کمک به نوزاد برای خواب در طول شب

کمک به نوزاد برای خواب در طول شب

کمک به نوزاد برای خواب : آیا از بیدار ماندن با نوزادتان خسته شده اید؟ برای کمک به فرزند خود برای خوابیدن در طول شب از این نکات ساده استفاده کنید. تنها شما نیستید که از زمان تولد فرزند خود خواب شبانه راحتی نداشته اید. شب های بی خوابی گذرگاهی از زندگی برای اغلب پدر ومادران است، نا امید نشوید. شما می توانید به فرزند خود کمک کنید که تمام شب راحت بخوابد. باور کنید!

برای کودک ریتم خواب آماده کنید.

نوزادان روزانه 16 ساعت یا بیشتر می خوابند، اما اغلب چند ساعت یکبار می خوابند و این خواب پیوسته نیست. با اینکه ممکن است این الگو در ابتدا نامنظم باشد، یک برنامه خواب سازگار با بلوغ کودک شما ظاهر خواهد شد و می تواند طولانی تر شود.

  • بیشتر بخوانید: کمک به خواب نوزاد و اصلاح الگوی خواب کودک

تا 3 الی 4 ماهگی، بسیاری از نوزادان حداقل پنج ساعت در یک زمان می خوابند. ساعات خواب برای هر کودکی متفاوت است، در برخی موارد در طول یک سال اول، کودک هر شب حدود 10 ساعت می خوابد.

کمک به نوزاد برای خواب در طول شب

کمک به نوزاد برای خواب

در زمان کمک به نوزاد برای خواب بگذارید فرزندتان در اتاق شما بخوابد.

در حالت ایده آل، کودک شما باید همراه شما در اتاق شما، اما در یک گهواره، یا دیگر ساختار طراحی شده برای نوزادان، حداقل شش ماه، و در صورت امکان، تا یک سال بخوابد. این می تواند به کاهش خطر سندرم مرگ ناگهانی نوزاد (SIDS) کمک کند.

تخت خواب بزرگسالان برای نوزادان امن نیست. یک کودک می تواند بین تخته بالای تخت، فضای بین تشک و چارچوب تخت، یا فضای بین تشک و دیوار گیر کرده و خفه شود. همچنین اگر مادر یا پدر در خواب به طور تصادفی غلت بزند و بینی و دهان کودک را بپوشاند، او ممکن است خفه شود.

کمک به خواب نوزاد

کمک به نوزاد برای خواب

عادت های خواب کودک خود را تشویق کنید.

برای چندماه اول، تغذیه نیمه شب مطمئنا خواب والدین و کودک را مختل می کند، اما هیچ وقت برای کمک به فرزندتان به منظور داشتن خوابی خوب دیر نیست، این نکات را درنظر بگیرید.

  • یک عادت خواب راحت و آرامش بخش را دنبال کنید. تحرک بیش از حد در بعد از ظهر ممکن است خواب شب را برای نوزادتان سخت کند. از حمام کردن، در آغوش گرفتن، شعر خواندن، نواختن موسیقی آرام و یا خواندن، با یک نقطه پایانی مشخص وقتی که شما اتاق را ترک می کنید، استفاده کنید.

 کودک خود را خواب آلود اما بیدار در تخت خواب بگذارید. این به کودک شما کمک می کند تخت و خواب و روند به خواب رفتن را همبسته سازد. بخاطر بسپارید که فرزند خود را به پشت بخوابانید و گهواره را از هرگونه پتو یا چیزهای نرم دیگر خالی کنید.

در زمان کمک به نوزاد برای خواب به کودک خود فرصت دهید تا آرام بگیرد

  • به کودک خود فرصت دهید تا آرام بگیرد. ممکن است فرزند شما قبل از خواب تا یافتن حالتی مناسب و به خواب رفتن نق بزند و گریه کند. اگر گریه اش پایان نیافت، سری به کودک خود بزنید و با گفتن کلماتی آرامش بخش، اتاق را ترک کنید. حضور قوت قلب دهنده ی شما شاید همه ی آن چیزی باشد که کودک شما نیاز دارد تا به خواب رود.
کمک به نوزاد برای خواب در طول شب

کمک به نوزاد برای خواب

  • یک پستانک داشته باشید. اگر فرزند شما آرام نمی گیرد، شاید پستانک معجزه کند. درواقع، محققان اظهار دارند که استفاده از پستانک در طول خواب ریسک سندرم مرگ ناگهانی نوزاد SIDS را کاهش می دهد.

 مراقبت شبانه را ملایمتر و آرامتر انجام دهید. هنگامی که کودک شما نیاز به مراقبت یا تغذیه شبانه دارد، از چراغ های کم نور، صدایی آرام و حرکات آرام استفاده کنید. این به فرزند شما می گوید که وقت خواب است و نه بازی.

  • به برتری و ترجیحات فرزند خود احترام بگذارید. اگر کودک شما شب زنده دار یا سحرخیز است، شاید بخواهید عادت ها و زمانبندی ها را براساس این الگوهای طبیعی سازگار سازید.
کمک به خواب نوزاد

کمک به نوزاد برای خواب

در هنگام کمک به نوزاد برای خواب به خاطر داشته باشید.

بخاطر داشته باشید که خواباندن کودک خود در شب سنجشی برای مهارت والدانه شما نیست. برای درک عادت ها و راه های ارتباطی کودک خود زمان بگذارید برای اینکه بتوانید به او برای داشتن خوابی بهتر کمک کنید. اگر نگران هستید، با پزشک فرزند خود صحبت کنید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *