تعریف شغل مراقبت از سالمند

تعریف شغل مراقبت از سالمند

تعریف شغل مراقبت از سالمندمراقبت از سالمند یک شغل حساس است که در ادامه به برخی موارد اشاره خواهیم کرد. افرادی که به مراقبت از سالمندان مشغولند،به عنوان مراقبان سالمندان یا مراقب ارولوژی نیزشناخته می شوند .آنها مراقبانی هستند که به طور خاص از بیماران مسن مراقبت می کنند. تقاضای بسیار بالایی برای جذب مرقبان سالمندان وجود دارد ، به دلیل اینکه افراد مسن بسیار بیشتر از سایرین به خدمات پزشکی احتیاج دارندتقاضا برای شغل مراقبت از  افراد مسن هم بسیار بالاست.

مراقبت از سالمندان

مراقبت از سالمند

به طور میانگین تنها 1٪ از مراقبان دارای گواهینامه پزشکی سالمندان هستند .این درحالیست که در مقایسه با پذیرش سالمندان بالای 65 سال در بیمارستان ها که نیمی از کل پذیرش  بیمارستان را به خود اختصاص داده یبسیار کم است.مراقبان سالمندان موظّف هستند تا از نیازهای بهداشتی پیچیده ای که افراد مسن دارند مراقبت کنند. بیماران مسن بسیار بیشتر از دیابت ، بیماری های قلبی عروقی ، سرطان ، ورم مفاصل ، نقص شنوایی ، زوال عقل و موارد دیگر رنج می برند. مراقبان همچنین باید برای کمک به بیماران در مقابله با تغییرات در سلامت روان و جسم آموزش کافی ببینند.

مراقبت از سالمندان

مراقبت از سالمند

وظایف یک مراقب سالمند اغلب شامل موارد زیر است:

1-ارزیابی وضعیت ذهنی و همچنین توانایی تفکر شناختی

2-درک مسایل بهداشتی بیمار

3-سوال از بیمار در مورد نگرانی های معمول سلامتی ، مانند سقوط احتمالی ، مسائل جنسی و غیره

4-سازماندهی داروهای بیمار

5-آموزش به بیماردر مورد ایمنی و پیشگیری از بیماری

6-توضیح رژیم دارویی توصیه شده.

مراقبت از سالمندان

مراقبت از سالمند

زمینه های کاری مراقبان سالمندان

 مراقبان سالمندان همچنین می توانند در زمینه های مختلفی مانند بیمارستان ها ، امکانات توانبخشی ، خانه های سالمندان ، مراکز سالمندان ، انجمن های بازنشستگی ، خانه های بیماران ، آژانس های بهداشت جامعه و غیره کارکنند. مراقبت از سالمندان به طور معمول شامل اقدامات عمومی و تخصصی است. متخصصان عمومی مراقب ثبت شده هستند . در حالی که متخصصان مراقبت سالمندان مراقب پیشرفته ای هستند که تحصیلات سطح بالایی را در این زمینه دارند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *