نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

ختنه کودکان و نکات قابل توجه

در باره ختنه ن.زادن انچه لازم است بدانیم - شرکت خدماتی شکوفایی

در باره ختنه ن.زادن انچه لازم است بدانیم - شرکت خدماتی پرستاری شکوفایی

همه چیز در مورد ختنه کودکان

ختنه چیست

ختنه کودکان : هنگامی که نوزادان پسر متولد می شوند، یک قطعه پوست دارند که انتهای آلت تناسلی آن ها را می پوشانند و آن را غلفه می گویند. ختنه نوعی جراحی است برای برداشتن این پوست و بیرون قرار دادن نوک آلت تناسلی.

یک نوزاد باید قوی و سالم باشد تا ختنه شود. اگر والدین تصمیم بگیرند فرزند خود را ختنه کنند، این روش معمولا در چند روز اول پس از تولد باید انجام شود (با فرض بر این که این روش طی مراسم خاص مذهبی برگزار نمی شود).

برای انجام این کار، پزشک کودک را روی میز مخصوص قرار می دهد و آلت تناسلی کودک و غلفه را پاک می کند. گیره مخصوصی به آلت تناسلی متصل و پوست برداشته می شود.

در پایان، پماد و گاز یا یک حلقه پلاستیکی بر روی قسمت برش خورده قرار می گیرد تا از تماس آن با پوشک محافظت کند. این عمل، به سرعت انجام می شود. کودک ممکن است در طول این عمل و مدت کوتاهی پس از آن گریه کند. بی حسی موضعی می تواند تا حد زیادی، درد کودک شما را کاهش دهد. اگر تصمیم گرفتید نوزاد خود را ختنه کنید، با پزشک او در مورد بی حسی مشورت کنید.

تصمیم گیری در ختنه کودکان

ختنه کردن روشی انتخابی است. انتخاب با شماست که بخواهید فرزند شما ختنه شود یا نه. در اکثر موارد، نیازی به اقدامات خاص پزشکی برای ختنه نیست. به وسیله قانون و سیاست بیمارستان الزامی نشده است. مطالعات علمی برخی از مزایای پزشکی ختنه را اثبات کرده است، اما این مزایا به حدی برای آکادمی آمریکایی کودکان (AAP) کافی نیست تا به والدین توصیه کند که تمام نوزادان پسر ختنه شوند. با این حال AAP توصیه می کند که والدین ابتدا با پزشک متخصص اطفال درباره مزایا و خطرات ختنه مشورت کنند و سپس اقدام به تصمیم گیری کنند.

ختنه کودکان 

از خود بپرسید چرا شما ممکن است یا ممکن نیست بخواهید فرزندتان ختنه شود. بعضی از والدین ممکن است فرزندان خود را به دلایل مذهبی، اجتماعی یا فرهنگی ختنه کنند. پیروان ادیان یهودی و اسلامی، قرن ها، نوزادان پسر خود را ختنه می کردند. با این حال بسیاری از نوزادان تازه متولد شده در ایالات متحده ختنه می شوند.

اما در شمال اروپا و سایر نقاط جهان بسیار کمتر از این روش استفاده می کنند. از خود بپرسید آیا اهمیت دارد که پسر شما شبیه مردان دیگر در خانواده یا همسالانش باشد؟ تصمیم گیری مهمی است که بخواهید نوزادان ختنه شود یا نه. اگر به هر دلیلی ختنه کردن او را به تاخیر اندازید، ممکن است بعد ها برای ختنه کردن او با دردسرهای بیشتری مواجه شوید و خطرناک نیز باشد. بنابراین اگر هر گونه سوال یا نگرانی دارید، در طول دوران بارداری با پزشک خود صحبت کنید، تا زمان کافی برای تصمیم گیری آگاهانه داشته باشید.

مزایا و معایب ختنه کودکان 

طبق بررسی های انجام شده توسط تیم تحقیقاتی آکادمی آمریکایی نوزادان، ممکن است برخی از مزایای پزشکی برای ختنه کردن هم وجود داشته باشد. پسران ختنه شده کمتر در معرض خطرات زیر قرار دارند: عفونت پیش پوست یا غلفه عفونت های دستگاه ادراری سرطان آلت تناسلی بیماری های منتقله از راه تماس جنسی فمیوسیز، یا تنگی پیش پوست(غلفه)، این بیماری در مردانی که ختنه نکرده اند، پیش می آید و باعث می شود پیش پوست  جمع و منقبض نشود

برخی از والدین به دلایل زیر تمایلی به ختنه فرزند خود ندارند:

خطرات جراحی: همانند هر عمل جراحی دیگر، ختنه کردن هم خطراتی را در پی خواهد داشت. عوارض این عمل به ندرت و معمولا جزئی هستند. شایع ترین عوارض آن هم، خونریزی و عفونت است.

آسیب آلت تناسلی:

به ندرت پیش می آید که پیش پوست، خیلی کوتاه یا خیلی بلند ختنه شود. یا ممکن است به شکل نادرستی ترمیم شود یا بهبود یابد. این عوارض ممکن است نیاز به ختنه دوباره یا در شرایط سخت تر، بازسازی آلت تناسلی داشته باشد.

تغییر حساسیت آلت تناسلی: بعضی از افراد ادعا می کنند که ختنه ممکن است حساسیت نوک آلت تناسلی را کاهش داده و لذت جنسی را بعد از ختنه کاهش دهد. با این حال، درستی این ادعا ثابت نشده است. ترس از درد: بعضی از والدین تحمل درد و رنج کشیدن فرزند شان را ندارند. به همین خاطر،از ختنه کردن نوزاد خود صرف نظر خواهند کرد. حفظ نوک آلت تناسلی: هنگامی که پیش پوست یا غلفه برداشته شود، نوک آلت تناسلی ممکن است دچار تورم و سوزش شود و همین، باعث تنگ شدن مجاری ادرار می شود و فرد هنگام دفع ادرار با مشکل مواجه خواهد شد و منجر به خته دوباره شود.

مراقبت از نوزاد ختنه شده

پس از ختنه کردن، نوک آلت تناسلی ممکن است به مدت هفت تا ده روز متورم و دردناک باشد. تا جایی که امکان دارد، محل ختنه شده را تمیز و پاکیزه نگه دارید و هر روز با آب و صابون شستشو دهید. پوشک نوزاد را زود به زود عوض کنید تا ادرار و مدفوع باعث ایجاد عفونت در این ناحیه نشود. اگر پزشک محل ختنه شده را پانسمان کرده باشد، شما هم باید موقع تعویض پوشک نوزاد از پانسمان جدیدی استفاده کنید. برای اینکه محل ختنه شده با پوشک نوزاد در تماس نباشد و کودک را اذیت نکند، پانسمان را با وازلین چرب کنید.

بعضی از پزشکان، به جای پانسمان کردن، از یک حلقه پلاستیکی استفاده می کنند. که این حلقه طی پنج تا هشت روز، به طور خودکار خواهد افتاد.

عوارض ناشی از ختنه

عوارض ناشی از ختنه بسیار کم و نادر است. همانطور که قبلا گفتیم، هر عمل جراحی خطراتی را به دنبال خواهد داشت. آکادمی آمریکایی نوزادان، در مورد عوارض ناشی از ختنه، چنین گزارش می دهد که از هر 200 تا 500 نوزاد تازه متولد شده ای که ختنه می شوند، یک نفر ممکن است عوارض ختنه را تجربه کند. شایعترین عوارض ختنه، خونریزی جزئی و عفونت موضعی است که هر دوی آنها به راحتی توسط پزشک متخصص نوزاد شما قابل درمان هستند. به پزشک متخصص اطفال مراجعه کنید اگر: اگر نوزاد شما 6 تا 8 ساعت بعد از ختنه، هنوز برای دفع ادرار مشکل داشته باشد. خونریزی مداوم و غیر منقطع وجود داشته باشد. اطراف نوک آلت تناسلی قرمز و متورم  شده باشد که بعد از گذشت 3 تا 5 روز بعد از آن بدتر شده باشد.

مراقبت از نوزادان ختنه نشده

آلت تناسلی ختنه نشده را تمیز نگه دارید که بسیار مهم و ضروری است. با هر بار حمام کردن نوزاد، ناحیه تناسلی او را به آرامی شستشو دهید. برای تمیز کردن این ناحیه، نیازی به شستشو دهنده خاصی مثل گوش پاک کن و یا ضد عفونی کننده نخواهید داشت. پیش پوست یا غلفه، چند سال طول می کشد تا به طور کامل جمع شود.

هرگز نباید این کار را با زور و فشار انجام داد. وقتی پیش پوست به طور کامل در سه سالگی جمع شد، باید به پسران آموزش داده شود که چطور هر روز، زیر پیش پوست خود را شستشو دهند. کالج آمریکایی زنان و زایمان توصیه می کند که به فرزندتان روش تمیز کردن پیش پوست را آموزش دهید، از طریق: پیش پوست یا غلفه را به آرامی به عقب بکشید و از سر آلت تناسلی دور کنید. سر آلت تناسلی و داخل آن را با صابون و آب گرم شستشو دهید. پس از شستشو پیش پوست را روی سر آلت تناسلی بکشید

ختنه نوعی جراحی است برای برداشتن این پوست و بیرون قرار دادن نوک آلت تناسلی.
خروج از نسخه موبایل