نکات مهم استخدام پرستار شبانه روزی کودک

نکات مهم استخدام پرستار شبانه روزی کودک

از مسائلی که امروزه والدین شاغل بسیار درگیر آن هستند، نگهداری و مراقبت از فرزندان می باشد؛ زیرا مادران شاغل بیشتر اوقات در منزل حضور ندارند و به تنهایی نمی توانند از پس این کار برآیند. نگهداری از کودک و برطرف کردن نیازهای او کار پیچیده و سختی نیست اما در صورتی که به فرد درستی سپرده شود؛ از همین رو والدین شاغل به استخدام پرستار شبانه روزی کودک رو می آورند.

 

در واقع استخدام پرستار شبانه روزی کودک در کم تر کردن استرس والدین نقش به سزایی دارد و از حجم کار آن ها کم می کند. البته می توانید پرستار کودک را به طور پاره وقت یا به صورت شبانه روزی نیز استخدام کنید. در واقع والدین شاغل در بعضی شرایط مثل نبود مهد کودک مناسب در محل زندگی، تعطیلات زیاد به دلیل آلودگی هوا و یا بیماری های همه گیر، مجبور به استخدام پرستار شبانه روزی کودک می شوند. از سوی دیگر شما نمی توانید به صورت 24 ساعته کودک را به مهد کودک بسپارید.

استخدام پرستار شبانه روزی کودک

استخدام پرستار شبانه روزی برای کودک یکی از مهم ترین تصمیمات والدین می باشد و باید در انتخاب یک پرستار کودک ایده آل دقت داشته باشند. در واقع والدین همواره می خواهند پرستاری که از کودک آن ها مراقبت می کند، بسیار مسئولیت پذیر و دقیق باشد که البته مؤسسات و شرکت هایی که خدمات پرستاری ارائه می دهند به این مسائل بسیار دقت می کنند اما والدین نیز باید با شرایط یک پرستار خوب آشنا باشند. در شرکت خدمات شکوفایی تمامی پرستاران کودک مورد ارزیابی قرار می گیرند تا آرامش کودک شما به خوبی فراهم شود. در این مطلب چند نمونه از شرایطی که یک پرستار کودک باید داشته باشد را مورد بررسی قرار می دهیم.

استخدام پرستار شبانه روزی کودک

اشتیاق و علاقه پرستار کودک

 اولین موضوعی که می خواهیم به آن بپردازیم، علاقه و اشتیاق پرستار کودک است. وقتی قصد استخدام پرستار شبانه روزی را برای فرزند خود دارید، باید به اشتیاق او به نگهداری از فرزند دقت کنید. اشتیاق و علاقه ی او نشان می دهد از بودن در کنار فرزند شما لذت می برد و می تواند کودک شما را در محیطی شاد و سالم پرورش دهد. برای مثال در تمام مدتی که از کودک نگهداری می کند، با کودک تعامل داشته باشد، فعاليت های علمی و سرگرم کننده انجام دهد و باعث رشد و پرورش کودک شود.

مسئولیت پذیری

پرستار کودک باید مسئولیت پذیر باشد. این جمله به این معناست که مسئولیت هایی که از سمت والدین به پرستار واگذار شده به نحو احسن انجام شود. می توان گفت مهم ترین موضوع در استخدام پرستار شبانه روزی کودک، مسئله مسئولیت پذیری است. در واقع یک پرستار بچه شبانه روزی مطمئن، خواسته ی هر پدر و مادری است.

تجربه ی کافی

از دیگر مسائل مهم که حتما باید مورد توجه قرار گیرد، به خصوص برای پرستار شبانه روزی نوزاد، تجربه ی کافی در این زمینه است. نوزادان از ظرافت بیشتری برخوردار هستند و آسیب پذیرتر می باشند؛ بنابراین در این مورد تجربه ی یک پرستار حرف اول را می زند. اگرچه برای نگهداری از کودکان نیز داشتن تجربه بسیار مهم و ضروری است. داشتن تجربه  باعث می شود پرستار در مواقع حساس و بحرانی کاملا خونسرد و با اعتماد به نفس رفتار کند و بداند باید در این مواقع چه کند.

تجربه ی کافی

قابل اعتماد بودن

از مهم ترین صفاتی که هنگام استخدام پرستار شبانه روزی کودک باید به آن توجه شود، قابل اعتماد بودن پرستار کودک است؛ زیرا والدین کودک انتظار دارند پرستار از قوانین موجود در خانه پیروی کند و کودک را از هر آسیب و خطر احتمالی محافظت کند و او را ایمن نگه دارد.

وقت شناسی و انعطاف در زمان بندی

وقت شناس بودن یک شرط مهم برای استخدام پرستار شبانه روزی کودک می باشد. اگر پرستار یک روز می خواهد تاخیر داشته باشد یا مرخصی بگیرد، باید حتما از قبل به والدین کودک اطلاع دهد و همیشه باید سر وقت مشخص، خود را به کودک برساند. همچنین در این مورد باید کمی انعطاف پذیر نیز باشد و ممکن است گاهی اوقات نیاز باشد زمان بیشتری بماند و یا در ایام تعطیل نیز مراقب کودک باشد.

ارتباط مداوم پرستار کودک با والدین

پرستار کودک باید همواره با والدین در ارتباط باشد و مسائلی که در طول روز اتفاق می افتد را برای والدین بازگو کند. در واقع پرستاری خوب است که از ویژگی ها و خصوصیات کودک از والدین سوال کند و مطابق با رفتار کودک عمل کند. این رابطه و تعامل دو طرفه است و والدین موظف اند درباره ی کودک به پرستار اطلاعات دهند و پرستار نیز هرگاه مشکل و سوالی برایش پیش آمد، مسئله را با والدین در میان بگذارد.

شرایط دیگری نیز وجود دارد که در هنگام استخدام پرستار شبانه روزی کودک باید به آن توجه کرد مانند صبوری، مهربان بودن، حرفه ای عمل کردن و رعایت اصول بهداشتی. ما در گروه خدماتی شکوفایی برای انتخاب نیرو چه به عنوان پرستار سالمند و چه پرستار کودک، تمامی این نکات را مدنظر قرار دادیم تا بهترین تجربه را برای شما رقم بزنیم.

مزایای استخدام پرستار شبانه روزی کودک

یکی از مزایای قابل توجه پرستار کودک، مراقبت از کودک در منزل می باشد. بعضی از کودکان در محیط های غریبه نمی مانند و بودن در منزل خود، آرامش روحی و روانی بیشتری را برای آن ها فراهم می کند. این کودک به دور از آسیب های احتمالی که امکان دارد در مهد کودک پیش آید، رشد می کند.

از دیگر مزایای استخدام پرستار شبانه روزی کودک، در رابطه با کودکان خاص می باشد. در واقع گرفتن پرستار برای کودکی که دارای ناتوانی جسمی و ذهنی است، ایمنی کودک را تضمین می کند و کودکان در امنیت بیشتری هستند. برای مثال کودکانی که دارای بیماری ADHD هستند، بیشتر اوقات در معرض آسیب های احتمالی هستند و داشتن پرستار مخصوص به آن ها کمک می کند تا از این آسیب ها به دور باشند.

مزایای استخدام پرستار شبانه روزی کودک

هزینه ی پرستار شبانه روزی کودک

بدیهی است که استخدام پرستار شبانه روزی کودک با توجه به خصوصی بودن آن هزینه ی بیشتری دارد اما در بعضی اوقات وجود آن کاملا ضروری و واجب است. در واقع استخدام پرستاران روش های مختلفی دارد. شما می توانید به صورت روزانه، ساعتی، بلند مدت و ماهانه پرستار استخدام کنید. اگر روزانه پرستار استخدام کنید، حقوق پرستار نیز باید روزانه پرداخت شود. هزینه ی پرستار کودک با توجه به تجربیات، تحصیلات و مسئولیت پذیری آن ها متفاوت است.

جمع بندی از استخدام پرستار کودک به صورت شبانه روزی

با توجه به مطالبی که به آن پرداختیم، شما به راحتی می توانید یک پرستار مناسب و ایده آل برای فرزند خود پیدا کنید؛ بنابراین می توانید با خیال آسوده و بدون نگرانی به فعالیت های خارج منزل بپردازید و از جانب کودک و نگهداری آن خیالتان راحت باشد. در آخر به این موضوع توجه داشته باشید که ابتدا مدت کوتاهی به صورت آزمایشی پرستار را استخدام کنید و او را زیر نظر بگیرید و وقتی از او اطمینان حاصل کردید، برای استخدام طولانی مدت اقدام کنید.

 

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *