قیمت پرستار ساعتی 

قیمت پرستار ساعتی 

 قیمت پرستار ساعتی چنده؟ بسیاری از سالمندان ترجیح می دهند بدون کمک در خانه پیر شوند، اما گاهی اوقات به دلیل کاهش سلامتی یا زوال عقل این امکان پذیر نیست. یکی از گزینه ‌های کمک به افراد مسن برای ماندن طولانی‌تر در خانه، مراقبت در منزل است، نوعی کمک غیرپزشکی در زندگی روزمره که توسط دستیاران آموزش دیده در خانه سالمندان یا خانه خود فرد ارائه می‌ شود. اما هزینه مراقبت در منزل و قیمت پرستار سالمند ساعتی در شیراز چقدر است و آیا گام بعدی مناسب برای عزیزتان است؟

قیمت خدمات پرستاری

هزینه های مراقبت در منزل بر حسب ساعت محاسبه می شود. هر چه یک سالمند در هفته به ساعات بیشتری به مراقبت در منزل نیاز داشته باشد، هزینه آن نیز بیشتر می شود.

[/vc_column_text]

[/vc_column][/vc_row]

متوسط ​​هزینه مراقبت در منزل در سال در ساعت توسط وزارت بهداشت و اداره بهزیستی تعیین می شود. این هزینه بسته به آژانس و مکان متفاوت است.

هزینه های مراقبت در منزل بر اساس شهر هم متفاوت است مثلا قیمت پرستار ساعتی شبانه در شیراز با اصفهان کمی تفاوت دارد.

مراقبت تمام وقت در منزل گران تر از چیزی است که تصور می کنید، اما هزینه کمتری نسبت به خانه های سالمندان دارد. این اعداد ممکن است بر اساس میزان مراقبت مورد نیاز عزیزتان تغییر کنند.

بسیاری از سالمندان ترجیح می دهند بدون کمک در خانه پیر شوند، اما گاهی اوقات به دلیل کاهش سلامتی یا زوال عقل این امکان پذیر نیست. یکی از گزینه‌های کمک به افراد مسن برای ماندن طولانی‌تر در خانه، مراقبت در منزل است، نوعی کمک غیرپزشکی در زندگی روزمره که توسط دستیاران آموزش دیده در آسایش خانه سالمندان ارائه می‌شود.

هزینه مراقبت در منزل چگونه محاسبه می شود؟

هزینه مراقبت در خانه برای سالمندان به تعداد ساعاتی که سالمند با یک مراقب می گذراند و همچنین خدمات مورد نیاز آنها و لوازم مورد نیاز برای حمایت از آنها بستگی دارد.

مراقبت در منزل یک خدمات کاملاً فردی است، با نوسانات هزینه خاص به منطقه، آژانس و خدمات ارائه شده هزینه پرستار هم متفاوت خواهد بود. برای برنامه ریزی برای مراقبت از عزیزانتان، درک کمکی که آنها نیاز دارند مهم است.

هزینه های مراقبت در منزل بر اساس نیاز متفاوت است

بر اساس داده های بالا، خانواده شما چقدر برای مراقبت در منزل پرداخت خواهند کرد؟ هزینه در نهایت به چند عامل بستگی دارد، از جمله اینکه بستگان شما به چه خدمات مراقبت در منزل نیاز دارند و هر چند وقت یکبار به آنها نیاز دارند. قبل از شروع جستجوی خود برای مراقبت در منزل، میزان کمک مورد نیاز عزیزتان را در نظر بگیرید. آیا آنها به تنهایی زندگی می کنند اما برای انجام چند کار کمک می خواهند؟ یا به دلیل تغییر در توانایی های جسمی یا شناختی به کمک تمام وقت نیاز دارند؟

آژانس ها با هر خانواده به صورت جداگانه کار خواهند کرد تا نیازسنجی انجام دهند. خدماتی که به سطح بالاتری از آموزش یا مراقبت نیاز دارند ممکن است هزینه بیشتری نسبت به مراقبت های سطح پایین تر یا عمومی تر داشته باشند.

مشاور یا آژانس خانواده و مراقبت در منزل طرحی را ایجاد می کند که می تواند از همراهی ساده تا مراقبت شخصی عملی و کمک به فعالیت های روزمره زندگی (ADLs) مانند لباس پوشیدن و حمام کردن را شامل شود.

ساختار نرخ ها چگونه است؟

قیمت اکثر دستیاران و آژانس های مراقبت در منزل ساعتی است. آنها اغلب حداقل تعداد ساعات قراردادی دارند – معمولاً دو تا چهار ساعت در روز یا هفت ساعت در هفته – برای پوشش هزینه های حمل و نقل و پرسنل.

برخی از آژانس های مراقبت در منزل قرارداد هایی را برای مراقبت هفتگی یا ماهانه ارائه می دهند اگر خانواده ای تشخیص دهد که عزیزان سالخورده آنها در طول روز به کمک قابل توجهی نیاز دارد، این نوع به صرفه تر خواهد بود.

اگر در جایی زندگی می‌ کنید که هزینه‌ های زندگی بالایی دارد، می‌ توانید انتظار داشته باشید که هزینه‌ای بالاتر از میانگین کلی برای مراقبت در منزل بپردازید. با این حال، اگر شهر شما هزینه زندگی نسبتاً پایینی دارد، احتمالاً هزینه کمتری خواهید پرداخت. مقررات بر هزینه مراقبت نیز تأثیر می گذارد.

هزینه پرستار ساعتی در منزل، افزایش بر اساس سلامت

هزینه های مراقبت در منزل با افزایش نیاز های سالمندان افزایش می یابد – نیاز بیشتر به این معنی است که ساعت های بیشتری به مراقبت نیاز است. خانواده ‌هایی که مراقبت در خانه را انتخاب می‌ کنند اذعان دارند که به کمک بیشتری نیاز دارند تا عزیزان خود را تا زمانی که ممکن است ایمن باشند، در خانه نگه دارند.

با شروع زودهنگام مراقبت در منزل، سالمندان ممکن است بتوانند بدون نگرانی در مورد انزوا، تغذیه یا مسئولیت های خانگی، بیشتر پیر شوند. آژانس مراقبت در منزل شما به شما کمک می کند تصمیم بگیرید چند ساعت در هفته به نفع خانواده شما باشد، اما برخی از ساعات متداول بر اساس نیاز مراقبت در زیر ذکر شده است.

برنامه های متداول هزینه مراقبت در منزل

7 ساعت در هفته: سالمندان سالم و مستقل ممکن است بتوانند تمام مراقبت های مورد نیاز خود را از چندین ویزیت کوتاه در هفته دریافت کنند. کار های خانه، همراهی، تهیه غذا و نظافت را می توان در این بازه زمانی ماه انجام داد. معمولاً هفت ساعت در هفته حداقل نیاز آژانس‌ های مراقبت در منزل است، اگرچه برخی از آنها آستانه بالاتر یا پایین‌تری دارند.

15 ساعت در هفته:  سر زدن روزانه دو تا سه ساعته می‌ تواند به نفع سالمندانی باشد که به مراقبت بیشتری نیاز دارند، اما به طور مستقل متحرک هستند و از نظر شناختی سالم هستند. چند ساعت در صبح می تواند در حمام کردن، لباس پوشیدن و آماده کردن وعده های غذایی برای روز کمک کند.

30 ساعت در هفته: یک هفته 30 ساعته ممکن است برای سالمندانی که با مراقبان خانواده زندگی می کنند که کار می کنند یا کسانی که همراهی و تحریک بیشتر برای سالمندان را ترجیح می دهند، ایده آل باشد. سی ساعت در هفته معادل شش ساعت در روز است، یا بیشتر اوقات یک سالمند در غیر این صورت تنها خواهد بود.

44 ساعت در هفته: چهل و چهار ساعت مراقبت برای یک مراقب خانواده که به طور تمام وقت کار می کند و نمی خواهد عزیز سالخورده خود تنها باشد، پوشش می دهد. یک دستیار می تواند در همه ADL ها از جمله توالت، غذاخوری و حمام کردن کمک کند. برای عزیزان سالخورده ای که نیاز به مراقبت از بیمار با زوال عقل در خانه، کمک بی اختیاری ادرار یا کمک به سایر بیماری های مزمن دارند که از تنها ماندن ایمن آنها جلوگیری می کند، 44 ساعت در هفته ممکن است یک برنامه ایده آل باشد – با فرض اینکه ترتیبات دیگری برای شب ها و آخر هفته ها وجود داشته باشد.

مراقبت دائمی در منزل

مراقبت 24 ساعته در منزل برای سالمندان ساکن شیراز هم در دسترس است. آژانس‌ ها و مراقبان خصوصی، بسته به تعداد دستیاران مراقبت، ترتیبات خواب و اتاق و غذا، ساختار قیمتی متفاوتی برای مراقبت شبانه‌روزی در منزل دارند. میزان هزینه این نوع مراقبت بسته به مدل متفاوت است. قبل از استخدام یک مراقب، یک قرارداد مراقبت شامل مسئولیت ها و هزینه ها ایجاد کنید، زیرا این موارد می تواند بر اساس مورد به مورد بسیار متفاوت باشد. هزینه های مراقبت از خانه خصوصی در مقابل آژانس باید در نظر گرفته شود

خانواده هایی که به دنبال مراقب در خانه هستند، دو گزینه دارند: استخدام یک مراقب خصوصی و مستقل، یا استفاده از آژانس مراقبت در منزل دارای مجوز. هم برای مراقبین مستقل و هم برای مراقبین آژانس مزایا و معایبی وجود دارد.

هیچ ساختار پرداخت خاصی برای استخدام یک مراقب خصوصی وجود ندارد. این استخدام‌ ها توسط خانواده – اغلب از طریق پایگاه‌ های اطلاعاتی مراقب – و همه هزینه‌ ها، پرداخت‌ ها و مالیات‌ ها به صورت قراردادی بین مراقب و مشتری تعیین می‌ شوند. مراقبین خصوصی اغلب هزینه های ساعتی کمتری دارند. اگرچه مراقبت از آژانس معمولاً کمی گرانتر است، اما بار برنامه ریزی و کاغذبازی را از دوش خانواده ها برمی دارد. همچنین آرامش خاطر را فراهم می کند. اگر یک مراقب بیمار باشد یا قادر به کار نباشد، آژانس کمکی دیگری را برای اطمینان از عدم وجود مشکل در مراقبت ارائه می دهد.

هزینه استخدام پرستار در شیراز

وضعیت سالمند و خدمات مورد نیاز سالمندان به ترتیب مبلغ اول برای  حقوق پایه ماهیانه پرستار روزانه (ریال) و مبلغ دوم برای حقوق پایه ماهیانه پرستار ۲۴ ساعته یا پرستار شبانه روزی ( ریال ) :

 پرستار در منزل لیست تعرفه پرستار سالمند در منزل سال 1402

نوع خدمات مورد نیاز سالمند  حقوق پایه ماهیانه پرستار روزانه (ریال)  حقوق پایه ماهیانه پرستار ۲۴ساعته (شبانه روزی) (ریال)
پرستار سالمند سالم  85000000 95000000
پرستار سالمند پوشکی 95000000 105000000
پرستار سالمند سنگین وزن خانم 11500000 130000000
پرستار سالمند سنگین وزن آقا 120000000 140000000
تعرفه خدمات مازاد مورد نیاز سالمندان (ریال)
انجام آشپزی و امور منزل درمواردی که سالمند تنها نیست 5000000 10000000
هزینه مراقبت از دو نفر سالمند سالم 10000000 125000000
خدمات تعویض پوشک سالمندان یک نوبت در روز دو نوبت در روز
تعویض پوشک  35000000 55000000
حقوق پایه ماهیانه مرکز بر اساس میزان ۸ ساعت کار در 6 روز هفته ( شنبه تا پنچ شنبه ) می باشد.
در صورت کاهش  روزهای کاری ، به ازای هر روز به میزان      5000000حقوق پایه کاهش می یابد.
به ازای هر ساعت افزایش یا کاهش در ساعات کاری روزانه ، حقوق پایه ماهیانه به مبلغ              750000        هزار تومان افزایش یا کاهش می یابد.

توجه تعرفه ها بنا به تغییر شرایط بروزرسانی خواهد شد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *