خدمات پرستاری در منزل چیست؟ معرفی انواع خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل چیست؟ معرفی انواع خدمات پرستاری در منزل

خدمات پرستاری در منزل چیست؟ با توجه به اینکه در هر مرحله از زندگی، نیاز های سلامتی، فیزیکی، روانی و عاطفی ما متفاوت است و بدون شک حضور بعضی بیماری ها در زمان های خاصی از زندگی شایع تر می باشد، ممکن است افراد به مراقبت های خاصی برای حفظ سلامتی نیاز داشته باشند. شرکت های خدماتی ارائه دهنده امور مراقبتی پرستاری در منزل، جهت رفع این نیاز نقش قابل توجهی را در جامعه ایفا می کنند.

خدمات پرستاری در منزل

خدمات مراقبتی در منزل شامل طیف گسترده ای از خدمات درمانی می شود که می تواند به راحتی در منزل افراد صورت گیرد. خدمات پرستاری در منزل معمولا ارزان تر از بیمارستان ها و خانه های پرستاری است، در حالیکه همانند مراقبت های پزشکی که در یک بیمارستان یا خانه های سالمندان ارائه می شود، موثر است. خدمات پرستاری در منزل، پرستاری و مراقبت شخصی را در خانه ها ارائه می دهد که در بیمارستان معمولی ارائه می شود اما با این تفاوت که توجه به بیمار نسبت به بیمارستان بسیار بیشتر است و با محبت و پیوند عاطفی در کنار خانواده‌ی بیمار تلفیق می شود. امور مراقبتی که از طریق پرستاری در منزل توسط خدمت گزاران در این شغل ارائه می شود با دقت بسیار بالایی تحت کنترل قرار دارد و به این ترتیب شما نباید نگران کیفیت خدمات ارائه شده توسط پرستار خانگی باشید. خدمات پرستاری در منزل چیست؟ معرفی انواع خدمات پرستاری در منزل امروزه مردم درک بهتری نسبت به این خدمات که عمدتا بصورت یک مراقبت پرستاری ماهرانه است، دارند در حالی که اصطلاح پرستاری در منزل به امور مراقبتی غیر پزشکی مانند مراقبت شخصی، همراهی، یاری و نظارت بر افراد نیز اشاره دارد. بیشتر افرادی که به سراغ خدمات پرستاری در منزل می روند معمولا با هدف پرستاری از بیمار آن را انتخاب می کنند. خدمات پرستاری در منزل با این هدف معمولا شامل مراقبت از زخم های جراحی، تزریق داخل وریدی، اهمیت به تغذیه بیمار، درمان های توانبخشی و نظارت بر بیماری های جدی و اهمیت به وضعیت سلامتی فرد می باشد.

مزایای خدمات پرستاری در منزل

مزایای امور مراقبتی پرستاری در منزل بسیار زیاد است. پرستاری و مراقبت در خانه علاوه بر اینکه راحت تر از بستری شدن در بیمارستان یا تحمل خانه های سالمندان است، به افراد کمک می کند تا زودتر بهبود پیدا کنند و در محیط دلخواه خود روز های زندگی را سپری کنند. این امر بخصوص در مراقبت از سالمندان بسیار حائز اهمیت است چرا که راحتی قابل توجهی را برای آن ها به ارمغان می آورد. به واسطه این امور مراقبتی، افراد همچنین از مراقبت های بهداشتی بهتری برخوردار خواهند بود. مدیریت مصرف دارو ها و رعایت رژیم غذایی از دیگر مزایای پرستاری در منزل است. این پرستاران، در منزل به طور منظم همه شرایط بیماران و سالمندان را چک می کنند تا از وضعیت بهبود و سلامت آن ها اطمینان حاصل شود. جالب است بدانید که حضور این پرستاران در کنار افراد به آن کمک می کند تا بر استرس ها و اضطراب های خود کنترل داشته باشند و به نوعی قوت قلبی برایشان است. خدمات پرستاری در منزل چیست؟ معرفی انواع خدمات پرستاری در منزل

انواع مختلف خدمات پرستاری در منزل کدامند؟

دامنه خدمات پرستاری که فرد می تواند در منزل دریافت کند بی حد و حصر است. بسته به شرایط سالمند یا کودک مراقبت می تواند از مراقبت های پرستاری گرفته تا خدمات پزشکی را شامل شود. پرستار و پزشک برنامه مراقبت و خدمات مورد نیاز را تعیین خواهند کرد. به طور کلی خدمات پرستاری در منزل ممکن است شامل موارد زیر باشد: مراقبت های پزشکی یک پزشک ممکن است برای تشخیص و درمان بیماری به منزل مراجعه کند. وی همچنین ممکن است به طور دوره ای نیازهای بهداشتی در منزل را بررسی کند. مراقبت های پرستاری متداول ترین نوع مراقبت های بهداشتی در منزل، بسته به نیاز فرد؛ نوعی مراقبت های پرستاری را می طلبد. با مشورت با پزشک؛ یک پرستار برنامه مراقبتی را تنظیم می کند. مراقبت های پرستاری ممکن است شامل پانسمان زخم؛ تزریق وریدی؛ نظارت بر سلامت عمومی بیمار؛ کنترل درد و سایر حمایت های بهداشتی باشد. فیزیوتراپی، گفتار درمانی و غیره برخی از سالمندان یا کودکان برای یادگیری نحوه انجام کرهای یا بهبود گفتار خود بعد از بیماری یا آسیب به کمک نیاز خواهند داشت. یک فیزیوتراپیست می تواند برنامه مراقبت را برای کمک به بیمار در بازیابی یا تقویت استفاده از عضلات و مفاصل تهیه کند. بک متخصص می تواند به بیمار مبتلا به ناتوانی های جسمی، رشدی؛ اجتماعی یا عاطفی کمک کند تا یاد بگیرد که چگونه کارهای روزمره مانند غذا خوردن؛ استحمام؛ لباس پوشیدن و غیره را انجام دهد. یگ گفتار درمانگر می تواند به بیمار مبتلا به اختلال گفتاری کمک کند توانایی برقراری ارتباط را بدست آورد. خدمات اجتماعی پزشکی مددکاران اجتماعی پزشکی خدمات مختلفی را از جمله مشاوره و یافتن منابع جامعه برای کمک به بهبود بیمار ارائه می دهند. برخی از مددکاران اجتماعی همچنین مدیر پرونده بیمار هستند (اگر وضعیت پزشکی بیمار بسیار پیچیده باشد و نیاز به هماهنگی بسیاری از خدمات داشته باشد). خدمات پرستاری در منزل چیست؟ معرفی انواع خدمات پرستاری در منزل دستیاران دستیاران در خانه می توانند بیمار را برای برآورده کردن نیازهای شخصی خود مانند بلند شدن از رختخواب، راه رفتن؛ استحمام و لباس پوشیدن کمک کند. برخی از دستیاران آموزش های ویژه ای را برای کمک به مراقبت های تخصصی تر تحت نظارت یک پرستار انجام دهند. خانه دار در حالی که بیمار در خانه تحت مراقبت های پزشکی است؛ یک خانه دار یا خصی که در انجام امور خانه کمک می کند می تواند با تهیه غذا، شستن لباس ها؛ خیرد مواد غذایی و غیره از سالمند یا کودک در خانه نگهداری کنند. همراهی یا مصاحبت برخی از بیمارانی که تنها در خانه هستند ممکن است برای راحتی و نظارت به یک همراه نیاز داشته باشند. برخی از همراهان ممکن است کارهای خانه را هم انجام دهند. پشتیبان تغذیه ای متخصصان تغذیه می توانند برای ارائه ارزیابی های رژیم غذایی و راهنمایی برای حمایت از برنامه درمانی به منزل فرد مراجعه کنند. تصویر برداری و اشعه ایکس آزمایشات آزمایشگاهی خاص مانند آزمایش خون و ادرار را می توان به راحتی در خانه بیمار انجام داد. علاوه بر این؛ دستگاه های اشعه ایکس قابل حمل به تکنسین های آزمایشگاهی امکان انجام این سرویس در خانه را می دهند. خدمات دارویی دارو و تجهیزات پزشکی را می توان در خانه تحویل داد. در صورت نیاز بیمار، می توان آموزش هایی در مورد نحوه مصرف داروها یا استفاده از تجهیزات از جمله درمان وریدی ارائه داد. حمل و نقل شرکت هایی وجود دارند که به بیمارانی که برای درمان یا معاینات فیزیکی نیاز به حمل و نقل از یک مکان به مکان دیگر دارند سرویس ارائه می دهند.

بهترین خدمات پرستاری در منزل توسط شرکت خدماتی شکوفایی

طرح مراقبت های ویژه  تخصصی که جهت پرستاری و مراقبت از سالمند و بیمار توسط پرستاران شرکت خدماتی شکوفایی ارائه می شود، بسیار حرفه ای و رضایت بخش است. شرکت خدماتی شکوفایی با دارا بودن شعب مختلف آماده خدمت رسانی به شما عزیزان در نقاط مختلف شیراز خواهد بود. شما می توانید بهترین خدمات پرستاری در منزل را توسط شرکت خدماتی شکوفایی دریافت نمایید در حالیکه مناسب ترین هزینه را می پردازید. شما می توانید با آماده سازی یک لیست تماس اضطراری و فهرستی از وظایف مورد انتظار، آن ها را در اختیار پرستار خانگی قرار دهید و دیگر نگران هیچی نباشید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *