نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

تبادل نظر جدی با پرستار کودک

تبادل نظر جدی با پرستار کودک|پرستار کودک

تبادل نظر جدی با پرستار کودک-پرستاری در منزل

چه طور می توانید با پرستار کودک خود به طور جدی تبادل نظر کنید؟ و چرا به تبادل نظر جدی با پرستار کودک خود احتیاج دارید؟ اید و یا این که در این مورد از اطرافیان خود  چیزهایی شنیده باشید. به طور معمول پرستار کودک به خوبی می شناسید تا به حال تجربه ی استخدام پرستار کودک برای فرزند خود را داشته  توانند به شما در مراقبت از فرزندتان کمک کند، اما در مواردی هم ممکن است که نارضایتی هایی از طرف شما در مورد کار او وجود داشته باشد. ما در این متن در مورد این موضوع با شما حرف خواهیم زد.

با توجه به این که در مواردی می توان دید که بعضی از پرستاران کودک به خوبی به وظایف خود عمل نمی کنند و شما می خواهید تا در این مورد با آن ها یک بحث جدی داشته باشید. باید بدانید که صحبت با پرستار کودک و در خواست از او در جهت تغییر روش کار های اتخاذی هیچ مشکلی ندارد. شما باید تنها به نکاتی در تعامل با پرستار کودک خود توجه داشته باشید تا بتوانید به بهترین نحو به مدیریت ارتباط خود با پرستار و هم چنین بهبود مراقبت از کودک خود کمک کنید.

تبادل نظر جدی با پرستار کودکتبادل نظر جدی با پرستار کودک

باید بگوییم که شما به عنوان والدین کودک به طور معمول در مورد او نگران خواهید بود. شما بهتر از هر کسی می دانید که چه چیزی برای کودک شما مناسب تر است.

شما به طور حتم خیلی بهتر می دانید که پرستار باید به چه نحو با کودک شما رفتار کند اما اگر در این راه مشکلی هم وجود داشته باشد می توانید با روشی متین و با راه کاری درست با پرستار تعامل کنید تا بهترین ها را برای کودک خود به همراه داشته باشید. خوب در این جا تعدادی نکات و روش های مختلف برای بهبود ارتباط شما با پرستار کودک بیان شده است که می توانید از آنها استفاده کنید. می توانید این متن را برای رفع هر گونه مشکل با پرستار کودک خود بخوانید تا به شما در دست یافتن به هدف تان که مواظبت از فرزندتان است کمک کند.

ارتباطات شفاف

در هر زمانی باید توجه داشته باشید که از هر گونه رفتار نا مناسب با پرستار کودک خود اجتناب ورزید. باید تا با یک ارتباط شفاف و صریح نسبت به حل هر گونه سو برداشتی تلاش نمایید. باید با پرستار کودک خود به طور شفاف در مورد هر گونه قانون و یا عادتی که در مورد نگه داری از کودک شما باید در نظر گرفته شود صحبت کنید. به طور حتم شما خیلی خوب با عادت های کودک خود آشنایی دارید و می توانید با ارتباط شفاف با پرستار کودک خود او را از عادت های کودکتان و یا قوانینی که باید مد نظر او باشد صحبت کنید.

باید بدانید که پرستار شما در ابتدای امر به طور طبیعی از نحوه ی رفتار شما با کودک آگاهی ندارد. او به عادت هایی که کودک شما دارد آگاه نیست. هم چنین او نمی داند که شما دوست دارید در خانه چه کار هایی انجام شود. یا این که هر چیزی در کجا باشد. به هر حال در محیط هر خانه ای ممکن است که قوانین و شیوه های متفاوتی در انجام امور در نظر گرفته شود.

با یک ارتباط شفاف می توانید برای آن ها روشن کنید که وظایف آن ها چیست و باید در زمانی که در خانه هستند در ارتباط با کودک شما به چه نکاتی در نگه داری بهتر از او توجه کنند. با یک ارتباط شفاف می توانید به آن چه برای کودک خود، برای تربیت بهتر او آرزو دارید، بسیار زود تر برسید. تجربه ها و کارهایی را که برای شما دارای اولویت است برای او بگویید.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک

تبادل نظر جدی با پرستار کودک

از او بخواهید تا در مورد هر کاری با توجه به اولویت آن اهمیت لازم را بدهد. به طور حتم با یک برنامه ریزی خوب شما قادر خواهید بود تا بسیار بهتر به اهداف خود در راه فراهم نمودن فضایی بهتر در خانه برای خود و کودک خود موفق شوید. اگر شما در مورد زمان خواب کودک و یا استفاده از تلویزیون و یا هر کار دیگری نظر خاصی دارید با او در میان بگذارید. به طور حتم یک ارتباط شفاف می توانید برای هر دوی شما بسیار بهتر باشد و می تواند شما را در راه بهبود کیفیت رسیدگی به فرزند شما کمک کند.

به یاد داشته باشید که هر دستوری را که شما به پرستار بدهید می تواند در مواقع خاصی به خوبی انجام نشود. آن هم به دلیل این است که پرستار ممکن است آن را فراموش کرده باشد. در هر حال تعامل و یاد آوری می تواند در هر زمان برای شما سود بخش باشد.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک

تبادل نظر جدی با پرستار کودک برای یادآوری وظایف

اگر شما دستورات خود را به طور سریع با او در میان بگذارید در حالی که دارید از در بیرون می روید، باید در این زمان با توجه به زمان کوتاهی که دارید مهم ترین مطالب را یاد آوری کنید. باید در این حالت تنها استاندارد هایی را که برای رشد و نگه داری از کودک خود در نظر دارید بیان کنید و از اضافه گویی در این مورد اجتناب ورزید.

می توانید در صورتی که برای شما سخت نیست به نوشتن دستورات خود بر روی یک برگه اقدام کنید تا به نحو بهتری بتوانید با ارائه ی آن به پرستار به او در  هر زمان کمک کنید تا به یاد آورد که کدام مطالب برای شما مهم تر است و باید به آن توجه بیشتری بشود. با این کار حتی می توانید دستورات خود را یک در میان با خط های سیاه و سفید جدا کنید تا او هم بهتر بتواند آن ها را از هم تمییز دهد. این شیوه به طور حتم به پرستار شما بیش از هر چیز دیگری در دست یافتن به دستورات شما و آگاهی از آن چه شما از او انتظار دارید کمک خواهد کرد.

انتظارات خود را مدیریت کنید

باید بدانید که پرستار کودک مانند خود شما نیست. او هیچ وقت مانند شما نخواهد شد. شما دارای تفاوت هایی هستید و برای همین باید انتظارات خود را از او محدود کنید. نمی توان بدون توجه به این امر و کنترل توقعات خود به نتیجه رسید. اگر شما انتظار دارید که پرستار کودک به طور هم زمان چندین کار را انجام بدهد ممکن است که این انتظار چندان هم درست نباشد. در زمانی که شما می خواهید پرستار نهار آماده کند، کودک را حمام دهد، لباس های نشسته را مدیریت کند، برای عصر به فکر راهی برای آماده کردن وسیله ای برای کودک باشد، ممکن است با بالا رفتن توقعات شما در نتیجه دچار سر خوردگی بشوید.

ممکن است پرستار در انجام تمام این کار ها برای شما توان لازم یا وقت لازم را نداشته باشد. به هر حال مدت زمانی که هر فرد در طول روز دارد محدود است و در این مدت می تواند مسئولیت های محدودی را با موفقیت به انجام برساند. برای همین در انتظارات خود از پرستار کودک خود واقع بین باشید. اولین وظیفه ی پرستار شما حفاظت از کودک شما است تا اتفاقی برای او نیفتد و در نبود شما در محیطی امن باشد. در این زمان باید پرستار توان و انرژی لازم را برای حفاظت از کودک شما با روحیه ای قوی و با حفظ سر حالی داشته باشد.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک و مدیریت انتظارات
مدیریت انتظارات

به هر حال شما باید در هر زمان بدانید که در حالی که پرستار در حال انجام کار دیگری است در واقع دست او برای محافظت کامل از کودک شما بسته است. باید به پرستار خود مقداری آزادی عملکرد برای انجام کار هایی که ممکن است به طور غیر منتظره اتفاق بیفتند داده باشید. با این آزادی عمل، در حالی که شما دور از خانه هستید، می توانید مطمئن باشید که هر کسی به خوبی احساس رضایت می کند و زمان خوبی را سپری می نماید.

از سوی دیگر، نباید بعضی از انتظارات را نا دیده گرفت. بعضی از انتظارات شما در ارتباط با امنیت کودک شما به جا است و نباید در مورد آن ها هیچ گونه کوتاهی صورت پذیرد. با توجه به نیاز مندی های کودک شما، از لحاظ روحی و جسمی، شما باید به پرستار دستورات لازم را بدهید و در این زمینه توقع توجه، به آن دستورها را از سوی او داشته باشید. اما در نهایت اگر پرستاری در انجام وظایف پایه ی خود کوتاهی کند به طور حتم شما این حق را دارید که او را از کار معلق کنید.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک در وضعیت های خاص

مانند هر گونه ارتباط دیگری می تواند در ارتباط ما با پرستار هم در زمان هایی عدم توافق در بعضی از زمینه ها دیده شود. در بعضی از مواقع می توان گفت که اگر پرستار شما به انتظارات شما توجه نکند در این زمینه اختلاف هایی بین شما به وجود خواهد آمد. اما اگر در این زمینه حساس و توجه کافی را داشته  باشید بسیاری از این اختلاف ها می تواند به خوبی حل شود. در این جا ما چند حالت و وضعیت که شما ممکن است خود را در ان احساس کنید، را بازگو می کنیم تا بتوانیم در این مورد بهتر برای شما توضیح بدهیم:

تبادل نظر جدی با پرستار کودک در هنگام شکستن قوانین

ممکن است پرستار شما به کودک شما غذایی را داده است که شما تاکید در عدم استفاده از ان داشته اید و یا این که برای او محصولات غذایی شیرین که شما او را از آن منع کرده بوید خریده است. ممکن است شما به او گفته باشید که حیوان های خانگی اجازه ی ورود به بخشی خاص را ندارند و یا این که نباید روی مبل بروند. به هر حال هر دلیلی می تواند در مواقع خاص وجود داشته باشد تا منجر شود شما از پرستار ناراحت شوید و فکر کنید که باید به او تذکر بدهید. برای این کار به نکات زیر توجه کنید:

مطمئن شوید که شما در زمانی با پرستار حرف می زنید که کار او تمام شده است. هم چنین در این زمان باید شما هم باید وقت کافی برای حرف زدن داشته باشید. در زمنی که عجله دارید و یا این که می خواهید از اتاق بیرون بروید نمی توان گفت که وقت مناسبی برای صحبت در مورد نارضایتی شما با پرستار می باشد. باید بدانید که کودک خود را باید به پرستار بسپارید. در صورتی که شما به احساسات پرستار هم توجه نداشته باشید شاید او در زمانی که شما نیستید روحیه ی کافی را برای محافظت از کودک شما نداشته باشد.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک

برای این که با پرستار در مورد این گونه مسائل صحبت کنید مطمئن باشید که کودک شما نظاره گر نیست. شما نباید احترام کودک را نسبت به پرستار خودش خدشه دار کنید و یا این که کاری کنید که پرستار جلوی کودک احساس دست پاچگی و خجالت کند.

باید در ان زمان بدانید که مسئولیت ها را به خوبی تقسیم کنید. باید در طول صحبت خود به این مطلب هم اشاره کنید که شاید قبل از این در مورد اهمیت این موضوع به او تاکید لازم را نداشته اید. در این موقع باید باز هم در خواست خود را بیان کنید. می توانید بگویید که برای من به عنوان پدر یا مادر خیلی مهم است که فرزند کوچک من شیرینی نخورد. زیرا که برای دندان او ممکن است آسیبی داشته باشد یا سلامتی او را تحت تاثیر قرار دهد. هر مشکل دیگری را می توانید با ین شیوه به خوبی حل کنید.

باید در صحبت های خود از یک دید مثبت در بر خورد با او استفاده کنید. باید به او پیشنهاد هایی هم در مورد یافتن راه کارهایی دیگر بدهید. به عنوان مثال بگویید به جای شیرینی ها به کودک شما میوه بدهد. یا این که به جای اجازه دادن به او برای رفتن به بیرون، اسباب بازی ها را اماده کند تا کودک شما با آن ها سرگرم شود.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک-پرستاری در منزل|پرستار کودک شبانه روزی

تبادل نظر جدی با پرستار کودک-پرستاری در منزل

تبادل نظر جدی با پرستار کودک در هنگام عدم نیاز به او

ممکن است که مادربزرگ در حال آمدن به خانه باشد و شما دیگر نیازی به پرستار نداشته باشید. یا این که در هر صورت به این نتیجه رسیده باشید که شما با پرستار فعلی نمی توانید به خوبی هم کاری کنید. یا به هر دلیل دیگری که می خواهید تا به هم کاری خود با یک پرستار خاتمه دهید باید به نحو مناسبی نظر خود را به او منتقل کنید. البته شما نیازی ندارید تا با او در این مورد صحبت کنید و هر زمانی که بخواهید می توانید او را از کار منع کنید اما شما می توانید از راه بهتری هم وارد شوید:

اگر دلیل این که می خواهید دیگر پرستار کودک فعلی دیگر نیاید ربطی به عملکرد او ندارد، می توانید زمان خوبی را برای یک صحبت دوستانه با او انتخاب کنید و با او در مورد شرایط خود حرف بزنید. به او اجازه بدهید بداند که به عنوان مثال شما در شرایط بد مالی هستید و نمی توانید برای پرستار کودک هزینه کنید. برای همین می خواهید تا مدتی پرستار نداشته باشید. یا این که به او بگویید که فرزند بزرگ تر شما به سنی رسیده است که از برادر و یا خواهر کوچک تر خود مراقبت کند و برای همین دیگر نیازی به حضور پرستار درخانه نیست.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک در هنگام عدم نیاز به او|پرستار کودک در منزل
تبادل نظر جدی با پرستار کودک

شما هر دلیلی دارید را می توانید دوستانه با پرستار خود مطرح کنید و از او به دلیل خدماتی که انجام داده تشکر کنید. می توانید در این زمان به او هدیه ای هم یه نشان از تشکر از خدماتش بدهید یا بگویید که آمادگی دادن توصیه نامه به او را برای یافتن کار در جایی دیگر را دارید.

اما اگر تصمیم شما برای عدم استفاده از پرستار به دلیل عدم کار مناسب او یا بی توجهی او به وظایفش باشد، باز هم می توانید با یک صحبت کوتاه او را از تصمیم خود اگاه کنید. باید به او بگویید که از خدمات او برای خانواده ی خود قدردان هستید اما به نظر شما بین شما عدم توافق هایی وجود دارد که نمی تواند به سادگی حل شود. برای همین است که شما می خواهید از ادامه ی هم کاری با او خود داری کنید. اگر فکر می کنید که پرستار با دانستن دلیل تصمیم شما می تواند خود را عوض کند شاید بتوانید به او یک فرصت دیگر هم بدهید. اما در هر صورت شما هیچ وظیفه ای برای بیان دلیل کار خود به پرستار ندارید و می توانید هر گونه که صلاح می دانید عمل کنید.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک به علت نادیده گرفتن خواسته های ما

یکی از دلایل اصلی کشمکش بین پرستار و والدین تفاوت در عقیده ها می باشد. این تفاوت در نحوه ی اداره ی امور و بر قرار کردن نظم در خانه است. اگر پرستار کودک شما اجازه ی بیرون ماندن از خانه را داده است، ممکن است که این برای شما خیلی سخت تمام شود. نمی توانید این کار او را تحمل کنید. برای همین در این جا باید به شما تاکید کنیم که باید در بیان قوانین خود در خانه خیلی شفاف باشید تا در این مورد مشکلی پیش نیاید.

شفاف بودن به پرستار کمک می کند تا بداند چرا باید کارها را آن طور که شما می خواهید انجام دهد. ممکن است باید بگویید که اگر کودک شما بیرون از خانه بماند ممکن است که مشکلاتی به وجود آید و به همین دلیل باید او را از بیرون ماندن برای زمان طولانی منع کند. یا هر دلیل دیگری را باید صریح به او منتقل کنید.

آیا پرستار کودک به خواسته های شما توجه دارد؟

اگر به نظر شما پرستار از نظر شما با کودک رفتار تندی دارد باید در این زمینه هم شفاف باشید. ممکن است فرزند شما از جنس کاملا متفاوتی باشد و با جنس اخلاق و رفتار با پرستار هم خوانی نداشته باشد. شاید پرستار نمی داند که شما چه طور با کودک خود تعامل می کنید. باید به او نحوه ی تعامل با فرزند خود را به آرامی و بدون این که مشکلی پیش آید بگویید. ممکن است که او نمی داند یا فراموش کرده است که شما چگونه با کودک خود رفتار می کردید و فقط برای تربیت او اقدام به برخورد تند و یا چنین رفتاری کرده باشد.

زمانی را به این اختصاص دهید که با کودک خود و پرستار او در کنار هم بنشینید. با هم در مورد انتظارات خود صحبت کنید. می توانید این انتظارات را نوشته و جایی برای این که هر کسی بتواند آن را ببینید و به خاطر داشته باشد آویزان کنید.

اگر هیچ یک از این ها جواب نداد و در صورت نیاز از پرستار بخواهید تا تنها در شرایط خاص نسبت به تادیب فرزند شما اقدام کند و هر گونه نکته ای را که لازم می داند در برگه ای بنویسد تا در زمانی که شما به خانه بر می گردید آن ها را ببینید و دستورات لازم را به او بدهید. هم چنین پرستار باید بداند که شما در مورد عواقب هر گونه رفتاری حساس هستید. در زمینه ی تعامل با فرزندتان و تادیب یا تربیت او باید یک فهم متقابل بین شما در زمینه ی رفتار با کودک وجود داشته باشد.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک به علت نادیده گرفتن فرزند شما

ممکن است که پرستار شما در زمان هایی به خوبی به نگه داری و  مراقبت از کودک شما توجه نمی کند. می توان دید که بسیاری از والدین می گویند که پرستار کودک با بچه ها بازی نمی کند و یا این که به آن ها اهمیت نمی دهد. مشکل بزرگ تر این که تنها به نگاه کردن به تلویزیون و پیام دادن به دوستان خود می پردازد. اما در این زمان چه گونه می خواهید تا با او در مورد این مطلب صحبت کنید.

