پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک

پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک


نحوه پرستاری از چندین کودک

 

پرستاری از چندین کودک: پرستاری از کودکان یک کار بسیار محبوب هم برای نوجوانان و هم برای بزرگسالان محسوب می شود، زیرا می تواند یک روش عالی برای درآمدزایی باشد. در حالی که ممکن است در ابتدا کمی وحشتناک به نظر برسد، خصوصاً برای کسی که قبلاً این کار را نکرده است، اما به سادگی با تمرین زیاد می توانید مهارت خاصی در آن پیدا کنید. شخصیت کودکان با یکدیگر متفاوت است و خواه با تعداد زیادی از آنها را روبرو شده اید یا فقط با یک کودک، اما می تواند یک تجربه بسیار ارزشمند برای شما باشد.

 

مرحله اول:   برنامه ریزی جهت پرستاری از چندین کودک

 

اطلاعات اساسی در مورد کودکانی که قرار است پرستاری از آنها را به عهده بگیرید کسب کنید. حداقل، سن و جنس آنها را بدانید. به عنوان مثال یک دختر 12 ساله، یک پسر 7 ساله و یک دختر 3 ساله، هر کدام از آنها علاقه های مختلف، نیازهای غذایی متفاوت، کارهای مختلفی که در خانه می توانند انجام دهند و زمان خواب متفاوتی دارند. دانستن این موارد به شما کمک می کند تا فعالیتهای مناسب برای همه را برنامه ریزی کنید.

شما می توانید از والدین آنها بپرسید: “خوب، شما 2 پسر کوچک دارید که یکی از آنها 4 ساله و یکی هم 10 ساله هستند. آیا آنها زمان خواب یکسانی دارند یا این که اشکالی ندارد که پسر بزرگتر شما تا دیر موقع بیدار بماند؟” یا “آیا آنها علاقمندی های یکسانی دارند؟ آنها دوست دارند بیشتر اوقات چه کاری انجام دهند؟ ”

در اولین مکالمه خود با والدین، ​​نسبت به نحوه گرفتن اطلاعات مورد نیاز نگرانی نداشته باشید. والدین به احتمال زیاد می دانند که چه سؤالاتی قرار است بپرسید و حتی ممکن است اطلاعات را بدون هیچ گونه اشاره ای از جانب شما به شما ارائه دهند.

اگر در آن لحظه احساس شرم می کنید که سوال بپرسید، اطلاعاتی را که والدین به شما داده اند بررسی کنید و سپس سؤالات خود را مطرح کنید.

در حین مکالمه با والدین به صحبت های آنها توجه داشته باشید و اطلاعات مهم مانند اینکه کودکان آلرژی یا بیماری خاصی ممکن است داشته باشند، داروها و جعبه کمکهای اولیه در کجا نگهداری می شود و شماره تلفن های مهم را یادداشت کنید.

قرار ملاقاتی با کودکانی که قرار است از آنها پرستاری کنید

قرار ملاقاتی با کودکانی که قرار است از آنها پرستاری کنید داشته باشید. اگر کودکان از قبل با شما آشنایی داشته باشند، احتمالاً بسیار راحت تر می باشد و به گونه ای بهتر رفتار خواهد کرد. در صورت امکان، سعی کنید قبل از اینکه بخواهید پرستاری از آنها را به عهده بگیرید، یک یا دو ساعت در روز با آنها ملاقات داشته باشید. این همچنین به شما کمک می کند تا نسبت به شخصیت های فردی آنها و نحوه رفتار آنها نسبت به شما و همدیگر آشنا شوید.

اگر نمی توانید از چند روز قبل با آنها ملاقات داشته باشید، ببینید آیا ممکن است چند ساعت قبل از اینکه پرستاری آنها را عهده دار شوید به منزل آنها بروید و با آنها آشنا شوید. به این ترتیب بچه ها می توانند مدتی را با شما با حضور والدینشان سپری کنند تا احساس امنیت بیشتری داشته باشند.

از والدین کودکانی که قرار است پرستاری آنها را به عهده بگیرید، بپرسید که از شما چه انتظاری دارند. بسیاری از والدین به محض رسیدن شما، اطلاعاتی از قبیل زمان خواب، عادتهای غذایی، آلرژی، داروها و بایدها و نبایدهای فرزندانشان رادر اختیار شما قرار خواهند داد. به عنوان مثال، بسیاری از کودکان دارای برنامه خاصی قبل از زمان خواب هستند، یا از بشقاب مخصوصی در زمان صرف شام استفاده می کنند. دانستن این موارد نه تنها به کودک کمک می کند احساس راحت تری داشته باشد بلکه به شما نیز کمک می کند در صورت تلاش کودک برای سوال پرسیدن یا شروع به شکایت از شما، بتوانید حواس آنها را پرت کنید.

پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک

پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک

زمانی که در مورد این خصوصیات کودکان با والدین آنها بحث و گفتگو می کنید، اطمینان حاصل کنید که اطلاعات کافی را دریافت کنید.

همچنین اگر فکر می کنید که ممکن است این موارد را فراموش کنید، می توانید لیستی تهیه کنید که بعداً به آن لیست رجوع کنید.

به یاد داشته باشید، اگر احساس می کنید والدین بیش از آنچه که در توان شما است از شما انتظار دارند، می توانید این کار را رد کنید.

در مورد نظم و انضباط با والدین کودکان صحبت کنید.

در مورد نظم و انضباط با والدین کودکان صحبت کنید. اگرچه به احتمال زیاد شما ایده ها و روش مدیریت مشکلات رفتاری خود را دارید، اما بهتر است از والدین کودکان بپرسید که اگر فرزندشان کج خلقی و بدرفتاری کرد، چه کاری انجام دهید. آنها احتمالاً قبل از اینکه شما بپرسید، به این سوال شما پاسخ خواهند گفت. با این حال، به خاطر داشته باشید که کودکان نسبت به افراد مختلف به روش های مختلفی رفتار می کنند.

ممکن است رفتار آنها با شما در زمانی که والدینشان در کنار آنها هستند، متفاوت تر از زمانی باشد که والدین آنها حضور ندارند. بنابراین اطمینان حاصل کنید که قوانین و انتظارات خود از فرزندان آنها را به طور کاملاً واضح توضیح دهید.

ممکن است از سوال پرسیدن در مورد نظم و انضباط احساس شرم داشته باشید، اما نگران نباشید. به عنوان مثال فرض کنید کودکان کار اشتباهی انجام داده اند. به سادگی می توانید از والدین آنها بپرسید “راهکار شما برای نظم و انضباط چیست؟” یا “آیا روش خاصی وجود دارد که دوست دارید برای رسیدگی به مشکلات رفتاری فرزندان شما از آنها استفاده کنم؟” فرضیات را کنار بگذارید و به والدین فرصت دهید تا رویکرد خود را توضیح دهند.

اطلاعات اضطراری را دریافت کنید. شما باید اطلاعات تماس اضطراری را از والدین دریافت کنید. به عنوان مثال، اگر نمی توانید به شماره تلفن های همراه والدین دسترسی داشته باشید، از آنها درخواست کنید تا شماره تلفن محل کار خود را به شما بدهند و یا شماره تلفن شخص دیگری که بتوانید در مواقع ضروری با آنها تماس بگیرید. والدین قبل از ترک منزل باید لیستی از شماره هایی که در مواقع ضروری به شما کمک خواهند کرد را در اختیار شما قرار دهند.

 

قبل از شروع به پرستاری از کودکان، خوب است که برای کمکهای اولیه مانند نحوه انجام احیاء قلبی، آتل بندی، پانسمان و… آموزش دیده باشید تا در صورت وقوع حادثه بتوانید سریع کودک را نجات دهید.

 

بهتر است یک دوره از کلاس های پرستاری از کودک را گذرانده باشید، تا برای موقعیت های مختلف آمادگی داشته باشید.

 

مرحله دوم: انجام فعالیتهای گروهی در زمان پرستاری از چندین کودک

 

 

کودکان را بیرون ببرید.

پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک

پرستاری از چندین کودک-شرکت خدماتی شکوفایی-پرستاری کودک

پرستاری از چندین کودک

، مخصوصاً برای كودكان كوچكتر که نیاز به تحلیل انرژی بیشتری دارند، بسیار مناسب می باشد. خواه به پارک می روید و یا فقط به حیاط می روید، فعالیتهای زیادی در فضای باز وجود دارد که می توانید در کنار کودکان انجام دهید. می توانید به پارک محله ای بروید، پیاده روی کنید و یا با یک توپ فوتبال در همان اطراف خانه بازی کنید. فقط اطمینان حاصل کنید که قبل از اینکه فرزندان را به پارک یا هر جای دیگر ببرید، از والدین آنها اجازه بگیرید.

 

مطمئن باشید وقتی در خارج از خانه هستید به کودکانی که پرستاری آنها را بر عهده گرفته اید، توجه زیادی داشته باشید. پرسه زدن برای کودکان به خصوص در پارک با کودکان دیگر، کار آسانی است. سعی کنید اطمینان حاصل کنید که آنها را همیشه در معرض دید خود قرار داده و داٸم آمار آنها را داشته باشید.

 

یک مسابقه دو با مانع ایجاد کنید. مانند ساختن یک قلعه، ایجاد یک مسابقه دو با مانع، روشی عالی برای همه می باشد که بتوانند با هم کار کنند. کودکان خردسال نیز غالباً رقابت را دوست دارند، بنابراین تشویق آنها به رقابت با یکدیگر یا با شما به آنها کمک می کند تا با این فعالیت سرگرم شده و به آن علاقه مند شوند. وسایلی که برای این کار نیاز دارید مانند ساختن قلعه شامل  بالش، کاناپه و پتو و… می باشد. فقط مطمئن شوید که فضای کافی برای انجام این کار داشته باشید. و وسایلی که ممکن است کودکان توسط آنها آسیب ببینند را از سر راه آنها بردارید.

 

سعی کنید یک “سکوی بالانس” روی زمین درست کنید و یا مکان هایی را مشخص کنید که از روی آنها بپرند. همچنین می توانید آنها را تشویق کنید تا از زیر میزها رد شوند، کاغذهای مچاله شده را درون سبدهای رخت چرک پرتاب کنند و یا حتی عقب عقب راه بروند. خلاق باشید!

 

برای داشتن فضای بیشتر، این کار را در بیرون از محیط خانه انجام دهید.

 

یک مسابقه جستجو برگزار کنید. بسته به سن کودکان و زمانی که برای این بازی در نظر گرفته اید، این سرگرمی می تواند ساده یا دشوار باشد. شما می توانید از هر چیزی در خانه استفاده کنید یا از وسایل خودتان برای این منظور استفاده کنید. در واقع، شما می خواهید که به راحتی بتوانند این سرگرمی ها را درک کنند و در عین حال به اندازه کافی چالش برانگیز باشد تا آنها را علاقه مند کنید. برای کودکان خردسال می توانید به جای سرنخ های نوشتاری از تصاویر استفاده کنید و برای کودکان بزرگتر می توانید معماهای ساده را امتحان کنید.

 

به عنوان مثال بنویسید : “یک جفت جوراب خاکستری و یک جفت سفید را پیدا کنید” و یا “دو عدد خودکار قرمز برای من بیاور”.

 

برای معمایی که جواب آن شمع یا مداد باید بنویسید: “وقتی جوان هستم قد من بلند است و وقتی که پیر هستم، قد من کوتاه می شود”.

پرستاری از چندین کودک و سرگرمی

حتماً در پایان سرگرمی و بازی، جوایزی را برای ایجاد انگیزه برای آنها در نظر بگیرید. این جایزه ها می توانند شمال استیکر،  آبنبات شکلات، اسباب بازی و.. باشند.

 

در پرستاری از چندین کودک بایستی به همراه کودکان شروع به کشیدن نقاشی و یا رنگ آمیزی کنید. اگر نمی خواهید بچه ها در همه جای خانه بدوند و سروصدای زیاد نداشته باشند، یک فعالیت ملایم تر مانند نقاشی، رنگ آمیزی، کاردستی را امتحان کنید. بیشتر کودکان نقاشی و رنگ آمیزی را دوست دارند، بنابراین آوردن مداد رنگی، مداد شمعی، ماژیک و کاغذ، تا مدتی آنها را سرگرم نگه خواهد داشت.

پرستاری از چندین کودک و نکات قابل توجه

اگر از علاقمندی های کودکان اطلاع دارید، می توانید کتاب های رنگ آمیزی مورد علاقه آنها را بیاورید. به عنوان مثال، یک کتاب رنگ آمیزی باب اسفنجی و یا دختر توت فرنگی.

 

یک مهمانی به همراه رقص و پایکوبی برپا کنید. بیشتر کودکان عاشق آواز خواندن هستند. حتی اگر از خواب بلند شوید و برقصید، احتمالاً شما را همراهی خواهند کرد. شما حتی می توانید به آنها کمک کنید تا در مورد آهنگ یا ترانه ای برای پخش کردن تصمیم گیری کنند، به این ترتیب که موسیقی مورد علاقه آنها را پخش کنید.

 

پرستاری از چندین کودک:اگر تعداد کودکانی که پرستاری آنها را به عهده گرفته اید زیاد باشد، حتی می توانید مهمانی رقص را به بازی صندلی و آهنگ تبدیل کنید.

 

بازی های تخته ای، کارت، و یا ساختن پازل را انجام دهید. این نوع بازی ها برای تمام گروه های سنی، سرگرمی های بسیار خوبی هستند. اگر کودکانی که از آنها پرستاری می کنید جزء گروه های سنی مختلفی هستند، کودکان بزرگتر می توانند به کودکان خردسال کمک کنند تا بازی کنند یا می توانید تیم ها را به دو گروه تقسیم کنید. با این کار می توانید همه آنها را دور یک میز جمع می کنید تا بتوانید همه آنها را تحت نظر داشته باشید.

 

مرحله سوم: انجام فعالیتهای فردی در موضوع پرستاری از چندین کودک

 

به همراه یکی از کودکان رنگ آمیزی یا نقاشی کنید. نقاشی و رنگ آمیزی به عنوان یک فعالیت گروهی و فردی می تواند به سرگرم شدن کودکان کمک کند. چند ماژیک یا مداد رنگی و تعدادی ورق کاغذ، چیزهایی هستند که شما نیاز دارید. همچنین می توانید کتابهای رنگ آمیزی را با قیمت ارزان از فروشگاه های مختلف خریداری کنید. این یک روش خوب برای سرگرم نگه داشتن یکی از کودکان است تا بتوانید هنگام انجام کار با کودک دیگر، بر آنها نظارت کنید.

 

کتاب های پازل آنها را بیاورید و با آنها بازی کنید. انواع مختلفی از کتاب های پازل برای کودکان در گروه های سنی مختلف وجود دارد. می توانید برای کودکان بزرگتر بازی های مارپیچ ساده و یا بازی های سخت تری مانند سودوکو داشته باشید. اگر هیچ یک از این سرگرمی ها موثر واقع نشد، کتابهای نقطه به نقطه، کتابهای معمولی و ارزان قیمت و حتی کتابهای اوریگامی نیز وجود دارند. این کتابها برای سرگرم کردن کودکان به تنهایی و یا با یکدیگر، بسیار فوق العاده هستند.

در زمان پرستاری از چندین کودک به مواردی مانند:

به کودک اجازه دهید تا یک کتاب را انتخاب کند. حتی اگر آنها هنوز هم سواد خواندن ندارند، برخی کودکان از نگاه کردن به کتابهای تصویری لذت می برند.  اجازه دادن به کودکان بزرگتر برای خواندن کتاب، مجله یا کتاب طنز، به شما اطمینان خواهد داد که آنها زمانی که با کودک دیگر کار می کنید، سرگرم هستند. همچنین بسته به سن کودکان، می توانید کودکان بزرگتر را نیز تشویق کنید تا برای کودکان کوچکتر کتاب بخوانند.

 

بازی های سازه ای را امتحان کنید. کودکان نه تنها می توانند بوسیله لگو هر آنچه را که می خواهند بسازند، بلکه سازه های خاصی در بازار وجود دارد که می توانند به وسیله آنها مواردی مانند ساختمان، اتومبیل یا هواپیما، هلی کوپتر و… را بسازند.

 

اگر نمی توانید این موارد را خودتان خریداری کنید و فکر می کنید که کودکان با بازی کردن با آنها لذت خواهند برد، سعی کنید در مورد خرید این موارد با والدین آنها صحبت کنید. آنها ممکن است حاضر به پرداخت هزینه برای آنها باشند.

 

مرحله چهارم: مدیریت مشکلات پرستاری از چندین کودک

 

با کودکان به طور یکسان رفتار کنید. اگر برای یکی از کودکان اسباب بازی یا تنقلات آوردید، باید به یک اندازه (یا معادل مناسب تری) تنقلات یا اسباب بازی به آنها بدهید. اگر این کار را نکنید، ممکن است با مشکلات نظم و انضباطی در کودکان مواجه شوید.

 

به عنوان مثال اگر یکی از کودکان اصرار دارد که یکی از خواهر و برادران او تنقلات بیشتری دریافت کرده است، از او بخواهید كه تنقلات خود را با آنها تقسیم كند و سپس اجازه دهید کودکی که اعتراض کرده است، اولین نفری باشد که از تنقلات او استفاده می کند. این کار باعث می شود تا هر دو کودک را آرام کنید و مطمئن شوند که هنوز هم در عدالت برقرار است.

 

صبور باشید و الگوی رفتاری خوبی برای کودکان باشید. از آنجایی که نیازهای کودکان با توجه به سن آنها تغییر خواهد کرد، ممکن است شما را به جهات مختلف بکشانند. آرامش خود را حفظ کنید. کودکان بزرگتر ممکن است به دلیل تفاوت در توانایی شناختی، از کودکان خردسال خسته شوند. بنابراین شما باید شیوه ای صحیح برای درمان آنها بیابید.

همیشه با آرامش و به بهترین نحو به هر یک از سوالات کودکان پاسخ دهید

همیشه با آرامش و به بهترین نحو به هر یک از سوالات کودکان پاسخ دهید. کودکان خردسال تر خیلی سوال می پرسند.

 

اگر کودکان خردسال تر کمی دیرتر فعالیت های خود را انجام می دهند، نباید آنها را وادار کنید تا فعالیتها را با عجله انجام دهند. اگر فرزندان بزرگتر خسته شده اند، آنها را تشویق کنید تا به سمت چیز دیگری بروند یا از آنها بخواهید که در عوض به شما در زمینه بچه های کوچکتر کمک کنند.

 

در جایی قرار بگیرید که بتوانید همه چیز را ببینید. اگر هر کدام از کودکان در حال انجام فعالیت متفاوتی هستند، سعی کنید در جایی قرار بگیرید که بتوانید همه آنها را تماشا کنید. اگر چنین چیزی امکان پذیر نیست، سعی کنید حداقل آنها را به یک اتاق منتقل کنید. به عنوان مثال، اگر یک کودک می خواهد یک بازی ویدیویی را در اتاق بازی انجام دهد و کودک دیگری دوست دارد رنگ آمیزی کند، ببینید که آیا می توانید وسایل رنگ آمیزی کودک را در اتاق بازی بیاورید یا خیر.

 

شما باید همیشه کودکان را طوری تحت نظارت داشته باشید که هم خودشان را ببینید و هم صدای آنها را بشنوید.

 

از کودکان بزرگتر بخواهید تا در کنترل و نظارت کودکان کوچکتر به شما کمک کنند. به فرزندان بزرگتر با تاکید بر اینکه آنها بزرگتر هستند و در نتیجه تواناتر و مسئولیت پذیرتر می باشند، مسٸولیت های مختلفی را واگذار کنید. به احتمال زیاد آنها عادت کرده اند که این کار را انجام دهند زیرا ممکن است خواهر و برادرهای بزرگتر باشند و یا عادت داشته باشند که در کنار فرزندان کوچکتر باشند. همچنین، بیشتر کودکان خردسال به دنبال خواهر و برادر یا بزرگترهای خود هستند و می خواهند آنچه را که آنها انجام می دهند، انجام دهند.

 

سعی کنید از آنها کمک بخواهید نه اینکه فقط به آنها بگویید کمک کنند. به سادگی بگویید ، ” آیا می توانی به رضا در نقاشی کشیدن کمک کنی؟” یا “آیا می توانی به من کمک کنی تا بچه ها را با این فعالیت  سرگرم کنم؟”

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *