشد، اشکالی ندارد زیرا می توانید از طریق سؤالات زیر اطلاعاتی در مورد او کسب کنید.

چرا این کار را به عنوان شغل انتخاب کردید؟ یک سوال ساده که به تنظیم سوالات بعدی شما کمک می کند. همچنین این امکان را به شما می دهد تا بدانید که او یک پرستار کودک تمام وقت است یا اینکه تصمیم دارد این کار را در وقت آزاد خود انجام دهد.

بهترین بخش پرستاری از کودک برای شما  کدام است؟

به پاسخی که پرستار کودک می دهد توجه داشته باشید. حرکات بدن  او می تواند نشانگر میزان علاقه و شور و هیجان او نسبت به شغلش باشد.آیا در پرستاری از کودک، موردی وجود دارد که باعث بیزاری شما نسبت به این شغل باشد؟ ممکن است برخی از پرستاران کودک از صحبت کردن در این مورد ناراحت شوند.

با این حال ، یک پرستار کودک خوب از صحبت کردن در مورد ذهنیات خود احساس شرم نمی کند. از این گذشته، در هر حرفه ای جوانب منفی و جوانب مثبت فراوانی وجود دارد و شغل پرستاری کودک نیز از این قاعده مستثنی نیست. درباره خانواده خود برای من توضیح دهید: سوالاتی از قبیل از کجا آمده است، در مورد والدینش، و اینکه آیا او فرزندی دارد یا خیر از او بپرسید. اگر فرزند ندارد، پس نگران نباشید. برخی از پرستاران کودک، حتی بدون داشتن فرزند نیز می توانند به خوبی از عهده کار خود برآیند.

چه چیزی باعث می شود که از بودن در کنار کودکان لذت ببرید؟

پاسخی که پرستار به شما می دهد، به شما امکان می دهد تا ارزیابی کنید که آیا او ذاتاً عاشق کودکان است یا فقط با انگیزه کسب درآمد به این حرفه روی آورده است. در نهایت، انگیزه درآمد او، عاملی برای نپذیرفتن او به عنوان پرستار کودک نمی باشد، اما همیشه خوب است که از انگیزه آنها اطلاع داشته باشید، اینطور نیست؟

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

آیا می توانید یکی از تجربه های خود وقتی کودکی شما را اذیت کرده است برای من توضیح دهید؟ می توانید در این زمینه صحبت های زیادی با پرستار کودک داشته باشید. شما می توانید یکی از تجربیات خود را در مورد پرستاری از یک کودک و نحوه عصبانیت خود برای او توضیح دهید.

و این به پرستار کودک کمک می کند تا در مورد خود راحت تر توضیح دهد. کودکان کدام یک از ویژگی های شما را بیشتر از همه دوست دارند؟ در اینجا می توانید صداقت او را تشخیص دهید. یک پرستار کودک باتجربه حرف های زیادی برای پاسخ دادن به این سوال شما دارد.

والدین ایده آل چه خصوصیاتی دارند؟

به یاد داشته باشید، پرستار کودک تمام وقت هرگز نمی توانند جایگزین والدین شوند. والدین هنوز هم باید وظایف خود را انجام دهند. پرستار بچه ها می توانند در مورد والدین ایده آل نظرات خود را داشته باشند. اما ممکن است به خاطر اینکه شغل خود را از دست ندهند، ایده ای موافق با ایده شما را بیان کنند. به او فرصتی دهید تا با این سؤال خودش را ابراز کند و از اینکه این سوال را از او پرسیده اید، خوشحال خواهد شد.

اگر کودک از اطاعت از اقتدار شما امتناع ورزد، چه اتفاقی خواهد افتاد؟ این یک وضعیت فرضی است. یک مطالعه موردی به نوعی که دوست دارید در چنین شرایطی، موضع پرستار کودک را بدانید. آیا با داشتن حیوانات خانگی کودک مشکلی ندارید؟ اگر حیوانات خانگی در خانه دارید یا فرزندانتان عاشق غذا دادن به پرندگان در بالکن یا باغ هستند، هیچ اشکالی ندارد.

آیا ترجیح رژیم غذایی، اعتقادات و مشکلات پزشکی خاصی دارید؟ این به شما کمک می کند تا از سلیقه های شخصی پرستار آگاه شوید و انتخابی آگاهانه داشته باشید. همچنین بدانید که آیا او نیازها یا انتظارات خاصی دارد یا خیر. همچنین، بسیار مهم است که بدانیم آیا وی مشکل پزشکی خاصی دارد که نیاز به مصرف داروی خاصی می باشد.

جزئیات مربوط به حرفه پرستار کودک ( مصاحبه با پرستار کودک)

همه آنچه در مورد حرفه پرستار کودک و مهارت های کلی او باید بدانید را بپرسید. تجربه کلی کار شما چیست؟ فقط تجربه کلی پرستار کودک را بشمارید. اگر پرستار کودک قادر به پاسخگویی به این سوال شما می باشد، می توانید از تعداد ساعات پرستاری او بپرسید.

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

آیا شما در حال حاضر در جایی مشغول به کار هستید؟ اگر پرستار کودک در جایی مشغول به کار است، می توانید دلیل ترک کارفرمای فعلی را از او بپرسید. اگر او مایل به کار پاره وقت است، می توانید از او بپرسید که چگونه می تواند برنامه خود را مدیریت کند.

مدارک تحصیلی شما چیست؟ درباره بالاترین مدرک تحصیلی وی و چند سوال در مورد محل تحصیل او بپرسید.

آیا تاکنون دوره خاصی از پرستاری کودک گذرانده اید؟ صدور گواهینامه حرفه ای یک امتیاز برای او محسوب می شود زیرا نشان دهنده این است که پرستار کودک در مورد کار خود جدی است.

کودکان را در محل کار چگونه نظم می دهید؟ چگونه کودکان پر دردسر را اداره می کند؟ زمانی که در کنار کودکان است، چه قوانینی را برای آنها اعمال می کند؟ یک پرستار کودک خوب این اطمینان را به شما خواهد داد که او همیشه یک قدم جلوتر از کودکان پر دردسر و بی پروا است.

طولانی ترین زمانی که از یک کودکی مراقبت کرده اید ( مصاحبه با پرستار کودک )

طولانی ترین زمانی که از یک کودکی مراقبت کرده اید چه زمانی بوده است؟ نکته مهمی که باید بدانید در زمانی که قصد دارید او را برای مدت طولانی استخدام کنید، همین مورد است. یک پرستار کودک تمام وقت نباید هیچ گونه نگرانی در مورد مدت زمان اشتغال خود داشته باشد.

آیا برای پرستاری از گروه سنی خاصی تخصص دارید؟

کودکان در مراحل مختلف زندگی، رفتارهای متفاوتی از خود نشان می دهند. یک پرستار کودک ممکن است احساس کند که او برای پرستاری از کودکان در گروه سنی خاصی مهارت دارد.

آیا می توانید آشپزی کنید، پوشک کودک را عوض کنید، در توالت رفتن و انجام تکالیف مدرسه به او کمک کنید؟ اگر بتواند همه این کارها را انجام دهد، بسیار عالی خواهد بود.

چگونه کودکان را سرگرم نگه می دارید؟ از او در مورد فعالیت ها و بازی هایی که توسط آنها کودکان را مشغول نگه می دارد بپرسید و اینکه چگونه او کودکان بیش فعال را کنترل می کند.

آیا توانایی پرستاری از کودکان بیشتر را دارید؟ ممکن است مواقعی وجود داشته باشد که کودک دوست یا خویشاوندی داشته باشد که بخواهد در منزل آنها بماند، مهم است که پرستار کودک با این شرایط مشکلی نداشته باشد.

آیا معرف خاصی برای تایید خود دارید؟ از پرستار درخواست کنید که اگر شخصی وجود داشته باشد که از فرزند او به خوبی پرستاری کرده باشد و بتواند به شما این پرستار را توصیه کند، معرفی کند.

قابلیت اعتماد و آمادگی اضطراری

پرستار کودک شما بیشتر اوقات در کنار فرزند شما خواهد بود. بسیار مهم است که او در رسیدگی به شرایط دشوار، قابل اعتماد و ماهر باشد.

آیا به راحتی می توانید کودکان را در محیط بیرون از منزل تحت نظارت داشته باشید؟ ممکن است پرستار کودک مجبور شود کودک را در بیرون از منزل همراهی کند تا به پارک یا مراکز تجاری ببرد یا کودک کوچک را از مدرسه به خانه برگرداند. ببینید که آیا پرستار کودک با انجام این فعالیت ها مشکلی ندارد و قصد ندارد که فقط در خانه کار کند.

کجا زندگی می کنید و برای آمدن به منزل ما چگونه رفت و آمد می کنید؟ از آنجا که پرستار کودک ممکن است لازم فاصله منزل خود تا منزل شما را طی کند، دانستن مدت زمانی که طول می کشد تا به منزل شما برسد و نوع وسیله نقلیه ای که استفاده می کند مهم است.

مصاحبه با پرستار کودک – آیا در صورت نیاز می توانید با کودک سفر کنید؟

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

ممکن است گاهی اوقات نیاز باشد که پرستار با کودک از شهر خارج شود. پرستار ممکن است احساس کند که توانایی انجام این کار را ندارد. بهتر است قبل از استخدام پرستار کودک، نسبت به این امر اطلاع داشته باشید.

نحوه زمان بندی برای تماشای تلویزیون و استفاده از اینترنت برای کودکان را چگونه تنظیم می کنید؟ تلویزیون و اینترنت، اسباب بازی های جدیدی برای کودکان امروزی هستند. با این حال، برخلاف اسباب بازی های واقعی، کنترل این  نوع سرگرمی ها بسیار ضروری است. از پرستار کودک بپرسید آیا ترفندی برای منع کودک از تماشای بیش از حد تلویزیون و استفاده از اینترنت دارد یا خیر.

ادامه قابلیت اعتماد و آمادگی اضطراری

آیا تاکنون با کودکی که تحت پرستاری شما بوده است، در شرایط اضطراری قرار گرفته اید؟ شما باید بدانید که پرستار کودک زمانی که در شرایط اضطراری قرار می گیرد، تا چه اندازه خونسرد می باشد و سریع عمل می کند.

آیا می توانید کمک های اولیه را انجام دهید؟ یک پرستار کودک خوب در انجام کمک های اولیه مهارت کافی دارد. کمک های اولیه، حداقل مهارت ضروری است که انتظار می رود پرستار کودک با آن آشنا باشد. یک پرستار کودک باید به طور ایده آل بداند که چگونه به کودکی که در حال خفگی است کمک کند.

آیا شنا کردن بلدی؟ اگر یک استخر در خانه ندارید یا فرزندانتان برای یادگیری شنا تصمیم دارد به استخر و ساحل نزدیک به خانه برود، اگر پرستار کودک شنا بلد نباشد، مشکلی نیست.

آیا می توانید احیاء قلبی را انجام دهید؟ احیاء قلبی، یک مهارت پیشرفته است و پرستار کودک در صورت گذراندن یک دوره حرفه ای در امر پرستاری، این مهارت را نیز خواهد آموخت. در احیاء قلبی ریوی، فردی که دچار ایست قلبی شده است، احیا می شود. این امر همچنین شامل احیا دهان به دهان است که در آن نجات دهنده به فردی که تنفسش قطع شده است، تنفس مصنوعی می دهد.

حقوق و قابلیت اعتماد بلند مدت ( مصاحبه با پرستار کودک )

در اینجا به مباحثی چون پول، قابلیت اعتماد و پایبندی به کار می پردازید.

میزان حقوق درخواستی شما چقدر است؟ بهتر است نسبت به پرسیدن این سوال رک و راست باشید و از او سوال کنید که چه انتظاری از شما دارد. البته، شما ممکن است از طریق معرف پرستار کودک که در ابتدا صحبت کردید، نسبت به این مورد تا حدودی آگاهی داشته باشید.

انتظار دارید انعام نیز دریافت بگیرید؟ شاید او بخواهد برای هر کار اضافی مبلغ اضافی دریافت کند. در مورد چنین شرایطی شفاف سازی کنید تا بعداً دچار سوء تفاهم نشوید.

آیا انتظار پیش پرداخت دارید؟ ممکن است برخی از پرستاران کودک انتظار داشته باشند که درصدی از هزینه های آنها از قبل پرداخته شود.

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

هزینه ای که برای کار اضافی در نظر گرفته اید چقدر است؟ اگر پرستار کودک برای انجام بعضی از کارهای شما باید به بیرون از خانه برود یا به همراه فرزندتان به محیط خارج از خانه برود، پس به پول  اضافی نیاز دارد. از او بپرسید که آیا او برای کارهای اضافی که انجام می دهد حقوق ماهیانه می خواهد یا هر زمان که چنین شرایطی بوجود آید، پول بیشتر را دریافت خواهد کرد.

آیا از نظر شما اشکالی ندارد اگر هر از چند مدتی یکبار مجبور شدید از کیف پول خود  پرداخت کنید؟ در بعضی موارد، پرستار ممکن است مجبور شود از جیب خود بعضی هزینه ها را بپردازد و سپس مطالبه بازپرداخت از شما کند.

حقوق و قابلیت اعتماد بلند مدت

شما کدام روش پرداخت را ترجیح می دهید؟ اگر او پول نقد را ترجیح می دهد، ممکن است شما مجبور شوید رسیدی برای مدارک خود چاپ کنید. اگر این یک پرداخت دیجیتالی است، بنابراین حفظ مدارک بسیار ساده تر می شود.

چند روز مرخصی در ماه نیاز دارید؟ او کارمند است و مانند هر کس دیگری دوست دارد چند روز مرخصی داشته باشد. در مورد تعداد روزهای مرخصی او صحبت کنید و در این مورد به اتفاق نظر برسید.

آیا اگر بیمار شوید، فردی را به جای خودتان ارسال می کنید؟ در صورت عدم توانایی در انجام آن، آیا او می تواند جایگزینی موقت قابل اعتماد و قابل اطمینان ترتیب دهد.

آیا پرونده های حقوقی بلاتکلیف دارید؟ با پرسیدن این سوال صادقانه، جانب احتیاط را در نظر بگیرید. اگر او جلسات دادگاه داشته باشد، این بدان معنی است که او برای برخی روزها به سر کار نخواهد آمد.

آیا می توانم انتظار داشته باشم که خیلی زود کار خود را شروع کنید؟ در اینجا می خواهید بدانید که پس از استخدام داٸمی در منزل شما، تا چه اندازه سریع می تواند کار را با شما از سر بگیرد.

اگر فکر می کنید پرستار کودک برای این کار ایده آل است، می توانید جنبه های دیگری از کار او را پوشش دهید.

مصاحبه با پرستار کودک – بحث در مورد مسٸولیت پذیرفته شده توسط پرستار کودک

مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

مصاحبه با پرستار کودک

بعد از به توافق رسیدن با یکدیگر و انتخاب پرستار کودک برای این سِمَت، نکات زیر را باید در نظر بگیرید:

تاریخ شروع: روزی که او به طور رسمی به عنوان پرستار کودک شما پذیرفته می شود.

تعداد ساعات کاری روزانه: کل ساعت هایی که انتظار دارید روزانه کار کند.

بیماری و مسائل پزشکی کودک خود: جزئیات هرگونه بیماری را که فرزند شما از آن رنج می برد و نحوه آماده سازی پرستار کودک برای آن بیماری را برای او شرح دهید. در صورتی که کودک شما نیاز به شرایط خاصی دارد، می توانید در صورت پرستار کودک را آموزش دهید.

به عنوان مثال، اگر کودک شما مبتلا به آسم است، می توانید روش صحیح استفاده از اسپری استنشاقی را به او نشان دهید.

قوانین خانواده

شامل همه چیز می شود از اولویت های رژیم غذایی خانواده گرفته به روال و روتینی که شما باید دنبال کنید. ضروری است که وی برای راحت بودن نسبت به کار، به آن روال و قوانین پایبند باشد.بیشتر بخوانید:

چگونه یک پرستار کودک قابل اعتماد پیدا کنیم؟

استفاده از ابزار و وسایل خانگی: شما می توانید به او اجازه دهید از آشپزخانه برای پختن وعده های غذایی خود استفاده کند یا می توانید به او اجازه دهد در ساعات کاری از ماشین شما برای کارهای شخصی خود استفاده کند. در مورد این مجوزها به طور واضح صحبت کنید تا سوء تفاهمی برای هر دوی شما بوجود نیاید.

بازدید توسط دوستان یا اعضای خانواده پرستار: تصمیم بگیرید که آیا به راحتی می توانید اجازه دهید دوستان و یا اعضای خانواده پرستار کودک در منزل شما، از او دیدن کنند.

مرخصی و حقوق

البته شما قبلاً از او سوال کرده اید، اما یک بار دیگر برای اطمینان از او بپرسید. اگر او با توافق نامه مشکلی ندارد و در قرارداد را امضا می کند، شما اقدام به جمع آوری اسناد لازم کنید. اسنادی که باید از پرستار کودک درخواست کنید:

کارت شناسایی

آدرس منزل

گواهی پزشکی

سابقه کار در صورت شاغل بودن در یک شرکت پرستاری کودک

در صورت موجود بودن، گواهی عدم سوء پیشینه

پرسیدن سوالات مناسب و داشتن تمام مدارک لازم به شما کمک می کند وقتی فرزند خود را تحت مراقبت پرستار و یا یک شرکت پرستاری کودک قرار می دهید، خیال خود را راحت می کنید. به یاد داشته باشید، سوالاتی که از یک پرستار کودک می توانید بپرسید، بسته به سن کودک و شرایط خاص کودک، می تواند متفاوت یا قابل تغییر باشد.

منبع: momjunction

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *