هرآنچه که باید از استخدام پرستار سالمند ساعتی بدانید

هرآنچه که باید از استخدام پرستار سالمند ساعتی بدانید

یکی از مسائل مهمی که بیشتر خانواده ها درگیر آن هستند، مراقبت از سالمندان می باشد که معمولا زمان و دانش کافی برای این کار را ندارند؛ بنابراین بسیاری از آن ها به فکر استخدام یک پرستار سالمند هستند که بتوانند کارهای خود را به آن ها بسپارند. در این مطلب می خواهیم هرآنچه که باید از استخدام پرستار سالمند ساعتی بدانید را به شما بگوییم و شما را راهنمایی کنیم تا بتوانید یک پرستار خانگی کار بلد استخدام کنید؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

راهنمای استخدام پرستار سالمند ساعتی

امروزه استخدام یک پرستار کار بلد و مناسب برای مراقبت و نگهداری ساعتی از سالمند و افراد سن بالا، به کاری سخت و دشوار تبدیل شده است. میزان مهارت و دانش تمام پرستاران مثل هم نیست و ممکن است بعضی از آن ها مشکلاتی برای شما ایجاد کنند؛ به همین منظور ما در این مطلب از شرکت خدماتی شکوفایی به شما می گوییم که برای استخدام پرستار باید چه نکاتی را در نظر بگیرید.

انواع پرستار سالمند ساعتی

معمولا هر پرستار برای مهارت خاصی آموزش دیده است؛ بنابراین شما باید بر اساس نیازی که دارید، پرستار ساعتی سالمند خود را انتخاب کنید. در ادامه فرق پرستارها را به شما می گوییم.

انواع پرستار سالمند ساعتی

پرستار سالمند فاقد بیماری

انتخاب پرستار سالمند بسیار مهم و حیاتی است؛ زیرا بیشتر خانواده های ایرانی نمی توانند زمان خوبی را برای سالمندان بگذارند. پرستار سالمند باید علاوه بر دانش و مهارتی که برای مراقبت سالمند دارد، راجع به برخورد خود با سالمند آگاهی لازم داشته باشد. با بالا رفتن سن، افراد از لحاظ روحی و روانی کمی ضعیف تر می شوند و نیاز به توجه بیشتری دارند.

در واقع پرستار باید کمبود توجهی که ناخودآگاه از طرف خانواده سالمند به او وارد می شود را نیز جبران کند. علاوه بر تمامی این موارد، رعایت احترام سالمند بسیار واجب است و باید پرستاری را استخدام کنید که برخورد مناسبی با سالمند شما داشته باشد؛ سالمندان بیش از هر سنی نیاز به توجه و محبت دارند و در صورت برخورد نامناسب، ذهن و جسم آن ها به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد.

پرستار سالمند بیمار

دسته ی دیگر پرستاران بیمار هستند که وظایف حساس تری نسبت به دیگر پرستاران دارند؛ زیرا مراقبت بیمار نیاز به دانش و آگاهی بیشتری دارد. پرستار سالمند ساعتی باید کاملا با نوع بیماری بیمار سالمند آشنا باشد و بداند که چه دارویی به بیمار دهد و چگونه از او مراقبت کند. این پرستاران باید با دستگاه های پزشکی که در خانه بیمار وجود دارد کار کنند؛ بنابراین باید نحوه کار کردن با این دستگاه ها را بلد باشند و آموزش دیده باشند.

این پرستاران باید مدرک پرستاری بیمار از دانشگاه های معتبر داشته باشند و بتوانند در صورت نیاز برای بیمار شما دارو تجویز کنند. اگر در استخدام پرستار سالمند ساعتی بیمار دقت کافی نداشته باشید، ممکن است سلامت بیمار خود را در خطر بیاندازید. پرستار باید بداند چه دارویی را در چه زمانی به بیمار دهد و علاوه بر آن نحوه ی برخورد با بیمار بسیار حائز اهمیت است.

وظایف پرستار سالمند ساعتی

پرستار سالمند ساعتی باید منظم و وقت شناس باشد؛ مراقبت از سالمندان بسیار حیاتی است؛ بنابراین این افراد باید دقیق و نسبت به کارها و وظایف خود مسئولیت پذیر باشند. این پرستاران باید توانایی استحمام سالمندان را داشته باشند و بتوانند کارهای روزانه مربوط به سالمندان را انجام دهند. این وظایف شامل غذا دادن، توالت بردن، تفریحات سالم، ماساژ بدن سالمند و… می باشند. بسیاری از سالمندان نیاز به پیاده روی و دوچرخه سواری دارند که پرستاران سالمند باید بتوانند ساعتی از روز را برای پیاده روی و ورزش سالمندان در نظر بگیرند.

وظایف پرستار سالمند ساعتی

در لیست وظایف این پرستاران درست کردن غذا نیز قرار می گیرد که این پرستاران باید بتوانند غذایی سالم و مقوی برای سالمندان تهیه کنند. از دیگر و وظایف پرستاران سالمند، آموزش می باشد؛ در واقع سالمندان نیز مانند باقی افراد نیاز به آموزش دارند تا بتوانند ذهن خود را متمرکز کنند.

پرستار سالمند به صورت ساعتی، باید انعطاف پذیر باشد و بتواند تمامی کارهای روزانه سالمند را انجام دهد؛ بنابراین باید علاوه بر دانش و آگاهی، قدرت بدنی خوبی داشته باشد تا همان طور که در قسمت بالا اشاره شد، مشکلی در جابجا کردن سالمند شما نداشته باشد. با بالا رفتن سن افراد کمی بی حوصله تر می شوند ممکن است رفتارهای غیر منتظره از خود نشان دهند؛ بنابراین پرستاران سالمند باید صبور باشند و در صورت بروز رفتارهای غیر منطقی از طرف سالمندان، آرامش خود را حفظ کند.

استخدام پرستار سالمند به صورت ساعتی چه مزایایی دارد؟

استخدام پرستار سالمند ساعتی باعث می شود که سالمندان در خانه خود بمانند و به زندگی عادی خود ادامه دهند. زندگی در خانه سالمندان و بیمارستان برای افرادی که سن بالایی دارند بسیار سخت و طاقت فرسا می باشد و می تواند آن ها را به شدت از لحاظ روحی تحت تاثیر قرار دهد.

 از طرفی محیط خانه بسیار امن تر از مکان های دیگر می باشد؛ زیرا سالمندان در معرض بیماری هایی که ممکن است در محیط های شلوغ وجود داشته باشند قرار نمی گیرند و می توانند به راحتی در خانه خود مراحل درمان و مراقبت را طی کنند. علاوه بر آن سالمندان تنها ساعاتی از روز و یا شب را دور از فرزندان و خانواده خود می مانند و به طور کلی در کنار خانواده خود زندگی می کنند.

استخدام پرستار سالمند به صورت ساعتی چه مزایایی دارد؟

ویژگی های پرستار ساعتی سالمند چیست؟

پرستاران ساعتی سالمند معمولاً زمان کمتری را در کنار سالمندان می ماند و باید در این زمان با توجه به وظایفی که دارند، بهترین عملکرد را داشته باشند. پرستار ساعتی در منزل باید بسیار وقت شناس باشد و سر ساعت مشخص شده خود را به خانه سالمند برساند. هماهنگی پرستار با خانواده سالمند بسیار مهم است و باید در زمان هماهنگ شده، در محل کار خود حضور داشته باشند و از سالمند به خوبی مراقبت کنند.

نکته مهمی که در وظایف پرستاران سالمند وجود دارد، کار درست در زمان مشخص شده می باشد و باید تمام این زمان را به مراقبت از سالمند اختصاص دهند. پرستاران سالمندان باید خدماتی که به سالمندان می دهند را به طور دقیق و منظم انجام دهند و دقیقاً مانند خانواده سالمندان با آن ها برخورد محترمانه داشته باشند.

کلام آخر در رابطه با پرستار ساعتی برای سالمند

در این مطلب راجع به هرآنچه که باید از استخدام پرستار سالمند ساعتی بدانید صحبت کردیم و به شما گفتیم که چه نکاتی را هنگام استخدام پرستار در نظر بگیرید. با انتخاب درست پرستار، بسیاری از مشغله های ذهنی شما گرفته خواهد شد و می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *