استخدام پرستار کودک تمام وقت؛ هر آنچه که باید بدانید

استخدام پرستار کودک تمام وقت؛ هر آنچه که باید بدانید

امروزه به دلیل مشغله های فراوان والدین، بسیاری از آن ها توانایی گذاشتن زمان برای فرزند خود را ندارند؛ زیرا در بیشتر خانواده های ایرانی، پدر و مادر هر دو شاغل هستند. از این رو خانواده فرزندان نیاز به پرستار کودک دارند که بتواند به خوبی از کودک آن ها مراقبت کند. در این مطلب می خواهیم به شما بگوییم که استخدام پرستار کودک تمام وقت چگونه است و شما را در این مورد راهنمایی کنیم؛ پس تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

استخدام پرستار کودک تمام وقت چگونه است؟

معمولا پرستاران کودک تمام وقت قرارداد سالانه با خانواده کودک می بندند؛ زیرا از نظر روانی برای کودک بهتر است که تنها با یک پرستار رابطه برقرار کند و وقت گذراندن با پرستاران متعدد در بازه ی زمانی کوتاه، برای اکثر کودکان سخت و آزاردهنده است. پرستاران باید حداقل ۸ ساعت از شبانه روز را به مراقبت از کودک بپردازند و در کنار او باشند؛ بنابراین معمولا به صورت تک شیفت کار می کنند.

نکات مهم در استخدام پرستار کودک تمام وقت

اگر می خواهید پرستاری را استخدام کنید که به صورت تمام وقت در کنار کودک شما باشد و از او مراقبت کند، باید نکاتی را در نظر بگیرید. برای مثال لازم است بدانید که عمده ی تربیت کودک شما توسط پرستار انجام می گیرد؛ زیرا مدت زمان بیشتری را در کنار فرزندش شما است؛ بنابراین باید پرستاری را انتخاب کنید که تربیت کودک را به طور کامل بلد باشد و برخورد مناسبی با او کند.

از مهم ترین نکات انتخاب پرستار کودک، اعتبار پرستار می باشد. پرستار کودک باید مدرک معتبر پرستاری داشته باشد و مجوزهای لازم را دریافت کند. همچنین به شما پیشنهاد می کنیم که پرستاری را انتخاب کنید که تجربه پرستاری کودک را داشته باشد؛ بنابراین بهتر است از طرف موسسات معتبر پرستار خود را انتخاب کنید تا از صلاحیت او اطمینان حاصل کنید.

ویژگی‌های پرستار کودک تمام وقت

پرستار کودک باید توانایی برخورد درست با کودک را داشته باشد و تا حدودی با روانشناسی کودک آشنا باشد. کودکان بیشتر از تمامی افراد نیاز به مراقبت و توجه دارند. پرستار کودک باید با روش های درمانی و مراقبت پزشکی کودکان آشنا باشند و بتوانند در صورت بروز هر گونه بیماری و مشکلی، به خوبی از کودک مراقبت کنند.

ویژگی‌های پرستار کودک تمام وقت

معمولا پرستاران کودک، در نحوه ی تربیت نیز آموزش می بینند. در قدم اول پرستار باید بتواند ارتباط عاطفی خوبی با کودک برقرار کند تا کودک با او راحت باشد. پرستاران کودک باید از نظر روانی کودک را تحت نظر داشته باشد و اجازه ندهد که که کودک جای خالی پدر و مادر خود را در طول روز احساس کند. معمولا پرستاران کودک افراد با حوصله ای هستند؛ زیرا برخورد کودکان با بقیه سنین فرق دارد و پرستار باید با صبر و حوصله زیاد از کودک مراقبت کند.

وظایف پرستار کودک

پرستار کودک باید بتواند با صبر و حوصله فراوان با کودک برخورد کرده و از او مراقبت کند. پرستاران باید با داروهای مخصوص کودکان آشنایی داشته باشند و در زمان مشخص و به صورت کاملا منظم داروهای او را بدهند. کارهای روزانه کودک از جمله غذا دادن، حمام، توالت و… توسط پرستار انجام می گیرد.

اگر کودک مدرسه می رود، کارهای مربوط به آموزش او باید توسط پرستار انجام شود و باید بتواند او را در درس هایش راهنمایی کند. پرستار کودک باید بتواند مدتی از روز، کودک را به بیرون از خانه ببرد و با او بازی کند. توانایی انجام بازی های فکری و کودکانه پرستار بسیار مهم است و باید در این کار حرفه ای عمل کند تا کودک از بازی کردن با او لذت ببرد.

مزایای استخدام پرستار کودک تمام وقت

مزایای استخدام پرستار تمام وقت کودک بسیار زیاد است و وجود یک فرد دیگر که بتواند با کودک ارتباط خوبی برقرار کند، در روابط کودک بسیار تاثیر گذار است. علاوه بر آن پرستار کودک می تواند ایمنی کودک را تضمین کند و او را از هر گونه آسیب و حادثه ای دور نگه دارد. کودکان نیاز به مراقبت و توجه دارند و نمی توانند کارهای روزمره خود را به تنهایی انجام دهند؛ بنابراین وجود پرستار بچه تمام وقت باعث می شود که کودکان زندگی راحت تری داشته باشند. پرستاران کودک معمولا آموزش دیده هستند و می توانند شیوه های بهتری را برای مراقبت از کودک پیاده کنند که بسیاری از خانواده ها این آموزش ها را ندیده اند؛ بنابراین انتخاب یک پرستار شبانه روزی کودک مناسب می تواند تا حد زیادی تربیت کودک شما را بهتر کند و مهارت های او را افزایش دهد.

مزایای استخدام پرستار کودک تمام وقت

سوالات مهمی که باید از پرستار کودک خود بپرسید.

  • آیا تا به حال از کودکان پرستاری کرده اید؟
  • تا به حال باچند کودک کار کرده اید؟
  • آیا مدرک معتبر پرستاری دارید؟
  • سابقه کار شما چقدر است؟
  • آیا توانایی آموزش به کودکان را دارید؟
  • آیا با کمک های اولیه آشنایی دارید؟
  • آیا بیماری خاصی دارید؟
  • آیا می توانید غذاهای سالم برای کودک تهیه کنید؟
  • زمانی که کودک گریه می کند، چگونه می توانید او را آرام کنید؟
  • حقوق پیشنهادی شما چقدر است؟
  • از چه روشی حقوق شما پرداخت شود؟
  • آیا می توانید به صورت تمام وقت در کنار کودک بمانید؟
  • با داروهای مخصوص کودکان آشنایی دارید؟
  • آیا می توانید کارهای سطحی خانه را انجام دهید؟
  • آیا می توانید کارهای مربوط به نظافت کودک از جمله حمام و توالت را انجام دهید؟
  • آیا سابقه کیفری دارید؟
  • آیا می توانید با کودک بیش فعال کنار بیایید و با او برخورد مناسب داشته باشید؟

هزینه پرستار کودک تمام وقت

مهارت ها و میزان تجربه ی پرستاران مختلف با یکدیگر فرق دارد و هر کدام از شیوه های مختلفی برای مراقبت و تربیت کودکان استفاده می کنند؛ با توجه به این مسئله، هر پرستاری هزینه ی مخصوص خود را دارد. هر چه میزان مهارت های پرستار بیشتر باشد، حقوق و دستمزد او بیشتر است و شما باید با توجه به بودجه ای که دارید پرستار مناسب کودک خود را انتخاب کنید. لازم است بدانید که انتخاب پرستار درست و با مهارت یک نوع سرمایه گذاری روی کودک شما می باشد؛ بنابراین این مورد جزو هزینه های بی مورد به حساب نمی آید. ما در شرکت خدماتی شکوفایی تمامی خدمات نگهداری از کودک را با قیمتی مناسب ارائه می کنیم.

هزینه پرستار کودک تمام وقت

کلام آخر در رابطه با استخدام بهترین پرستار کودک تمام وقت

در این مطلب راجع به این صحبت کردیم که استخدام پرستار کودک تمام وقت چگونه است و باید چه نکاتی را در انتخاب پرستار کودک تمام وقت در نظر بگیرید. انتخاب پرستار کودک مناسب، بسیار در سلامت جسم و روان فرزند شما تاثیر گذار است. نکات گفته شده در بالا را هنگام انتخاب پرستار مد نظر قرار دهید و سوالات مهم را از او بپرسید تا بتوانید شرایط ایده آلی را برای فرزند خود فراهم کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *