20 روش برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش

تمیز کردن خانه با لیمو ترش ؟ واقعا؟ بله این مطلب را دنبال کنید تا پاسخ این سوال را بیابید. به یک لیموی تازه نگاه کنید ، سفید کننده طبیعی ، آنتی باکتریال ، چربی سوز و عطر تازگی و ویتامین های طبیعی در آن باعث می شود که یک دوست و عضو مفید طبیعی در کره زمین به شمار آید. تحقیقات انجام شده روی پروژه تمیز کاری های سبز ( دوری از مواد شیمیایی)  باعث پیدا کردن ویژگی های بسیار جالبی از لیمو به عنوان پاک کننده لکه ها ، تمیز کردن و پولیش دادن سطوح ، تازه کردن لوازم خانگی و حتی کنترل آفت ها شده است که بهترین هایشان را در ادامه برای شما توضیح میدهیم.

راه حل هایی برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش

فریز کردن لیمو ترش برای تمیز کردن خانه

 کارشناس نظافت Mary Findley  توصیه می کند که لیموها را با فریزکردن برای انجام انواع کارها تازه نگه دارید. اگر شما فقط به یک تکه از لیمو احتیاج دارید ،  یک چهارم آن را جدا کرده و بقیه لیمو را فریز کنید. او می گوید:من همیشه در زمان حراجی های سبزیجات مقدار زیادی لیمو خریداری می کنم و آنها را در  فریزر  تازه نگه میدارم. میدانم همیشه موردی برای استفاده از آن ها وجود دارد. اگر می خواهید بیشترین مقدار آبمیوه‌ ممکن را از یک لیمو تهیه کنید ، ۱۵ دقیقه قبل از مصرف آن را در آب داغ قرار دهید یا با درجه پایین چند دقیقه درون مایکروویو قرار دهید ( قبل از قرار دادن لیمو در مایکروویو قسمت بالای لیمو را برای جلوگیری از ترکیدن برش بدهید).

کاربرد لیمو ترش برای تمیز کردن هوا

یک کشاورز حرفه ای متوجه شد که قرار دادن قسمتی از لیمو درون ظرف آب داغ یا در حال جوشیدن برای حدود یک ساعت هوا را تمیز کرده و بوهای نامطبوع را از بین میبرد.می توانید چند تکه لیمو داخل کیسه جاروبرقی قرار دهید , هنگام کار با آن بوی تازه مرکبات را در فضا استشمام خواهید کرد. یک راه دیگر مخلوط کردن پوره های لیموی استفاده شده با آب و ریختن آن در یک ظرف قابل اسپری می باشد.  می‌توانید از آن  به عنوان یک خوشبو کننده طبیعی برای از بین بردن بوی نامطبوع مثل روغن و غذاهای سرخ کردنی استفاده کنید.

بیرون کردن مورچه ها از خانه با لیمو ترش

 آبلیمو و قطعات لیمو حیوانات خانگی و انسان ها را از هجوم مورچه ها حفظ می کنند و اجازه ورود مورچه ها به داخل خانه را نمی دهند.  طبق گفته های یکی از محققان اسپری کردن آبلیمو و یا قرار دادن تکه های لیمو در حفره ها و گوشه و کنار های خانه باعث می شود که مورچه ها از این مرز عبور نکنند و داخل خانه را هرگز نبینند.

ترکیب لیمو ترش با سایر پاک کننده ها

 یک کارشناس نظافت خاطرنشان کرد که یک فرمول برای تمیز کردن خانه (به راحتی و بدون آسیب) ابداع کرده است. ۸ قسمت سفید کننده ، 4 قسمت آبلیمو ، 4 قسمت الکل سفید و ۸  قطره روغن برگ لیمو را مخلوط کرده و در یک ظرف با قابلیت سپری کردن بریزید. روش دیگر قرار دادن قطعات لیمو در محلول سفید کننده به مدت چند هفته می باشد. اسید سیتریک موجود در قطعات لیمو با سفید کننده واکنش نشان خواهد داد و یک تمیز کننده قوی تولید خواهد شد.

20 روش برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش

تمیز کردن پنجره ها و شیشه ها با لیمو ترش

مقداری سودا درون یک بطری بریزید و سپس به اندازه یک قاشق چای خوری آب لیمو به آن اضافه کنید. اگر در خانه سودا ندارید می توانید از مخلوط آب با قرار دادن تکه های لیمو درون آن, اسپری تمیز کننده شیشه برای خود بسازید.

ضد عفونی کردن خانه با لیمو ترش

همیشه چیزهای وجود دارند که بیشترین جرم و آلودگی به آنها تعلق می گیرد .مثل دستگیره در، دستگیره در ماشین ، دستگیره یخچال و فریزر ، تلفن و موبایل ، کنترل تلویزیون و دیگر چیزهایی که به طور مرتب لمس می شوند. با ترکیب کردن آب و قطعات لیمو یک اسپری ضدعفونی کننده طبیعی برای تمیز کردن تمام این موارد خواهید داشت.

از بین بردن زنگ زدگی ها و لکه ها با لیمو ترش

 یک اسکراب دستی بسازید. با مخلوط کردن دو قسمت نمک و یک قسمت آبلیمو شما یک اسکراب طبیعی برای تمیز کردن زنگ زدگی ، پاک کردن لکه های لباس ها ، تمیز کردن کلیدهای پیانو ، ظرف های مسی ، تخته گوشت و سبزیجات و پرده حمام یا درب آن  خواهید داشت.

استفاده از لیمو ترش برای رنگ کردن خانه

 رنگ آمیزی با این روش بسیار آسان تر خواهد بودرنگ آمیزی مجدد یک فضا با  چیدن قلموها در یک ظرف از آبلیموی جوشیده ساده تر خواهد شد. دمای زیر آن را کم کنید ، و اجازه دهید برس ها ۱۵ دقیقه در آب لیمو در حال جوش باقی بمانند ، سپس آنها را با آب و صابون بشویید. می توانید لکه های خشک شده باقی مانده از رنگ را از روی شیشه ها و پنجره ها ایا کف خانه با یک دستمال نرم و آبلیموی داغ تمیز کنید.هنگامی که آب لیمو نزدیک خشک شدن بود ، می توانید از آن برای تمیز کاری استفاده کنید.

آشپزخانه خود را بهبود ببخشید

محققان روش های دیگری برای استفاده سریع از لیمو جهت استفاده در آشپزخانه به اشتراک گذاشته اند.

  • سطل زباله خود را تازه کنید. لکه های باقی مانده از غذا و اثرات زباله ها را می توانید با  مالیدن یک ‌تکه لیموی یخ زده  از بین ببرید.
  •  تمیز کردن مایکروفر. یک ظرف آب جوش مخلوط با آب لیمو را درون مایکروفر قرار داده آن را روشن کنید و اجازه دهید بجوشد. آبلیمو تمام بخار ها و جرم هایی که در نقاط غیر قابل دسترس شما جمع شده‌اند را از بین می برد ,سپس می توانید با یک دستمال مرطوب بقیه موارد را تمیز نمایید.
  •  تمیز کردن ماشین ظرفشویی. مقداری آبلیمو در محفظه پودر ماشین بریزید و آن را برای یک شست و شوی معمولی روشن کنید. آبلیمو با آب در  گردش مخلوط شده و رسوبات آب و دیگر موارد را کاملاً از بین می‌برد.
  •  تمیز کردن کباب پز (منقل گازی یا ذغالی). نصف یک لیمو را بر سر یک چنگال دسته بلند زده و با آن سطح داغ شده منقل را مالش دهید تا تمیز شود.

20 روش برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش

  • تیز کردن لوازم خانگی کوچک. قطعات لیموی یخ زده را درون مخلوط کن یا آسیاب یا حتی قهوه خرد کن قرار دهید تا پره های این وسایل تمیز و تیز شوند. لیمو های یخ زده را داخل دستگاه ریخته و آن را روشن کنید.
  •  برق انداختن ظروف. برای درخشان شدن ظروف چینی و سیلور خود از مخلوط آب با مقدار اندکی از کنستانتره  لیمو یا پوره آن استفاده کنید. محلول را روی یک دستمال نرم ریخته و به وسیله آن ظروف را مالش دهید. این کار تمام لکه ها و آثار پلاستیک یا چسب  را از روی آنها آن ها پاک می کند.

نظافت سرویس بهداشتی با لیمو ترش

در ادامه برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش می توانید از این روش برای جرم گیری و ضدعفونی کردن سرویس های بهداشتی نیز استفاده کنید.

  • تمیز و براق کننده. یک تکه لیمو را برش بزنید و آن را روی سطح فلزی دوش و شیرآلات همچنین فریم های اطراف در و دستگیره  بمالید تا رسوبات آب و دیگر لکه ها از بین رفته و این سطوح براق شوند.
  •  از بین بردن لکه های سمج.با دقت یک تکه لیمو روی لکه ها قرار دهید.اسید موجود در آبلیمو می تواند بعضی سطوح مثل سنگ یا کامپوزیت را تخریب کند. بنابراین هنگام تمیز کردن آنها مراقب باشید تا به مدت طولانی آبلیمو روی آنها باقی نماند.یک فرمول مطرح شده توسط محققان به این شرح می باشد: آبلیمو را با مقداری سودا مخلوط کرده و از آن برای تمیز کردن درز ها و قسمت های ظریف ,به کمک یک مسواک استفاده کنید.

تمیز کردن اتاق نشیمن و ناهار خوری با لیمو ترش

  •  مبلمان چرمی: یک قسمت آبلیمو ،دو قسمت روغن زیتون  یا روغن سبزیجات را ترکیب کنید پایه یک ماده طبیعی برای پولیش دادن و براق کردن مبلمان چرمی داشته باشید. این محلول را با یک دستمال نخی نرم روی مبلمان برای پولیش استفاده کنید.
  •  از بین بردن گرد و غبار. طبق نظر محققین شما می توانید یک اسپری ضد غبار با استفاده از دو عدد چای کیسه ای ، آبلیمو و ۳ فنجان آب بسازید. آب را بجوشانید, چای کیسه ای را در آن قرار دهید ، اجازه دهید این مخلوط سرد شود سپس آب لیمو را به آن اضافه نمایید. این محلول را در یک ظرف قابل اسپری کردن ریخته و به آرامی آن را روی سطوح مورد نظر اسپری کنید ، سپس با یک دستمال نرم آن را پاک کنید.

20 روش برای تمیز کردن خانه با لیمو ترش

لباسشویی آسان

تا اینجا درباره تمیز کردن خانه با لیمو ترش صحبت کردیم ولی جالب است که بدانید می توانید از لیموترش برای تمیز کردن لباسها هم استفاده کنید.

  •  مراقبت از البسه سفید. از آبلیموی خالص برای پاک کردن لکه ها از روی البسه سفید ( بدون آستر یا هر جزئی از لباس که به رنگ دیگری باشد و با قسمت مورد نظر در تماس قرار گیرد)استفاده کنید. همچنین می توانید هنگام شست و شوی  لباس های سفید قطعات لیمو را به پودر لباسشویی اضافه کنید.
  • تمیز کردن لکه های لباس :  لباس لکه شده را در یک محلول ۵۰ درصد آب و ۵۰ درصد  آبلیمو  ۳۰ دقیقه قبل از قراردادن در ماشین لباسشویی، بگذارید.  می‌توانید حوله ها را با محلول زیر درون ماشین لباسشویی بشوید. یک دوم لیوان آبلیمو درون  محفظه پودر لباسشویی بریزید  و یک چهارم لیوان آب لیمو همراه با حوله ها درون ماشین لباسشویی بریزید. مراقب باشید آبلیمو را به بدنه خارجی لباسشویی نزنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *