نماد سایت شرکت خدماتی شکوفایی

گریه کودک و نحوه متوقف کردن گریه کودک

گریه کودک و نحوه متوقف کردن گریه کودک

گریه کودک :کودکانی که داٸما در حال گریه کردن هستند، برای پرستارانی که از آنها مراقبت می کنند مشکل آزار دهنده ای محسوب می شوند. این فرشته های کوچک تا زمانی که والدینشان آنها را ترک نکرده اند، همانند موش ها ساکت هستند، اما ناگهان گریه و زاری آنها شروع می شود!

اگر می خواهید کودکی که پرستاری او را به عهده گرفته اید، ترغیب کنید تا گریه خود را متوقف کند، سعی کنید حواس او را با چیزی جالب و سرگرم کننده پرت کنید. می توانید برای او یک کتاب بخوانید، تلویزیون را روشن کنید یا سعی کنید کودک را برای بازی به محیط بیرون از خانه ببرید. اگر کودکی که در حال گریه کردن است، نوزاد یا کودک نوپا می باشد، می توانید او را بغل کنید و در حال راه رفتن او را تکان دهید تا آرام شود.

مرحله اول: صحبت با کودکی که در حال گریه کردن است

قبل از اینکه والدین کودک را ترک کنند، ​​سریع به گفتگو با کودک بپردازید. حواس کودک را پرت کنید تا کودک متوجه رفتن والدین خود نشود. سعی کنید حداقل 10 تا 15 دقیقه قبل از اینکه آماده شدن والدین برای بیرون رفتن از خانه، در آنجا حضور داشته باشید. بدین طریق می توانید قبل از ترک والدین، ​​مدت کمی از وقت خود را با کودک سپری کنید. این امر به سهولت در بیرون رفتن والدین و راحتی کودک کمک خواهد کرد.

پیش از اینکه تصمیم بگیرید کمی زودتر به منزل کودک برسید، با والدین او تماس بگیرید و آنها را در جریان قرار دهید. اطمینان حاصل کنید که زودتر رسیدن شما مشکلی ایجاد نخواهد کرد.حتی می توانید از آنها بخواهید که یک یا دو روز قبل از اینکه پرستاری کودک را شروع کنید، یک جلسه معارفه و آشنایی با تمام اعضای خانواده برگزار کنید.

این کار به شما و والدین کودک کمک می کند تا احساس راحت تری داشته باشید. هر چقدر وقت بیشتری را با کودک سپری کنید، سریعتر به شما عادت خواهد کرد و راحت تر شما را خواهد پذیرفت.

نحوه متوقف کردن گریه کودک با روانشناسی کودک

این همچنین،در مورد نوزادان و کودکان نوپایی که با عادت کردن به تن صدای شما آرام می شوند نیز صدق می کند. از کودک بپرسید چه مشکلی برای او پیش آمده است. اگر کودکی که پرستاری او را به عهده گرفته اید گریه می کند، از او بپرسید برای او چه مشکلی پیش آمده است.

گریه کودک و نحوه متوقف کردن گریه کودک

سعی کنید کودک را ترغیب کنید تا در مورد علت گریه خود با شما صحبت کند. این احتمال وجود دارد که آنها بگویند والدین خود را می خواهند و این به شما کمک می کند تا بدانید چگونه به اوضاع رسیدگی کنید.

نحوه متوقف کردن گریه کودک با پیشنهاد های منطقی

سعی کنید چنین چیزی بگویید: “از اینکه ناراحتی تو را ببینم متنفر هستم. می توانی به من بگویی که چرا گریه می کنی؟ ” اگر کودک، گریه کردن خود را متوقف نکرد، گزینه هایی برای انتخاب در اختیار آنها قرار دهید. مانند: “می توانی همینجا بمانی و آرام شوی، یا به اتاق خود بروی و در آنجا آرام شوی.”

اگر آنها آرام شدند، آنها را تحسین و تمجید کنید و آنها را آرام کنید. اگر کودکی که در حال گریه کردن است، خردسال می باشد و هنوز نمی تواند صحبت کند و به شما پاسخ بدهد، فقط صحبت کردن با آنها با لحنی آرامش بخش می تواند به شما کمک کند. به کودک اطمینان خاطر دهید.

اگر کودک مادر خود را می خواهد، می توانید با بیان ساعت رسیدن پدر و مادرشان به خانه، به آنها اطمینان دهید. ممکن است فقط چند ساعت، یا مدت زمان بیشتری طول بکشد. اما داشتن اطمینان قطعی در مورد بازگشت والدینشان، غالباً می تواند برای آرام کردن کودکی که در حال گریه است، کافی باشد.

نحوه متوقف کردن گریه کودک نوپا

اگر در حال مشاهده یک کودک خردسال یا کودک نوپا هستید که نمی توانند در مورد مشکلات خود با شما صحبت کنند، می توانید یک چیز آرامش بخش مانند پستانک، اسباب بازی و یا پتوی مورد علاقه آنها را به آنها پیشنهاد دهید. این امر ممکن است به آرام کردن آنها کمک کند.

اگر کودک هنگام بازگشت والدین به خواب رفته باشد، می توانید جمله ای مثل این بگویید: “امشب می خواهیم کمی با هم بازی کنیم و سرگرم شویم و والدین تو وقتی که صبح از خواب بیدار شدی در کنار تو خواهند بود.”

با لحنی آرامش بخش با کودکی که در حال گریه کردن است، صحبت کنید. وقتی با کودکی که در حال گریه کردن است صحبت می کنید، مطمئن شوید که لحن صدای شما آرامش بخش باشد. لحن صدای شما برای اطمینان خاطر دادن به کودک بسیار مهم است و در نهایت به آرام شدن آنها کمک خواهد کرد. حتی نوزادان نیز، به صداهای آرامش بخش پاسخ می دهند.

سعی کنید جمله ای شبیه به این را بگویید: “به یاد داشته باش که من اینجا هستم تا با تو بازی کنم و از تو مراقبت کنم. مادر و پدر تو، تو را خیلی دوست دارند و خیلی زود به خانه برمی گردند. “

گریه کودک

مرحله دوم: پرت کردن حواس کودک در زمان گریه کردن

کودک را از لحاظ جسمی به آرامش برسانید. اگر کودکی که در حال گریه است نوزاد یا کودک نوپا است، سعی کنید آنها را بغل کنید و آنها را در حال راه رفتن در اتاق بگردانید. تکان دادن می تواند باعث شود نوزادان یا کودکان خردسال کاملاً آرام شوند. برای یک کودک بزرگتر، او را در آغوش بگیرید، پشت او را ماساژ دهید یا بگذارید در حالی که شما آنها را تسلی می دهید، در دامان شما بنشیند.

تماس جسمی مانند در آغوش گرفتن، هنگام ناراحتی می تواند برای کودکان کاملاً آرامش بخش باشد و به آنها اطمینان خاطر بخشد. قبل از اینکه آنها را در آغوش بگیرید یا نوازش کنید، مطمئن شوید که آنها نسبت به انجام این کار احساس خوبی خواهند داشت. با یکدیگر بازی کنید. سعی کنید با کودک بازی کنید تا حواس آنها را از احساسات خود پرت کنید. بگذارید کودک در این بازی برنده شود تا یک تجربه مثبت داشته باشد.

با نوزادان و کودکان نوپا، سعی کنید دالی موشه بازی کنید.

برای آنها یک کتاب طنز و خنده دار بخوانید. برای اینکه حواس کودک را پرت کنید تا گریه نکند، با صدای بلند و پر شور و نشاط برای کودک کتاب طنز و خنده دار بخوانید. سعی کنید کودک را تشویق کنید تا در دامان یا کنار شما و یا روی نیمکت بنشیند تا بتوانید شروع به خواندن کتاب برای آنها کنید. با این کار می توانید حواس کودک را پرت کنید تا گریه خود را متوقف کرده و گوش دهند.

از کودک بپرسید کتاب مورد علاقه آنها کدام است و آن را برای آنها بخوانید. اگر آنها سواد خواندن داشته باشند، حتی می توانید آنها را تشویق کنید تا کتاب را برای شما بخوانند. این امر باعث می شود ذهن آنها بر روی چیزی سازنده متمرکز شود.

متوقف کردن گریه کودک با مشغول کردن کودک به علاقه مندی هایش

یک کتاب تصویری می تواند بهترین گزینه برای کودکان خردسال باشد. این کمک خواهد کرد تا بتوانید سریع توجه آنها را جلب کرده و از ناراحتی دور کنید.

 

همچنین ممکن است بخواهید یک کتاب تعاملی که دارای دکمه ها و صداها و یا گزینه های لمسی دیگر است را برای پرت کردن حواس کودک خردسال امتحان کنید. تلویزیون را روشن کنید. اگر گریه کودک متوقف نشد، سعی کنید تلویزیون را روشن کرده و کارتون یا فیلم تلویزیونی مورد علاقه او را برای او پخش کنید.

کودکان اغلب به خوبی نسبت به تصاویر یک نمایش یا فیلم مورد علاقه خود در صفحه تلویزیون واکنش مثبت نشان می دهند و حواس آنها به راحتی با سرگرمی ها جذاب پرت می شود. این به آنها کمک می کند تا چیزی را که باعث گریه آنها شده را فراموش کنند.

متوقف کردن گریه کودک با توجه به دلیل گریه کردن

می توانید از والدین کودک در مورد برنامه های تلویزیونی، فیلم یا کارتون مورد علاقه آنها بپرسید تا در صورت لزوم بتوانید از آنها استفاده کنید. به کودکی که در حال گریه کردن است، تنقلات را پیشنهاد دهید. بهترین حواس پرتی برای کودکی که در حال گریه است، می تواند چیز ساده ای مانند تنقلات و میان وعده های مورد علاقه آنها می باشد.

بیشتر بخوانید:نحوه پرستاری از کودکانی که مقابله با آنها دشوار است

برای نوزادان و کودکان نوپا سعی کنید شیشه شیر را به آنها پیشنهاد دهید. به کودکان بزرگتر میوه تازه، مقداری بیسکوییت، شیرینی، و یا آجیل بدهید. به خاطر داشته باشید که تنقلاتی را به کودک پیشنهاد دهید که توسط والدین او تأیید شده باشند. نباید به کودک چیزی بدهید که باعث ناراحتی معده او شود، احتمال خفگی داشته باشد و یا به علت میزان بالای قند آن باعث بی خوابی کودک شود.

مرحله سوم: پاسخ مناسب به خواست کودک در زمان گریه کردن

آرامش خود را حفظ کنید. گریه کودک ممکن است کاملاً هیستریک یا عصبی باشد. بسیار مهم است که آرامش خود را حفظ کنید و اوضاع را بدتر نکنید. از دست کودک، عصبانی یا ناراحت نشوید.

فقط آرام باشید و سعی کنید بفهمید که مشکل او چیست. شما می توانید این کار را با صحبت با کودک و یا فرآیند حذف (مخصوص کودکانی که قادر به صحبت کردن نمی باشند)، انجام دهید.  مضطرب یا هیجان زده شدن شما به هیچ وجه به بهتر شدن اوضاع کمک نخواهد کرد.

گریه کودک

از تهدید کردن کودک خودداری کنید. آسایش و آرامش داشتن کودک بسیار مهم است، آنها را تهدید یا مجبور به انجام کاری که دوست دارید نکنید. یک کودکی که در حال گریه کردن است، نیاز به اطمینان خاطر و حواس پرتی دارد، نه مجازات و تنبیه ناخوشایند.

به خاطر داشته باشید که کودک به احتمال زیاد، واقعاً ناراحت است، بنابراین از تهدید آنها با مدت تنبیه، ممنوعیت استفاده از اسباب بازی های مورد علاقه یا فرستادن زود هنگام آنها به رختخواب خودداری کنید.

اگر نمی توانید گریه کودک را متوقف کنید

با والدین کودک تماس بگیرید. اگر نمی توانید گریه کودک را متوقف کنید، یا اگر فکر می کنید کودک به خاطر اینکه درد دارد گریه می کند، باید سریعاً با والدین کودک تماس بگیرید تا به شما پیشنهاد دهند که چه کاری انجام دهید. والدین می توانند از طریق تلفن با کودک خود صحبت کنند، به آنها اطمینان خاطر دهند و در مورد آنچه می خواهند شما انجام دهید، شما را راهنمایی کنند.

همچنین می توانید از والدین در مورد استفاده از برنامه چت تصویری مانند واتساپ بپرسید تا کودک بتواند والدین خود را ببیند. اگر والدین غیر قابل دسترسی هستند، سعی کنید برای مشاوره با والدین خود یا یک فرد بزرگسال قابل اعتماد دیگری تماس بگیرید.

در شرایط اضطراری بهترین کار چیست؟

در صورت بوجود آمدن شرایط اضطراری، آنها را برطرف کنید. اگر فکر می کنید کودک به دلیل آسیب دیدن گریه می کند، به سرعت وضعیت را ارزیابی کنید. اگر آنها از جای بلندی پرت شده اند، ممکن است حرکت دادن کودک باعث بدتر شدن اوضاع شود. با والدین کودک تماس بگیرید تا در مورد شرایط بوجود آمده با آنها گفتگو کنید. اگر فکر می کنید کودک واقعاً صدمه دیده است، ممکن است نیاز باشد که به مطب پزشک کودک و یا اورژانس تماس بگیرید.

با تصمیم گیری بموقع از ایجاد شرایط خطرناک جلوگیری کنیم

اگر زخم قابل مشاهده ای وجود دارد در صورت امکان آن را درمان کنید. اگر خونریزی وجود دارد، روی زخم را با یک تکه گاز (یا حوله کاغذی تمیز) فشار دهید تا خونریزی متوقف شود.

زخم را با آب گرم بشویید و هرگونه ضایعات باقیمانده را با موچین که در الکل ضدعفونی شده اند از بین ببرید. مقداری کرم آنتی بیوتیک روی زخم بمالید و آن را با باند بپوشانید.

اگر زخم را در خانه درمان می کنید، همیشه با والدین کودک و یا اورژانس تماس بگیرید تا ببینید که مراجعه به پزشک ضروری است یا خیر. در صورت آسیب دیدگی شدید یا خونریزی زیاد، سریعاً با شماره 115 تماس بگیرید. منتظر بازگشت والدین کودک نباشید.

منبع: wikihow

خروج از نسخه موبایل