بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان

در این نوتشه قصد داریم به معرفی بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان بپردازیم. سالمندان با تحرک محدود بسیار بی حوصله می شوند این در حالی است که آنها می توانند از انواع فعالیت های مختلف لذت ببرند.

بسیاری از افراد سالمند به دلیل شرایطی مانند سکته مغزی، آرتریت شدید یا آسیب های ناشی از زمین خوردن تحرک خود را از دست می دهند. وقتی این اتفاق می افتد، فعالیت ها و سرگرمی هایی که قبلا از آنها لذت می بردند قابل انجام نخواهد بود

از دست دادن تحرکن به معنای پایان روزهای خوش زندگی نیست. راه های زیادی برای تفریح، تقویت خلق و خو وفعال ماندن بدون نیاز به تحرک زیاد وجود دارد. برای کمک به مراقبان و پرستاران سالمندان در ادامه ما بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان را معرفی خواهیم کرد.

بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان

وقت خود را صرف مطالعه کنید

مطالعه یک فعالیت فوق العاده برای افراد مسن است. این یک راه سرگرم کننده برای گذراندن زمان و مشغول نگه داشتن مغز است. همچنین مطالعه می تواند حافظه را تقویت کند، استرس را کاهش دهد و خواب را بهبود بخشد و زوال عقل و شناختی را به تاخیر بیندازد.

افراد سالمندن می توانند با مطالعه کتاب های فیزیکی، مجلات، استفاده از کتاب های الکترونیکی یا گوش دادن به کتاب هاس صوتی که دوست دارند خود را در یک داستان خوب غوطه ور کنند، به عکس ها نگاه کنند یا در مورد یک موضوع جالب و جدید یاد بگیرند. راه اندازی یک گروه مطالعه کتاب با دوستانی که دارد یک راه دیگر برای لذت بردن از مطالعه و معاشرت سالمندان است.

بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندانانواع سرگرمی ها را بررسی کنید

سرگرمی ها برای افراد مسن با محدودیت حرکتی عالی هستند. فعالیت هایی که نیاز به جابجایی زیادی ندارند شامل بافندگی، تماشای پرندگان، قلاب بافی، مراقبت از گلدان ها گل، نواختن موسیقی یا یادگیری زبان می شود.

این همچنین زمان مناسبی برای یادگیری چیزهای جدید است، شاید سرگرمی ها و علایقی وجود داشته باشد که قبلا هرگز فرصت کشف آنها را نداشته اند. یادگیری همچنین یک راه عالی برای فعال نگه داشتن ذهن و جلوگیری از رخوت و کسالت است.

ورزش بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان

حتی سالمندانی که محدودیت حرکتی دارند هنوز می توانند از ترمینات ورزشی استفاده منند. چه نشسته باشند و چه ایستاده همچنان می توانند از مزایای سلامتی و خلق و خو به ویژه در تمرینات نشسته و یوگا روی صندلی بهره مند شوند. همچنین برنامه های ورزشی وجود دارد که می توان با استفاده از واکر انجام داد یا فقط روی پاها و مچ پاهای ورم کرده تمرین کرد تا میزان تورم را کاهش داد.

بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان انجام فعالیت هایی که به خلاقیت نیاز دارند

یکی دیگر از راه های سرگرم کننده برای سالمندان استفاده از خلاقیت است. طراحی، رنگ آمیزی، نقاشی، مجسمه سازی همگی روش های خارق العاده ای برای استفاده از خلاقیت هستند. پروژه های سرگرم کننده ممکن است شامل ایجاد دفترچه یادداشت، سازماندهی آلبوم های عکس خانوادگی یا ساختن یک کتاب دستور پخت خانوادگی باشد.

خلاق بودن مزایای سلامتی زیادی را هم به همراه دارد. تحقیقات نشان داده است که فعالیت های خلاقانه می تواند به افرادی که دچار بیماری های مزمن هستند کمک کند تا احساسات منفی را کاهش دهد و احساسات مثبت را افزایش دهند، استرس و اضطراب را کاهش دهند و نتایج پزشکی را بهبود بخشند.

گذراندن وقت بیرون از خانه یکی از بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان

اگر سالمند شما قدرت تحرک ندارد می توانید از ویلچر یا وسایل مشابه استفاده کنید و وی را به دامان طبیعت آرامش بخش بسپارید. این کار منجر به تقویت خلق و خوی سالمند شما می شود. حتی اگر محدودیت تحرک این امر را امکان پذیر نمی کند می توانید سالمند خود را به ایوان خانه بیاورید یا در کنار یک پنجره بزرگ بنشانید تا از تماشای منظره بیرون و حس هوای تازه لذت ببرد.

بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمنداناجازه دهید با مهمانان خوش بگذرانند

از مهمانان خانوادگی یا دوستان خود بخواهید که برای بازدید به خانه شما بیایند. این یک راه فوق العاده دیگر برای تعامل با سالمندان است. تقریبا همه از حضور بچه های خردسال خوشحال خواهند شد. بازی با حیوانات خانگی یک راه مطمئن دیگر برای کاهش استرس است.

 پازل برای سالمندان

پازل و بازی های فکری برای سالمندان منبع فوق العاده ای از اوقات سرگرم کننده هستند. تعداد زیادی بازی و پازل برای انتخاب وجود دارد و بیشتر آنها را می توان به صورت گروهی با مهمانان و یا به صورت انفرادی انجام داد. برخی از بازی های کلاسیک یا بازی های کارتی، جدول کلمات متقاطع و پازل ها را تست کنید.

 فیلم ها، برنامه های تلویزیونی از بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان

از بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندان می توان به فیلم ها، برنامه های تلویزیونی یا موسیقی اشاره کرد. تماشای تلویزیون در تمام طول روز شاید جالب نباشد اما یک فیلم یا چند برنامه تلویزیونی می تواند بخشی از روز یا هفته سالمندان را تشکیل دهد. تماشای تلویزیون حتی می تواند با یک سرگرمی ادغام شود. به عنوان مثال، سالمند شما ممکن است علاقمند به تماشای یک مستند در مورد موضوعی خاص باشد که در حال یادگیری آن است یا کانال هایی که دارای دستورالعمل های آشپزی هستند را دنبال کنند.

همچنین آنها می توانند کانال های مسافرتی را دنبال کنند و مقاصد سفر را یاد بگیرند. گوش دادن یا آواز خواندن همراه با موسیقی یکی دیگر از فعالیت های آرامش بخشی است که سالمندان می توانند انجام دهند. موسیقی قدرت کاهش استرس، اضطراب و درد را دارد. همچنین عملکرد سیستم ایمنی و خواب را بهبود می بخشد و به حافظه کمک می کند.

رقص یکی از سرگرم کننده ترین فعالیت ها برای سالمندان مبتلا به زوال عقل

حتی افراد سالمند مبتلا به زوال عقل پیشرفته یا اختلالات شناختی می توانند از فعالیت های موسیقی محور بهره زیادی ببرند. تحقیقات تاثیرات مثبت موسیق درمانی و اشکال مختلف رقص با موسیقی را نشان می دهد. انواع خاصی از موسیقی می تواند به تجدید خاطرات و حمایت از احساس شادی کمک کند.

شاید سالمند شما علاقمند به شرکت در کنسرت باشد. حتی ممکن است دوست داشته باشد که ساز مورد علاقه اش را یاد بگیرد. اگر سالمند شما دوست دارد برقصد می تواند او را در یک کلاس رقص ثبت نام کنید.

بهترین فعالیت های سرگرم کننده برای سالمندانسالمندان را در کارهای خیریه شرکت دهید

حتی اگر سالمدند شما تحرک زیادی نداشته باشد یا در خانه باشد باز هم می تواند به جامعه کمک کنید. این یک راه فوق العاده برای درگیر کردن فکر و احساس مفید بودن و داشتن هدف است. با خیریه های محلی، بیمارستان ها یا سازمان های دیگر تماس بگیرید تا متوجه شوید که آیا آنها پروژه ای دارند که سالمند شما بتواند در آن مشارکت داشته باشد.

آرایش کردن سالمندان

با آرایش کردن می توانید روحیه افراد سالمند را تغییر دهید. آنها را به یک آرایشگاه ببرید موهایشان را کوتاه کنند، موهای سالمندان را رنگ کنید، مانیکور کنید، درمان های پوستی انجام دهید، ماساژ درمانی کنید و موارد مشابه را انجام دهید. با این کار شما به سالمندان فرصت می دهید که آنها احساسا مراقبت و همچنین مشارکت اجتماعی و محیطی را تجربه کنند. این کار به افرادی که دارای شرایطی مانند افسردگی، زوال عقل، بیماری آلزایمر و پارکینسون هستند، کمک خواهد کرد.

منابع: dailycaring و umh

https://www.umh.org/assisted-independent-living-blog/stimulating-activities-for-the-elderly

پرستاری از سالمندانblog

پرستار جهت نگهداری از سالمندپرستار جهت نگهداری سالمندپرستار خانم جهت سالمندپرستار خانم جهت سالمند شیرازپرستار سالمندپرستار سالمند ارزانپرستار سالمند بیمارپرستار سالمند جوانپرستار سالمند حرفه ایپرستار سالمند در شیرازپرستار سالمند در منزل شیرازپرستاری 24 ساعته از سالمندپرستاری از بیمارپرستاری از بیمار در منزلپرستاری از سالمندپرستاری از سالمند بیمارپرستاری از سالمند پوشکیپرستاری از سالمند در منزلپرستاری از سالمندانپرستاری از سالمندان در خانهپرستاری از سالمندان در منزلپرستاری در منزلپرستاری در منزل شیرازپرستاری سالمند در منزل به صورت شبانه روزیپرستاری شبانه روزی از سالمندخانم پرستار سالمندخدمات پرستاری در منزل شیرازقیمت پرستارقیمت پرستار سالمندمراقبت از سالمندمراقبت از سالمند در منزلمراقبت از سالمندانمراقبت از سالمندان در منزلنگهداری از سالمندنگهداری از سالمند بیمارنگهداری از سالمند بیمار در منزلنگهداری از سالمند در منزلنگهداری سالمند خانم

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *