روش صحیح تراشیدن ریش سالمندان

آیا با روش صحیح تراشیدن ریش سالمندان آشنایی دارید؟ در میان مردان، داشتن صورت اصلاح شده به آن ها حس وقار و مردانگی را القا می کند. شروع روز با یک اصلاح صحیح اعتماد به نفس مردان را بالا می برد.  با بالا رفتن سن، اصلاح صورت می تواند کار سختی باشد. وقتی مردان به دلیل کهولت سن یا مشکلات سلامتی مهارت خود در اصلاح صورت را از دست می دهند، ممکن است به صورت خود آسیب برسانند.

رعایت بهداشت فردی تنها یکی از دغدغه هایی است که سالمندان با آن سر و کار دارند. ناتوانی در رعایت بهداشت فردی می تواند فرد سالمند را ناامید کند؛ به گونه ای که ممکن است افسردگی را به همراه داشته باشد. به عنوان مثال، این که فرد سالمند بتواند به تنهایی اصلاح کند، نشانه استقلال او است. اگر دیگر نتواند این کار را به خوبی قبل انجام دهد، ممکن است اعتماد به نفس خود را از دست بدهد.

در چنین شرایطی، اعضای خانواده، خویشاوندان یا مراقبان باید وظیفه اصلاح صورت را بر عهده بگیرند. از آنجایی که هر فردی به شیوه خاص خود اصلاح می کند، این امکان وجود دارد که دیگران نتوانند به خوبی این کار را انجام دهند و تجربه ناخوشایندی داشته باشند.

قصد ما کمک کردن به شما است؛ بنابراین در این مقاله، به بررسی روش هایی می پردازیم که با دنبال کردن آن ها می توان تجربه اصلاح را برای سالمندان و پرستار سالمند لذت بخش کرد.

اصلاح یا تراشیدن ریش سالمندان

خانم های مسن نیز هر از گاهی به اصلاح نیاز دارند، با این که به اندازه اصلاح صورت مردان به آن توجهی نمی شود. با بالا رفتن سن، موهای زائد پشت لب و چانه خانم ها رشد می کنند. اگرچه می توان آن ها را با استفاده از موچین برداشت، اما گاهی اوقات اصلاح این نواحی راحت تر است.

اصلاح صورت به بهداشت شخصی افراد برمی گردد؛ بنابراین، به آن ها اجازه دهید تا در صورت توانایی خودشان این کار را انجام دهند. اگر می خواهید کمکی کرده باشید، می توانید وسایل مورد نیاز اصلاح را آماده کنید. همچنین می توانید آینه دستی را رو به روی آن ها نگه دارید تا راحت تر خود را ببینند.

اصلاح صورت برای مردان یک عادت طولانی مدت است؛ به همین دلیل، قبل از این که صورت فرد سالمند را اصلاح کنید، از بپرسید که آیا روش خاصی را برای اصلاح در نظر دارد.

به عنوان مثال، برخی از مردان ترجیح می دهند ابتدا گردن خود را اصلاح کنند و سپس به سراغ صورت خود بروند. برخی دیگر از پازلفی شروع می کنند و به سمت پایین می روند.

انتخاب تیغ نیز از اهمیت بسیاری برخوردار است. اگر فرد سالمند داروهای رقیق کننده خون را مصرف می کند، بهتر است از ماشین ریش تراش استفاده کند. ماشین اصلاح برقی احتمال بریدگی های تصادفی را کاهش می دهد و از خون ریزی جلوگیری می کند. اگر فرد سالمند از داروهای رقیق کننده خون استفاده نمی کند و می تواند بدون کمک گرفتن از دیگران اصلاح کند، اصلاح با تیغ کلاسیک (Safety Razor) انتخاب مناسبی است. اصلاح با تیغ کلاسیک دقیق تر است و به دلیل داشتن محافظ ایمنی، خطر بریدگی را کاهش می دهد.

ممکن است سالمندان دوست نداشته باشند که شما در اصلاح به آن ها کمک کنید؛ با این حال، اگر دیدید که آن ها هنگام اصلاح، صورت خود را می برند و زخم می کنند، وقت آن رسیده که این وظیفه را بر عهده بگیرید.

اگر فرد سالمند اصرار به استفاده از تیغ دسته دار یا تیغ برش گلو دارد، توصیه می کنیم او را برای اصلاح به پیش آرایشگر ببرید. تیغ های دسته دار بسیار تیز و خطرناک هستند و به راحتی می توانند صدمات و بریدگی های جدی ایجاد کنند. فقط افراد ماهر می توانند با این تیغ ها کار کنند. هرگز به فرد سالمند اجازه ندهید که به تنهایی با تیغ دسته دار اصلاح کند.

آمادگی های لازم برای تراشیدن ریش سالمندان

ابتدا مطمئن شوید که اتاق نور خوبی دارد تا بتوانید همه جا را به خوبی ببینید. فرد سالمند می تواند روی صندلی یا تخت بنشیند. اگر فرد سالمند به دلیل بیماری و ناتوانی نمی تواند بشیند، می توانید او را در حالت خوابیده اصلاح کنید.

وسایل مورد نیاز را در دسترس خود قرار دهید. شما به یک آینه، تیغ خودتراش (یا یک ماشین ریش تراش برقی، در صورت نیاز)، مقداری کرم اصلاح، یک حوله تمیز و یک لگن آب گرم نیاز دارید.

نحوه اصلاح صورت سالمندان

مرحله 1: قبل از شروع، یک حوله زیر چانه او قرار دهید تا آب را به خود جذب کند. صورت او را با آب گرم بشویید تا موها نرم شوند. همچنین می توانید از یک پارچه مرطوب برای شستن و نرم شدن موها استفاده کنید.

مرحله 2: از کرم اصلاح استفاده کنید. استفاده از کرم نسبت به صابون راحت تر است، زیرا همانند صابون نیازی به کف کردن زیاد ندارد.

مرحله 3: از تیغ خودتراش استفاده کنید. اصلاح با تیغ خودتراش همانند تیغ دسته دار خطرناک نیست و همه موهای شما را به خوبی اطلاح می کند.

روش صحیح تراشیدن ریش سالمندانمرحله 4: در جهت رشد مو اصلاح کنید. اصلاح کردن برخلاف جهت رشد مو می تواند باعث رشد زیرپوستی موهای زائد و تحریک پوست شود. با حرکات کوتاه و آهسته اصلاح کنید.

مرحله 5: پوست سالمندان نازک و بسیار حساس است؛ بنابراین، از حرکات ملایم برای تراشیدن موها استفاده کنید. همیشه از فرد بپرسید که چه احساسی دارد و مطابق با آن تنظیم کنید.

مرحله 6: مراقب اطراف گلو، دهان، بینی و چانه باشید. به خاطر داشته باشید که وزن افراد با بالا رفتن سن کاهش پیدا می کند؛ بنابراین، ممکن است زوایای صورت آن ها بیشتر باشد.

مرحله 7: بعد از هر چند حرکت، تیغه را بشویید.

مرحله 8: از یک پارچه گرم و مرطوب برای پاک کردن کف باقی مانده استفاده کنید. پوست را با یک پارچه خشک تمیز کنید.

مرحله 9: استفاده از افترشیو اختیاری است، زیرا سوزش پوست پس از اصلاح می تواند برای سالمندان ناخوشایند باشد. اگر این طور نیست و فرد سالمند به عادت دارد، می توانید مقداری افترشیو را به پوست اصلاح شده صورت بزنید. به عنوان جایگزین افترشیو می توانید از روغن های ضروری مانند روغن روغن نارگیل یا جوجوبا برای بازیابی و حفظ رطوبت پوست استفاده کنید.

چند نکته ایمنی در رابطه با تراشیدن ریش سالمندان

حتی اگر خود شما ریش سالمندان را اصلاح می کنید، خوب است برخی از نکات ایمنی را رعایت کنید تا مطمئن شوید که این کار بی خطر انجام می شود.

  • اگر از ریش تراش برقی استفاده می کنید، مطمئن شوید که دستگاه سالم است و سیم آن پاره نیست یا اتصالی ندارد.
  • هنگام استفاده از ریش تراش برقی دستمال خیس و مرطوب استفاده نکنید.
  • تیغه خودتراش را بررسی کنید تا از تمیز بودن، نداشتن زنگ زدگی و تیز بودن آن مطمئن شوید. در صورت نیاز قبل از استفاده، تیغه را با مقداری الکل ضدعفونی کنید.
  • ریش تراش یا خودتراش خود را با دیگران به اشتراک نگذارید.
  • اگر نور جانبی برای اصلاح صورت سالمندان استفاده می کنید، مراقب باشید که نور مستقیماً به چشم های آن ها نمی تابد و اذیت نمی شوند.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندان

اهمیت اصلاح صورت و به دنبال آن یک تیغ خودتراش مناسب برای هیچکس به خصوص مردان پوشیده نیست.

انواع مختلفی از خودتراش ها در بازار وجود دارند؛ از تیغ های کارتریج گرفته تا ریش تراش های برقی که می توانید از بین آن ها انتخاب کنید. این امکان وجود دارد که هنگام خرید تیغ خودتراش دچار سردرگمی شوید و ندانید که کدامیک برای شما مناسب است و با پوست شما سازگاری دارد.

شما کدام تیغ خودتراش را انتخاب می کنید؟ در این بخش از مقاله، به بررسی انواع مختلف تیغ های خودتراش می پردازیم تا بتوانید مناسب ترین گزینه را برای اصلاح صورت انتخاب کنید.

تیغ یک بار مصرف

همان طور که از نام آن پیداست، تیغ های یک بار مصرف باید پس از یک یا دو بار استفاده، دور انداخته شوند. این تیغ ها ارزان هستند و در مواقع اضطراری به کار می آیند. البته باید توجه داشت که تیغه این خودتراش ها به دلیل ارزان قیمت بودن، کیفیت چندان خوبی ندارند. همچنین، این تیغ ها به طور کامل صورت شما را اصلاح نمی کنند و بدون شک بهترین گزینه شما نیستند.

نوع پوست: برای پوست های چرب و غیرحساس مناسب هستند؛ با این حال، بهتر است فقط در مواقع اضطراری از آن ها استفاده کنید.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندانتیغ کارتریج

تا به امروز تیغ های کارتریج محبوب ترین نوع خودتراش ها هستند. این تیغ ها دسته پلاستیکی – فلزی ثابت، سر منعطف و قابل تعویضی و سه تیغه یا بیشتر دارند. از آنجایی که این تیغ ها به آرامی بر روی صورت شما حرکت می کنند، ریش های شما را به خوبی اصلاح می کنند؛ بدون این که نیاز باشد فشار اضافی به آن وارد کنید.

نوع پوست: برای انواع پوست مناسب هستند؛ با این حال، اگر پوست شما حساس است، می تواند بهترین انتخاب باشد.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندان

تیغ خودتراش کلاسیک (Safety Razor)

کلاسیک بودن دلیل بر بی فایده بودن نیست. تیغه این خودتراش بین دو لایه فلزی محافظ قرار می گیرد؛ به این ترتیب، فقط لبه تیغ پوست شما را لمس می کند و احتمال بریدگی و خراش تا حد زیادی کاهش پیدا می کند. این تیغ ها به مراقبت بیشتری نیاز دارند و باید به طور منظم تمیز شوند؛ با این حال، اگر به دنبال یک خودتراش معمولی هستید، تیغ خودتراش کلاسیک می تواند انتخاب درستی باشد.

نوع پوست: برای پوست های چرب و خشک مناسب است، به شرطی که از کرم های اصلاح مرغوب استفاده شود. تیغ خودتراش کلاسیک برای پوست های حساس یا مستعد آکنه مناسب نیست، زیرا تراشیدن موهای زائد اطراف آکنه با این تیغ بسیار دشوار است.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندانریش تراش برقی

همان طور که از نام آن پیداست، ریش تراش های برقی با باتری کار می کنند. برای استفاده از ریش تراش برقی نیازی به استفاده از کرم اصلاح نیست. ریش تراش های برقی در دو نوع خشک و مرطوب عرضه می شوند. ریش تراش برقی با موزر تفاوت دارد. اگر دوست دارید به طور مرتب مدل ریش های خود را تغییر دهید، می توانید از ریش تراش برقی برای اصلاح صورت خود استفاده کنید.

نوع پوست: ریش تراش های خشک برای پوست های چرب و ریش تراش های مرطوب برای پوست های چرب و همچنین پوست های خشک گزینه مناسبی هستند.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندانتیغ دسته دار یا تیغ برش گلو

تیغ دسته دار فقط توسط افراد ماهر مورد استفاده قرار می گیرد. تیغه آن مستقیم است که همراه با یک دسته چوبی یا فلزی می آید. اصلاح صورت با تیغ دسته دار مستلزم دقت و مهارت بسیار بالا است. به همین دلیل توصیه ما این است تا زمانی که مهارت کافی برای استفاده این نوع تیغ را پیدا نکرده اید، از آن برای اصلاح صورت خود در خانه استفاده کنید. تیغ دسته دار مانند تیغ کارتریج یا تیغ کلاسیک است، با این تفاوت که لایه های محافظتی ندارد.

5 نوع تیغ خودتراش بر اساس نوع پوست برای تراشیدن ریش سالمندانامیدواریم که این نوشته در انتخاب تیغ مناسب و روش صحیح تراشیدن ریش سالمندان به شما کمک کرده باشد. مزایا و معایت هر یک از خودتراش ها را در نظر بگیرید و با توجه به پوست و ترجیحات خود مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید.

منابع: nakedarmor و mensxp

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *