پرستار سالمند ایده‌آل

اکثر خانواده‌های دارای سالمند دغدغه‌ی این را دارند که برای سالمند خود یک پرستار سالمند ایده‌آل را استخدام نمایند. اما اکثراً در روند استخدام پرستار با چالش‌هایی بسیار حساس و درخور توجه روبرو می‌شوند. جهت آشنایی کامل با نکاتی که جهت استخدام پرستار خصوصی سالمندان نیاز است تا انتهای این مقاله با ما باشید.  


چگونه می‌توان یک پرستار سالمند ایده‌آل را استخدام نمود؟

استخدام پرستار سالمند ایده‌آل را می‌توان یکی از دغدغه‌های مهم خانواده‌های دارای سالمند دانست. به طوری که روند انجام این کار می‌تواند به یکی از حساس‌ترین و درخور توجه‌ترین چالش‌های خانواده تبدیل شود. توجه به نکات این پروسه و همچنین بررسی تمامی جوانب بسیار با اهمیت می‌باشد. اما نکاتی وجود دارند که توجه به آنها می‌تواند روند انجام این کار را بسیار ساده‌تر نماید. همچنین توجه به این نکات می‌تواند بهترین انتخاب را برای شما به ارمغان بیاورد. در این مقاله سعی بر آن شده تا شما را با این نکات مهم و اساسی آشنا کنیم. جهت یادگیری کامل این نکات تا انتهای این مقاله با ما باشید.

بررسی نیازهای سالمند جهت استخدام پرستار سالمند ایده‌آل

جهت استخدام پرستار سالمند ایده‌آل، در ابتدا باید تمامی نیازهای سالمند را مورد بررسی قرار داد. هر سالمند نیازمند سطحی از خدمات و کمک‌های پرستار خصوصی می‌باشد. در ابتدا باید میزان نیاز سالمند را مورد بررسی قرار داد. جهت بررسی این نیازها می‌توانید از خود خود سالمند نیز کمک خواسته و با او در این زمینه صحبت نمایید. همچنین می‌توانید با پزشک سالمند خود نیز در این زمینه مشورت نمایید. جهت بررسی نیازهای سالمند نیاز است که به انتظارات سالمند و سلایق وی نیز توجه نمایید. همچنین با توجه به دستورات پزشک باید این مورد را نیز بررسی نمایید که آیا سالمند به فیزیوتراپی و مدیریت دارو نیاز دارد یا نه.  از دیگر نیازهایی که باید مد نظر قرار داد می‌توان به نیاز سالمند به کمک در امورات شخصی خود اشاره کرد. که آیا سالمند جهت انجام امور شخصی خود نیاز به کمک و همیاری پرستار خود دارد یا خیر.پرستار سالمند ایده‌آل

پرستار سالمند ایده‌آل

چگونه پرستار سالمند ایده‌آل را انتخاب و استخدام نمایید؟

پس از آنکه نیازهای سالمند خود جهت استخدام پرستار سالمند ایده‌آل را بررسی کردید، نوبت به انتخاب و استخدام می‌باشد. اما چگونه می‌توان بهترین پرستاری را جستجو و جهت مراقبت از سالمند خود استخدام کرد؟ مراقبین خصوصی سالمندان علاوه بر پرستاری از سالمند، وظیفه‌ی همدلی و همراهی سالمند را نیز بر عهده دارند. در ابتدا شما می‌توانید جهت استخدام پرستار خصوصی از تجربیات دوستان و آشنایان استفاده نمایید. اما اگر دوستان و آشنایان در این خصوص تجربه‌ای نداشتند چه باید کرد؟ در این زمان است که جهت انتخاب و استخدام پرستار خصوصی سالمند می‌توان به موسسات خدمات پرستاری مراجعه کرد. این موسسات با توجه به رویه‌ی استخدامی که دارند، بهترین گزینه‌های پرستار سالمند را به شما معرفی خواهند کرد. موسسات خدمات پرستاری با توجه به نیاز شما و درخواست‌های اولیه شما بهترین گزینه را برای شما در نظر خواهند گرفت.

ویژگی‌های یک پرستار سالمند ایده‌آل

اگر شما نیز قصد استخدام یک پرستار سالمند مطلوب را دارید، لازم است با ویژگی‌های چنین پرستاری آشنا باشید. در ابتدا لازم است که پرستار سالمند دارای حس همدلی و همراهی با سالمند باشد. پرستاری که این ویژگی را به خوبی داشته باشد می‌تواند اعتماد فرد سالمند را به خود جلب نماید. با جلب اعتماد سالمند نیز می‌تواند سالمند را در انجام کارها با خود همراه نماید. ویژگی بعدی که هر مراقب سالمندی باید از آن برخوردار باشد، آستانه‌ی صبر و تحمل بالا می‌باشد. صبر زیاد پرستار موجب می‌شود تا بتواند کارهای واگذار شده به خود را به خوبی انجام دهد. ویژگی بعدی هر پرستار سالمند، وقت شناسی می‌باشد. اکثر خانواده‌ها به دلیل شاغل بودن و یا نداشتن وقت کافی جهت مراقبت از سالمند خود پرستار خصوصی استخدام می‌کنند. به همین دلیل نیاز است که پرستار همیشه و در همه حال به موقع در محل زندگی سالمند حاضر شود.

پرستار سالمند ایده‌آل

پرستار سالمند ایده‌آل

نظارت و ارزیابی عملکرد پرستار سالمند ایده‌آل

پس از آنکه پرستار سالمند ایده‌آل خود را انتخاب و استخدام کردید، باید بر عملکرد او نیز نظارت داشته باشید. با نظارت بر عملکرد پرستار می‌توانید ارزیابی نمایید که آیا پرستار استخدامی مناسب سالمند شما می‌باشد یا خیر. جهت این کار لازم است در ابتدا بر خدمات پرستار نظارت داشته باشید تا کیفیت خدمات وی آگاه شوید. می‌توانید برای اطمینان از کیفیت خدمات ارائه شده، از پرستار سالمند خود گزارش هفتگی دریافت نمایید. همچنین می‌توانید با تماس و یا حضور در محل زندگی سالمند، با خود سالمند نیز در این خصوص صحبت نمایید. اگر خود و یا اطرافیان قادر به انجام این کار نیستید می‌توانید از یک مدیر مراقبت از سالمندان کمک بگیرید. وظیفه‌ی مدیر مراقبت از سالمندان رسیدگی و نظارت بر عملکرد پرستاران سالمندان می‌باشد. در صورت بروز هرگونه مشکل و یا عدم رضایت از عملکرد پرستار می‌توانید مورد را به موسسه خدمات پرستاری گزارش نمایید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *