نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می‌کنند

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا تقویت می‌کنند

سیستم ایمنی بدن : همه ما می دانیم که سیستم ایمنی بدن همچون سدی در مقابل بیماری ها عمل می کند و بدن را از آسیب های جدی در امان می دارد. افرادی که از ضعف سیستم ایمنی بدن رنج می برند، بیشتر در معرض ابتلا به انواع بیماری ها قرار دارند. در روزهایی که شیوع بیماری کرونا به چالش برانگیزترین مبحث تبدیل شده است، تقویت سیستم ایمنی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

یکی از راههای تقویت سیستم ایمنی بدن، تغذیه درست است. استفاده از مواد غذایی و خوراکی هایی که به قوی شدن سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. اخیرا یک پزشک بریتانیایی به نام Geeta Maker-Clark مواد غذایی را معرفی کرده که به تقویت سیستم ایمنی بدن در مقابل ویروس کرونا کمک می کند.

او معتقد است: برای جلوگیری از بیماری کرونا رعایت موارد بهداشتی مانند استفاده از ماسک، شستن دستها و حفظ فاصله اجتماعی کاملا درست و پیشگیرانه است اما تقویت سیستم ایمنی بدن بسیار مهم است. خوردن میوه و سبزیجات تازه، استفاده از مواد غذایی حاوی ویتامین سی و کاهش مصرف قندی می تواند در محافظت از بدن حائز اهمیت و موثر باشد.

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

سیستم ایمنی بدن

تقویت سیستم ایمنی بدن

پزشکان همچنین عقیده دارند که سیستم ایمنی بدن به انواع مختلفی از ویتامین ها نیاز دارد: A تا بتوانند در مقابل حمله ویروسها و عوامل بیماری زا مقاومت کند. به غیر از ویتامین های متنوع وجود ریز فاکتورهایی مانند مس، روی، آهن و سلنیوم نیز مهم و ضروری است..

بسیار یاز افراد تصور می کنند برای تامین ویتامین های مورد نیاز بدن حتما باید از مکمل های دارویی استفاده کنند. اما این تفکر چندان صحیح نیست. تمام مواد مورد نیاز بدن در انواع خوراکی ها و مواد غذایی به صورت طبیعی موجود می باشد. افرادی که از تغذیه نادرست برخوردارند می توانند از مکمل های دارویی برای جبران تامین مواد مغذی بدن استفاده کنند.

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

خوراکی هایی مانند گوشت، سبزیجات تازه، مرکبات و دانه های روغنی می توانند مواد وغذی بدن را به خوبی تامین کنند. اما در هنگام شیوع بیماری های سخت بدن به مقدار بیشتری از این مواد احتیاج دارد تا بتواند یک سیستم ایمنی قوی بسازد! از همین رو پزشکان و محققان دریافتند که باید در زمان شیوع کرونا از خوراکی هایی بیشتر استفاده شود که می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و بدن را در برابر بیماری محافظت کنند. در ادامه با برخی از مهمترین خوراکی های تقویت کننده بدن آشنا می شوید:

مرکبات

ویتامین‌مهمترین ماده موجود در مرکبات است که به شدت نقش تقویت کننده بدن در مقابل بیماری ها را خوب ایفا می کند. این ویتامین با افزایش تولید گلبول‌های سفید به بهبود سیستم ایمنی و تقویت آن می پردازد.

بنابراین بهتر است هر روز از انواع مرکبات برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی بدن استفاده شود. ‌پرتقال، نارنگی گریپ‌فروت، لیمو ترش و لیمو شیرین سرشار از ویتامین سی هستند. حتما آنها را در سبد غذایی روزانه بگنجانید. ۷۵ مقدار ویتامین c مورد نیاز بدن 75 میلی‌گرم برای زنان و ۹۰ میلی‌گرم برای مردان در روز می باشد.

فلفل دلمهای قرمز

مقدار ویتامین سی فلفل دلمه‌ای قرمز سه برابر بیشتر از مرکبات است. علاوه بر این فلفل قرمز حاوی مقدار زیادی بتاکاروتن می باشد که برای ساخت ویتامین A در بدن لازم است. بتاکاروتن بعد از استفاده، در بدن تبدیل به ویتامین آ می شود که ماده موثری در محافظت از چشم ها، پوست و مو می باشد.

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

سیستم ایمنی بدن

سیر برای تقویت سیستم ایمنی بدن

سیر دارای مواد ضد باکتری قوی می باشد که حاوی مقدار کمی عنصر روی نیز هست. روی برای تقویت سیستم ایمنی بسیار مهم و کارآمد است. سیر در باز شدن عروق و رفع گرفتگی آنها موثر بوده و فشار خون را پایین می آورد. همچنین حاوی آلیسین است که برای بهبود عملکرد سیستم دفاعی لازم است.

ادویه جات موثر در تقویت سیستم دفاعی بدن

از میان ادویه های گوناگونی که می شناسیم زردچوبه و زنجبیل دو ماده ای هستند که بیشتر از بقیه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کنند. زنجبیل با دارا بودن جینجرول که نوعی کپسایسین است موجب کاهش التهاب ناشی از بیماری می شود و در درمان گلودرد و حالت تهوع بسیار مفید است.

زنجبیل کاهنده کلسترول نیز می باشد. زردچوبه نیز از آنجایی که ضد التهاب و ضد ویروس است برای جلوگیری از ابتلا به کرونا نقش مهمی دارد. ماده زرد رنگ کورکومین موجود در زردچوبه ضد ویروس است و خاصیت ضد التهابی آن برای درمان روماتیسم مفصلی به کار می رود.

مغزهای روغنی

یکی دیگر از خوراکی های موثر در پیشگیری از ابتلا به کرونا، آنتی اکسیدان قوی ویتامین E است. این ویتامین در کنار ویتامین سی می تواند به بهبود عملکرد سیستم ایمنی بسیار کمک کرده و آن را تقویت کند. این ویتامین محلول در چربی بهتر است بعد از غذا مصرف شود. انواع مغزهای خوراکی به خصوص بادام و تخمه آفتابگردان حاوی مقادیر زیادی ویتامین ای هستند. روزانه ۱۵ میلی‌گرم ویتامین E برای یک بزرگسال کافیست.

چای سبز بنوشید تا کرونا نگیرید

چای‌ سبز و سیاه حاوی فلاونوئیدها می باشند که به عنوان یک آنتی‌اکسیدان قوی بدن را در مقابل بیماری مصون می دارد.

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

سیستم ایمنی بدن

نوشیدن انواع چای در فرهنگ ما ایرانی ها از قدیم الایام بوده اما چای سبز با داشتن مقدار زیادی از آنتی‌اکسیدان اپی‌گالوستاچین گالت (EGCG) نقش مهم و تاثیرگذاری در تقویت سیستم دفاعی بدن بازی می کند. این ماده در طی فرآیند تخمیر چای سیاه، از بین می رود اما در چای سبز به مقدار قابل توجهی وجود دارد. همچنین چای سبز اسید ال-تیانین را در خود دارد که در تولید مواد کشنده میکروب ها در بدن موثر است.

گوشت سفید مرغ و بوقلمون

گوشت سفید با دارا بودن مقدار زیادی پروتئین می تواند به بدن در احیای سیستم ایمنی کمک کند. گوشت مرغ و بوقلمون سرشار از ویتامین B۶ است که برای تولید گلبول‌های قرمز بدن نقش اساسی دارد. با استفاده از سوپ مرغ به حفظ سلامتی خود کمک کنید.

خوراکی‌هایی که سیستم ایمنی بدن را در برابر کرونا افزایش می‌دهند

سیستم ایمنی بدن

به این ترتیب می توان به نقش خوراکی ها در افزایش ایمنی بدن در مقابل کرونا پی برد. بنابراین در روزهای شیوع کرونا به تغذیه درست بپردازید و مواد غذایی مغذی و سبزیجات تازه را در سبد غذایی خود قرار دهید.

خروج از نسخه موبایل