ممکن است که به دلیل این که کودکان شما بسیار شاهد استفاده ی شما از گوشی های همراه بوده اند نسبت به استفاده ی پرستاران خود از این گوشی ها حساس نباشند. یا این که آن را دارای اهمیت کافی برای گفتن به شما نمی دانند. می توانید در این مورد از کودکان خود پس از این که پرستار به خانه ی خود رفت سوال کنید.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک پرستار کودک باید به فرزند شما توجه ویژه ای داشته باشد

می توانید بپرسید که پرستار چه میزان در خانه از گوشی خود استفاده می کند؟ اگر چه کودک شما نمی تواند به طور دقیق در مورد این مطلب حرف بزند اما شما می توانید در این زمینه اطلاعاتی را به دست اورید. می توانید در این مورد با پرستار هم صحبت کنید:

از پرستار در خواست کنید تا گوشی خود را در مکان خاصی در زمان انجام وظیفه ی خود قرار دهد. اگر گوشی او را در مکان مورد نظر ندیدید ممکن است که از آن در حین کار استفاده کرده است.

می توانید از او بخواهید تا کودکان تنها برای یک ساعت تلویزیون تماشا کنند. یا این که باید تلویزیون حتما در زمان کار او خاموش باشد. زیرا که ممکن است تنها راه این که بتوان پرستار را در انجام وظایف خود تشویق کرد خاموش کردن تلویزیون در زمان حضور او در خانه است.

به پرستار خود بگویید که نمی خواهید از آن خانواده ها باشید که تنها وقت خود را با دیدن تلویزیون سپری می کنند. نمی خواهید تا در خانواده ی شما افراد یکدیگر را نا دیده بگیرند، و تنها به تلویزیون خیره شوند. به او بگویید که می خواهید تا عادت ها و مهارت های سالم را در کودکان خود پرورش دهید.

پرستار شما صحبت های حساسی با کودکان دارد

برای کودک شما مهم است که خود را آرام حس کند. او باید خود را در پرسیدن از بزرگسالان راحت بببیند، خوشبختانه پرستار کودک شما در موقعیتی است که می تواند بسیاری از سوال های کودکان شما را با یک صحبت خوب و احساسی جواب دهد.

اما اگر شما متوجه شدید که پرستار شما در تعامل با کودک از این رفتارها و گفتار های مناسب برای پاسخ دادن به او استفاده نمی کند می توانید خیلی سریع به او در این مورد تذکر لازم را بدهید. هم چنین در زمان هایی که صحبت از مسائل خاص است شاید شما بیشتر حساس باشید. شاید شما نخواهید پرستار در مورد موضوعات خاصی به سوالات کودکان شما جوب دهد.

اگر شما از آن دسته والدینی هستید که از می خواهید تا پرستار نظرات خود را در مورد مسائل خاص مانند سیاست و موارد مشابه به فرزندان انتقال ندهد و در پاسخ به سوال کودکان طفره برود، می توانید در این زمان هم به او یاد آوری های لازم در مورد این مطلب را بنمایید. می توانید در این زمان از او بخواهید تا در جواب سوالات کودکان در این زمینه ها، بگوید که پدر و مادر بهتر جواب این سوال ها را می دانند. در این حالت پرستار ها خودشان هم از جواب دادن به این گونه سوالات زیاد خوششان نمی آید و در صورتی که شما تذکر کافی را بدهید طبق آن عمل می کنند.

تبادل نظر جدی با پرستار کودک|پرستار کودک

پرستاری در منزل

پرستار کودک باید لحن مناسبی داشته باشد

باید بگوییم که ارتباط و فهم درست یکدیگر می تواند به شما در فراهم نمودن محیطی بهتر برای کودک شما کمک کننده باشد.  اگر بین شما و پرستار در زمینه هایی تفاوت نظر وجود دارد می توانید با استفاده از روش های گفته شده در بالا آن ها را حل کنید. باید قبل از این که مشکلات ریز شما تبدیل به یک مسئله ی جدی شود نسبت به حل آن ها اقدام و به فراهم نمودن جوی آرام در خانه کمک کنید. باید اولویت های خود را به طور واضح برای پرستار روشن کنید. باید به تکرار این اولویت ها بپردازید و مطمئن شوید که پرستار شما هم با استفاده از ابزاری که در اختیار دارد به خوبی برای تربیت و نگه داری از فرزند شما تلاش می کند.

خروج از نسخه موبایل