نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

قیمت پرستار سالمند در منزل 

قیمت پرستار سالمند در منزل 

قیمت پرستار سالمند در منزل چقدره؟  پیر شدن در حریم خانه خود، برای بسیاری از افراد مسن به یک اولویت تبدیل شده است. بر اساس یک نظرسنجی در سال اخیر، 3 نفر از هر 4 فرد بالای 50 سال امیدوارند تا زمانی که ممکن است در خانه فعلی خود بمانند. برخی ممکن است به دلیل ارتباط عاطفی با خانه یا جامعه خود بخواهند در خانه خود پیر شوند، در حالی که برخی دیگر به دلیل تمایل به حفظ استقلال خود این کار را انجام می دهند. در موارد دیگر، ممکن است پیر شدن در خانه به جای نقل مکان به یک خانه سالمندان مسکونی یک ضرورت مالی باشد.

اما، ممکن است برخی از معایب پیری در خانه وجود داشته باشد، به ویژه برای سالمندانی که با شرایط سلامت مزمن، آسیب‌ های حاد یا بیماری، کاهش تحرک و سایر بیماری‌ ها زندگی می‌ کنند. برای افرادی که در این شرایط قرار دارند، تصمیم گیری در مورد پیر شدن در خانه و به خطر انداختن سلامت یا ایمنی خود، یا دست کشیدن از استقلال خود برای زندگی در جامعه ای که در آن کمک در دسترس خواهد بود، می تواند دشوار باشد.

مراقبت در منزل می تواند برای سالمندانی که خود را در این موقعیت چالش برانگیز می بینند ضروری باشد. دریافت خدمات یک دستیار مراقبت در منزل یا دستیار مراقبت های بهداشتی در منزل به صورت تمام وقت یا نیمه وقت، می تواند سالمندان را قادر سازد تا استقلال و علایق خود را حفظ کنند و در عین حال به کمک و مراقبتی که نیاز دارند هم دسترسی داشته باشند. مراقبت در منزل می تواند پیری در محل را برای افراد مسن با هر سطح توانایی قابل کنترل تر و ایمن تر کند. بسیاری از ارائه دهندگان مراقبت در منزل برای سالمندان و خانواده های آنها و همچنین انواع مختلف مراقبت در منزل وجود دارد.

قیمت پرستار سالمند در منزل  : مراقبت در منزل چیست؟

مراقبت در منزل یا پرستاری از سالمند در منزل، از جمله خدمات موسسه پرستاری از سالمند شکوفایی می باشد. این در واقع مراقبت و کمک غیرپزشکی است که در خانه مشتری ارائه می شود. مراقبت ممکن است شامل کمک به فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) مانند حمام کردن، دستشویی رفتن، و تهیه غذا باشد. حمل و نقل؛ همراهی – مصاحبت؛ و بیشتر. این شامل مراقبت های پزشکی یا درمان نمی شود. بسته به نیاز مشتری، آنها ممکن است از یک ساعت در هفته تا 24 ساعت در روز از یک دستیار مراقبت در منزل کمک دریافت کنند.

بسیاری از سالمندان و خانواده‌ هایشان مراقبت در منزل را به‌ عنوان راهی برای ماندن سالمندان در خانه خود با تغییر نیاز ها و توانایی‌ هایشان انتخاب می‌ کنند، نه اینکه به یک خانه سالمندان جداگانه منتقل شوند. مراقبت از خانه، همراه با هرگونه تغییر ضروری در خانه یا فناوری کمکی، می‌ تواند سالمندان را قادر سازد تا سال‌ های طلایی خود را در خانه‌ های خود زندگی کنند. مراقبان خانواده همچنین ممکن است به دنبال خدمات مراقبت در منزل به عنوان مهلتی برای کنترل پذیرتر کردن مراقبت باشند.

چه کسی برای مراقبت در منزل مناسب است؟

مراقبت در منزل و استخدام پرستار سالمند نیمه وقت و تمام وقت، اغلب به عنوان جایگزینی برای زندگی کمکی برای سالمندانی که مایل به زندگی مستقل هستند عمل می کند. این می تواند گزینه مراقبت خوبی برای کسانی باشد که معیار های زیر را دارند :

  • سالمندانی که با تحرک مشکل دارند و به کمک نیاز دارند که با خیال راحت در سراسر خانه خود حرکت کنند
  • سالمندان با مهارت‌ های حرکتی آسیب‌دیده که برای کار های روزمره خانه به کمک نیاز دارند
  • سالمندانی که دیگر رانندگی نمی‌ کنند و به وسایل نقلیه برای قرار ملاقات، خرید، رفتن به خانه دوستان و موارد دیگر نیاز دارند.
  • سالمندانی که منزوی هستند و خواهان همراهی یک پرستار هستند
  • سالمندانی که به کمک برای اموری از جمله تهیه غذا، حمام کردن و موارد دیگر نیاز دارند
  • سالمندانی که به خدمات خانه داری مانند نظافت و خرید مواد غذایی نیاز دارند
  • سالمندان در مراحل اولیه اختلال حافظه

اگرچه استخدام پرستار در منزل، راه حل مراقبتی خوبی برای بسیاری از افراد است، اما مراقبت در منزل برای همه مناسب نیست. در زیر دلایلی وجود دارد که چرا یک سالمند ممکن است برای مراقبت در منزل مناسب نباشد. توجه داشته باشید که این لیست به خدمات استاندارد مراقبت در منزل اشاره دارد نه مراقبت های بهداشتی در منزل. برخی از سالمندانی که در این لیست گنجانده شده اند، مانند کسانی که به خدمات درمانی نیاز دارند، به جای مراقبت در منزل، برای مراقبت های بهداشتی با کمک یک پرستار در منزل، کاندیدای مناسب هستند.

  • سالمندانی که به دنبال همراهی با همسالان خود هستند تا یک دستیار یا مراقب
  • سالمندانی که به مراقبت های پرستاری یا سایر مراقبت های پزشکی منظم نیاز دارند
  • سالمندانی که خواهان یک سبک زندگی فراگیر هستند مانند آنچه در بسیاری از خانه های سالمندان ارائه می شود
  • سالمندانی که خواهان خدمات فیزیکی، شغلی یا گفتار درمانی در خانه هستند
  • سالمندان مبتلا به اختلال حافظه پیشرفته که به یک محیط امن و مراقبت شبانه روزی نیاز دارند

چگونه بفهمیم که سالمند مورد نظر ما به پرستار در منزل نیاز دارد؟

بسیاری از سالمندان در نهایت به جایی می رسند که دیگر نمی توانند مانند گذشته از خود مراقبت کنند. پرستار در منزل برای بسیاری از سالمندان و خانواده‌ هایشان گزینه‌ای جذاب است زیرا می‌ توان از آن فقط برای چند ساعت در هفته یا بر اساس نیاز برای کسانی که مشکلاتی دارند، اما نیازی به مراقبت مداوم ندارند، استفاده کرد. این می تواند به عنوان یک راه حل برای سالمندانی باشد که در تلاش برای مراقبت از خود یا خانه خود به طور کاملا مستقل هستند، اما نیازی به کمک شبانه روزی ندارند. همچنین گزینه خوبی برای سالمندانی است که ممکن است در برابر خروج از خانه خود مقاومت نشان دهند، اما برای برخی از ADL های خود به کمک نیاز دارند. اگرچه هر فردی متفاوت است، اما در زیر برخی از نشانه‌ هایی وجود دارد که نشان می‌ دهد ممکن است زمان مراقبت در منزل فرا رسیده باشد :

  • کاهش وزن یا کاهش توده عضلانی
  • کاهش تحرک
  • افزایش فراموشی
  • بدتر کردن اقدامات بهداشتی
  • بی توجهی به حفظ نظافت یا مرتب بودن خانه
  • ناتوانی در رانندگی یا هر حادثه ای در حین رانندگی
  • انزوا یا نشانه های تنهایی
  • وقوع حوادث و صدماتی مانند سقوط

برخی از سالمندان نیز ممکن است به مراقبت در منزل به صورت کوتاه مدت نیاز داشته باشند، مانند زمانی که در حال نقاهت پس از یک جراحی یا دوره نقاهت مانند پس از سکته هستند. در این موارد، سالمند برای مراقبت های بهداشتی در منزل مناسب تر از کمک های استاندارد مراقبت شخصی در خانه خواهد بود.

انواع مراقبت در منزل

مراقبت و پرستاری از سالمند در منزل، انواع مختلفی از کمک ها و نقش های متفاوت ارائه دهندگان این خدمات وجود دارد. نوع مراقبتی که فرد نیاز دارد به سلامتی، توانایی ها و گاهی اوقات بودجه او بستگی دارد.

خدمات مراقبت همراه، کمک مراقبت شخصی و مراقبت های بهداشتی در منزل سه نوع رایج مراقبت در منزل هستند. به خاطر داشته باشید که با تغییر نیاز های مشتری، ممکن است از یک نوع مراقبت در منزل به نوع دیگری تغییر کند.

خدمات مراقبت همراه برای سالمندانی که به طور مستقل زندگی می کنند و برای فعالیت های روزانه خود به کمک زیادی نیاز ندارند ایده آل است. کسانی که به خدمات مراقبت همراه نیاز دارند اغلب تنها زندگی می کنند و در زندگی روزمره خود احساس انزوا می کنند. پس این افراد یک پرستار نیمه وقت نیاز دارند. قیمت پرستار سالمند نیمه وقت ارزان تر است.

خدمات مراقبت همراه نیز گزینه خوبی برای کسانی است که در مراحل اولیه اختلال حافظه هستند و هنوز به کمک زیادی نیاز ندارند، اما ممکن است نتوانند به حال خود رها شوند.

کمک های مراقبت شخصی برای سالمندانی که برای فعالیت های روزمره زندگی خود به کمک منظم نیاز دارند ایده آل است. پرستار های مراقبت شخصی می توانند طیف گسترده ای از خدمات، از جمله کمک به حمام کردن و توالت کردن، خرید مواد غذایی، و کمک حرکتی برای جلوگیری از سقوط ارائه دهند. این دستیاران ممکن است هیچ مراقبت پزشکی را فراتر از مدیریت دارو ارائه ندهند.

مراقبت های بهداشتی در منزل با انواع دیگر مراقبت های خانگی متفاوت است زیرا دستیاران مراقبت های بهداشتی در منزل دارای گواهینامه برای ارائه کمک های پزشکی هستند. برخلاف مراقبت‌ های خانگی استاندارد، که یک سالمند یا خانواده‌شان می‌ توانند در زمانی که احساس کنند زمان مناسب برای آن‌هاست، به دنبال آن باشند، مراقبت‌ های بهداشتی با پرستار آموزش دیده در خانه معمولاً توسط پزشک توصیه می‌ شود و ممکن است برای داشتن خدمات تحت پوشش بیمه، به دستور کتبی پزشک نیاز داشته باشد.

سالمندانی که به خدمات پزشکی مکرر مانند تزریق دارو و سرم نیاز دارند، می توانند به طور منظم با یک ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی در منزل کار کنند. برخی دیگر ممکن است به دنبال مراقبت های بهداشتی در منزل به صورت کوتاه مدت یا بر اساس نیاز، مانند هنگام بهبودی پس از آسیب یا جراحی باشند.

طیف خدماتی که فرد می تواند از یک دستیار بهداشتی در منزل دریافت کند مشابه خدماتی است که در خانه سالمندان دریافت می کند. مراقبت از زخم، قرار دادن IV، و کاردرمانی و فیزیوتراپی همگی با یک دستیار مراقبت های بهداشتی در خانه در دسترس هستند.

مراقبت در منزل و خدمات مراقبت های بهداشتی در منزل

پرستاری در منزل طیف وسیعی از خدمات را در بر می گیرد که با مراقبت های بهداشتی در منزل حتی بیشتر گسترش می یابد. در زیر، می توانید بسیاری از خدمات ممکن مراقبت در منزل و مراقبت های بهداشتی در منزل را مشاهده کنید.

خدماتی که هر مشتری دریافت می کند به نیاز ها و ترجیحات او و گاهی اوقات به توانایی مراقب بستگی دارد. این مهم است که همیشه اطمینان حاصل شود که مراقب استخدام شده قبل از بستن قرارداد با او، قادر به ارائه مراقبت های لازم است.

خدمات مراقبت در منزل در دسترس :

  • نظافت منزل شامل نظافت، شستن ظروف و لباسشویی
  • مدیریت دارو و یادآوری
  • تهیه غذا و خرید مواد غذایی
  • همراهی – مصاحبت
  • حمل و نقل
  • انتقال و سایر اشکال کمک های جابجایی
  • کمک به فعالیت های روزمره زندگی از جمله حمام کردن، لباس پوشیدن، غذا خوردن و توالت کردن
  • تحریک شناختی، از جمله مکالمه، خواندن با صدای بلند و انجام بازی های فکری
  • نظارت، به ویژه برای کسانی که در مراحل اولیه اختلال حافظه هستند
  • خدمات بهداشتی خانگی در دسترس :
  • تجویز دارو، از جمله تزریق
  • کار درمانی
  • فیزیوتراپی
  • درمان IV و انفوزیون
  • کمک های اولیه و مراقبت از زخم
  • درمان تنفسی
  • مدیریت شرایط مزمن، مانند نظارت بر سطح گلوکز برای سالمندان مبتلا به دیابت
  • تعمیر و نگهداری لوله های تغذیه، کیسه های کولوستومی، مخازن و لوله های اکسیژن و غیره.
  • مراقبت های بعد از جراحی

پرداخت هزینه خدمات مراقبت در منزل

اگرچه گاهی اوقات هزینه کمتری نسبت به مراقبت های مسکونی مشابه دارد، اما مراقبت در منزل می تواند پرهزینه باشد.

طبق بررسی هزینه مراقبت مالی، برای مراقبت های بهداشتی در خانه، هزینه بالاتر است. با این حال، با توجه به اینکه مراقبت های بهداشتی در منزل می تواند شامل خدمات پرستاری باشد، این گزینه مقرون به صرفه تری نسبت به مراقبت های پرستاری ماهر در منزل است که به طور متوسط ​​هزینه بیشتری دارد. در نظر داشته باشید که رقم های ارائه شده میانگین کشوری است. بسته به موقعیت مکانی شما، مراقبت در منزل می تواند به طور قابل توجهی ارزان تر یا بسیار گران تر از هزینه های ذکر شده باشد.

قیمت خدمات پرستاری، با توجه به نیمه وقت و تمام وقت بودن پرستار در موسسه پرستاری از سالمند شکوفایی، متفاوت است.

صرف نظر از وضعیت فرد، قیمت مراقبت های بهداشتی در منزل و قیمت پرستار نیمه وقت و تمام وقت تقریباً همیشه گران تر از مراقبت های معمولی خواهد بود زیرا گواهی های پزشکی و آموزش های مورد نیاز را این مراقبین دارند.

قیمت خدمات پرستاری مراقبت در منزل

هزینه پرستار در منزل : لیست تعرفه پرستار سالمند در منزل سال 1402

نوع خدمات مورد نیاز سالمند  حقوق پایه ماهیانه پرستار روزانه (ریال)  حقوق پایه ماهیانه پرستار ۲۴ساعته (شبانه روزی) (ریال)
پرستار سالمند سالم  75000000 85000000
پرستار سالمند پوشکی 85000000 10200000
پرستار سالمند سنگین وزن خانم 95000000 11200000
پرستار سالمند سنگین وزن آقا 10000000 11500000
تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز سالمندان (ریال)
انجام آشپزی و امور منزل درمواردی که سالمند تنها نیست 5000000 10000000
هزینه مراقبت از دو نفر سالمند سالم 85000000 10500000
خدمات تعویض پوشک سالمندان یک نوبت در روز دو نوبت در روز
تعویض پوشک  3800000 5500000
حقوق پایه ماهیانه مرکز بر اساس میزان ۸ ساعت کار در 6 روز هفته ( شنبه تا پنچ شنبه ) می باشد.
در صورت کاهش  روزهای کاری ، به ازای هر روز به میزان      5000000حقوق پایه کاهش می یابد.
به ازای هر ساعت افزایش یا کاهش در ساعات کاری روزانه ، حقوق پایه ماهیانه به مبلغ              750000        هزار تومان افزایش یا کاهش می یابد.

توجه : تعرفه ها بنا به تغییر شرایط بروزرسانی خواهد شد.

۸ ساعت کاری در روز خانم سالم نگهداری و پرستاری از سالمندتان، آشپزی و  انجام امور منزل 7500000
۸ساعت کاری در روز خانم عدم توانایی حرکت انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن 8500000
۸ ساعت کاری  در روز سالمند آقا کاملا سالم و سلامت نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و انجام امور منزل 8000000
۸ ساعت کاری در روز آقا عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن 7500000
شبانه روزی خانم سالم نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و امور منزل 8500000
شبانه روزی خانم عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن 10500000
شبانه روزی آقا سالم نگهداری و پرستاری از سالمند، آشپزی و امور منزل 11000000
شبانه روزی آقا عدم توانایی حرکتی انجام آشپزی و امور منزل سالمند، تعویض پوشک و یا گذاشتن لگن 12000000
امور منزل سالمند سالم یک روز در هفته 8 ساعته 19500000
امور منزل سالمند سالم دو روز در هفته 8 ساعته 37500000
امور منزل سالمند سالم سه روز در هفته 8 ساعته 52000000
امور منزل سالمند سالم چهار روز در هفته 8 ساعته 65000000
امور منزل سالمند سالم پنج روز در هفته 8 ساعته 70000000
امور منزل سالمند  سالم شش روز در هفته 8 ساعته 75000000
امور منزل سالمند سالم یک روز در هفته 4 ساعته 1950000
امور منزل سالمند سالم دو روز در هفته 4 ساعته 27000000
امور منزل سالمند سالم سه روز در هفته 4 ساعته 36000000
امور منزل سالمند سالم چهار روز در هفته 4 ساعته 47000000
خروج از نسخه موبایل