نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

چند روش کاهش اضطراب سالمندان که باید پرستار سالمند در منزل بداند!

Stress Relieving Activities for Older Adults 4

چند روش کاهش اضطراب سالمندان که باید پرستار سالمندان در منزل بدانند!

متاسفانه اضطراب در سالمندی به یکی از معضلات پرستاری تبدیل شده است. چند روش کاهش اضطراب سالمندان وجود دارد که پرستار سالمندان در منزل می توانند با کمک آنها به درمان اضطراب سالمندان بپردازند. همیشه داروهای ضد اضطراب و استرس کارساز نیستند و گاهی باید سالمندان را از تنهایی که آنها را به فکر وا می دارد دور کرد. برای این کار شما به عنوان یک سالمند یا پرستار سالمند می توانید موارد زیر را مد نظر داشته باشید:

اضطراب سالمندان

استرس و اضطراب در سالمندان حتی در سال های بازنشستگی می تواند نقش ناگوار و بالقوه خطرناک در زندگی و سلامتی داشته باشد. در حالی که عوامل استرس زای قبلی شما (مانند کار یا رفت و آمدهای روزانه) ممکن است کاهش پیدا کرده باشد؛ اما هنوز نگرانی های جدید استرس زایی ممکن است به ذهن شما راه پیدا کنند.

جستجو و پیدا کردن روش هایی که به درمان اضطراب سالمندان کمک می کند می تواند سلامت جسمی و روانی شما را بهبود بخشیده و به شما این امکان را بدهد تا از سال های بازنشستگی خود لذت بیشتری ببرید. همه ترجیح می دهند ترس و اضطراب را به روش های مختلفی از بین ببرند، بنابراین فقط پیدا کردن آنچه برای شما بهتر است می تواند این استرس را از شما دور کند. در ادامه چند تمرین و فعالیت برای افراد سالمند در نظر گرفته شده است که می توانید آنها را تمرین کنید و خود را از اضطراب دوران سالمندی برهانید.

به عنوان یک پرستار سالمند در منزل ، چگونه اضطراب سالمندان را کاهش دهیم؟

از تمرینات تنفسی استفاده کنید

در لحظاتی که دچار استرس و اضطراب می شوید روی تنفس دقیق خود تمرکز کنید و واکنش های استرس بدن را کاهش دهید. به عنوان مثال 4 ثانیه هوا را به ریه های خود بکشید؛ چهار ثانیه آن را نگه دارید و چهار ثانیه آن را بیرون دهید. این تمرین را تکرار کنید تا ضربان قلب شما به حالت عادی برگردد و احساس آرامش کنید.

مدتیشن

درست مانند تمرینات تنفسی؛ مدتیشن راهی عالی برای کاهش اضطراب سالمندان است. بسیاری از افراد می دانند که یک مدتیشن کوتاه و روزانه می تواند تاثیر عمیق و مثبتی بر میزان استرس آنها داشته و سلامت کلی را تقویت کند.

چند روش کاهش اضطراب سالمندان که باید پرستار سالمند در منزل بداند!

برای شروع سعی کنید خیلی راحت روی صندلی بنشینید و پاهایتان را روی زمین بگذارید و چشمانتان را 5 دقیقه ببندید. ذهن را از هر گونه افکار منفی (مانند مرگ یا اتافاقات ناخوشایند) خالی کنید و روی زمان حال تمرکز کنید. برای این کار ممکن است به برخی از تمرینات نیاز داشته باشید اما خواهید دید که روند کار با گذشت زمان ساده تر می شود.

درمان اضطراب سالمندان با سپری کردن زمان در خارج از خانه

اگر در شرایط عادی هستید و بیماری کرونا یا مشکلاتی دیگر وجود ندارد می توانید از آفتاب و هوای تازه باری درمان استرس سالمندان استفاده کنید. اگر شما یا شخصی که از او پرستاری می کنید بیش از حد استرس دارد می توانید با او کمی قدم بزنید یا به راحتی بیرون بنشینید و مناظر و صداهای محیطی زیبای اطراف خود را شاهد باشید.

درمان اضطراب در سالمندی  با معاشرت

غالبا داشتن وقت زیاد به معنای فکر کردن زیاد به گذشته یا نگرانی از آینده است. گذراندن وقت در کنار عزیزان و مردم روشی عالی برای بالا بردن روحیه و ارتباط سالمند و آرامش خاطر وی است.

برنامه های منظمی را برای ملاقات با دوستان برای نهار یا حتی یک تماس تلفنی هفتگی داشته باشید. با یک دوست از راه دور یا یکی از اعضای خانواده خود ارتباط داشته باشید. عضویت در یک باشگاه می تواند دوستان جدیدی که علایق مشتری با شما دارند را به همراه داشته باشد.

درمان استرس و اضطراب در سالمندان با آبگرم

هیچ چیز به اندازه استفاده از آبگرم به شما احساس آرامش و دلگرمی را نمی دهد. می توانید از ماساژ درمانی استفاده کنید. برنامه ای برای ماساژ و استفاده از حمام های آبگرم (1 یا 2 بار در ماه و یا حتی هر هفته) داشته باشید. شما از اینکه یکی دو ساعت خدمات ماساژ را دریافت کنید روحیه بهتری می گیرید.

چند روش کاهش اضطراب سالمندان که باید پرستار سالمند در منزل بداند!

ورزش و اضطراب سالمندی

ورزش  فعالیت های بدنی باعث آزاد شدن اندورفین می شود که به طور خودکار روحیه شما را بهتر می کند. به عبارت دیگر، ورزش منظم نه تنها برای بدن مفید است بلکه برای سلامت روان هم مهم می باشد. با پزشک خود در مورد اینکه چه روتینی برای شما بهتر است صحبت کنید و از همه مهمتر؛ نوعی ورزش را پیدا کنید که از آن لذت می برید.

نقش آشپزی در سالمندی و اضطراب

گرچه ممکن است که یک تکه کیک شکلاتی بخشی از یک رژیم متعادل روزانه نباشد، اما اگر دیابت یا مشکلاتی دیگر را ندارید؛ هر از گاهی می توانید از یک خوراکی شیرین لذت ببرید. می توانید با درست کردن یک کیک؛ از روش پخت کاهش دهنده استرس و اضطراب لذت ببرید.

برای کاهش اضطراب مرگ سالمند یک سرگرمی جدید پیدا کنید

تمرکز روی هر چیز جدیدی می تواند کمک کند تا ذهن شما از هر گونه استرسی دور بماند. کاردستی جدید مانند بافتنی یا نجاری؛ کنار هم قرار دادن تکه های پازل، یادگیری زبان جدید یا ساز زدن را امتحان کنید.

چند روش کاهش اضطراب سالمندان که باید پرستار سالمند در منزل بداند!

اقدامات داوطلبانه

بازگشت به جامعه نه تنها به دیگران کمک می کند، بلکه می تواند روی سلامت شخصی شما هم تاثیر مثبت بگذارد. اقدامات داوطلبانه هدفمند می تواند احساسا ارزشمندی را در شما ایجاد کند و به شما کمک کند عوامل استرس زا را از خود دور نگه دارید.

استرس بخش طبیعی از زندگی است که افراد در هر سنی و با هر سبک زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد. کمی استرس می تواند به خاطر یک انگیزه مثبت باشد؛ اما استرس بیش از حد می تواند روی سلامت جسمی و روانی شما تاثیر منفی بگذارد. با اضافه کردن برخی از فعالیت ها به برنامه روزمره؛ می تواند استر را کاهش داده و از دوره سالمندی و بازنشستگی خود بیشتر بهره مند شوید.

کتاب PDF راهنمای تصویری هنگام استرس چه کنیم؟

برای دانلود کتاب الکترونیکی راهنمای تصویری هنگام استرس چه کنیم؟ کلیک کنید.

منبع: sunhealthcommunities

خروج از نسخه موبایل