اختصاص زمانی منظم و مدیریت شده جهت ورزش فرد سالمند می‌تواند کمک شایانی در کاهش فشار خون سالمند داشته باشد.

کاهش فشار خون سالمندان همیشه دغدغه‌ی خانواده‌ها و پرستاران سالمندی که سالمند آنها از این بیماری رنج می‌برد بوده است. از همین روی لازم است مراقبین سالمندان نکاتی در این خصوص را بیاموزند تا سلامت سالمند خود را تضمین نمایند. در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با 5 راه حل درمان این بیماری آشنا نماییم.


۵ راه حل جهت کاهش فشار خون سالمندان بدون استفاده از دارو

کاهش فشار خون سالمندان را می‌توان از اصلی‌ترین دغدغه‌های هر پرستار سالمند و خانواده‌ی دارای فرد سالمندی دانست. لازم است این بیماری خطرناک که همواره تاثیرات بسیار خطرناکی بر روی سالمندان می‌گذارد مورد توجه بیشتری قرار بگیرد. و همواره پرستاران سالمندان و خانواده‌های دارای سالمند با راه‌های درمان این بیماری آشنا باشند. نارسایی کلیه، بیماری‌های قلب و عروق، سکته‌ی مغزی و… از جمله عوارضی‌ست که فشار خون بالا به همراه دارد . به همین دلیل باید بیماری سالمند را مدیریت کرد تا بیماری وی بهبود یابد. راه‌حل‌های بسیاری برای درمان فشار خون سالمندان این بیماری خطرناک وجود دارد که می‌توانید به کار برید. اما بهترین آنها راه‌حل‌هایی هستند که به دور از روش‌های دارویی باشند. در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با 5 راه درمانی بدون استفاده از دارو آشنا نمایید.

کاهش فشار خون سالمندان با ورزش منظم

اختصاص زمانی منظم و مدیریت شده جهت ورزش فرد سالمند می‌تواند کمک شایانی در کاهش فشار خون سالمند داشته باشد. ورزش منظم از بهترین راه‌های موجود جهت بهبود این بیماری خطرناک در سالمندان و همچنین دیگر سنین می‌باشد. انجام فعالیت‌هایی که باعث می‌شوند پمپاژ قلب نیز در آن درگیر شود باعث سلامت سیستم قلب و عروق می‌گردد. فعالیت‌هایی مانند پیاده‌روی، شنا، ایروبیک و دیگر فعالیت‌هایی که توسط پزشک تجویز می‌گردد. برای آنکه فرد سالمند را به ورزش منظم عادت دهید می‌توانید با پیاده روی در اطراف منزل شروع کنید. بعد از آنکه سالمند جهت ورزش منظم و طبق برنامه آماده شد، می‌توان او را در کلاس‌های آکادمیک ثبت نام کرد. اگر سالمند دارای توان حرکتی نیست و نیاز به کمک در فعالیت‌های ورزشی خود دارد، می‌توانید از پرستار سالمند کمک بگیرید. پرستار سالمند همچنین به دلیل تجربه‌ی کافی در این زمینه بسیار کمک حال سالمند خواهد بود.کاهش فشار خون در سالمندان | درمان فشار خون سالمندان

کاهش فشار خون سالمندان

کاهش فشار خون سالمندان با تغذیه‌ی مناسب و سالم

از دیگر عواملی که می‌تواند باعث کاهش فشار خون سالمندان شود تغذیه‌ی مناسب و سالم می‌باشد. هر نوع تغذیه‌ای می‌تواند تاثیر بخصوص خود را بر روی سیستم گردش خون و قلب داشته باشد. تغذیه فرد سالمند لازم است که غنی و سرشار از پروتئین‌ها باشد. به همین دلیل باید بیشتر از مواد غذایی مانند سبزیجات تازه، میوه‌ها و لبنیات کم چرب جهت تغذیه آنها استفاده کرد. همچنین این نکته که فرد سالمند چه چیزی نباید بخورد نیز بسیار پر اهمیت می‌باشد. فشار خون در تمامی افراد به سدیم بسیار حساس می‌باشد و هرچه سن بیشتر شود نیز این حساسیت بیشتر می‌گردد. بنابراین باید از طبخ غذاهایی که می‌تواند منبع این ماده غذایی باشد دوری کرد. یکی از منابع سدیم، نمک خوراکی می‌باشد. برای فرد سالمند دارای فشار خون باید غذاهایی کم نمک تهیه کرد و از غذاهای فرآوری شده نیز دوری کرد.

کاهش فشار خون سالمندان با مدیریت زمان خواب

دومین عواملی که می‌تواند موجب کاهش فشار خون سالمندان گردد کاهش استرس و ترک عادات ناسالم می‌باشد.

درمان فشار خون سالمندان

عامل دیگری که می‌تواند به شما در درمان فشار خون سالمندان کمک کند، مدیریت زمان خواب سالمند می‌باشد. به طور معمول سالمندانی که دارای خواب مناسبی نمی‌باشند از فشار خون بالاتری رنج می‌برند. سالمندانی که خواب و استراحت کافی را تجربه می‌کنند معمولا فشار خون متعادل و نرمالی دارند. خواب شبانه کافی زمان مناسبی جهت بهبودی بدن و همچنین تنظیم شدن مجدد اعضای بدن می‌باشد. اگر سالمند از بی‌خوابی شبانه رنج می‌برد بهتر است این مورد را با پزشک وی درمیان بگذارید. چرا که کمبود خواب در فرد سالمند موجب آن می‌شود که فشار خون وی نیز بالا برود. همچنین عدم خواب شبانه‌ی کافی در فرد سالمند موجب ناراحتی‌های دیگر و تاثیر آن بر روی سیستم عروق وی می‌شود.

 

دو راهکار دیگر جهت کاهش فشار خون سالمندان

از دیگر عواملی که می‌تواند موجب کاهش فشار خون سالمندان گردد کاهش استرس و ترک عادات ناسالم می‌باشد. همه‌ی ما به این موضوع آگاه هستیم که استرس تاثیر بسیار مخربی بر روی فشار خون دارد. بنابراین کم کردن سطح استرس و اضطراب در فرد سالمند می‌تواند موجب بهبود این بیماری گردد. جهت کم کردن استرس فرد سالمند می‌توان از تکنیک‌های مختلفی که جهت این کار ارائه شده است استفاده کرد. آخرین عاملی که می‌تواند موجب بهبود این بیماری گردد ترک عادات ناسالم فرد سالمند می‌باشد. عاداتی چون سیگار کشیدن، استفاده از نوشیدنی‌های الکلی و همچنین استفاده از تکنولوژی‌های روز که تاثیر بر سلامت سالمند دارد. ترک این عادات ناسالم می‌تواند اولین قدم جهت کنترل و بهبودی این بیماری خطرناک در فرد سالمند باشد.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *