نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب

پرستار کودک نحوه فرستادن به رختخواب

پرستار کودک نحوه فرستادن به رختخواب

آنچه در این مقاله می خوانید

نحوه فرستادن کودکان به رختخواب در زمان پرستاری از آنها

پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب :زمان خواب، یکی از چالش برانگیزترین جنبه های فرزند پروری می باشد. بعضی از کودکان طبق روال و برنامه خود می خوابند، اما بعضی از آنها به خاطر اینکه دوست ندارند به رختخواب بروند، مانند یک جنگجوی اهریمنی وحشیانه می جنگند.اگر به دنبال یک راه حل ساده مانند اینکه یک دکمه را فشار دهید و کودک به خواب رود، هستید، چنین چیزی وجود ندارد. کودکان با هم فرق دارند، بنابراین هیچ ترفند نهایی و کلی برای این کار وجود ندارد. با این حال، در این مقاله بعضی از رویکردها را با هم مرور خواهیم کرد که اگر به درستی انجام شوند، مفید واقع خواهند شد.

1. به موقع کودکان را به رختخواب بفرستید

این مهمترین کاری است که می توانید به عنوان یک پرستار کودک انجام دهید. صرف نظر از اینکه چقدر ناعادلانه به نظر می رسد، بچه ها به روال و روتین نیاز دارند.اگر بچه ها دیر به رختخواب بروند، خوابیدن آنها سخت تر خواهد بود.

این به این دلیل است که وقتی مغز بیش از حد خسته می شود، به سرعت فعالیت آن اضافه خواهد کرد و کورتیزول را آزاد می کند (معروف به هورمون استرس). این امر باعث می شود بچه ها بیدار بمانند و در نتیجه کنترل بدن و احساسات برای آنها بسیار دشوار خواهد شد. این مرحله ای نیست که بخواهید به آن برسید.همچنین احتمالاً این چالش ها تا روز بعد نیز ادامه می یابد. کودکان با داشتن ساختار شکوفا می شوند و خوابیدن یکی از مهمترین عناصر ساختار می باشد. به موقع کودکان را به رختخواب بفرستید

نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که وقتی والدین در کنار کودکان نیستند، کودکان ممکن است زمان بیشتری برای رفتن به رختخواب نیاز داشته باشند. فرستادن کودکان به رختخواب کار آنچنان سختی نیست و زیاد طول نمی کشد، اما زمانی که والدین برای انجام روال قبل از خواب کودک نباشند، می تواند باعث ایجاد اضطراب در کودک شود.

به عبارت دیگر، روال قبل از خواب را به آخرین لحظه ای که می خواهید کودک را به رختخواب بفرستید، موکول نکنید. شما باید در تمام طول شب آماده باشید و داٸما به ساعت نگاه کنید.

2. پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب با ایجاد یک محیط مناسب برای خواب کودک

بسیار بعید است که یک کودک بدون داشتن آمادگی لازم به خواب برود. ایجاد محیط مساعد و مناسب برای خواب خوب باعث می شود کار شما بسیار آسانتر شود.پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب با ایجاد یک محیط مناسب برای خواب کودک

نور محیط

محیط خواب کودک باید تاریک باشد. اکثر بچه ها وقتی اتاق آنها بیش از حد تاریک باشد احساس راحتی نمی کنند، بنابراین باز گذاشتن درب با یک چراغ روشن در راهرو ممکن است یک راه حل خوب باشد. بسیاری از والدین چنین کاری را انجام می دهند.

صدا

بدیهی است که اتاق خواب باید مکانی ساکت و آرام باشد. اگر کودکان بتوانند اتفاق هایی را که در خانه رخ می دهد را بشنوند، در حالی که قرار است بخوابند، به هیچ وجه نمی توانند در رختخواب بمانند. آنها معمولاً می خواهند در صحنه هایی که اتفاق می افتد حضور داشته باشند.

به عبارت دیگر، هنگامی که کودکان در رختخواب هستند، تلویزیون، رادیو را خاموش کنید و یا با صدای بلند صحبت نکنید. این امر به ویژه در صورتی که در کمی باز باشد، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. حتی اگر صداها ملایم باشند، کودکان می خواهند بدانند که چه اتفاقی افتاده است و برای یافتن علت سروصدا از اتاق بیرون می آیند.

دمای اتاق، بهتر است در شب کمی پایین باشد. دمای مطلوب اتاق باید بین 68-70 ℉ (20 تا 21 ℃) باشد، هر چند که کودکان با هم تفاوت دارند.

توصیه کاربردی برای نوزادان: داشتن فن در اتاق به منظور گردش هوا امن تر است. براساس این مطالعه، SIDS (سندرم مرگ ناگهانی نوزادان) تنها بوسیله این یک عامل 72 درصد کاهش یافته است.

3. میان وعده ها و نوشیدنی های مناسب، قبل از خواب به کودک بدهید(پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب)

قبل از خواب، هر چیزی را که کودک خواست به او ندهید. اگر این کار را انجام دهید، ممکن است دچار دردسر شوید. معده پر قبل از خواب می تواند خواب کافی و راحت را برای کودکان غیرممکن کند.

از طرف دیگر، یک میان وعده سبک و سالم کاملاً مناسب است (با تأیید والدین). برخی میان وعده های سبک در واقع کمک می کنند! شما بهترین نتیجه را از غذاهایی که ترکیبی از پروتئین و کربوهیدرات دارند، دریافت خواهید کرد. آنها اسیدهای آمینه را تشکیل می دهند که مانند تریپتوفان عمل می کنند، در واقع این همان چیزی است که باعث می شود افراد حتی پس از خوردن بوقلمون برای شام هم بتوانند به راحتی بخوابند. بسیاری از غذاهای دیگر وجود دارد که به روش های دیگر به داشتن خواب راحت کمک می کند.

در اینجا لیستی از تنقلات سبک و عالی وجود دارد که مناسب برای زمان خواب است:

فقط اطمینان حاصل کنید که بچه ها بعد از این میان وعده ها مسواک زدن دندان های خود را به خوبی انجام دهند.

در واقع، رفتن به رختخواب با معده خالی حتی می تواند بدتر از خوابیدن با معده پر باشد. با این حال، به عنوان یک پرستار کودک، شما باید مراقب باشید که این تعادل را برقرار کنید. بسیاری از کودکان تظاهر به احساس گرسنگی می کنند تا بتوانند تا دیر موقع بیدار بمانند. آنها این ترفند را به ویژه وقتی والدین در خانه نیستند به کار می برند. اجازه ندهید که این ترفند را روی شما اجرا کنند.

خوردن یک شام خوب در عصر برای اکثر کودکان کافی خواهد بود. در هر صورت، یک میان وعده سبک کاملاً نیازهای کودک را بر می کند. این ایده خوبی است که روال قبل از خواب را برای کودک نادیده نگیرید. از آنها بپرسید که آیا تمایل به خوردن یک میان وعده سبک و سالم و نوشیدنی (که مورد تایید والدین کودک باشد) دارند یا خیر. و اطمینان حاصل کنید که آنها اطلاع دارند که این میان وعده و نوشیدنی را یک ساعت قبل از خواب بخورند و نه درست قبل از خواب.

4.یک روال  ثابت و قاطعانه را برای زمان خواب حفظ کنید(پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب)

به عنوان یک پرستار کودک این تنها و مهمترین چیز برای رسیدن به موفقیت می باشد. وقتی سخن از موفقیت در خوابیدن به میان می آید، همه چیز به برنامه ریزی و تصمیم گیری درست مربوط می شود.

چرا ثبات و قاطعیت مهم است

کودکان به ساختار احتیاج دارند. زمان خواب زمانی است از اهمیت خاصی برخوردار است. از آنجا که آنها نمی توانند با اشاره شما بخوابند، باید از نظر روحی آماده باشند تا بتوانند استراحت کرده و بخوابند.

روال و روتین قبل از خواب چیزی نیست که ناگهانی و به طور اتفاقی بوجود آید. این یک روال است که قبلاً در خانه بوجود آمده است و شما باید از آن پیروی کنید.

چگونه آن را انجام دهیم؟

بهترین روش برای شما به عنوان یک پرستار کودک برای موفقیت در روال قبل از خواب کودک این است که از دستورات والدین به طور دقیق برای انجام این کار پیروی کنید. این بدان معناست که قبل از شروع پرستاری از کودک، باید در مورد جزٸیات روال قبل از خواب از آنها بپرسید. پیاده روی در اطراف خانه فرصتی عالی برای تحقق این امر است.

در اینجا چند سوال مطرح می شود که به شما امکان می دهد روال خانواده و نحوه به خواب رفتن کودکان را متوجه شوید:

لطفاً رویدادهای زیر را به ترتیب اولویت خود مرتب کنید:

چیز دیگری هم هست که بخواهید اضافه کنید؟

چه موقع روال خواب کامل می شود؟

اگر آنها به دلیل تشنگی و سایر دلایل از قبیل وحشت زدگی از خواب بیدار شوند چگونه با آنها رفتار می کنید؟

چه زمانی با شکست مواجه می شوید و چه زمانی به موفقیت خواهید رسید؟

اگر بتوانید بر طبق فهرستی از روال و روتین روزمره پیش بروید و مانند یک پرستار حرفه ای، کودک را به رختخواب بفرستید بسیار عالی و شگفت انگیز به نظر خواهد رسید، تا اینکه والدین به شما بگویند که هیچگونه روالی برای خواب کودک ندارند.

نگران نباشید چنین چیزی بسیار کم اتفاق می افتد، اما شما هنوز هم می توانید اصول یک روال معمولی را برای کمک به خودتان بکار بگیرید. البته وادار کردن کودکان برای عمل کردن بر طبق این روال ممکن است کمی دشوار باشد.

این همان چیزی است که من به شما توصیه می کنم.

روال روزمره قبل از خواب را که در بالا ذکر شد با جایگزین کردن اطلاعات و دانش خود انجام دهید، البته هنوز هم می توانید در مورد این موضوع با والدین صحبت کنید. سپس مطمئن شوید که به طور کامل برای بچه ها توضیح می دهید که چه اتفاقی قرار است بیفتد. قبل از شروع روال، به آنها هشدار دهید که دو دقیقه زمان دارند و سپس مراحل بعدی را در طول روال توضیح دهید. وقتی هر مرحله از روال را انجام می دهید، به آنها یادآوری کنید که در مرحله بعدی قرار است چه اتفاقی بیفتد و زمان آن را نیز به آنها بگویید.

از والدین بپرسید که معمولاً چقدر طول می کشد تا آنها به رختخواب بروند. حتی اگر آنها می گویند بچه ها بلافاصله به خواب می روند، سعی کنید حداقل روزی نیم ساعت را به روتین و روال قبل از خواب اختصاص دهید. اگر والدین می گویند ممکن است مدتی طول بکشد، یک ساعت یا بیشتر زمان صرف کنید. بیشترین زمانی که می توانید برای روال قبل از خواب یک کودک سرسخت اختصاص دهید 3 ساعت می باشد.

قطعا چنین چیزی به صبر بیشتری نیاز خواهد داشت، اما قطعاً قابل انجام است.

5. چگونه کودکان را قبل از خواب آرام کنید

چند روش عملی برای آرام کردن کودکان قبل از خواب وجود دارد:

یکی از بهترین کارهایی که می توانید انجام دهید این است که فضای محیط را تا حد ممکن آرام کنید. صداهای ملایم و یک نگرش بسیار تسکین دهنده، باعث آرامش کودکان خواهد شد.چگونه کودکان را قبل از خواب آرام کنید

ترفند دیگری که ممکن است بخواهید امتحان کنید، پخش موسیقی آرامش بخش است. می توانید چندین نمونه از موسیقی های آرامش بخش را در گوگل جستجو کنید. اگر بلندگوهای بلوتوثی دارید که می توانید به آنها وصل شوید، بسیار خوب است. یک نور کم می تواند به این روند کمک کند. موسیقی آرامش بخش می تواند در فرایند آرام کردن کودک قبل از خواب بسیار موثر باشد.

یک قدم مهم این است که اطمینان حاصل کنید که داستان قبل از خواب برای کودکان نیز آرامش بخش باشد. برای کودکان خردسال و کودکان نوپا، داستان های ماجراجویی هیجان انگیز، اگرچه به طور قطع سرگرمی زیادی به همراه خواهند داشت، اما می توانند کاملاً آسیب رسان باشند.

داستانهای شاد را برای دختران خود بخوانید، به عنوان مثال، در مورد پروانه های زیبا، رنگارنگ و براق که روی رنگین کمان زندگی می کنند و به هرکس که در رنگین کمان آنها قدم می گذارد شیرینی می دهند. دختران عاشق گوش دادن به این نوع داستان ها هستند زیرا فکر کردن به این موضوع باعث خوشحالی آنها می شود و می تواند آنها را کاملاً آرام کند، بنابراین آنها آماده رفتن به رختخواب خواهند شد.

در مورد پسران، سعی کنید داستانهایی درباره دستگاههای حفاری و زباله ها، داستانهای ساده برای حل مسئله یا چیزهای دیگر که برای گروه سنی آنها جالب است، بگویید. نکته این است که آنها را هیجان زده نکنید. در این مرحله، بچه ها باید برای رفتن به رختخواب آماده باشند.

6. به هرگونه ترس از خواب در کودک رسیدگی کنید

این نگرانی به ویژه در هنگام دوری از والدین بیشتر خود را نشان خواهد داد. یک تغییر ساده در شرایط، به خصوص در هنگام قبل از خواب، می تواند ذهن کودک را با شک و تردید احاطه کند. آنها آموخته اند که اطمینان داشته باشند که والدینشان از آنها مراقبت خواهند کرد و ممکن است وقتی صحبت از توانایی شما در از بین بردن هیولا و چیزهای ترسناک درون اتاق به میان می آید،

کودکان کمی تردید خواهند کرد.یک نکته بسیار مهم این است که سعی نکنید ترس آنها را نادیده بگیرید و یا کم اهمیت جلوه دهید. ترس آنها را تایید کنید و به طور خلاصه در مورد راه حل هایی برای از بین بردن ترس آنها با کودک صحبت کنید.

به عنوان مثال، برای برخی از کودکان خردسال تر، خواندن داستان ترسناک هنگام خواب ممکن است آرامش قبل از خواب را برای آنها دشوار کند.ترس آنها هر چقدر هم که باشد، آن را تصدیق کنید. سعی کنید آنها را آماده کنید تا با اطمینان خاطر با آن مواجه شوند. این ممکن است به معنای دادن یک شیء خاص به آنها باشد یا خواندن یک داستان کوتاه و آرامش بخش دیگر باشد که در آن یک مثال از کودک خردسالی باشد که یاد گرفته چگونه مشکلات خود را برطرف کند. این امر ممکن است به کمی خلاقیت نیاز داشته باشد، اما این یک روش عالی برای آرام کردن ذهن آنها و کمک به آنها در راحت خوابیدن است.

7. از نحوه تاثیر فعالیتهای روزمره آنها بر زمان خواب آگاه باشید(پرستار کودک نحوه فرستادن کودک به رختخواب)

اگر بچه ها در طول روز بیش از حد تحریک شده اند، مطمئناً ممکن است زمان خواب برای آنها بیشتر به یک چالش تبدیل شود.

به عنوان مثال، هنگامی که نوزادان خزیدن را یاد می گیرند، آنها به مدت چندین شب خواب های وحشتناک می بینند. این فقط به این دلیل است که آنها نمی توانند جلوی فکر کردن در مورد آن را بگیرند. آنها نسبت به این توانایی جدید خود عصبی می شوند.کودکان بزرگتر متفاوت هستند، اما هنوز یک مرز وجود دارد که شما نمی خواهید از آن عبور کنید. اگر آنها به نوعی از بعضی اطلاعات حیرت انگیز در طول روز پرده بردارند،

فکر نکردن در مورد آن کمی دشوار خواهد بود. این امر به اطلاعات جالب در پاسخ به 5 میلیون سوال استانداردی که با “چرا” شروع می شود، بر نمی گردد. این امر بیشتر مربوط به انواع مفاهیم جدید انقلابی است که ذهن آنها را به چالش می کشد.

به عنوان مثال، سعی کنید به دختر بچه خردسال نگویید یک کودک از کدام قسمت از بدن یک مادر به دنیا می آید. این کار را به والدین بسپارید تا برای کودک خود توضیح دهند.مسٸله دیگری که کودکان برای خوابیدن به آن نیاز دارند این است که بتوانند در اوایل روز فعالیت بدنی داشته باشند. اگر به جای رفتن به خارج از منزل برای بازی، در خانه بنشینید و به همراه کودک فیلم های سریالی تماشا کنید، آنها برای رفتن به رختخواب دچار سختی خواهند شد. اگر تلویزیون پرستار واقعی کودک باشد، پس دچار دردسر خواهید شد.

شما نباید در ساعاتی قبل از خواب ورزش های پر انرژی انجام دهید، اما اواسط بعد از ظهر زمان مناسبی برای تحرک آنها می باشد. در خارج از خانه بازی کنید، بگذارید آنها در اطراف منزل بدوند، یک مهمانی رقص برگزار کنید، به پارک بروید، با یکدیگر به استخر برای شنا بروید، همه این موارد باعث می شود که کودک به راحتی به خواب رود.

8. نحوه فرستادن کودک به رختخواب را بیاموزید

قرار دادن یک کودک 5 ماهه در رختخواب، کاملا متفاوت از فرستادن کودک نوپا یا کودک بزرگتر به رختخواب برای خوابیدن می باشد.

در اینجا چند پیشنهاد بسیار موثر برای خواباندن کودک وجود دارد که آنها را با هم مرور خواهیم کرد:

روال قبل از خواب برای کودک شیرخوار باید به میزان قابل توجهی کوتاه باشد. این روال بای شامل موارد زیر باشد:

حمام گرم (اما برای نوزادان زیر 2 هفته توصیه نمی شود ؛ و یک حمام اسفنجی به آنها بدهید)

لباس خواب آنها را با یک دست لباس راحتی عوض کنیدنحوه فرستادن کودک به رختخواب را بیاموزید

کمی سر و صدای سفید ایجاد کنید

کودک را در آغوش گرفته و تکان دهید. از والدین کودک بپرسید که کودک چگونه دوست دارد قبل از خواب نگه داشته و جنبانده شود. هر یک از کودکان روش خاصی را ترجیح می دهند.

شرکت خدماتی شکوفایی جهت ارایه بهترین راهکار ها در خدمت شماست

خروج از نسخه موبایل