نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

آشنایی با خصوصیات پرستار کودک خصوصی

آشنایی با خصوصیات پرستار کودک خصوصی

در زمان انتخاب و استخدام پرستار کودک باید به کدام یک از خصوصیات پرستار کودک توجه ویژه‌ای داشت؟ این خصوصیات و ویژگی‌ها چه کمکی به ما می‌کند و چه تاثیری بر روی کودک ما خواهد داشت؟ ممکن است شما هم از جمله کسانی باشید که قصد استخدام پرستار خصوصی کودک برای فرزند خود داشته باشید. و با اینکه با افراد زیادی در این خصوص مصاحبه کرده‌اید اما همچنان نتوانسته‌اید فرد شایسته‌ای را انتخاب کنید. و یا ممکن است شما به شغل پرستاری کودک علاقه داشته باشید و قصد ورود به این حرفه را دارید. در این مقاله سعی داریم شما را با ویژگی‌ها و خصوصیات یک پرستار کودک خوب به طور کامل آشنا کنیم. پس اگر شما هم جزء دو دسته‌ی بالا هستید و اطلاعات کمی دارید تا انتهای این مقاله با ما باشید.

خصوصیات اخلاقی هر پرستار کودک

خصوصیات پرستار کودک نیز مانند هر شغل دیگری هم از نظر حرفه‌ای و هم از نظر اخلاقی بررسی می‌شود. اگر پرستاری کودک را از نظر اخلاقی بررسی کنیم باید گفت هر پرستار کودک باید دارای خصوصیات اخلاقی بخصوصی باشد. پرستار کودک باید در برخورد با کودک صبر کافی و دلسوزی و مهربانی در تربیت و آموزش او داشته باشد.

آشنایی با خصوصیات پرستار کودک خصوصی

خصوصیات پرستار کودک

همچنین باید به قدر کافی از مهارت‌های ارتباطی برخوردار باشد تا بتواند با کودک ارتباط موثر برقرار کند. در ارتباط با خانواده کودک نیز به گونه‌ای باید برخورد کند که خانواده‌ی کودک او را جزئی از خانواده خود بدانند. این امر باعث می‌شود تا زمان حضور پرستار در منزل، خانواده‌ی کودک از حضور او رضایت کامل داشته باشند.

خصوصیات پرستار کودک از نظر حرفه‌ای

بعد از آنکه خصوصیات پرستار کودک از نظر اخلاقی را بررسی کردیم، حال باید از نظر حرفه‌ای بررسی کنیم. پرستار کودک علاوه بر اینکه از تجربه‌ی کافی در این زمینه باید برخوردار باشد باید دانش کافی نیز داشته باشد. دانش کافی در این زمینه می‌تواند از طریق تحصیلات مرتبط و یا از طریق تجربه‌ی شخصی به دست آمده باشد.

آشنایی با خصوصیات پرستار کودک خصوصی

خصوصیات پرستار کودک

دانش پرستار در خصوص کودک و مسائل مربوط به آن، رفتار حرفه‌ای‌تری از پرستار در زمان بحران به نمایش می‌گذارد. پرستار با توجه به تجربه‌ای که در این زمینه دارد می‌داند در هر زمان، چه رفتاری با کودک داشته باشد. همچنین به خوبی آگاه است که در برابر هر رفتار خود ممکن است چه بازخوردی از سمت کودک ببینید.

ویژگی های یک پرستار کودک خوب

اگر بخواهیم خصوصیات پرستار کودک را بر شماریم، ممکن است در یک مقاله نشود به تمام آن‌ها اشاره کرد. اما به طور کلی تمام پرستارهای کودک باید از ویژگی‌های خاصی که در اینجا بر می‌شماریم برخوردار باشند. این ویژگی‌ها به پرستار کمک می‌کند تا بتواند در هر موقعیتی از پس هر کار کودک بر بیاید.

این ویژگی‌ها شامل مواردی ست که از دانش فنی پرستار، مهارت پرستاری کودک مهارت‌های ضروری و… نشئت می‌گیرد. 7 ویژگی اصلی که هر پرستار کودک لازم است از آن‌ها بهره‌مند باشد شامل موارد زیر می‌باشد:

خصوصیات پرستار کودک|ویژگی پرستار کودک

خصوصیات پرستار کودک در رابطه با والدین کودک

خصوصیات پرستار کودک در رابطه با والدین شامل اصولی اخلاقی و اصولی حرفه‌ای می‌باشد. هر پرستار کودک در رابطه با والدین علاوه بر رعایت اصل اخلاق باید اصول حرفه‌ای را نیز رعایت نماید. اگر پرستار کودک اصول اخلاقی و حرفه‌ای را به خوبی رعایت نماید با والدین کودک به مشکلی بر نمی‌خورد. در روابط حرفه‌ای دو طرفه نیاز است که مدیریت صحیحی در این خصوص انجام شود. این مدیریت رابطه کمک می‌کند دو طرف به وظایف خود آگاه باشند و در طول رابطه به مشکلی بر نخورند.

حرف آخر

تمام خصوصیات پرستار کودک که در این مقاله به آن اشاره کردیم باید در هر پرستار کودکی نمودار باشد. اما نباید فراموش کرد که هر پرستار کودک نیز ممکن است در برخی روزها مانند والدین بی حوصله باشد. و یا ممکن است به دلیل فشار کار و یا مشکلات شخصی از روحیه کافی در برخی روزها برخوردار نباشد. اما این موارد نباید بر روی رابطه‌ی پرستار و کودک و همچنین پرستار و والدین کودک تاثیر گذار باشد. پرستار باید توانایی مدیریت بحران را داشته باشد و نگذارد بر روی رابطه‌ی حرفه‌ای خود اثر بگذارد. پس لازم است که پرستار این خصوصیات و ویژگی‌ها را در خود پرورش دهد تا تبدیل به یک پرستار کودک خوب شود.

خروج از نسخه موبایل