اقدامات لازم برای نظافت آسانسور در محیط کار و آپارتمان ها

بهترین زمان نظافت آسانسور

اقدامات لازم برای نظافت آسانسور در محیط کار و آپارتمان ها

امروزه جهت دسترسی ساده تر به طبقه های متفاوت در مجتمع های تجاری و مسکونی از آسانسور استفاده می می شود. آسانسور یکی از مشاعات ساختمان به حساب می آید و در نتیجه تمام ساکنین از این وسیله استفاده می کنند. همین موضوع موجب می شود که این دستگاه بیشتر از هر قسمت دیگری از ساختمان با آلودگی های گوناگون مواجه گردد و نظافت آسانسور از اهمیت ویژه ای مخصوصا در دوران کرونا برخوردار باشد.

 نظافت آسانسور

اکثر ساختمان ها جهت نظافت ساختمان و همینطور تمیز کاری کابین آسانسور ها از نیرو های متخصص شرکت خدماتی و نظافتی استفاده می کنند زیرا آسانسور یک وسیله ی برقی متحرک است و در آن نمی توان از بعضی از روش های معمول نظافتی استفاده نمود.

بطور مثال شست و شو آسانسور با آب کاری بسیار خطرناک و همچنین غیر اصولی می باشد زیرا تمام اجزاء و بخش های آسانسور با برق کار می کنند و نظافت این دستگاه با آب احتمال اتصالی و حتی آتش سوزی را به همراه دارد.

از آنجا که معمولا تمیز کاری کابین آسانسور همراه با نظافت راه پله های ساختمان صورت می گیرد بهتر است که نظافتچی های متخصص و کاربلد این کار های نظافتی را انجام دهند. شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی با پرسنلی با تجربه جهت نظافت قسمت های مختلف ساختمان از جمله نمای ساختمان ، پارکینگ ، راه پله ها ، آسانسور و … در خدمت شما می باشد.

مهمترین بخش های آسانسور در زمان نظافت

آسانسور دارای قسمت های مختلفی می باشد که در زمان نظافت باید تمام این بخش ها در نظر گرفته شوند و از جمله قسمت های بسیار مهم دکمه ها و دستگیره های آسانسور می باشند.

دکمه ها و دستگیره ها به علت لمس زیاد از سوی اعضای ساختمان ، معمولا زودتر از سایر قسمت های این وسیله مخصوصا در شرایط کرونا کثیف می شوند و باید در نظافت آسانسور کاملا ضدعفونی شوند.

 زمان نظافت آسانسور

کف آسانسور از دیگر بخش هاست که باید به خوبی نظافت گردد چون آلودگی های مختلفی به وسیله کفش اعضای ساختمان وارد کف آسانسور می شود.

از دیگر بخش های آسانسور آیینه ها می باشند که که اغلب آثار لمس توسط دست و یا سایر آلودگی ها بر روی آن قابل مشاهده است و یکی از نقاطیست که نقش مهمی در تمیز به نظر رسیدن آسانسور دارد.

بدین ترتیب باید تمیز کاری کابین آسانسور به صورت حرفه ای و اصولی انجام شوند زیرا در شرایطی که قسمتی از آسانسور به خوبی نظافت نشود ، از نظر بهداشتی و همچنین از نظر ظاهری قابل قبول نیست.

نظافت درب آسانسور

نظافت درب آسانسور وابسته به جنس آن است و جهت تمیز کردن آن مواد شوینده مختلفی را مورد استفاده قرار می دهند.

معمولا جنس درب از فولاد ضد زنگ و با روکش آلومینومی می باشد که جهت نظافت این نوع درب از مقداری ماده شوینده به همراه یک دستمال تمیز استفاده می شود.

در شرایطی که درب از جنس شیشه باشد بهتر است از دستگاه بخار و یا ماده شیشه پاک کن استفاده شود. می توانید جهت ماندگاری تمیزی درب ها از پولیش استفاده کنید.

بهترین زمان نظافت آسانسور

با در نظر گرفتن این موضوع که تمام افراد ساختمان از این وسیله استفاده می کنند ، بهتر است زمان مناسبی جهت تمیز کاری کابین آسانسور انتخاب شود تا کمترین مزاحمت برای اعضای آپارتمان به وجود بیاید.

این مسئله به علت از دسترس خارج شدن آسانسور در زمان نظافت می باشد. از این رو بهتر است ساعت مناسبی بسته به شرایط شاختمان برای نظافت انتخاب شود.

بهترین زمان نظافت آسانسور

اشخاصی که قصد نظافت آسانسور را دارند ، می توانند بر اساس رفت و آمد افراد ساکن در ساختمان ، زمان مناسب را مشخص کرده و آن را جهت نظافت در نظر بگیرند.

با توجه به مواردی که در بالا به آن ها اشاره شد می توان به این نتیجه رسید که تمیز کاری کابین آسانسور در مجتمع های مسکونی ، آپارتمان ها و مجتمع های تجاری یکی از مهم ترین کار های نظافتی می باشد که باید مرتب انجام شود و بهتر است که جهت انجام این امر از افراد با تجربه به همراه پاک کننده و مواد شوینده مخصوص ، با کیفیت و مرغوب کمک گرفته شود.

به این علت که تجهیزات آسانسور بسیار گران قیمت می باشد و در شرایطی که آسیبی به آن ها وارد گردد هزینه زیادی برای تعمیرات باید پرداخت شود.

در صورتی که نیاز به خدمات تمیزکاری ساختمان و نظافت آسانسور دارید ، شرکت خدماتی نظافتی شکوفایی در سریعترین زمان ممکن و با مناسبترین قیمت در خدمت شماست.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *