نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

10 نکته برای این که بهترین پرستار کودک شوید!

انتخاب بهترین پرستار کودک : بسیاری از خانواده ها دارای فرزند و یا فرزندان کوچکی هستند که نیاز به مراقبت دارند. ممکن است تعدادی از آن ها به دلایل مختلف توان نگه داری از کودک خود را در ساعاتی از روز نداشته باشند. برای همین آن ها از افراد دیگری برای نگه داری از کودک خود برای چند ساعت در طول روز کمک می گیرند.

پرستاران یکی از بهترین کمک هایی هستند که برای بسیاری از خانواده ها می توانند در این زمینه وجود داشته باشند. این افراد برای کسانی که نیاز به کسی برای نگه داری از فرزند خود دارند می توانند بهترین کمک ها را به همراه داشته باشند. اما از سوی دیگر شاید برای شما سخت باشد که کودک خود را به یک شخص غریبه بسپرید.

هم چنین کیفیت خدمات ارائه شده برای شما خیلی مهم است.  برای همین به دنبال بهترین فرد برای این کار می گردید. با توجه به اهمیت هر کودکی برای پدر و مادر می توان به آن ها در این زمان حق داد تا برای نگه داری از فرزند خود به دنبال بهترین گزینه هم باشند. یافتن بهترین پرستار کودک که بتواند به شما در خانه کمک کند می تواند برای شما، در صورت عملکرد خوب پرستار، بسیار رضایت بخش باشد.

انتخاب بهترین پرستار کودک

اما در این جا باید به چند نکته هم توجه داشته باشید. این نکات برای شما برای موفقیت در بهترین انتخاب برای کودک و خانواده ی شما مهم خواهد بود. هم چنین اگر برای اولین بار است که به دنبال پرستار می گردید توجه به این نکات برای شما مهم تر خواهد بود. توجه به این نکته ها برای ممانعت از هر گونه مشکل یا مسئله ی احتمالی در آینده بسیار کمک خواهد کرد.

این نکته ها با توجه به شرایط خانواده ی شما در زمینه های مختلفی برای شما مهم خواهند بود. به عنوان مثال یکی از مهم ترین جنبه هایی که برای بسیاری دارای اهمیت فراوانی است، این است که در زمان انتخاب پرستار، در حالی که به فکر رفاه فرزند خود هستید، ممکن است به این هم توجه داشته باشید که آیا شخصیت فرزندتان و پرستار او با هم سازگار است یا خیر.

یا این که آیا پرستار می تواند در کنار مراقبت از کودک شما در کارهای دیگر هم به شما کمک کند یا خیر. با توجه به این که هر خانواده ای دارای ویژگی ها و نیاز های مربوط به خود است، ما در این جا قدم هایی را برای کمک به شما در راه انتخاب بهترین پرستار کودک بیان خواهیم کرد.

انتخاب بهترین پرستار کودک-پرستار کودک

انتخاب بهترین پرستار کودک

جهت انتخاب بهترین پرستار کودک ، سرویس های مورد نیاز خود را مشخص کنید

بسیاری از افراد برای یافتن یک پرستار ابتدا با او یک مصاحبه می کنند. این مصاحبه برای پی بردن به توانایی ها و شخصیت پرستار مورد نظر می باشد. البته این یکی از بهترین راه ها برای یافتن بهترین گزینه برای سپردن فرزند تان به دست او می باشد. اما ما در این جا می خواهیم تا به شما در مورد اهمیت مطلب دیگری صحبت کنیم.

آن هم مصاحبه ی هدفمند با پرستار کودک است. در یک مصحبه ی هدفمند شما ابتدا اهداف خود را و انتظارات خود را از پرستار به طور دقیق مشخص کرده اید و بر اساس آن نسبت به انتخاب پرستار اقدام می کند. خیلی خوب می شود اگر شما قبل از این که به فکر مصاحبه باشید، ببینید که از فراد مصاحبه شونده چه توقع هایی دارید. برای همین باید انتظارات خود را در مرحله ی اول لیست کرده باشید.

علاوه بر این باید موارد دیگر را که در این مورد برای شما در زمان حضور پرستار در خانه مهم است در نظر بگیرید. ساعات کاری که شما برای پرستار در نظر گرفته اید یکی از ان ها است. این که شما چند ساعت در روز به پرستار نیاز دارید یکی از مهم ترین نکاتی است که قبل از مصاحبه برای یافتن یک پرستار جدید به او نیاز خواهید داشت.

بهترین پرستار کودک باید از چند کودک مراقبت کند

هم چنین اگر چند فرزند دارید باید به این مطلب هم به طور صریح اشاره کنید که پرستار باید از چند کودک مراقبت کند. در مواردی ممکن است که چند کودک از چند خانواده باید به یک پرستار سپرده شوند، در هر صورت هر جزئیاتی را باید در نظر گرفته باشید. این که چند وعده غذا و یا اسنک باید برای کودک آماده شود بهتر است مشخص شده باشد.

یا این که یا هر فعالیت اضافی دیگر مد نظر شما بهتر است با توجه به ساعات کاری و نیازهای خانواده در نظر گرفته شده باشد تا در ابتدای امر مشخص باشد پرستار در خانه چه وظایفی را بر عهده خواهد داشت.  از سوی دیگر اگر چه باید با توجه به نیاز خود بهترین پرستار کودک را پیدا کنید اما باید بدانید که بعضی از مردم به دنبال کسانی می گردند که برای پرستاری حتی تمام چراغ های خانه را هم روشن وخاموش کنند.

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

انتظارات نا به جا در زمان استخدام یک پرستار شاید برای شما نتیجه ی خوبی را به دنبال نداشته باشد. در هر صورت باید در این مورد بدانید که پولی که باید برای پرستار پرداخت کنید با توجه به نیاز و توقع شما افزایش خواهد یافت. شما هم باید به نحوی انتظارات خود را لیست کنید که با توجه به هزینه ای که می خواهید پرداخت کنید معقول به نظر برسند.

انتخاب بهترین پرستار کودک – با توجه به نیازهای خود به دنبال بهترین پرستار کود ک بگردید

با توجه به آن چه در بالا گفته شد شما به اهمیت قدم اول در انتخاب پرستار کودک پی برده اید. پس از این که در مورد نیاز های خود به نتیجه رسیدید می توانید در مرحله ی بعد برای یافتن پرستاری که به شما در این راه کمک خواهد کند اقدام کنید. این کار برای شما زیاد هم سخت نخوهد بود.

با توجه به ابزار های مختلفی که در دنیای مجازی وجود دارد می توان مراکزی را یافت، که به ارائه ی خدمات پرستاری می پردازند، و یا این که کسانی را یافت که می توانند برای کودک شما یک پرستار خوب باشند. اما باز باید تاکید کنیم که تا در مورد نیاز های خود به نتیجه نرسیده اید، پرستاری را که شما خواهید یافت شاید توان انجام کار های شما را نداشته باشد.

بیشتر بخوانید:پرستاری از کودک نوپای دوقلو

هر چه پرستار در ابتدای امر به خواسته های شما بهتر آگاه باشد بهتر می تواند برای شما در آینده بهتر کار کند و توقعات شما را بر آورده کند. از سوی دیگر شما می توانید یک انتخاب بهتر با توجه به پیشینه ی پرستار و خدمات پرستاری که توسط او ارائه شده است بکنید تا ببینید که آیا او توان انجام کار های مورد نیاز شما ار دارد.

در این راه قدم های چندی است که می تواند به شما کمک کند. محل هایی که قبلا پرستار مورد نظر در آن ها خدمت کرده است و مطالبی از این قبیل می تواند شما را بهتر با او آشنا کند. شما با مقایسه ی نیاز های خود با سابقه ی پرستار و توانایی های او حتی قبل از مصاحبه هم شاید بتوانید در این مورد ایده ی خوبی به دست آورید.

یافتن بهترین پرستار کودک

اما در این زمان بهترین راه برای شما در راستای یافتن بهترین پرستار می تواند بهره گرفتن از ظرفیت های افراد متخصص در این زمینه باشد. این ظرفیت ها با توجه به تخصص موجود توان ارائه ی خدمات متنوعی در این زمینه را به بسیاری از خانواده ها دارند. اگر شما به یک مرکز که دارای تعداد متعددی پرستار کار آزموده است بروید، شاید بهتر بتوانید از بین گزینه های موجود، بهترین پرستار کودک را پیدا کنید.

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

این مراکز با توجه به تجربه هایی که در زمینه ی ارائه ی خدمات پرستاری دارند می توانند برای شما بهترین کمک ها را در راه یافتن بهترین پرستار داشته باشند. این پرستار ها در آینده می توانند به بهترین نحو توان بر آورده کردن معیار های شما را داشته باشند. برای همین است که مراکز تخصصی به راحتی می توانند شما را با این افراد کار آزموده در جهت نگه داری و مراقبت از فرزند تان پیوند داده و شرایط بهتری را هم در این زمینه فراهم کنند.

جهت انتخاب بهترین پرستار کودک با افراد مورد نظر مصاحبه کنید

پس از این که مراحل قبل را طی کردید نوبت به مصاحبه می شود. در این زمان شما می توانید خیلی بهتر در مورد توانایی ها و استعداد های فرد مورد نظر تصمیم بگیرید. به طور حتم شما می خواهید تا بهترین پرستار برای مراقبت از کودکتان در خانه ی شما باشد. اما باید توجه داشته باشید که این امر در صورتی برای شما بهتر انجام خواهد شد که شما بتوانید در این راه نسبت به فراهم نمودن شرایط لازم کمک کنید.

در هر صورت پس از این که با مشخص کردن انتظارات خود توانستید بهترین گزینه ها را برای مصاحبه پیدا کنید دیگر نوبت به انتخاب یک نفر از بین بهترین گزینه ها خواهد بود. باید بدانید که اگر چه بعضی از گزینه ها ممکن است بر روی کاغذ بسیار عالی باشند و رزومه ی ان ها هم عالی باشد، اما در زمان مصاحبه شاید برای شما چندان مناسب نباشند.

پس هیچ گاه با توجه به رزومه ها و یا صرفا با نگاه کردن به سوابق پرستار ها نسبت به انتخاب آن ها اقدام نکنید. ممکن است ان ها از جنبه های مختلف افراد تاثیر گذاری به نظر نرسند. برای همین باید به مصاحبه بسیار اهمیت دهید.

مصاحبه ها در خانه ی شما صورت پذیرد

بهتر است این مصاحبه ها در خانه ی شما صورت پذیرد تا کودکان شما هم این افراد را از نزدیک ببینند. این کار برای شما یک فرصت عالی را برای دیدن نحوه ی تعامل بین پرستار و کودک فراهم خواهد کرد. به طور حتم اگر پرستار و کودک شما در دیدار اول بهتر با هم بر خورد داشته باشند نشان از این خواهد بود که در آینده هم با هم بهتر تعامل داشته و مواظبت از کودک شما با مشکلات کمتری همراه خواهد بود.

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

انتخاب بهترین پرستار کودک

اگر در دیدار اول فرزند شما و پرستار به سردی با هم رو به رو شوند یا ملاقات گرمی نداشته باشند، می تواند نشان از این باشد که آن دو به خوبی نخواهند توانست در آینده هم تعامل داشته باشند. برای همین حتی قسمتی از مصاحبه ی شما در خانه می تواند تماشای حرف زدن کودک و پرستار و یا بازی کردن آن ها هم باشد. شاید برای همین است که اگر در ابتدای کار وقت بیشتری برای انتخاب پرستار اختصاص دهید می تواند برای شما نتایج بسیار بهتری را داشته باشد.

برای انتخاب بهترین پرستار کودک ،جلسات کوتاهی را برای حضور پرستار در خانه ی خود ترتیب دهید

اگر چه شاید شما بتوانید تنها در مصاحبه ی خود از پرستار مورد نظر کمال رضایت را داشته باشید، اما می توانید چند جلسه ی کوتاه دیگر هم از پرستار برای حضور در خانه ی خود دعوت کنید. در این جلسه ها که می تواند یک تا دو ساعت به طول بکشد می توانید کودک را با پرستار تنها بگذارید تا ببینید که آن ها با هم به خوبی سازگاری دارند.

بیشتر بخوانید: مصاحبه با پرستار کودک قبل از استخدام

آیا در آینده می توانید آن ها را برای مدت بیشتری در کنار هم در خانه تنها بگذارید. با این شیوه شما با پختگی بیشتری می توانید به انتخاب بهترین پرستار که مد نظرتان است اقدام کنید.  ممکن است که با چند جلسه ی کوتاه فرزند ما و پرستار به خوبی بتوانند با هم آشنا شده و برای بودن در کنار هم برای مدتی طولانی تر هم آمادگی لازم را پیدا کنند.

در دو جلسه ی اول بهتر است

در دو جلسه ی اول که برای یک تا دو ساعت خواهد بود از خانه خارج شوید. پس از این که به خانه بر گشتید و پس از رفتن پرستار از کودک خود سوال کنید که آیا با پرستار خود به خوبی وقت خود را سپری کرده است. اگر چنین نیست دلیل آن چه بوده است.

از پرستار هم می توانید در زمان مناسب در مورد تعامل او با کودک خود سوال های مشابهی را بپرسید تا ببینید که آیا آن ها می توانند برای ساعت ها در کنار هم به خوبی وقت خود را سپری کنند یا خیر. به هر حال در این زمان تعدادی از مسائلی که شما به آن ها اهمیت می دهید برای شما روشن می شود.

انتخاب بهترین پرستار کودک برای کودکتان

انتخاب بهترین پرستار کودک

با این کار دیگر برای شما جای هیچ گونه نگرانی نخواهد بود. اما اگر مشکل جدی هم وجود داشته باشد کشف آن چندان سخت نخواهد بود. اگر در ابتدای امر با توجه به تعامل های انجام شده به نتیجه رسیدید که نمی توانید با پرستار به خوبی تعامل کند یا این که دیدید که مشکل خیل بزرگ است می توانید قرارداد و یا توافق خود را تغییر دهید.

سخن پایانی

در پایان باید به شما بگوییم که در حالی که به دنبال بهترین پرستار کودک هستید باید با ذهنی باز به این کار مبادرت ورزید. در کنار این ذهن باز باید استاندارد های خود را هم در قدم اول همان طور که برای شما تشریح شد مشخص کرده باشید. با یک ذهن باز و با استاندارد های مشخص به طور حتم بسیار بهتر می توانید از یک پرستار کودک برای نگه داری از کودک خود بهره ببرید. این پرستار به بهترین نحو می تواند شما را از بابت این که فرزند تان در کمال رفاه خواهد بود مطمئن کند.

خروج از نسخه موبایل