نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

واکسیناسیون نوزادن به هنگام سرماخوردگی

واکسیناسیون نوزادن به هنگام سرماخوردگی :ایمن سازی، اصولی ترین گام در زندگی کودک به شمار می رود. و شایع ترین چالشی که بر ایمن سازی تاثیر می گذارد، بیماری است. بنابراین، والدین باید اطمینان حاصل کنند که فرزندانشان از لحاظ جسمانی آمادگی مقابله با آن را دارند. وقتی کودک دچار سرماخوردگی می شود، واکسیناسیون او امکان دارد یا نه؟ با ما باشید تا نکاتی را به شما خاطرنشان کنیم.

زمانی که یک کودک بیمار می شود چه اتفاقی خواهد افتاد؟وقتی کودک دچار سرماخوردگی می شود، واکسیناسیون او امکان دارد یا نه؟

به طور کلی، هنگامی که یک بزرگسال یا یک کودک بیمار می شود، علت آن وجود میکروب هایی است که به بدن وارد می شوند. آنتی بادی ها به وسیله سیستم ایمنی بدن به طور طبیعی تولید می شوند، تا با این میکروب ها مبارزه کنند. میزان آنتی بادی های بدن هر فرد متفاوت است. بدن، وقتی که آنتی بادی ها تولید می شود، مجهز می شود. جایی در آینده ای نزدیک، اگر فرد به دلیل نوع مشابهی از همین میکروب بیمار شود، سیستم ایمنی بدن از آنتی بادی هایی استفاده می کند که قبلا در داخل بدن وجود داشته اند، تا با عفونت ها حتی قبل از اینکه بتوانند مشکلی برای بدن ایجاد کنند، مبارزه کنند.

بیشتر بخوانیم : کاهش درد واکسیناسیون کودک

واکسیناسیون چگونه کار می کند؟

واکسیناسیون تقریبا شبیه پروسه ای است که در بالا ذکر شد.واکسیناسیون، تزریق آنتی بادی ها به بدن کودک از طریق واکسن است. در اینجا، نیازی به صبر کردن نیست که نوزاد مبتلا به بیماری شود و بدن، آنتی بادی های خود را تولید کند. به این ترتیب، بدون اینکه کودک بیمار شود، بدن او را در برابر بیماری ها ایمن خواهد شد. مدت زمان تاثیر واکسن در بدن، بستگی به ماهیت واکسن دارد. در طرف روشن قضیه ، چندین واکسن وجود دارد که کودک را مادام العمر، ایمن می کند. شما باید این نکته را بدانید که همه واکسن ها یکسان نیستند و برخی از آنها مهم تر از بقیه هستند.

اهمیت واکسن بستگی به ویژگی های آن دارد.

عواملي مانند اینکه واکسن، فقط در برابر یک بیماري فرد را ایمن می کند؟ و اینكه بیماري که نوزاد را بخاطر آن واکسینه می کنند، تا چه اندازه زندگی او را تهدید خواهد کرد؟ یکی دیگر از عوامل اصلی اهمیت واکسیناسیون این است که آیا واکسیناسیون باید در فواصل مختلف زندگی کودک انجام شود تا مادام العمر او را در برابر آن بیماری خاص ایمن کند؟آیا واکسیناسیون باید در فواصل مختلف زندگی کودک انجام شود تا مادام العمر او را در برابر آن بیماری خاص ایمن کند؟

اهمیت واکسن بستگی به ویژگی های آن دارد.

 

عواملي مانند اینکه واکسن، فقط در برابر یک بیماري فرد را ایمن می کند. و این كه بیماري که نوزاد را بخاطر آن واکسینه می کنند، تا چه اندازه زندگی او را تهدید خواهد کرد. یکی دیگر از عوامل اصلی اهمیت واکسیناسیون این است که آیا واکسیناسیون باید در فواصل مختلف زندگی کودک انجام شود تا مادام العمر او را در برابر آن بیماری خاص ایمن کند.

این نوع واکسیناسیون، که فرد را مادام العمر ایمن خواهد کرد، برای بیماری هایی مثل تیفويٴید، هپاتیت، فلج اطفال و… مورد استفاده قرار می گیرد. اگر چنین است، بهتر است که برنامه ریزی واکسیناسیون را حتی اگر کودک شما دارای تب و یا سرما خوردگی باشد، نادیده نگیرید. هنگامی که شما به هر نحوی طبق برنامه، واکسیناسیون کودک را انجام ندهید، در دراز مدت می تواند سبب آسیب بیشتری به کودک شود.

چرا باید از واکسیناسیون کودک بیمار، اجتناب کرد؟

اگر

آیا نوزادن به هنگام سرماخوردگی می توانند واکسیناسیون انجام دهند. | واکسیناسیون نوزادن به هنگام سرماخوردگی

واکسیناسیون نوزادن در زمان سرماخوردگی-شرکت خدماتی پرستاری شکوفایی

یا تب دارد، بهتر است واکسیناسیون را به تعویق انداخت تا بهتر شود. اگر مدت زمان بیماری کودک کم باشد یا سرماخوردگی او شدید نباشد، و یا دچار سرماخوردگی بدون تب شود، در این صورت می توانید واکسیناسیون او را انجام دهید.

زمان مناسب واکسیناسیون کودک

زمانی که عفونتی وارد بدن کودک می شود، سیستم ایمنی بدن او به طور خودکار بر علیه میکروب هایی که باعث ایجاد عفونت شده اند، به وسیله تولید آنتی بادی واکنش نشان می دهد. هنگامی که میکروب ها مجددا به بدن نوزاد وارد می شوند، آنتی بادی های سیستم ایمنی بدن، میکروب ها را قبل از اینکه مشکلی ایجاد کنند، از بین می برند. زمانی که عفونتی وارد بدن کودک می شود، سیستم ایمنی بدن او با تولید آنتی بادی، به طور خودکار، بر علیه میکروب هایی که باعث ایجاد عفونت شده اند، واکنش نشان می دهد.

بررسی واکسیناسیون کودک در هنگام سرماخوردگی

هنگامی که میکروب ها مجددا به بدن نوزاد وارد می شوند،آنتی بادی ها یسیستم ایمنی بدن، میکروب ها را قبل از اینکه مشکلی ایجاد کنند،

از بین می برند.همین فرایند، زمانی اتفاق می افتد که کودک ایمن شود، و بهترین بخش این است که آنها نباید برای توسعه این آنتی بادی ها دچار بیماری شوند. در برخی موارد، آنها اثر طولانی مدت دارند ، و در موارد دیگر، فرد را مادام العمر بیمه می کنند. وقتی سیستم ایمنی بدن در حال مبارزه با بیماری دیگری است، بهتر این است که، ایمن سازی بدن را به زمان دیگری موکول کنیم، تا مشکلی بوجود نیاید. اگر کودک چند روزی سرماخوردگی و سرفه داشته باشد، این بدان معنی است که، سیستم ایمنی بدن او به تازگی، از میکروب هایی که باعث عفونت شده اند، رهایی یافته است.

چه زمانی برای واکسیناسیون کودک مناسب است؟

با این حال، مهم است که بدانید، اغلب کودکان خردسال، مستعد بیماری های کوتاه مدت هستند و می تواند شامل یک سرفه جزيٴی تا سرماخوردگی شدید باشد. در بسیاری از موارد، سرماخوردگی با تب همراه نیست و یا اینکه مدت زمان آن کوتاه است.

بنابراین، ساده ترین راه برای اطمینان از این که کودک شما می تواند واکسیناسیون را دریافت کند، صبح روزی که واکسیناسیون برای او برنامه ریزی شده است، صحت و سلامتی اش مورد بررسی قرار بگیرد در بسیاری از موارد، سرماخوردگی با تب همراه نیست و یا اینکه مدت زمان آن کوتاه است.

بنابراین، ساده ترین راه برای اطمینان از این که کودک شما می تواند واکسیناسیون را دریافت کند، این است که صبح روزی که واکسیناسیون برای او برنامه ریزی شده است، صحت و سلامتی اش مورد بررسی قرار بگیرد. همانطور که در بالا اشاره شده واکسیناسیون نوزادن به هنگام سرماخوردگی در مواردی که بیماری جزیی هست مانعی ندارد.

واکسیناسیون نوزادن به هنگام سرماخوردگی

در موارد دیگر بهتر است تا زمانی که عفونت برطرف نشده است، واکسیناسیون به تعویق انداخته شود. سپس شما می توانید واکسیناسیون را انجام دهید. زمان بندی بسیار مهم است. اگر بیماری کودک حاد نیست، پس می توانید واکسیناسیون را انجام دهید. با پزشک خود در این مورد صحبت کنید تا بدانید که آیا نیاز به لغو واکسیناسیون دارید یا نه. فراموش نکنید که هرچه زودتر کودک شما واکسینه شود، برای او بهتر خواهد بود.

هنگامی که کودک در برابر بیماری هایی مانند اوریون، سرخک یا سرخجه واکسینه می شود، ممکن است واکنش های خفیفی نشان دهد. بنابراین، اگر کودک شما چند روز پس از تزریق احساس ضعف کند، نگران نباشید. اگر قصد سفر دارید یا منتظر رویداد مهمی هستید، به دنبال واکسینه کودک نباشید. بیماری های خفیف با واکسیناسیون تداخلی ندارند و حتی اگر در حال مصرف آنتی بیوتیک هم باشند، می توانند واکسن دریافت .کنند. اگر در این مورد شک دارید و یا نگران هستید، بهتر است با پزشک خود مشورت کنید

 

خروج از نسخه موبایل