امنیت سالمند در خانه با کمک پرستار سالمند

 

تامین امنیت سالمند در خانه با کمک پرستار سالمند

خانواده‌هایی که در منزل دارای سالمند می‌باشند همیشه نگران امنیت سالمند در خانه می‌باشند. امنیتی که سالمند به واسطه‌ی آن بتواند در خانه‌ی خود بدون دغدغه، دوران سالمندی خود را بگذارند. این ایمنی تا حدودی به واسطه‌ی پرستار سالمند یا مراقب و خانواده قابل تامین است. اما شرایط خاص محیطی نیز نیاز است که به کمک پرستار و خانواده ایجاد می‌شود، تا این ایمنی کامل شود. ایجاد این شرایط به سالمند کمک می‌کند تا در زمان عدم حضور پرستار و خانواده به کارهای خود رسیدگی کند. همچنین به لوازم و وسایل مورد نیاز خود در زمان عدم حضور آنان دسترسی داشته باشد. با رعایت نکاتی کوچک می‌توانید خانه‌ای امن را برای سالمند خود به ارمغان بیاورید.

ایمن‌سازی سرویس بهداشتی جهت امنیت سالمند در خانه

برای آنکه بتوانید امنیت سالمند در خانه را تامین کنید لازم تا نقاط مختلف خانه را ایمن‌سازی کنید. سرویس‌های بهداشتی خانه یک از نقاطی‌ست که باید آن را ایمن کرد. برای این کار می‌توانید در سرویس‌های بهداشتی میله‌های حرکتی نصب نمایید. این میله‌ها به فرد سالمند کمک می‌کند تا به راحتی بتواند حرکت کند و زمین نخورد. همچنین وجود چنین میله‌هایی به پرستار کمک می‌کند تا امکان زمین خوردن سالمند را بسیار کاهش دهد. صندلی‌های مخصوص سرویس بهداشتی که قابلیت تنظیم ارتفاع داشته باشد نیز ابزار مفیدی جهت ایمنی سرویس بهداشتی‌ست. در حمام نیز می‌توان از صندلی‌های مخصوص استحمام جهت ایمنی سالمند استفاده کرد. همچنین باید از کف‌پوش‌های مخصوص که از لیز خوردن سالمند جلوگیری می‌کند در سرویس‌ها استفاده کرد. پرستار  و یا مراقب، در زمان استحمام سالمند باید دمای آب حمام را به خوبی تنظیم نماید. تنظم دمای آب از آسیب‌های پوستی فرد سالمند می‌تواند جلوگیری نماید.

امنیت سالمند در خانهامنیت سالمند در خانه

ایجاد اتاق‌خوابی امن جهت امنیت سالمند در خانه

اتاق‌خواب نقطه‌ی دیگری‌ست که جهت امنیت سالمند در خانه باید آن را ایمن‌سازی کرد. برای آنکه سالمند بتواند در آرامش کامل استراحت کند باید اتاقی ایمن و با تمامی امکانات رفاهی برای وی آماده کرد. می‌توان جهت راحتی سالمند در اتاق خواب وی از سرویس بهداشتی مستر استفاده کرد. دمای اتاق باید در حدی باشد که سالمند احساس گرما و یا سرما نکند. تخت سالمند باید دارای ارتفاعی مناسب باشد تا برای سالمند ایجاد مشکل ننماید. برای آنکه سالمند بتواند به لوازم موجود بر روی کمدها دسترسی داشته باشد می‌توان برای وی انبرهای سوپرمارکتی تهیه کرد.

ایمن سازی آشپزخانه جهت امنیت سالمند در خانه

برای آنکه خانه‌ای امن برای سالمند ایجاد کرد، آشپزخانه نقطه‌ی دیگری‌ست که باید ایمن‌سازی شود. در وحله‌ی اول نیاز است که یک کپسول آتش‌نشانی در آشپزخانه وجود داشته باشد. لوازمی که به راحتی قابل اشتعال هستند، باید توسط پرستار و یا مراقبین سالمند از اجاق گاز دور شود. کلید و پریزهای آشپزخانه را در ارتفاعی باید نصب کرد که به راحتی برای سالمند قابل دسترس باشند. همچین قفسه‌های کابینت‌ها در ارتفاعی باید باشند که سالمند بدون کمک پرستار سالمند بتواند به محتویات کابینت‌ها دسترسی داشته باشد. در صورت امکان می‌توان برای آشپزخانه‌ی سالمند اجاق‌های برقی تهیه کرد تا خطر وجود گاز و شعله را رفع کرد. جهت ایمنی سالمند می‌توانید در کف آشپزخانه نیز از کف‌پوش‌های مخصوص استفاده کنید تا از سر خوردن سالمند جلوگیری نمایید.

امنیت سالمند در خانه با کمک پرستار سالمندامنیت سالمند در منزل

ایمن‌سازی اتاق نشیمن جهت امنیت سالمند در خانه

سن و سال سالمندی زمانی مناسب جهت فراغت از کار و استراحت مطلق است. به همین خاطر اکثر سالمندان زمان زیادی را در اتاق نشیمن خانه‌ی خود و در حال استراحت می‌گذرانند. اتاقی که اگر ایمن‌سازی نشده باشد می‌تواند امنیت سالمند در خانه را تحت تاثیر قرار دهد. جهت ایمن‌سازی این اتاق در ابتدا باید از کف‌پوش‌ها و قالی‌های استفاده کرد که زمین خوردن سالمند را به صفر برساند. دستگیره‌ی اتاق‌ها منتهی به اتاق نشیمن را می‌توان از نوع گرد و یا اهرمی انتخاب کرد. چنین دستگیره‌هایی به سالمند کمک می‌کند تا در زمان عدم حضور پرستار سالمند مشکلی نداشته باشد. همچنین رفت و آمد سالمند بین اتاق‌ها را بسیار آسان می‌کند و مشکلی در این خصوص نخواهد داشت.

همچنین در صورت وجود قفسه‌های کتابخانه و یا هر قفسه‌ی دیگری، باید ارتفاع مناسب سالمند رعایت شده باشد. کاناپه یا مبل راحتی به سالمند کمک می‌کند تا بتواند زمان استراحتی دلنشین داشته باشد. اکثر سالمندان در هنگام استراحت بر روی کاناپه تمایل به خوابیدن دارند. پس باید کاناپه‌ای مناسب برای سالمند انتخاب کرد تا خللی در استراحت وی به وجود نیاید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *