۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه درخشان

۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه درخشان

داشتن آشپزخانه درخشان :معمولا آشپزخانه شما طی یک هفته کثیف می شود ، سس ها به اطراف پاشیده می شوند ، لکه های چای و قهوه روی سطوح می مانند و تمیز کردن تمام سطوح آشپزخانه به صورت روزانه می‌تواند کاری سخت و چالش برانگیز باشد ، به ویژه اگر شما یک برنامه کاری فشرده داشته باشید.

لازم به تذکر نیست که آشپزخانه یکی از پر رفت و آمدترین مکان ها در خانه است ،در آشپزخانه شما غذا را  آماده می‌کنید ، در نتیجه نظافت آن حائز اهمیت است. نکاتی که برای شما جمع آوری کرده ایم  ، امتحان خود را پس دادند  و برای داشتن یک آشپزخانه درخشان و پاکیزه شما را یاری خواهد کرد.

 

1- در آشپزخانه بوی تازگی ایجاد کنید

معمولاً یکی از معضلات در آشپزخانه بوی ماندگی یا نامطبوع از مواد خوراکی و مایعات شست و شو می باشد. بهترین مورد برای ایجاد حس تازگی در آشپزخانه استفاده از یخ های لیمویی است. برای درست کردن این یخ ها ، به راحتی می توانید مکعب های جایخی  را از تفاله لیمو های استفاده شده ، سنگ نمک و آب پر کنید. پس از یخ زدن این مکعب ها را کنار سینک و یا نزدیک محل زباله ها بگذارید.مخلوط سنگ نمک با یخ کمک می کند تا جرم ها هنگام ذوب شدن آن از بین برود و لیمو بوی مطبوع و حس تازگی به آشپزخانه شما می بخشد.

2- با استفاده از هیدروژن پراکسید و سودا ( آب معدنی گازدار)  سینی های آشپزخانه و فررا  تمیز و نو کنید

داشتن آشپزخانه درخشان

داشتن آشپزخانه درخشان

ساختار سودا و یا هیدروژن پراکسید می تواند علاوه بر تمیز کردن سینک ظرفشویی یا وان ، تمام سینی های آشپزخانه و همینطور سینی های مورد استفاده در آشپزی مثل سینی فر  ، سینی مایکروفر  و… را به حد نو شدن تمیز و شفاف کند. کاملا عادی یک لایه نازک از سودا یا هیدروژن پراکسید روی سطح مورد نظر اسپری کنید  ، این کار را دوبار انجام دهید. پس از یکی دو ساعت به سینی مورد نظر سر بزنید و نتیجه اعجاب انگیز را مشاهده کنید.

3- با ما همراه باشید تا در هنگامی که خواب هستید اجاق گاز را تمیز کنید و داشتن آشپزخانه درخشان

تمیز کننده های صنعتی  را فراموش کنید. ما به شما ساخت یک محلول خانگی را آموزش می دهیم. یک بطری مناسب برای اسپری کردن انتخاب کنید و داخل آن 3/1 لیوان آب ، 3/1 سرکه سفید و 2/1 لیوان سودا بریزید. خرده های ریخته شده روی  اجاق گاز از مواد غذایی را بردارید. محلولی که ساخته اید را بطور کامل روی سطح اجاق گاز بپاشید ( قبل از انجام این کار از بسته بودن پیچ  های گاز و قطع بودن برق اطمینان حاصل کنید) ، سپس اجاق گاز  و محلول را به حال خود گذاشته و بخوابید.

اجازه دهید محلول ۱۲ ساعت روی سطح اجاق گاز باقی بماند. می توانید صبح هنگامی که از خواب بیدار شدید سطح اجاق گاز را با اسپری کردن آب  گرم و یک دستمال نخی  مناسب ، به راحتی تمیز نمایید. از این محلول می توانید برای سطوح مشابه نیز استفاده کنید.

4- شما هم می خواهید داشتن آشپزخانه درخشان داشته باشید اجاق گاز خود را حمام کنید

پودر ماشین لباسشویی فقط برای شستن لباس ها نیست.می‌توانید به وسیله آن اجاق گاز خود را براق و نو کنید ، بدون اینکه هیچ فشاری به دست هایتان برای سابیدن آن بیاورید و یا هنگام تمیز کاری روی آن خراش ایجاد کنید.

۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه درخشان

داشتن آشپزخانه درخشان

یک محلول از آب گرم و پودر ماشین لباسشویی ( پودرهای حاوی آنزیم)  بسازید و آن را روی تمام سطح  اجاق گاز (دسته‌ها ، پیچ ها  ، درب فر و غیره)  اسپری کنید و اجازه دهید حدود ۴ ساعت روی آنها باقی بماند. سپس  با یک دستمال نخی  مرطوب با آب گرم   می‌توانید  نتیجه را مشاهده کنید.

5-برای داشتن آشپزخانه درخشان سطوح چوبی را به وسیله روغن لیمو و سرکه سفید پولیش بدهید

یک راه عالی به وسیله مواد طبیعی برای پولیش دادن و تمیز کردن تمام سطوح چوبی برای شما داریم.یک محلول با مقدار مساوی از سرکه سفید و روغن لیمو ( می توانید از عطاری یا داروخانه تهیه کنید) بسازید. محلول را به طور مستقیم و از فاصله نزدیک روی سطوح چوبی مورد نظر ( مثل  کابینت ها ، میز ناهار خوری ، پارکت کف و غیره)  اسپری کنید ، سپس با یک پارچه خشک مناسب  آن را  اندکی مالش دهید. این کار به سطوح چوبی شما شفافیت و  جلای زیبا و طبیعی می بخشد.

6-از جاروبرقی برای تمیز کردن داخل کابینت ها استفاده کنید

تمیز کردن کشوها و کابینت ها با استفاده از دستمال برای خارج کردن  خرده آشغال های ریخته شده ، یک کار طاقت فرسا می باشد.  به برس های اضافه برای سر لوله جاروبرقی دقت کنید ، یک برس مناسب انتخاب کنید. به وسیله آن می توانید تمام اضافات را از داخل کابینت و کشو بیرون بکشید. این روش برای قفسه ها نیز کاربرد دارد.

۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه درخشان

داشتن آشپزخانه درخشان

7- هود آشپزخانه را با روغن تمیز کنید

هود آشپزخانه یک آهنربای گریسی محسوب می شود  ، به علاوه, چربی جمع شده روی سطح آن گرد و غبار را نیز به خود جذب می کند. تمیز کردن هود با تمیز کننده های مختلف باز هم کار ساده ای نیست.  ولی ما به شما یک راه جادویی معرفی می کنیم:  استفاده از روغن سبزیجات! ( قابل تهیه از عطاری ها).یک پارچه نخی یا  حوله کاغذی را به روغن آغشته کرده و روی سطح  هود بکشید. سپس با دستمال تمیز و آب گرم به راحتی آن را تمیز کنید.

8- بدنه داخل ماشین ظرفشویی خود را  با این روش تمیز کنید

آیا شما می دانید شستن ظرف ها چه مقدار روی پاکیزگی سطوح داخلی ماشین ظرفشویی تاثیر می گذارد؟ اگر مدتی است که پس از شست و شو با ماشین ظرفشویی, ظرف های شما به میزان سابق شفاف نیستند ، وقت آن رسیده است که دست به کار شوید.

مقداری  پودر ظرفشویی و پودر لباسشویی را مخلوط کرده ،درون محفظه مخصوص بریزید. سپس اجازه دهید ماشین ظرفشویی ( خالی و بدون هیچ ظرفی) یک مرحله کامل طبق برنامه‌اش شست و شو را انجام دهد.دفعه بعدی که ظرف بشویید ، تفاوت را متوجه خواهید شد.

9- فیلترهای هود آشپزخانه را با خیس خوردن تمیز کنید

قبلاً گفتیم که هود آشپزخانه بسیار گریسی و کثیف می شود ، بنابراین تعجبی ندارد که چرا فیلترهای آن کاملاً داخلی هستند.فیلترها علت انجام دادن کاری که برای آن طراحی شده اند به سرعت گریسی می شوند اما شما نیز باید به موقع آن ها را تمیز کنید. در بزرگترین قابلمه خود آب بجوشانید و نصف لیوان سودا به آن اضافه کنید.

۱۰ نکته برای داشتن آشپزخانه درخشان

داشتن آشپزخانه درخشان

سپس  فیلتر ها را درون آن قرار دهید ، اگر فیلتر درون قابلمه شما جا نمی شود هر بار قسمتی از آن را درون ظرف قرار دهید. زمانی که یک قسمت از آن تمیز شد فیلتر را بچرخانید و طرف دیگر را درون محلول قرار دهید. فیلتر ها داغ خواهند شد ، فراموش نکنید برای جابجایی آنها از دستکش استفاده کنید.

10- جهت داشتن آشپزخانه درخشان سینک خود را با استفاده از مسواک نو و تمیز کنید

خرده های غذا امکان دارد دور دهانه چاه سینک و یا روی توری فلزی که به عنوان سر پوش استفاده می کنید, ایجاد جرم کنند و ظاهر نامطلوبی به آن ببخشند.همین طور پس از مدتی ایجاد بوی نامطبوع نیز خواهند کرد. یک مسواک را   درمان محلولی که در  نکته سوم مقاله توضیح دادیم  ، بخیسانید و به وسیله آن درز های دهانه چاه و سوراخ های توری فلزی را کاملا تمیز کنید.

11- تماس با شرکت خدماتی شکوفایی

در این روش بدون زحمت پرسنل با تجربه و آموزش دیده شرکت خدماتی شکوفایی فقط با یک تماس با شماره های 07136472790 و 36222100در خدمت شما جهت داشتن آشپزخانه درخشان هستند

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *